Projekti O&W MP

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nouneim
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Projekti O&W MP

Late sanoi:
pilttipurkki bensakuppina (ei kannata tipauttaa sinne esimerkiksi liipottimen päätykiviä)

Saako kysyä miksei liipottimen kiviä kannata laittaa bensakuppiin? Pitäähän nekin esipestä. L

Pitää ehdottomasti. Tuo purkki on vaan mielestäni hankalan mallinen kivien poimimiseen pohjalta. Melko tasainen pohja saa kiven tasaisen puolen tarttumaan imukupin lailla pohjaan, ja ainakin minun huonommilla pinseteillä noukkiminen alkoi käydä työlääksi. Ohuesta reunasta ei meinaa saada otetta. Toisella kertaa käytin kantta kivien pesukuppina. Lasia vasten tuleva reuna on kohollaan, ja sen päälle liu'uttamalla kiven voi noukkia helposti pinseteillä. Kai tuohonkin on konsteja, mutta ennen hyvää sellaista en itse viitsi tipauttaa kiviä uudestaan tuohon kuppiin. :)

Aha.
Tuohon ongelmaan on tietty paras ratkaisu kunnolliset pinsetit, siis vaikkapa moitteettomiksi hiotut Dumontin nelkut tai vitoset.
Tämä on malliesimerkki väärässä paikassa säästämisestä.

Tee tuohon purkkiin teesihdistä pesukori....

Apa

nouneim sanoi:
Late sanoi:
pilttipurkki bensakuppina (ei kannata tipauttaa sinne esimerkiksi liipottimen päätykiviä)

Saako kysyä miksei liipottimen kiviä kannata laittaa bensakuppiin? Pitäähän nekin esipestä. L

Pitää ehdottomasti. Tuo purkki on vaan mielestäni hankalan mallinen kivien poimimiseen pohjalta. Melko tasainen pohja saa kiven tasaisen puolen tarttumaan imukupin lailla pohjaan, ja ainakin minun huonommilla pinseteillä noukkiminen alkoi käydä työlääksi. Ohuesta reunasta ei meinaa saada otetta. Toisella kertaa käytin kantta kivien pesukuppina. Lasia vasten tuleva reuna on kohollaan, ja sen päälle liu'uttamalla kiven voi noukkia helposti pinseteillä. Kai tuohonkin on konsteja, mutta ennen hyvää sellaista en itse viitsi tipauttaa kiviä uudestaan tuohon kuppiin. :)

Minulla on kiviasetelmalle oma pikkukuppi. Tästä hyötynä on helppo työskentely (nakkaan kivet koko asetelmana sinne, niin päätykivi irtoaa itsestään) ja ei niin suurta virhemahdollisuutta (päätykivi ei liimaannu mihinkään rattaan kylkeen). Usein liipottimen kiviasetelmaan on jässäytynyt öljy eniten, jolloin eniten puhdistusta tarvitaan.. Puhdistan kivet ennen varsinaista pesua puutikulla ja laitan vielä hetkeksi likoamaan.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 301
Jäsenet
7 671
Uusin jäsen
sakke1
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back