Kuvaamissasi tilanteissa sporttiset mekaaniset kellot kestävät vallan mainiosti. Toki naarmuja voi syntyä. Muista ostaa vaan sen hintainen kello, että ei mene talous sekaisin jos sattuu ns. "worst-case-scenario"

Jos laskee vaatteista tutulla "hinta/käyttökerta" suhteella kellojen hintaa varominen se vasta kalliiksi tulee. Kannattaa myös unohtaa nykyään muodikas ajatus kelloista investointeina, ei nämä investointeja ole vaan käyttöesineitä. Pienet naarmut antavat luonnetta ja aina voi huollattaa.
Lähipiirissä on enemmän kelloja rikottu siinä kun on laitettu kaappiin tai pöydälle suojaan ja silloin tippunut kuin ranteessa ja käytössä. Suurempi riski esimerkiksi Rolexin kanssa on, että varastetaan kuntosalin pukukaapista kuin, että saisit kuntosalilla rikki. Jättäisin kuitenkin ehkä kuntosalilta kotiin.
Mekaaniset aika laadukkaita nykyään ja kestää paljon. Toki järki käteen, eikä tahallaan kannata hajoittaa. Useammalla innokkaalla kelloharrastajalla tuntuu olevan vaihe, jossa kelloja ei raaskita pitää ja jokainen naarmu aiheuttaa unettomia öitä.
Golffia en pelaa, mutta seuraava anekdootti jäänyt mieleen Omegan AquaTerra golf versiota katsellessa. Myyjä totesi, ettei se ranteessa suositella golfin peluuta...