Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Vs: Panerai

jkk sanoi:
Qristian sanoi:
Rannetelin aikoinaan Sepällä ollutta Pam 329:ä eli ilmeisesti sama kuin 320 mutta metallirannekkeella. Oli todella hieno mutta Paneraihin "kuuluu" nahkaranneke ja minä sen sijaan olen henkeen ja vereen metallirannekemies, joten ylitsepääsemätön ristiriita piti meidät erillämme.

Eikös Pannu ole sukeltajankello? Alkuperältään ainakin? Kumi siihen kuuluu tai silikoni.

Mahtoiko olla kumirannekkeita silloin kun Italian armeijatyypit ne kädessään sukelteli. Noh, oli miten oli, minun on todella vaikea mieltää Pannua suklariksi lukuun ottamatta niitä Submersible-malleja joissa on sentään suklaribezelikin. Niihin taas sopiikin kumi nahkaa paremmin.
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Panerai

Samoilla linjoilla, parempi fiilis nahkarannekkeella. Vähän niinkuin rolexiin "kuuluu" metalliranneke. Kun katsoo panerain mallistoa, pieni osa on vakiovarustettu metallilla. Suuri osa malleista, varsinkin uudemmista, on isoja kooltaan ja metallirannekkeella olisivat varmasti painavia ja vieläkin jyhkeämmän oloisia. Kun suurin osa on nahkalla, ainakin minulle tulee helpolla mielikuva, että nahkalla kuuluu ollakin. Aika yksinkertaista, mutta haitanneeko tuo.

Olen sovittanut ja hypistellyt joitain malleja myös tuon 312:n ja on se vaan hieno.
 

K.K.Kello

Jäsen
Liittynyt
29.5.2013
Viestit
210
Vs: Panerai

Sami / Kellokonttori sanoi:
1950-koppaiset ovat inhouse-myllyillä. Ongelmia on muuten ollut aika vähän, joten niiden pelossa en jättäisi hankkimatta.

Pikamuistikaivelu ei suoraan tuottanut tulosta tuolle kombolle, vaan päivyrimallit ovat muistaakseni useimmiten maalatulla taululla - siis ne, joissa on ETA-kone. Voin hyvin olla väärässä, joten joku korjatkoon.

312 on hieno, samoin titaaninen sisarmalli 351, jossa on ruskea taulu ja kultaiset viisari.

351 on myös hieno ja varmaan mukava ranteessa, mutta titaanin väri ja ruskea taulu kultaisilla viisareilla ei ehkä ole se aikaa kestävin yhdistelmä, vaikkakin pidän siitä itsekin. Lisäksi lumeaineen väri vaikuttaa ainakin kuvissa jotenkin vihersävyiseltä, eikä sovi tauluun mielestäni ollenkaan, mutta se voi johtua kuvista. Tuota mallia en siis ole livenä nähnyt.

Koneiston osalta tietysti "paha kello" kuuluu kauas, mutta siltikin tuore kaliiberi ei ole vielä osoittanut luotettavuuttaan ja ja siksi suosisin tällä kertaa ETA:a. Vaikka inhousea enimmäkseen kellolaatikosta löytyykin, niin ajan jo luotettaviksi osoittamia koneita ainoastaan, jos kohta esim. Zenithissä st10'th komplikaatio on uusi.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Panerai

Panerai, yksi "the sukeltajankelloista". Josta on tullut myös yksi arkkityyppi kellomaailman arvostetuista. Siitä on tullut myös yksi muotikelloista ja arkisista. Sille ominaista on ollut suuri kokokin.

Mitä mielikuvia herättää Pannusta teissä moderneista versioista ne, joissa on vähemmän perinteitä mukana, pienempi koko ja pienempi vedenpaineen kesto kuin trad.? Onko tylsää vai yhtä makeata mannaa kunhan on kaunis ja sama laatu mukana?

Panerai on minulle ollut aina yksi ristiriitaisimmista merkeistä muotoilultaan. Nettikuvissa kauppapaikoissa melko tylsä möhkäle. Mutta sitten kun katsoo sen viimeistelyä ja yksilöllisyyttä vs. kaikki muut "tuulitunnelikellot" (vs. moderni autoilu) niin jotenkin alkaa ymmärtää sitä palvontaa.......ja tekee mieli.
 

Markku J

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
67
Vs: Panerai

Minä olen ollut aikalailla "myyty" Panerain ihailija, kun lopulta uskalsin ostaa PAM 111:n muutama vuosi sitten. Sen jälkeen kiinnostuin uusista cal. 9000 -sarjan koneistoista, ja nyt lopulta sain kerättyä rohkeuteni ja vähät rahani ostaa uusi PAM 320. Minua ei yhtään pelota koneiston mahdolliset ongelmat - onhan tämä ollut markkinoilla jo vuosia. Panerai on vaan niin pysäyttävän hieno ja massasta poikkeava, että haluan yhden Panerain pitää.
 

TMZ

Jäsen
Liittynyt
2.9.2013
Viestit
134
Vs: Panerai

Olen jo jonkin aikaa ihaillut Paneraita ja etsinyt sitä itselle sopivaa vaihtoehtoa. Tuo 351 säväytti heti, kun sen näin ja eniten juuri tuo ruskea taulu. En alkuun ymmärtänyt Paneraita ollenkaan, mutta joku niissä on alkanut kiehtomaan. En ole vielä päässyt ainuttakaan rannettamaan, täytyy jossain käydä kokeilemassa, miten moinen möhkäle omaan naruranteeseen sopii. Toki hintaa tuolla 351:llä on aika kovasti ja varmasti in-house mylly tuo osansa.
 

EJL

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
428
Vs: Panerai


TMZ sanoi:
Olen jo jonkin aikaa ihaillut Paneraita ja etsinyt sitä itselle sopivaa vaihtoehtoa. Tuo 351 säväytti heti, kun sen näin ja eniten juuri tuo ruskea taulu. En alkuun ymmärtänyt Paneraita ollenkaan, mutta joku niissä on alkanut kiehtomaan. En ole vielä päässyt ainuttakaan rannettamaan, täytyy jossain käydä kokeilemassa, miten moinen möhkäle omaan naruranteeseen sopii. Toki hintaa tuolla 351:llä on aika kovasti ja varmasti in-house mylly tuo osansa.

Ei muuta kuin suunta Lindroosille ja Paneraita kokeilemaan ranteeseen.
Panerailta kuitenkin löytyy myös pienempääkin kokoa kuin tuo 44mm.
 

TMZ

Jäsen
Liittynyt
2.9.2013
Viestit
134
Vs: Panerai

Nykyinen suklarini on samaa kokoa, mutta tuo Panerain muotoilu on niin muhkeaa, että 44mm tuntuu varmasti isommalta, kuin oikeasti onkaan. Täytyy käydä Lindroosilla, tosin ovat vaarallisia reissuja, kun hyllyt notkuu toinen toistaan himottavampia tiukuja.
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Panerai

Muutaman kerran olen ollut ostamassa ja mennyt kauppaan sovittamaan. Yleensä koko on ollut se, johon homma on tyssännyt, vaikka itselläkin on kokoa. Myyjä tietenkin vakuuttaa, että siihen tottuu ja voihan se olla oikeassa. Vaikka nuo on isoja, omaan ranteeseeni ovat istuneet todella hyvin. Liekö nuo uudet 8 päivän käyntivaralla olevat mallit jo myynnissä, sellaista voisi totisesti harkita.

Tunnustetaan nyt sekin, että olen katsonut muutaman elokuvan, esim. Transporterit ihan vaan sen takia, kun Stathamilla on panerai ranteessa, mies ja kello on cool :-[
 
Liittynyt
3.4.2013
Viestit
1 169
Vs: Panerai

Ei nämä liian isoja ole. Kauppaan vaan :)
 

Liitteet

  • ImageUploadedByTapatalk1402140451.844319.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1402140451.844319.jpg
    344,5 KB · Katsottu: 184

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Panerai

Sami / Kellokonttori sanoi:
Ei nämä liian isoja ole. Kauppaan vaan :)

Tuo Black Knight on jo "niin käytetty", että tarjoan heti viisi tonnia. ;D On se hieno!
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Panerai

Sami / Kellokonttori sanoi:
Laitat siihen pari viistonnista lisää, niin ollaan jo lähellä kauppoja :)

8) 8) 8)

Rönsyänpä Kellokonttorin tarjonnasta väärässä ketjussa vähän, mainitsen Pannunkin niin mennee :) Taannoin pohdiskelin sen IWC rattrapanten ja Chopardin välillä että Chopard veisi voiton koska Rattrapante on niin tavallisehko vs. kaikki muutkin taivaskellot eikä tarjoa mitään kummoista. Mutta Chopardilla on se kisajuttu niin korostunut, että loppujen lopuksi kun asiat kypsyvät, niin ne myös muuttuvat.

Arvostan kuitenkin IWC:n viimeistelyä ja imagoa/mainettakin niin, että jollen olisi juuri odottelemassa muuta niin voisin olla sulla sovittamassa Pannua tai tinkimässä rattrapantesta, IWC:n sleeperiys on hieno asia. Hinnatkin sinulla ovat kansainvälisesti kohdallaan, ilmainen mainos pienyrittäjyydellemme :goodjob

........ja jos päässä flippaa tuon seuraavan sokkontulokkaan kanssa, niin tulen sitä IWC:tä sittenkin kuolaamaan ;)
 
Liittynyt
3.4.2013
Viestit
1 169
Vs: Panerai

Kiitoksia positiivisesta palautteesta! Molemmat rattrapantet on pirun hienoja, eikä kummankaan kanssa vikaan menisi.
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Panerai

Joo, Samilla jäätävän hienoa raksutinta koko ajan myynnissä ja ilmeisen kohtuulliseen hintaan. Harmi, että se pari isoa viisilappusta puuttuu nyt budjetista ja tuo Black Knight menee ansaitusti hienolle keräilijälle tai vähintään kellotuntijalle.

Kaikkea ei voi saada, mihin ne laittaisi? -Lemmy
 

1936

Uusi jäsen
Liittynyt
16.5.2014
Viestit
33
Vs: Panerai

Ciao.

Panerai-kellot kummittelevat hankintalistalla. Olisiko kellofoorumin Paneristeilla vinkkejä tai näkemyksiä tarjolla? Kestävätkö Radiomirin rautalankalugit? Onko käsivetoinen kello kaikessa perinteisyydessään rasittava päivittäisessä käytössä?

Preferenssien puolesta voin sanoa, että mieltymys on vaeltanut ajan kanssa eleganteimpaan Radiomir kuoriseen kelloon, ehkä seuraavana preferenssinä 1950 koppainen Luminor, mutta kaikkihan ne hyvälle näyttävät. Lisähintaa tuovista ominaisuuksista sydäntä lämmittäisivät varmasti läpinäkyvä takakansi tai automaattikoneisto. Sekuntitaulu pitäisi olla, pää ei kestäisi cosc-kelloa ilman sekuntiosoitinta, ainakaan vielä. Yleisesti ottaen ominaisuudet tai komplikaatiot ovat mukavia, mutta sandwich-taulu ei ole pakollinen. Eli yksinkertaisimmillaan pienet sekuntit voisi hyvin riittää varustelistaksi ja sitten pitäisi puntaroida, onko tarvetta automaattiin tai ikkunaan ja mitä siinä mukana tulisikaan.

Kokemukset, kommentit, mielipiteet ja mallisuositukset tervetulleita. :what
 

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Vs: Panerai

1936 sanoi:
Ciao.

Panerai-kellot kummittelevat hankintalistalla. Olisiko kellofoorumin Paneristeilla vinkkejä tai näkemyksiä tarjolla? Kestävätkö Radiomirin rautalankalugit? Onko käsivetoinen kello kaikessa perinteisyydessään rasittava päivittäisessä käytössä?

Preferenssien puolesta voin sanoa, että mieltymys on vaeltanut ajan kanssa eleganteimpaan Radiomir kuoriseen kelloon, ehkä seuraavana preferenssinä 1950 koppainen Luminor, mutta kaikkihan ne hyvälle näyttävät. Lisähintaa tuovista ominaisuuksista sydäntä lämmittäisivät varmasti läpinäkyvä takakansi tai automaattikoneisto. Sekuntitaulu pitäisi olla, pää ei kestäisi cosc-kelloa ilman sekuntiosoitinta, ainakaan vielä. Yleisesti ottaen ominaisuudet tai komplikaatiot ovat mukavia, mutta sandwich-taulu ei ole pakollinen. Eli yksinkertaisimmillaan pienet sekuntit voisi hyvin riittää varustelistaksi ja sitten pitäisi puntaroida, onko tarvetta automaattiin tai ikkunaan ja mitä siinä mukana tulisikaan.

Kokemukset, kommentit, mielipiteet ja mallisuositukset tervetulleita. :what

Kokemuksia ei ole mutta malli 312 tulisi ensimmäisenä mieleen. 1950-koppa, automaati ja inhouse. Itse pidän myös malleista 359, 389 ja 422.

Radiomirit eivät ole koskaan sytyttäneet, ehkä juuri niiden rautalankalugien ja sen sipuli(?)nupin takia. 1940-koppa menettelee, mutta se muistuttaa vähän liikaa peruskelloa. Kyllä se nupinsuojahässäkkä minun mielestäni olisi hyvä olla, siitä Panerain tunnistaa parhaiten.
 

1936

Uusi jäsen
Liittynyt
16.5.2014
Viestit
33
Vs: Panerai

Qristian sanoi:
1936 sanoi:
Ciao.

Panerai-kellot kummittelevat hankintalistalla. Olisiko kellofoorumin Paneristeilla vinkkejä tai näkemyksiä tarjolla? Kestävätkö Radiomirin rautalankalugit? Onko käsivetoinen kello kaikessa perinteisyydessään rasittava päivittäisessä käytössä?

Preferenssien puolesta voin sanoa, että mieltymys on vaeltanut ajan kanssa eleganteimpaan Radiomir kuoriseen kelloon, ehkä seuraavana preferenssinä 1950 koppainen Luminor, mutta kaikkihan ne hyvälle näyttävät. Lisähintaa tuovista ominaisuuksista sydäntä lämmittäisivät varmasti läpinäkyvä takakansi tai automaattikoneisto. Sekuntitaulu pitäisi olla, pää ei kestäisi cosc-kelloa ilman sekuntiosoitinta, ainakaan vielä. Yleisesti ottaen ominaisuudet tai komplikaatiot ovat mukavia, mutta sandwich-taulu ei ole pakollinen. Eli yksinkertaisimmillaan pienet sekuntit voisi hyvin riittää varustelistaksi ja sitten pitäisi puntaroida, onko tarvetta automaattiin tai ikkunaan ja mitä siinä mukana tulisikaan.

Kokemukset, kommentit, mielipiteet ja mallisuositukset tervetulleita. :what

Kokemuksia ei ole mutta malli 312 tulisi ensimmäisenä mieleen. 1950-koppa, automaati ja inhouse. Itse pidän myös malleista 359, 389 ja 422.

Radiomirit eivät ole koskaan sytyttäneet, ehkä juuri niiden rautalankalugien ja sen sipuli(?)nupin takia. 1940-koppa menettelee, mutta se muistuttaa vähän liikaa peruskelloa. Kyllä se nupinsuojahässäkkä minun mielestäni olisi hyvä olla, siitä Panerain tunnistaa parhaiten.

Radiomir on kuitenkin originaali muotoilukielen osalta ;)

Ehdottamistasi malleista 312 ja 422 näyttivät omaan silmään mukavilta, mutta 422 taitaa olla isompi malli? Aiempaan lisäyksenä uskoisin sopivimman koon olevan 44 tai 45 mm. Varmaan submersible tai muu kuin 3-4 numeron malli (esim. 359) ei ranteeseen varmaan lähiaikoina päädy, eli klassiset tunti-indeksit 12, 3, 6 ja 9 paikoilla. Taulun koristeiden (sekuntit, päivyri, tms) viemän tilan puitteissa. 380 tai 388?
 

EJL

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
428
Vs: Panerai

Mikä mahtaa olla budjetti?
Se kuitenkin sanelee aika paljon mitä on mahdollisuus hankkia.
Jos on enemmänkin käteistä käytössä, niin 233 on todella hieno malli.
Radiomir ei ole omassa kädessä kovinkaan pitkiä aikoja viihtynyt, joten niistä en osaa paljoakaan sanoa. Yksi mieleinen Radiomir on 190.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 605
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös