Minkälainen suhtautuminen teillä on G-shock kelloihin?

Kellopoika

Uusi jäsen
Liittynyt
14.1.2022
Viestit
31
Toimiiko pelkkänä rymykellona vai onko ihan arkikellonakin?

Mitä malleja omistatte?

Oletteko saaneet kertaakaan rikki?

Ovatko mielestänne yliarvostettuja?
 
Casio on varmaankin yksi suosikki merkeistäni. Näen G-shockin yhtenä tuotteena tässä putiikissa. Hyllyssä taitaa tällä hetkellä olla 3 G-Shockkia ja 4 muuta Casion kelloa. Casiot ovat monikäyttöisyydessään kelloja muiden joukossa.

Hillityt mallit menevät ihan arkikellosta. Pokemonin näköiset jätit olen kiertänyt kaukaa vaikka Mudmaster omalla tavallaan viehättäisikin. Puvun kanssa olen pitänyt välistä ranteessa Casion peltisiä peruskelloja. En tiedä kuinka suuri sartoriaalinen synti tämä sitten on. Erityisesti vanhassa elämässä reissutöissä Casiot oli ranteessa aina puvun kanssa. Tätä saneli enemmän turvallisuus kuin muotiseikat.

Perus casioita olen onnistunut tuhoamaan totaalisesti. Rannekkeita on myös saanut uusia.

En sanoisi että yleisesti on yliarvostettu, mutta ei ne ihan niin kovia ole kuin fani-lauma toisinaan antaa ymmärtää. G-shock ryhmät taitaa olla toiseksi fanaattisin harrastaja porukka heti Rolexin väen jälkeen. Nykyisellä tosin kakkossijassa tiukasti kiinni on Tudorin väki. Itse otin Bannit yhdestä G-shockin ryhmästä tovi taaksepäin. Tähän riitti se, kun totesin, että en kyllä juhlatilaisuuteen tummassa puvussa G-shockkia ranteeseen laittaisi...

Hyviä kestäviä kelloja ne ovat, mutta eivät mitään ihmeellisiä saati upeita. Jostakin syystä G-shock väki myös ohittaa Casion kellot täysin. En suomalaisissa ryhmissä ole juuri postauksia täyspeltisistä Casioista tai Oceanus malleista nähnyt. G-shockin Casioakin tuntee kaikki, mutta moniko on rannettanut Edificen vastaavaa? Parempaa hintalaatua saa muista Casioista tällä hetkellä G-shockin ulkopuolelta.

Casion ketjussa oli myös puhetta siitä, että kellojen laatu ja tarkkuus on vuosien varrella sukeltanut. Kiinassa ja thaimaassa nuo tehdyt ei pärjää noille vanhoille made in japan kelloille 1990-luvulta.

Aika lähellä oli etten ostanut tuota uutta MR-G kuutiota. Vähäni myös harmittelin kun yksi kappale meni puoli-ilmaiseksi kaupan käytettynä kesällä. Huomasin ilmoituksen vasta kun kaupat oli tehty. Varmaan tulee ostettua ensivuoden juhlakellot kun G-shock täyttää 40-vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
Casio on varmaankin yksi suosikki merkeistäni. Näen G-shockin yhtenä tuotteena tässä putiikissa. Hyllyssä taitaa tällä hetkellä olla 3 G-Shockkia ja 4 muuta Casion kelloa. Casiot ovat monikäyttöisyydessään kelloja muiden joukossa.

Hillityt mallit menevät ihan arkikellosta. Pokemonin näköiset jätit olen kiertänyt kaukaa vaikka Mudmaster omalla tavallaan viehättäisikin. Puvun kanssa olen pitänyt välistä ranteessa Casion peltisiä peruskelloja. En tiedä kuinka suuri sartoriaalinen synti tämä sitten on. Erityisesti vanhassa elämässä reissutöissä Casiot oli ranteessa aina puvun kanssa. Tätä saneli enemmän turvallisuus kuin muotiseikat.

Perus casioita olen onnistunut tuhoamaan totaalisesti. Rannekkeita on myös saanut uusia.

En sanoisi että yleisesti on yliarvostettu, mutta ei ne ihan niin kovia ole kuin fani-lauma toisinaan antaa ymmärtää. G-shock ryhmät taitaa olla toiseksi fanaattisin harrastaja porukka heti Rolexin väen jälkeen. Nykyisellä tosin kakkossijassa tiukasti kiinni on Tudorin väki. Itse otin Bannit yhdestä G-shockin ryhmästä tovi taaksepäin. Tähän riitti se, kun totesin, että en kyllä juhlatilaisuuteen tummassa puvussa G-shockkia ranteeseen laittaisi...

Hyviä kestäviä kelloja ne ovat, mutta eivät mitään ihmeellisiä saati upeita. Jostakin syystä G-shock väki myös ohittaa Casion kellot täysin. En suomalaisissa ryhmissä ole juuri postauksia täyspeltisistä Casioista tai Oceanus malleista nähnyt. G-shockin Casioakin tuntee kaikki, mutta moniko on rannettanut Edificen vastaavaa? Parempaa hintalaatua saa muista Casioista tällä hetkellä G-shockin ulkopuolelta.

Casion ketjussa oli myös puhetta siitä, että kellojen laatu ja tarkkuus on vuosien varrella sukeltanut. Kiinassa ja thaimaassa nuo tehdyt ei pärjää noille vanhoille made in japan kelloille 1990-luvulta.

Aika lähellä oli etten ostanut tuota uutta MR-G kuutiota. Vähäni myös harmittelin kun yksi kappale meni puoli-ilmaiseksi kaupan käytettynä kesällä. Huomasin ilmoituksen vasta kun kaupat oli tehty. Varmaan tulee ostettua ensivuoden juhlakellot kun G-shock täyttää 40-vuotta.

Itsellä kelloharrastus on aika uusi juttu. Tullut kokeiltua kaikkea Casion ja Longinesin väliltä (hinnaltaan). Paljon hetken mielenjohteesta ostettuja ja jälkeenpäin kaduttanut :D. Casiolla on melko paljo nuita eri klassikko malleja. Elokuvissa ja julkkisten ranteissakin paljon nähty. Itsellä tällä hetkellä arki ja rymykellona G-shock 5000U (solar ja multiband) ominaisuuksilla. On nuita rumiakin malleja hirveästi ja pieniranteiselle ne kuutiomallit tuntunu parhaimmilta tähän mennessä. Nuo hinnakkaammat mallit tai erikoisversiot taitaa olla ainoat made in japan mallit mitä tekevät.

Edit: B5000 metalliversioita joskus katsonut mutta Casio pitää metallilla kyllä hirveätä hintaa. Ihan absurdin hintasia nuo kalleimman pää mallit, vaikka niitäkin itsekin kuolannut
 
Olen omistanut 4 G-shockia, yhden saanut rikki, itse huoltamalla :D . Mielestäni erittäin kestävä, jostain syystä saan rikki paljon kelloja, varsinkin mekaanisia, G-shockeja käyttämällä en ole hajoittanut tosiaan yhtään ja 90-luvulta asti ollut moisia.
MInulle nuo ovat rymy- ja arkikelloja, töissä pidän automaatteja, kun paperia pyörittäessä ei ole vaaraa rikkoa noita.
En tajua kuitenkaan monen tonnin arvoisia erikoismalleja, joku 250e on hintakatto itselle.
 
 
Olen omistanut 4 G-shockia, yhden saanut rikki, itse huoltamalla :D . Mielestäni erittäin kestävä, jostain syystä saan rikki paljon kelloja, varsinkin mekaanisia, G-shockeja käyttämällä en ole hajoittanut tosiaan yhtään ja 90-luvulta asti ollut moisia.
MInulle nuo ovat rymy- ja arkikelloja, töissä pidän automaatteja, kun paperia pyörittäessä ei ole vaaraa rikkoa noita.
En tajua kuitenkaan monen tonnin arvoisia erikoismalleja, joku 250e on hintakatto itselle.
Moi! Ei liity tämän langan aiheeseen, mutta pistin sinulle yksityisviestiä toisesta kellosta :)
 

Mainos

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 234
Viestit
69 128
Jäsenet
7 628
Uusin jäsen
Olaville
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back
Ylös