Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Noh... Stowaan olin yhteydessä, mutta mitään en ole lyönyt lukkoon vielä. Katsotaan ensin mitä vastaavat ja mietiskellään sitten...

kuulara sanoi:
Jonkinlainen sisainen taisto on menossa. Glashuette Original vaiko sittenkin Zenith. Ensinmainitulta jokin "yksinkertainen" malli ja jalkimmaiselta El Primere ikkunalla. El Primero kiehtoo kylla, vasyyko sita konetta sitten katselemaan?

Ideoita ja kannustusta kaivataan!
Itselläni tismalleen sama ongelma. Ensiksi arvoin Omega Hour Vision Bluen ja Zenithin välillä ja nyt käyn taistelua välillä GO/Zenith. Tuo Qristianin postaama GO ja heidän Senator Sixties sinisellä taululla ilman päivämäärää houkuttavat ehkä nyt eniten.
Pitäisiköhän ensi vuonna lähteä kesälomilla Dresdeniin Glashutten myymälään kokeilemaan miltä tuntuvat kädessä.

Bald Eagle sanoi:
Itselläni tismalleen sama ongelma. Ensiksi arvoin Omega Hour Vision Bluen ja Zenithin välillä ja nyt käyn taistelua välillä GO/Zenith. Tuo Qristianin postaama GO ja heidän Senator Sixties sinisellä taululla ilman päivämäärää houkuttavat ehkä nyt eniten.
Pitäisiköhän ensi vuonna lähteä kesälomilla Dresdeniin Glashutten myymälään kokeilemaan miltä tuntuvat kädessä.
Voisi niitä rannettaa Aleksilla Aseman Kellossakin. Tietysti Saksan-reissu voi tarjota muutakin antia.

Enpä ollut huomannutkaan että Aseman kellolla on GO edustus. Olen vähän kiertänyt kyseistä putiikkia asioituani siellä kerran aikaisemmin. Voisihan siellä poiketa vaikka ulkomaanreissullakin on puolensa.

Olen pyhästi vannonut, etten kyseiseen liikkeeseen astu. Omistajalla oli perin mielenkiintoinen näkemys asiakaspalvelusta.

Omistaja osui minuakin "palvelemaan". Siksi en ole Aseman Kellon elämää enää seurannut. Kuulemma kyllä muu henkilökunta on ihan ok.

Aijai, Hamilton on jo helsingistä lähtenyt eteenpäin - eli siis kello ei käynyt tullin syynättävänä :cheers Ja vaikka jonkun mielestä se moraalitonta onkin, niin en ole asioikseen tullaamassa ;)

Onko muita kenen mielestä pakettien seuraaminen ja lähetyksen odotus on usein jopa parempaa kuin itse tavara joka on tulossa? Se tyytyväisyys kun paketti on kourassa, kun trackingia on päivittänyt viikon verran tunnin tai 10 sekunnin välein... Jostain ne kiksit on saatava :P

niskalaukaus sanoi:
Aijai, Hamilton on jo helsingistä lähtenyt eteenpäin - eli siis kello ei käynyt tullin syynättävänä :cheers Ja vaikka jonkun mielestä se moraalitonta onkin, niin en ole asioikseen tullaamassa ;)

Onko muita kenen mielestä pakettien seuraaminen ja lähetyksen odotus on usein jopa parempaa kuin itse tavara joka on tulossa? Se tyytyväisyys kun paketti on kourassa, kun trackingia on päivittänyt viikon verran tunnin tai 10 sekunnin välein... Jostain ne kiksit on saatava :P

Kyllä se näyttää monelle olevan se "saalistus" se jännin osa-alue koko touhusta, ainakin jotkut flippaavat kellojaan siihen tahtiin ja kello ei ranteessa pitkään viihdy. Mutta onhan siinä hyvän diilin odottelussa ja etsiskelyssä ja eri kauppapaikkojen läpikäymisessä oma hohtonsa. Itsekin olen mietiskellyt, että hankkisinko nyt Stowan, mutta nyt näyttää tulleen eräälle foorumille myytäväksi kello, joka on myös ostoslistallani ja jota ei enää nykyään valmisteta haluamallani spekseillä ja tämä voi viivästyttää Stowan hankintaa. Hinta tosin on kyseisellä kellolla hieman kova, mutta jos heittäisi tarjouksella...

Ja Auto Chrono on ihan näppärä kello, itselläkin on sellainen vaalealla taululla.

Hyvia ehdotuksia - pitanee vierailla GO:n puodissa ja hypistella kiinnostavia malleja. Tuo 70s tyyli kylla iskee!

kuulara sanoi:
Hyvia ehdotuksia - pitanee vierailla GO:n puodissa ja hypistella kiinnostavia malleja. Tuo 70s tyyli kylla iskee!

Olen kokeillut muutamaankin kertaan, muutamassakin paikassa sinistä ja valkoista Square seventies Big date mallia. Kerrassaan upea kello, niin kuvissa kuin luonnossakin. Silti, jokin pidättelee. Syy on lopulta siinä, että pidän sitä pappamallina (ihan hyvässä mielessä). Sama fiilis iskee joka kerta kun kellon vetää ranteeseen. En kuitenkaan ole hyllyttänyt tuota hankintalistaltani, vaan ainoastaan siirtänyt, n. kymmenen vuotta eteenpäin kun puoli vuosisataa tulee täyteen. Tosin silloin on varmaan viidenkympin villitys ja "uusi nuoruus" menossa.. joten voipi olla että siirtyy kuusikymppisille...

Svengihirvi sanoi:
Olen pyhästi vannonut, etten kyseiseen liikkeeseen astu. Omistajalla oli perin mielenkiintoinen näkemys asiakaspalvelusta.

Olen ollut aistivinani samaa.

Noista GO kuitenkin. On muuten yllättävän iso.

hookoo sanoi:
Itsellä menee seuraavaksi näillä näkymin hankintaan Longines HydroConquest. Tässä kyseistä kelloa googlatessa huomasin, että se on tänä vuonna päivittymässä vielä enemmän oman maun mukaiseksi. Uusi versio on julkaistu käsittääkseni Baselissa keväällä. Olisikohan kenelläkään tietoa milloin uudet mallit on tulossa saataville Suomessa? Tai miten kauan yleensä on mennyt uuden mallin julkistuksesta siihen, että sitä on oikeasti täällä saakka saatavilla?

Saman huomion tein itsekin mallin päivittymisestä ja kun se miellytti myös omaa silmää, niin tein tuossa vähän aikaa sitten tiedusteluja. Ilmeisesti näitä piti tulla tänne pohjolan perukoille jo nyt elokuussa, mutta näillä näkymin ehkä syyskuussa. Kysyntä kansainvälisesti lienee ylittänyt odotukset. No, hyväähän jaksaa odottaa.

kuulara sanoi:

Tuli sitten käytyä Glasshuettellä ihmettelemässä. 70's Panorama Date oli mielestäni parhaan näköinen grafiitinharmaalla taululla. Mikä kuitenkin kiinnosti miltei enemmän oli 60's Square Chronograph, vaalealla taululla ja mustalla nahkarannekkeella.

Myyjä oli vielä myyntihenkinen ja ei helpottanut asiaa antamalla mukaan DVD:n ja kirjan aiheesta...

2k07t.jpg

Se ei vaan anna rauhaa.
Valitettavasti vuoden kestävä reissu ei salli nyt moisen hankintaa.
Mutta tuo on saatava joskus reissun jälkeen alkuperäisenä 60-luvun versiona.

BlancpainFiftyFathomsNoRadiation9.jpg

Mietintä jatkuu ja jatkuu. Nyt olen sen verran päässyt eteenpäin että seuraavan kellon on pakko olla, ainakin jossain määrin, kulmikas. Toki tuon sisään mahtuu kovin monenlaisia kelloja. Tällä hetkellä kuitenkin kärjessä todella erilaiset ja erihintaisetkin kellot eli Glashutten Sizties Square Chronograph mustana ja toisaalta Bell & Rossin BR 03-90 Grande Date & Reserve de Marche.

Toisaalta AP:n Royal Oakit alkoi myös kiinnostaa (niissäkin on niitä kulmia mitä nyt kaivataan!) , taitaa olla loppumaton valinnan vaikeus!

Nyt on sydän ja sielu menetetty kellolle.
Olin jo hankkimassa täysin eri merkkistä ja tyylistä tekelettä, kun jotain tapahtui...

Sinn U1. Se on nyt saatava.

Foorumilla on esiintynyt useampiakin Sinn -yksilöitä. Mikäli joku haluasi ojentaa auttavaa kättä, olisin kiinnostunut kuulemaan ostoprosessista. Oletteko käyttäneet koti- /ulkomaista verkkokauppaa, jne...?

Armour sanoi:
Nyt on sydän ja sielu menetetty kellolle.
Olin jo hankkimassa täysin eri merkkistä ja tyylistä tekelettä, kun jotain tapahtui...

Sinn U1. Se on nyt saatava.

Foorumilla on esiintynyt useampiakin Sinn -yksilöitä. Mikäli joku haluasi ojentaa auttavaa kättä, olisin kiinnostunut kuulemaan ostoprosessista. Oletteko käyttäneet koti- /ulkomaista verkkokauppaa, jne...?

Sinnin verkkokaupasta vaan. Ei noista alennuksia saa mistään ja kivijaloista on turha etsiä. Enkä näe mitään syytä miksi käyttäisit turhia välikäsiä (WW) hidastamassa toimituksia. Jos menee takuuhuoltoon, niin lähtee saksaa kuitenkin.

Itse tilasin wanhoista wariksista ja hyvin meni kauppa. :cheers

unelma kello löytynyt ja ei auta kuin ruveta säästämään.. hinta hieman pitkä mutta kun asettaa tavotteen itselle ja pitää siitä kkiin niin tavoitteilla on tapana toteutua ennemmin tai myöhemmin :party

Breitling_Chronomat_44.jpg

Magnepan sanoi:
unelma kello löytynyt ja ei auta kuin ruveta säästämään.. hinta hieman pitkä mutta kun asettaa tavotteen itselle ja pitää siitä kkiin niin tavoitteilla on tapana toteutua ennemmin tai myöhemmin :party
Sepän viisarissahan olisi tuollainen 5590 €. Breitling on huono pitämään arvoaan, joka voi olla käytetyn etsijälle hyväkin asia. Eiköhän noita ole tyrkyllä muutaman vuoden sisällä ainakin ulkomailla ihan mukavasti. Hienohan tuo on, joskin oma valinta tuosta mallistosta olisi Chronomat 44 GMT Sierra silver taululla.

Breitling_Chronomat44-GMT-BIG_HD.jpg

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 229
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back