Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

tuommonen kiinalainen tourbillon on jäänyt minullakin korvan taakse. Siinäpä aihio itse viimeistellä huippukoneisto?

kanikune sanoi:
tuommonen kiinalainen tourbillon on jäänyt minullakin korvan taakse. Siinäpä aihio itse viimeistellä huippukoneisto?

Kuten myös customkuoret ja taulu+viisarit, kun ovat niin juuttaan rumia noissa kinukeissa. Ihme että löytyy niin vähän pikkupajoja jotka tekisivät kiinatourbillonin ympärille oikeasti fiksunnäköisen kokonaisuuden. Ja tarpeeksi pienen...

pietu sanoi:
9mm sanoi:
Nyt kun tuli tämä Seiko skz325j1 päivittäiseen käyttöön hommattua, niin seuraavaksi se formaalimpi kello. Pitäisi toimia puvun, että vähän rennommankin siistin pukeutumisen kanssa. Eli en aivan perinteista pukukelloa ole hakemassa. Ykkösenä olisi Monaco, mutta pelimerkit ei riitä. Mietinnässä on ollut Certina ds podium square, Hamilton jazzmaster square, Oris frank Sinatra ja Christopher Ward C5 Malvern MK II. Kaikki automaatteina siis. Noissakin on aika paljon hintaeroja, mutta selvästi alle 1k pysytään kuitenkin.

Elikkä olisiko noista mielipiteitä tai jotain muita ehdotuksia? Hinta mielummin lähempänä 500, kuin 1000€. Jos mahdollista niin vähemmänkin. Edellä mainituista voi päätelläkin, että mielummin neliskanttinen, kuin pyöreä. Olen toki avoin ehdotuksille.

Tissot Quadrato, Tissot TXL ja Baume & Mercier Hampton

Sepällä näyttäisi olevan Jazzmaster ja pari muutakin hitusen tonnin päälle olevaa suorakaiteen muotoista kelloa.

Kiitos! Quadrato ainakin sopii siihen mitä olen ajatellut, B&M taitaa mennä liian arvokkaaksi. Sepän mallit ovat yli minun budjetin, jazzmaster mielummin ilman chronoa, varsinkin tuolla hintaerolla.

op sanoi:
Davosa X-Agon. Listahinta kai 550€. Brändi saksalainen, mutta kellot sveitsiläistä tekoa. ETA-automaatti.
davosa-x-agon-161.493.55_1.jpg

Tähän täytyy tutustua, näyttää mielenkiintoiselta. Joskin kuvan perusteella melko siron oloinen, miehellä kun on massaa niin saa olla kellollakin.. ;)

Seinäjoella (Esa watches) on myynnissä mm. tällainen:

http://www.chrono24.fi/rolex/datejust--ii--blue-dial--id2456712.htm?countryIds=FR&countryIds=NL&countryIds=DE&countryIds=FI&countryIdsmore=1&dosearch=true&maxAgeInDays=0&picnum=1&query=rolex+datejust+blue&resultview=list&searchexplain=true&sortorder=1&tab=details&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm&watchTypes=U

Onko kellään kokemusta/tietoa tuosta kauppiaasta?

vhild sanoi:
Seinäjoella (Esa watches) on myynnissä mm. tällainen:

http://www.chrono24.fi/rolex/datejust--ii--blue-dial--id2456712.htm?countryIds=FR&countryIds=NL&countryIds=DE&countryIds=FI&countryIdsmore=1&dosearch=true&maxAgeInDays=0&picnum=1&query=rolex+datejust+blue&resultview=list&searchexplain=true&sortorder=1&tab=details&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm&watchTypes=U

Onko kellään kokemusta/tietoa tuosta kauppiaasta?

Kaveri hankki häneltä muutama kuukausi sitten uudehkon Rolexin. Kaupat sujuivat hyvin. Esa on vähän hidas vastaamaan kyselyihin, tai ainakin omat kysymykset odottavat vastauta tovin :).

DJ2 on sitten kokonaan toinen juttu. Kannattaa käydä sovittamassa. Itse kuolasin kuvissa (ja kuolaan edelleen TT-harmaataulu-vihreät romaalaiset - versiota), mutta perusmalli on luonnossa kyllä omaan silmään tylsä. Vaikka 36mm on vähän, niin jollakin tapaa itseä puhuttelee oikea DJ enemmän kuin tämä jumbo malli.

Joo, pelkään, että II valuu ranteen yli. 36mm ei sitä ainakaan tee.

Itsellä olisi tarkoitus ostaa ensimmäinen automaatti ja kiikarissa olisi Omega Seamaster. Uutena olisi tarkoitus hankkia ja olen hieman kivijalkaliikkeiden hintalappuja ja ulkomaisia nettikauppoja katsellut. Näyttäisi noissa Seamastereissa olevan karvan yli tonnin ero hinnoissa nettikauppojen ja kivijalkojen välillä. Olisikin kiva tietää, että minkälaisia alennuksia ihmiset on onnistuneet noista paikallisissa liikkeissä neuvottelemaan? Itsellä ei tosiaan ole vielä juurikaan kokemusta, että paljon hinnoissa on ilmaa. Ei varmaankaan yli tonnia kun sitten heilahdetaan jo yli 30% alennuksiin mutta tuskimpa noista kukaan hintalapussakaan näkyvää summaa maksaa :)

20% Omegasta irtoaa helposti Helsingin keskustassa.

vhild sanoi:
20% Omegasta irtoaa helposti Helsingin keskustassa.

Ok, hyvä tietää mistä lähteä neuvottelemaan. Tuosta kun saisi muutaman prosenttiyksikön vielä nipistettyä niin olisi helppo valinta :)

Minulla ei ole kiikarissa mikään tietty brändi, vaan laji eli tässä tapauksessa regulaattori. Toki merkillä on väliä ja ulkomuodolla, mutta periaattessa regulaattori on se juttu. Läheskään kaikilla brändeillä ei tällaista erilliskehäviisariratkaisua ole tarjolla. - Viimeksi näin edes hieman kiinnostavan regulaattorin Luis Moinetilla. - Koska kiikarikäsi hakeutuu lompakolle, se on kokonaan toinen juttu. ::)

hookoo sanoi:
Itsellä olisi tarkoitus ostaa ensimmäinen automaatti ja kiikarissa olisi Omega Seamaster. Uutena olisi tarkoitus hankkia ja olen hieman kivijalkaliikkeiden hintalappuja ja ulkomaisia nettikauppoja katsellut. Näyttäisi noissa Seamastereissa olevan karvan yli tonnin ero hinnoissa nettikauppojen ja kivijalkojen välillä. Olisikin kiva tietää, että minkälaisia alennuksia ihmiset on onnistuneet noista paikallisissa liikkeissä neuvottelemaan? Itsellä ei tosiaan ole vielä juurikaan kokemusta, että paljon hinnoissa on ilmaa. Ei varmaankaan yli tonnia kun sitten heilahdetaan jo yli 30% alennuksiin mutta tuskimpa noista kukaan hintalapussakaan näkyvää summaa maksaa :)

Mikäli kellon ei tarvitse olla juuri Omega ja tarrat kiinni paikoillaan, niin tsekkaappa tuonne myyntipalstalle lisäämäni Breikku :diving.

Aikalainen sanoi:
Minulla ei ole kiikarissa mikään tietty brändi, vaan laji eli tässä tapauksessa regulaattori. Toki merkillä on väliä ja ulkomuodolla, mutta periaattessa regulaattori on se juttu. Läheskään kaikilla brändeillä ei tällaista erilliskehäviisariratkaisua ole tarjolla. - Viimeksi näin edes hieman kiinnostavan regulaattorin Luis Moinetilla. - Koska kiikarikäsi hakeutuu lompakolle, se on kokonaan toinen juttu. ::)

Hei,

Laitan pienen maistiaisen kuvan muodossa. Minun on tarkoitus blogini puolella käsitellä lähipäivinä kiinnostavia kellouutuuksia. Tuntuu ihan siltä, että joulu on tullut keskellä kesää siis toisin päin kuin laulussa... Tämä säväytti todella! Ja muita hienoja kelloja on myös ilmestynyt :)

yst.terv. Kellohai

Itse olen haaveillut lähiaikoina tälläisestä:

rolex-sky-dweller-8.jpeg

Ja haaveeksi jääkin. Hintalappu pitää siitä huolen :takethis.

Tai hei - jos joku hullu haluaa vaihtaa tuollaisen vaikka TT Subbariin niin olen heti valmis... :gb

Mitä olette mieltä Vacheron Constantin Royal Eaglestä pukukelloksi (ref. 49145/000A) ? Onko se enemmän sellainen "vanhemman miehen kello", vai menee nuoremmallakin ? Samaan hintatasoonhan (noin 7500 e +) löytyy sitten IWC Da Vincia myöskin "Tonneau- muotoisena" jne (ja halvempiakin versioita on) ..

https://www.chrono24.fi/vacheronconstantin/royal-eagle-chronograph-stainless-steel-36mm-49145000a-9058--id2347445.htm?dosearch=true&watchTypeId=U&searchexplain=false&manufacturerIds=252&query=49145%2F000a&STARTSEARCH=Search&watchCategories=&caseMaterials=&countryIds=&SEARCH_REGION_ID=&gender=&braceletMaterial=&maxAgeInDays=&priceFrom=&priceTo=&sortorder=0&SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

G.Salokumpu sanoi:

Kyllä tuollaisen voi kuvitella tyylikkään nuoremmankin käyttäjän käteen. Esim. juurikin kuten sanoit, eli pukukellona. Yhdistettynä kesäisiin shortseihin ja t-paitaan ei mielellään.. Arvostan suuresti kunhan sopii käyttötarkoitukseen.

:)

Vilkaisepa Parmigianin Kalpa-mallisto. Sieltä esim. Hebdomadaire olisi mainio valinta. Upea koneisto, todella hieno viimeistely ja muutenkin hieman erilainen valinta. Olen useammankin kerran Parmigianeja tutkiskellut ja kokeillut ja ovat todella kovan luokan laitteita. Pershing maistuisi itsellenikin. Itse arvostan Parmigianit todella korkealle.

Kiitoksia kommenteista. Täytyy sanoa, että tuoreen tosiaan valtavirrasta poikkeavan (ei niin tavallisen) tuulahduksen antavat nuo Parmigianit , vaikka nimi kuulostaakin kulinaaripuoleen liittyvältä noin ensivaikutelmaltaan. Muistaakseni Italialaislähtöistä designia...

G.Salokumpu sanoi:
Kiitoksia kommenteista. Täytyy sanoa, että tuoreen tosiaan valtavirrasta poikkeavan (ei niin tavallisen) tuulahduksen antavat nuo Parmigianit , vaikka nimi kuulostaakin kulinaaripuoleen liittyvältä noin ensivaikutelmaltaan. Muistaakseni Italialaislähtöistä designia...

Kyllä Michel Parmigiani on kellomaan miehiä.

Sarpaneva K0
Se on vainonnut nyt pian puoli vuotta... :hair

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back