Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Itseäni kyllä himottaa kovasti tämä Maurice Lacroixin Pontos kello.
http://www.laatukellot.fi/maurice-lacroix-pontos-black-dial-leather-p-10884.html

SaNDeX sanoi:
Itseäni kyllä himottaa kovasti tämä Maurice Lacroixin Pontos kello.
http://www.laatukellot.fi/maurice-lacroix-pontos-black-dial-leather-p-10884.html
Itsekin olen tykästynyt Pontoksen kelloihin. Aikoinaan menin sellaista ostamaankin mutta ostoksilta palasin toinen kello ranteessa. Sellaista elämä on.

TH kuume taas nostaa päätään. Monza ja Silverstone ovat malleja jotka kuumottaa. Silverstone on kylläkin niin harvinainen meilläpäin että vaikea löytää vaikkakin Sepällä juuri nyt sellainen on, tosin hinta on kaamea. Re-editionkin kelpaisi. Ylipäätään Heuer logo sytyttää juuri nyt. Eiköhän tässä kevään/kesän aikana tule hankintoja tehtyä...

http://www.worldoftime.de/en/brand/heuer.html
Tuolta kandee yytsiä Heuereita, olen ostanut tuolta Camaron ja Autavian. Silverstone re-edition mielestäni järkevässä hinnassa.

Moi,

eka viesti foorumille, jossei myynti-ilmoja lasketa. Ruotsista pitäisi lähteä valumaan huomenna tämä:

PaneraiCeramic292.JPG

4.jpg

Kyseessä siis keraaminen Radiomir. Vähän harvinaisempi PAM, vaikka sellainen tietysti Sepälläkin olisi :).

Benikka sanoi:
http://www.worldoftime.de/en/brand/heuer.html
Tuolta kandee yytsiä Heuereita, olen ostanut tuolta Camaron ja Autavian. Silverstone re-edition mielestäni järkevässä hinnassa.

Kiitos tästä!

Christopherwardin C7 MKII punaisella tai British racing green värisellä taululla on tällähetkellä kiikarissa kunhan aika tulee(tai sitten bongaan jostain jonkun kiinnostavamman mallin). Tuntuvat panostavan melko rajusti brandin tunnettavuuden nostoon, sen kokoisia ovat mainokset Evo magazinessa.

c7-mk2rapide-irrt_christopher-ward_3_1.jpg

GMT Eterna on mielessä. Tuntuvat olevan tiukassa löytää...

pietu sanoi:

Sepänviisarissa näytää olevan kaksi Kontikia myynnissä.

Binh sanoi:
pietu sanoi:

Nuo ei oikein nappaa, eikä niissä ole GMT/24h osoitinta. Tuommoinen mustatauluinen Eterna Soleure mulla olikin joskus. Super Kontiki olis ihan jees, mutta tuo kultainen reunus + osoittimet ahistaa. En tunne olevani niin vanha että kulkisin tuommoinen ranteessa.

Lainataan kuvaa netistä, eli tällaista etsin:

KonTiki-GMT-3.jpg

Siinä on jotain sellaista vanhanaikaista, kun on noita kapunkien nimiä ulkokehällä silti ollen moderni kello muuten.

Sinnin 856 UTC tai sitten 40mm Panerai :)

pietu sanoi:
Binh sanoi:
pietu sanoi:

Nuo ei oikein nappaa, eikä niissä ole GMT/24h osoitinta. Tuommoinen mustatauluinen Eterna Soleure mulla olikin joskus. Super Kontiki olis ihan jees, mutta tuo kultainen reunus + osoittimet ahistaa. En tunne olevani niin vanha että kulkisin tuommoinen ranteessa.

Lainataan kuvaa netistä, eli tällaista etsin:

KonTiki-GMT-3.jpg

Siinä on jotain sellaista vanhanaikaista, kun on noita kapunkien nimiä ulkokehällä silti ollen moderni kello muuten.

Kysäise Kalevan Kellosta Tampereelta, muistelisin nähneeni tuollaisen siellä vielä tämän vuoden puolella. Pari vuotta sitten noita löytyi "pilvin pimein" eBaystä ja todella järkihintaan, mutta nyt ovat kadonneet. Itse etsin silloin Diver versiota tuosta,Kontikin kaveriksi.

Besel on tuossa mielenkiintoinen ja Eternan kehittämä/patentoima ratkaisu. Saavutetaan hyvä vedenpitävyys, mutta silti lasin alla oleva minuutti/GMT-kehä liikuun muistirengasta kääntämällä. Näin saadaan näyttävä lasike ilman rumentavaa ylimääräsitä nuppia ja hyvä käytettävyys perinteisen beselin malliin.

Nyt on DJ vaihtanut omistajaa ja on aika siirtyä uuden kellon pariin.
Zenith Small Seconds oli aikaisemmin haaveissa mutta nyt tekisi mieli kuitenkin jotain vähän sporttisempaa.

Olin varma että haluan Rolex Explorerin:
rolex-explorer-i-reference-214270.jpg

Mutta nyt on alkanut kiinnostamaan IWC Aquatimer:

lifestyle_intro_Aquatimer-Automatic_2000_IW356802.jpg

Ja ehkä myös tuo oranssi-sininen Planet Ocean
146101d1229906340-ot-omega-planet-ocean-orange-bezel-entry23.jpg

Kommentteja puolesta ja vastaan otetaan vastaan. Myös muita ehdotuksia. Eikä tarvitse olla edes järkeviä perusteluita :)

Täysin irrationaaliset perstuntumani:

Rolex: Helpoin, tyylikkäin, hyvä jälleenmyyntiarvo (ja Sepällä juuri nyt tarjolla)
IWC: Persoonallisin, harvinaisin
Omega: Tylsin, myyt sen pois ennen pitkää kun kyllästyt noihin väreihin

vhild sanoi:
Täysin irrationaaliset perstuntumani:

Rolex: Helpoin, tyylikkäin, hyvä jälleenmyyntiarvo (ja Sepällä juuri nyt tarjolla)
IWC: Persoonallisin, harvinaisin
Omega: Tylsin, myyt sen pois ennen pitkää kun kyllästyt noihin väreihin

Hyvät tuntumat. Olen samaa mieltä kanssasi. IWC houkuttaa noista eniten.
Ilman mitään perustelua. Minkälainen tuollainen kumiranneke on pidemmässä käytössä?
Itselläni ei koskaan ole ollut moista ranneketta käytössä.

^Kaverillani on ollut Omega PO kumilla jo monta vuotta eikä valituksen sanaa kuulu. Yksi holkki siitä on murtunut, mutta noitahan saa lisää. Laadukas, aidosta luononkumista tehty ranneke on käsittääkseni varsin miellyttävä.

Itsellä on/ollut käytössä pari kumirannekkeellista kelloa (Chopard Mille Miglia XL Power Control ja Breitling SuperOcean), ja molemmista olen huomannut samat asiat:
- Ranneke täytyy pitää aika löysällä, muuten on tuntunut itsellä pirun hiostavalta
- Molemmissa rannekkeissa on alkavaa murtumista, vaikka toinen (Chopard) ollut käytössä vain vuoden, Breikku vähän reilu kaksi vuotta.
- Lisäbonuksena Chopardin rannekkeen vaniljantuoksu on aika äitelä...

Itse olen nyt (ainakin toistaiseksi) siirtänyt kumirannekkeet taka-alalle hankinnoissa. Tosin tuon Chopardin kanssa vaakakupissa aikanaan painoi myös mielestäni hauska autonrengaskuvio rannekkeessa ja teräsranneketta melkein 1.000€ huokeampi hankintahinta. Nyt kun olen kysellyt Milleen vähän teräsrannekkeita, niin Suomessa Aseman Kellossa sanoivat lonkalta, että semmoiset 1.200-1.300 euroa siitä köyhtyisi...huoh.

9mfh.jpg

Valitan huonoa kuvaa...

jyzzzy sanoi:
Hyvät tuntumat. Olen samaa mieltä kanssasi. IWC houkuttaa noista eniten.
Ilman mitään perustelua. Minkälainen tuollainen kumiranneke on pidemmässä käytössä?
Itselläni ei koskaan ole ollut moista ranneketta käytössä.
Hommaa keltainen Aquatimer teräsrannekkeella. On mun hankintalistan ykkössijalla, perusteena täydellinen istuvuus omaan ranteeseen. Voin ostaa pois sitten kun kyllästyt. :P

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back