Mitä muita harrastuksia kelloharrastajilla on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja op
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Mitä muita harrastuksia kelloharrastajilla on?

Meillä olohuoneen estetiikasta vastaa Gradient 1.3
attachment.php

Jep jep, mulla oli 1988-1991 1.2:set

29.jpg

jotka myin kaverille ja ostin tilalle tällaiset alumiiniset britti-ihmeet:

DSC_0009f.jpg

jotka myin toiselle kaverille ja ostin Gurusta ensimmäiset maggiet.

Meillä aikoinaan oli myös nuo pienemmät 12.set magit, ne vaihtui sitten melko tiuhaan kunnes hellasärö ilmoitti että eikö voitaisi vaihtaa takaisin Magnepaneihin kun mistään muusta ei saatu yhtä puhdasta, tarkkaa sekä eroittelevaa ääntä :party

No eipä siinä mitään kuin Sikaselle ja mukaan tarttui nuo 1.7 versiot joihin kyllä olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, eikä kyllä lähde kiertoon ihan hevillä.. tuolla alalla työskenneelleenä 15v tuli testattua kotona hintaluokat 500€ - 50 000€ ja voin kyllä sanoa että parempaa ääntä saa kyllä hakea, toki riippuu mitä hakee jos riittää kunnon basson jytke niin siihen ei Magit taivu mutta siihen riittääkin sitten jotkut 100€ Jamot.

Millä laitteilla olette omia Maggeja ajaneet?

Oma kokoonpano on Audioaero Prima III putkietuasteellinen CD sekä
Audioaero Prima III putkietuasteellinen pääte, välijohtoina ainoat oikeat ( huom. Mr Sikasen / Hifi Guru mukaan )mitä Maggien kanssa suositellaan eli Transparentit. Oma settini on aavistuksen lämpöiseen kallellaan mutta ostin juuri laitteiden välille uuden hopea kaapelin jolla kirkastui sopivasti mutta säilytti silti tuon putkien lämmön, nyt alkaa olla setti omalle korvalle kohdallaan.. toki tämä hienosäätäminen on niiiiiin hidasta ja aikaa vievää etten taida tämän elämän aikana enää settiä kyllä vaihtaakkaan ;)

jyzzzy sanoi:
Omat pienet ladonovet,SMG-C, ovat historiaa.
Olivat kuulemma rumat. ;D

Magnepan sanoi:
Millä laitteilla olette omia Maggeja ajaneet?

Viimeiset 9v 2-kanava vahvistimena on ollut Marantz PM-17 ja 1.6 ovat olleet sen perässä. Edelliset oli SMG-a & Cyrys 2 + PSX ja 10.1/1.5 & Tandberg 3026-A. Hopeakiekkoja on pyöritetty vuosien varrella mm. Marantz CD-80, Sony DVP-NS900V, Denon DVD-3910, Marantz CD-17, Marantz SA-12 ja nyt Oppo BDP-83. CD:t on varastossa reilut kaksi vuotta, joten Oppo pyörittelee vain BR-leffoja. Musiikki kuunnellaan ketjussa aiemmin listatulla kuulokekokoonpanolla.

TV:n ja leffojen katselusetti: Wbox HD2, Dvico Tvix PVR M-6620N, Oppo BDP-83, Marantz SR-7005, Velodyne SMS-1 + SPL-1200 Series II, Aurelia Amber, ProAc Responce CC1, Magnepan MGSS1, Panasonic AH1000 ja 115" valkokangas.

Hifiä ja kotiteatteria on täälläkin harrasteltu. Perhe-elämä on kylläkin masentanut harrastusta :)
Noo, tällä hetkellä on orb audion pikku pallot kajareina, audio pron persu subi, eli ei mitään "hifiä".

Kaiutinhistoria.
Cervin Vega kunnon möykkäkaapit 12" bassoelementeillä :))
Infinity re. mk2 5-kan.
Amphion Argon x2
Amphion Helium2 x4
orbit.

Tämä touhu on suurin intohimoni:

https://www.youtube.com/watch?v=LmMe0c_IdzM

Tuossa vauhtia taitaa olla n. 25 kn/h
Ei sillä pääse lähellekkään kauden kärkeä mutta kivaa on.

gonzo sanoi:
Mä oon aikuisemmalla iällä palannut nuoruuteni, silloin liian kalliisiin, harrastuksiin.
RC-lennokit ja pikkuautot on vienyt miestä viimeiset 10 vuotta. Lennokit kasvaneet pikku 80 cm kärkivälin sähkökoneista 3,5 m kärkivälin bensa Piper Cubbiin.
Tänä kesänä sitten ostin mottoripyörän, semmosen kun oon aina halunnu, 535 Yamaha Viragon, ja nyt menee lähes kaikki vapaa-aika sen kanssa pelehtiessä. Katellaa kuinka kauan kortti ja henki on tallessa.

Katohan täältä löytyi yksi hengenheimolainen. RC laitteet Ym RC pienoismallit ne täälläkin ovat olleet viimeaikoina se mitä on tullut pääasiallisesti harrastettua. Autoja pääasiallisesti. Muutama kopukin on ollut ja yksi edelleen. Talveks ajattelin jotan laivan tynkää jos nyt kerii tulevalta kello harastukselta.
Mottoripyörät... Ei noi vanhat duuni juttut enää jaksa kiinostaa. Niitä kun vuosikaudet teki niin nyt ne pukkaa jo korvistakin ulos :P
Sensiaan sain pari vuotta sitten perintönä yhden täyden ison attaseasalkun & pienemmän salkun joka on puolillaan ranne / tasku kelloja. Langolla oli tapana heittää ns vanhat kellot joista oli patteri loppu tahi muuten vaan "kuolleet" kellot tuohon salkkuun. Käsittääkseni papalla oli myös tapana plokkailla kelloja kirppiksiltä tahi huutokaupoista vain siksi että ne olivat hänen mielestään kauniita. Kunnolla ei oikeastaan ollut hänelle väliä joten nyt tuota sarkaa riittää kun alan niitä tutkimaan mitkä on oikeasti rikki ja mistä vain petteri loppu. ... joten tyhmiä kysymyksiä tulee riittämiin ;D

salkusta voi löytyä helmiä!

Terry Pratchett - Kiekkomaailmakirjojen keräys. (Suomenkielellä).
Enää puuttuu Viikatemies.

Pari Porschea joista toinen oli turbo..

Kappas muitakin Porsastelijoita. - No, mulla vasta eka Porsas.. Aiemmin rahareikinä toimi mainiosti pari kipaletta 200 20v q Audeja.
Toisena harrastuksena täälläkin tuo kotihifistely. (Acapella-Brinkmann-SME-Wadia kattauksella mennään)

Niinpä se vain alkaa näyttämään, että kello-ostokset siirtyvät hamaan tulevaisuuteen, kun pitää kaiuttimet päivittää, vaikka viime keväänä vasta ostin uudet. ??? Noh, elämä on...

Hankkii kerralla mieleiset :) - Täytyy sanoa, itse olen ollut useamman vuoden tyytyväinen. Omalla tavallaan se on tylsää, koska parantaminen alkaa olemaan hankalaa. Vaikka ainahan voisi päivittää kuuntelutilaa, niin samalla syntyy usein tarve päivittää laitteistoakin johonkin suuntaan..

Itseasiassa nykyiset kaiuttimet ovat hyvinkin mieleiset ja parhaimmat mitä olen koskaan saanut toimimaan omassa olkkarissani. MUTTA, jos tässä hyvin käy, niin otan askeleen tuntemattomaan ja sokkona hommaan kaiuttimet, joilla on edellytykset ainakin paperilla ja testien mukaan toimia aika haastavassa akustiikassani. Jos diili toteutuu, niin riskiostoshan se on, mutta kun käytettynä hankkii, niin luultavasti ei tule maksamaan hirmuisia summia jos niistä täytyykin päästä sitten eroon. Toki olisin testannut kaiuttimet kotona, jos siihen olisi ollut mahdollisuus, mutta kun ei ole. Täytyy vain toivoa parasta. :D Ja vähän jännitystä elämään.

Nyrkkeilyä tullut harrastettua 3 vuotta, kuntoilumielessä.
Viimeisen vuoden olen hyvin pitkälti käyttänyt juosten.

Harrastuksena frisbeegolf. Aloitin 1999 lajin harrastamisen ja viimeiset vuodet olen kilpaillut aktiivisesti. Onko täällä ketään muita frisbeegolfiin hurahtaneita? Tänä päivänä laji on todella kovassa kasvussa ja ratojakin taitaa olla jo yli kolmesataa ympäri maata. Hieno laji eikä vaadi aikaa tai rahaa paljoa verrattuna pallogolfiin.

Satunnaisesti heittelen, tosin nyt bongasin järkihintaisen välinefirman niin saattaa ensi kesänä omalle tontille muutama range rakentua. :-D

Haikon mailla on muuten omasta mielestäni fiksusti rakennettu frisbeegolf-rata, jonka kiertämällä saa hyvän käsityksen kartanon maista.

minun harrastuksiin kuuluu kellojen lisäksi: kalastus ja abu ambassadeur kelat, tennis, pienoismallien rakentaminen, veneily ja harrasteautona toimii tällähetkellä 91 Chevrolet Caprice Classic

Minulla muita harrastuksia ovat autot, valokuvaus, matkustaminen ja ruuanlaitto. Autot ovat vieneet rahaa aivan kohtuuttomasti. Niillä "turhilla" välirahoilla olisin rahoittanut monta hienoa kellohankintaa. Matkustaminen on meille avopuolison kanssa yhteinen ykkösjuttu. Lomilla pitää aina päästä reissuun ja mielellään aika kauas. Suosikkikohteita ovat kesällä Kreikka ja Turkki, talvella Thaimaa tai Karibia. Sinnikkäästi säästämme muusta, jotta nuo matkarahat ovat ennen lomaa koossa.

Harrastuksiin liittyy myös uuden Autostadium ry:n perustamiskuviot ja yhdistyksen autopainotteisen lifestyle -foorumin ylläpito. Joulun aikoihin saimme avattua foorumimme www.autostadium.fi.

Tähän kun päästtiin, niin tarttis jeesiä Marantzin Airplayn asentamisen kanssa, kun iPhööni ei löydä Marantzia, jonka olen kytkenyt verkkoon. Testimusat nettiradiosta kuuluu, mutta siihen se jääkin. Apple Tv:ta kyllä tarjoaa, mutta Maraa ei. Malli on 1504. Onko ideoita? Johdot on ok.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 234
Jäsenet
7 631
Uusin jäsen
tshahar
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back