Liian hyvä kello?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hm42
  • Aloitettu Aloitettu

hm42

Aktivisti
Tiedättehän nämä "vain yhden kellon kokoelma" -äänestykset?
Miettikää tilannetta, että kokoelma on isompi ja kellot nätisti kierrossa. Sitten löytyykin se yksi kello siihen lisäksi, joka varastaa muilta ranneajan.
Mitä tällöin loogisesti pitäisi tehdä? Hankkiutua eroon kaikista muista turhina? Ei nyt sentään.
Yritän nyt toisella tapaa: myyn tai vaihdan pois sen liian paljon kädessä viihtyvän, jotta muillekin olisi taas tilaa. Kellodemokratiaa.

Ja arvatkaapa harmittaako tämä viimeistään puolen vuoden päästä.

Jos tykkää jostain kellosta oikein paljon (ja haluaa käyttää sitä paljon), niin kannattaako siitä nyt ainakaan luopua? Pitäisikö ehkä ennemmin uudelleenrakentaa sitä kokoelmaa ja pitää pohjana sitä uutta suosikkia? Jos tämä yksi kello vie ison osan ranneajasta, niin olisiko mahdollista näin ollen rakentaa hyvin tiivis kokoelma, jossa vain muutama kello?

Itse en usko, että se "liian hyvä kello" enää tuntuu niin hyvältä, jos ei ole kokoelmaa johon sitä verrata. Eli ainoana kellona se ei sitten enää olisikaan liian hyvä. Neuvona siis, älä tee mitään ja odota että mahdollinen kuherruskuukausi päättyy. Tai vaihtoehtoisesti päivitä muuta kokoelmaa lähemmäs tätä graalia.

Oma ratkaisuni: olen antanut vähemmälle käytölle jääneitä kelloja niitä enemmän tarviseville aikuisille pojilleni. Hinnaltaan 600-1300€ haarukassa. Varsinainen kokoelma mahtuu 6 kellon kellolaatikkoon, joista 4 kohtalaisen vakituisessa kierrossa. Pari ulkoilukelloa (korkeusmittarit) saavat majailla laatikon ulkopuolella.

Miten tähän samaan ongelmavyyhtiin mahtuu ajatus kokoelman "rumasta ankanpoikasesta"? Minulla on "kokoelmassani" yksi kello (Rolex Hulk), josta en enää erityisemmin pidä ja ranneaikaa se ei saa juuri koskaan. Toisaalta en sitä jostain syystä (kenties tunnesyyt ja ajatus suotuisasta arvonnoususta tulevaisuudessa)halua myydäkään tai vaihtaa johonkin muuhun malliin enkä myöskään lisätä kellojen määrää. ...Tietysti valinnanvaraa ja toimintavaihtoehtoja hieman rajoittaa minulla aina ollut ajatusfilosofia, ettei Rolexia tule koskaan vaihtaa johonkin muuhun merkkiin (Paitsi Patekkiin ja Audemarssiin, mutta nämä eivät sinällään ole minua kiinnostavia eivätkä liioin taloudellisen realismin rajoissa).

Viimeksi muokattu:

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 157
Jäsenet
7 602
Uusin jäsen
Zakdabv
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back