Odotusketju - Mitä tulossa?

kauris -66

Aktivisti
Liittynyt
18.12.2013
Viestit
575
Komplikaatiokelloa teki mieli, joten tällainen lähti tilaukseen.

1800048.png.transform.bemproddetailsgallery.png
Aika paljon "tavaraa" taulussa, mutta onhan tuo hieno, hyvä!:)
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Olen nähnyt kellon livenä, ja se näyttää omin silmin hieman tehdaskuvaa rauhallisemmalta. Siksi uskalsin painaa napista. Designin puolesta Langelta löytyy täydellinen komplikaatiokello (perpetual calendar, tässä on "vain" complete calendar), mutta sen hinta onkin jotain 80k. Ei ihan vielä riitä taskuissa syvyys. :-D

Baume & Mercieriltä saisi tietysti perpetual calendar -kompilaatikokellon alan yleiseen hintatasoon nähden edullisesti, mutta on edelleen hinnan puolesta tavoittamattomissa.

Ylipäänsä mulla on nyt selkeä suuntaus perehtyä useiden komplikaatioiden maailmaan. Perpetual calendar häämöttää horisontissa ja sitten kun sellainen tulee, tauludesignin kannalta rauhaa tuo pelkästään se, että siinä ei ole kronografia. Sehän se tuo tauluun välittömästi hälinää.
 

Frogman

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2019
Viestit
46
Rolex DJ41 tilattu. Fluted, sininen tai rhodium. Kumpi nyt tulee ensin.

Hyvän näköisiä molemmat. Sääli, että toi on mulle "arkikelloiksi" liian suuri. Fluted on varmasti oikea valinta.
 
Viimeksi muokattu:

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Hieno valinta. Kuinka pitkään joutuu venaamaan?
Nämä muuttuivat juuri ilmeisesti allokoiduiksi malleiksi, kuten sporttimallit, Rolex päättää koska tulee ja mitä. Ei voi enää tilata. Näin ainakin kansainvälisellä foorumilla kerrotaan. Oma AD arvioi 3-6kk. Rhodium saattaa tulla nopeammin, sinininen on kovan kysynnän alla. Ei haittaa jos Rhodium tulee ensin, ostan sen. Mietin 2kk kumman haluan ja totesin että kumpikin käy. Rhodium lentää ”tutkan alla” helpommin, kun taas sininen kyllä vetää katseita. Sininen vaatii vähän miettimistä vaatteiden kanssa, siis työkäytössä, Rhodium menee vähän helpommin useampien värien kanssa (paidat, puku, takki jne.)
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Nämä muuttuivat juuri ilmeisesti allokoiduiksi malleiksi, kuten sporttimallit, Rolex päättää koska tulee ja mitä. Ei voi enää tilata. Näin ainakin kansainvälisellä foorumilla kerrotaan. Oma AD arvioi 3-6kk.

Ok. Tää Rolexin touhu alkaa olla näin ulkopuolisen silmiin aika kummallista, kun edes peruskelloakaan ei saa tiskiltä suoraan tai suht nopeesti tilattuna vaan voi joutua odottelemaan puoli vuotta.

Rhodium saattaa tulla nopeammin, sinininen on kovan kysynnän alla. Ei haittaa jos Rhodium tulee ensin, ostan sen. Mietin 2kk kumman haluan ja totesin että kumpikin käy. Rhodium lentää ”tutkan alla” helpommin, kun taas sininen kyllä vetää katseita. Sininen vaatii vähän miettimistä vaatteiden kanssa, siis työkäytössä, Rhodium menee vähän helpommin useampien värien kanssa (paidat, puku, takki jne.)

Molemmat ovat kyllä todella hienoja. Rhodium on toki monikäyttöisempi, mutta toisaalta pliisumpi. Sininen on näyttävämpi, mutta ei välttämättä ole aivan yhtä helppo yhdistellä eri vaatteisiin.

Tärkeintä on ottaa se, jota tulee varmasti käytettyä. Jos sen suhteen menee tasan niin sitten se, johon tuntee suurinta vetoa. Vähiten kandee miettiä kumman saa ekaksi, koska loppupeleissä kolme kuukautta on lyhyt aika oletettavassa vuosien mittaisessa yhteiselossa:)
 

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Toisaalta DJn uusi, toisen värinen taulu maksaa 350€ huollossa ja vaihto menee samaan hintaan. Ajatuksena on jos valittu väri ei miellytä, ensimmäisen huollon yhteydessä toisen värinen taulu.
 

Frogman

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2019
Viestit
46
Toisaalta DJn uusi, toisen värinen taulu maksaa 350€ huollossa ja vaihto menee samaan hintaan. Ajatuksena on jos valittu väri ei miellytä, ensimmäisen huollon yhteydessä toisen värinen taulu.

Toi on hyvä uutinen, mikäli eri värisiä tauluja on helposti saatavilla. MInulla on vain sellainen olo, että taulujen saatavuus voi rajoittua. Kannattaa varmaan hommata "vaihtotaulu" mahdollisimman pian, jotta optio vaihtamiseen on olemassa.

Osaatko sanoa saatko pitää Rolexin suorittaman vaihdon jälkeen molemmat taulut?
 
Viimeksi muokattu:

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Toi on hyvä uutinen, mikäli erivärisiä tauluja on helposti saatavilla. MInulla on vain sellainen olo, että taulujen saatavuus voi rajoittua. Kannattaa varmaan hommata "vaihtotaulu" mahdollisimman pian, jotta optio vaihtamiseen on olemassa.

Osaatko sanoa saatko pitää Rolexin suorittaman vaihdon jälkeen molemmat taulut?
Suomessa jälleenmyyjän huollossa, kyllä. Tai näin kahdelta eri myyjältä kysytty. Ulkomailla yleensä ei, varsinkaan ns Rolex cervice centerissä. Samoin ajattelin ostaa jubilee rannekkeen Oysterin seuraksi.
Minulle sanottiin että voi ostaa minkä värisen taulun tahansa, joka siihen reffiin on muutenkin myynnissä, eli valkoinen, musta, rhodium ym
 

Frogman

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2019
Viestit
46
Suomessa jälleenmyyjän huollossa, kyllä. Tai näin kahdelta eri myyjältä kysytty. Ulkomailla yleensä ei, varsinkaan ns Rolex cervice centerissä. Samoin ajattelin ostaa jubilee rannekkeen Oysterin seuraksi.
Minulle sanottiin että voi ostaa minkä värisen taulun tahansa, joka siihen reffiin on muutenkin myynnissä, eli valkoinen, musta, rhodium ym

Jälleenmyyntiarvoa ajatellen toi on loistava uutinen, jos sulla on useampi (ja varsinkin harvineisempi) taulu hallussa. Jubilee on myös hyvä idea. Aina kannattaa olla halussa mahdollisimman laaja "paketti" vaikkakin se voi ostohetkellä kirpaista tai ainakin näin olen itselleni uskotellut.
 

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Jälleenmyyntiarvoa ajatellen toi on loistava uutinen, jos sulla on useampi (ja varsinkin harvineisempi) taulu hallussa. Jubilee on myös hyvä idea. Aina kannattaa olla halussa mahdollisimman laaja "paketti" vaikkakin se voi ostohetkellä kirpaista tai ainakin näin olen itselleni uskotellut.
Joo ajattelin heti tilata toisen taulun ja rannekkeen kun kello on tullut. Kun ei tosiaan koskaan tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu.
 

Frogman

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2019
Viestit
46
Tilasin 14060 Subin. Lähiaikoina Rolexit on ollut aika tiiviisti mielessä. Olen myös huomannut, että olen tulossa allergiseksi päivyritoiminnolle (varsinkin, jos ne ovat kellokolmessa).
Tästä syystä valitsin tylsän klassikon.

BTW onko kellään foorumilla kokemuksia 90 -luvun Rolexien tritiumin patinoitumisesta?
 

WIMM

Uusi jäsen
Liittynyt
27.8.2019
Viestit
10
Tämmöinen Sinn 857 UTC tulossa EZM 3 tilalle tai rinnalle. Halusin nyt kelloon GMT featurea ja bezel piti olla ad hoc ajanottoja varten. Toisaalta pyörittelin mielessä ilman bezeliäkin olevia eri malleja sekä merkkejä mutta syystä tai toisesta ajatukset vain palautui lopulta Sinniin.

Viimeisen korvien välisen painin kävin EZM 5 ja 857 UTC mallien välillä mutta vaakakupin 857 UTC malliin käänsi lopulta magneettisuuden kesto (1000 G / 100mT / 80000 A/m) sekä Pilot tyyppinen malli suklarin jälkeen.

Joku random kuva.
5YEqfd8.png
 

Frogman

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2019
Viestit
46
Tämmöinen Sinn 857 UTC tulossa EZM 3 tilalle tai rinnalle. Halusin nyt kelloon GMT featurea ja bezel piti olla ad hoc ajanottoja varten. Toisaalta pyörittelin mielessä ilman bezeliäkin olevia eri malleja sekä merkkejä mutta syystä tai toisesta ajatukset vain palautui lopulta Sinniin.

Viimeisen korvien välisen painin kävin EZM 5 ja 857 UTC mallien välillä mutta vaakakupin 857 UTC malliin käänsi lopulta magneettisuuden kesto (1000 G / 100mT / 80000 A/m) sekä Pilot tyyppinen malli suklarin jälkeen.

Vaikuttaa harkitulta ostokselta. Raportoitko, kun olet saanut kellon? Mulle tuli toi aikaisemmin ketjuun postaamani Subi. Se on saanut aikapaljon ranneaikaa. Itse harkitsen ilmailukelloa, koska dyykkikelloja on jo riittävästi kokoelmassa.
Sinn 356 UTC (Reference No. 356.025) olisi mielenkiintoinen, koska siinä on ulkonäössä tarpeeksi klassista kronoa.
 

WIMM

Uusi jäsen
Liittynyt
27.8.2019
Viestit
10
Vaikuttaa harkitulta ostokselta. Raportoitko, kun olet saanut kellon? Mulle tuli toi aikaisemmin ketjuun postaamani Subi. Se on saanut aikapaljon ranneaikaa. Itse harkitsen ilmailukelloa, koska dyykkikelloja on jo riittävästi kokoelmassa.
Sinn 356 UTC (Reference No. 356.025) olisi mielenkiintoinen, koska siinä on ulkonäössä tarpeeksi klassista kronoa.


Joo, raportoidaan sitten kun kellon saan ja vähän kokemusta tulee. Sinnin asiakaspalvelun Frank S. kanssa lopulta speksattiin sopivaa mallia nykyisiin tarpeisiini tai oikeastaan haluihini. Kellon sitten tilasin suomalaiselta jälleenmyyjältä kun malli oli kirkastunut itselleni.

Olen nykyisestä EZM 3:sta paljon pitänyt ja se istuu omaan ranteeseeni hyvin. Tämä tuleva 857 on hiukan suurempi ja painavampi mutta pitäisi olla ihan aavistuksen matalampi joten mielenkiinnolla odotan miten se istuu lopulta ranteeseen.

Odotan mielenkiinnolla myös miten tuo 857 mallin Tegiment(oitu) metallin väri eroaa luonnossa tuosta EZM 3:sta joka tehty perus 316L teräksestä. Tuon teräksen Tegiment kovennuksen pitäisi vähän harmaannuttaa pintaa. Pidän näissä työkalutyyppisissä Sinn malleissa teräksen satiinin väristä enemmän kuin kirkkaaksi kiillotetusta.

Tuo hankkimasi Subi on myös klassisen upea ja hienoa että vaikuttaa onnistuneelta hankinnalta, kun ranneaikaa on saanut paljon :).
 

tj86430

Jäsen
Liittynyt
6.1.2018
Viestit
304
Tämmöisen menin tilaamaan matkakelloksi, kun oli hyvä mustan perjantain tarjous:

4438_s_rt.png

Lisäksi tilasin pari uimiseen paremmin soveltuvaa Zuludiverin ranneketta (21mm kumirannekkeita onkin aika hankala löytää)
 

JerryLevis

Jäsen
Liittynyt
26.11.2014
Viestit
185
Luminor GMT PAM00088 tulossa.
Meikkiksen ensimmäinen Pannu. Katsotaan nyt kuinka yhteiselo alkaa sujumaan.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 603
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös