Rolex

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Binh
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Rolex

..

Liitteet

• IMG_0412.webp
    IMG_0412.webp
    91,8 KB · Katsottu: 342
  • IMG_1299.webp
    IMG_1299.webp
    120,6 KB · Katsottu: 353

Komeita "kaksoisajan näyttäjiä". Onko "GMT" kellot mieluisia, vain vain sattumaa? Pitäisikö sinun vaihtaa nimimerkki :D ?

Päädyin hankkimaan Rolex ND Submariner 114060:n.

Ennen hankintapäätöstä tekniikkaorientoituneena kaivelin jokaista internetin koloa, jotta sain itselleni varmuuden tulevasta kellosta. Ohessa muutama ihan mielenkiintoinen artikkeli, joita "matkan" aikana sivusin.

https://www.hodinkee.com/articles/inside-rolex

http://www.fourtane.com/fourtane-blog/rolex-904l-steel-is-real

http://www.fourtane.com/fourtane-blog/pitted-rolex-steel-the-reason-for-904l

• Like
Reactions: RRR

Onko joku muu jo innostunut uutta oyster perpetual sarja hankkimaan ? Tämä tuli hankittua muutama viikko sitten.
Edellinen rolle oli datejust mutta meni parin kuukauden jälkeen myyntiin kun kiillotetut keskipalat sai neuroosin partaalle.

Keraaminen vai peltinen? Kummallakin on kannattajansa, se tiedetään.
Olisi kiva kuulla mielipiteitä molemmista noista kokemuksia omaavilta. Kestääkö peltinen bezeli ja jos ei, niin tuleeko sitä uusittua riittävän tiheään. Entäpä keraaminen, kerääkö siihen upotetut numerot ja muut merkinnät likaa, jota ei tule puhdistetuksi? Kaikki mielipiteet otan ilolla vastaan :)

Keraaminen kestää kyllä, mutta jos sen rikkoo, on vaihtaminen melkoisen hintavaa. Metalliset bezel insertit ovat sitten, no jos ei halpaa kuin saippua, niin suht edullisia. Lisäksi GMT malleissa saa periaatteessa 3 kelloa, jos ostaa Mustan, Coke ja Pepsi insertin.
Lisäksi nuo patinoituvat aika mukavasti.
Mietin itse todella pitkään 16710 ja uuden välillä. Sitten tuli 5 vuoden takuu uusiin ja vaaka kääntyi uuden tilalle.

Mulla on nd subi keraamisella kehällä. Aika huoletta on tullut kelloa pidettyä, toki ihan kaikkein paskimmat hommat jääneet väliin, ja ei ole valittamista ollut. Kello on osunut oven karmeihin ja kolissut muutenkin, mutta ei ole osumajälkiä ilmestynyt, ainakaan silmin havaittavia. Ei myöskään paskaa ole kertynyt bezelin indikaattoreihin.

Kiitos kommenteista kokeneemmille. Keraamisella kehällä olevaa kelloa nyt odotellaan saapuvaksi :gift

Family meeting....

Liitteet

• IMG_3728.webp
    IMG_3728.webp
    198,3 KB · Katsottu: 358

Basel 2016. Rolex löi melkoisen kattauksen. Uusi keraaminen Daytona, yg Daytona, Air King palasi, uusi Explorer jossa ilm. Myös numerot lumetut ja pidemmät viisarit, uusi DJ41mm two tone ja jubilee jne. Itseäni ehkä eniten houkuttaa punakulta/SS DJ41mm, myös uritetun bezelin koko näyttäisi pienentyneen joka on vain plussaa.

Punakulta DJ2 on aivan sairaan hieno mutta Air-King oli isoin yllätys minun mielestä! En ole oikein ikinä tykännyt niistä vanhemmista mutta tämä uusi taisi siirtyä ostos listalle :)

Täytyy sanoa, et tuo uusi Daytona mustalla taululla on kyllä meikän valinta. :rock

Siis ei silleen, et kauppaan tästä juoksen, mutta menee ns. "listalle". Toki uutukaisista kelpaisi myös DJ shampanja/kultatauluisena. Ja kyllä kolahtaa myös nuo pukukellot. Sininen taulu ja valkokultainen runko sinisellä nahkalla, ois kyllä makea Cellini. :bravo

Vanhempi GMT-Master, täydellinen setti.
https://youtu.be/li0mRLcGbU8

Menee kaveri hieman hiljaiseksi, kun saa kuulla hinna! :what Ja olisi ollut tyytyväinen 1500 taalaan. :))

Paljonkohan tapahtuu tuota, että ostetaan tietämättömiltä ja sitten myydään hieman sivummalla. Ja vaikka tuon olisi ostanut kasvotusten, niin tuskin tuo mies olisi koskaan saanut tietää, et meni hieman paremmalla katteella eteenpäin.

Aivan loistava video! Mahtaa mies kiittää mielessään kaveria joka suositteli työntämään yli kuukauden liksan aikarautaan. Toisaalta saattaa myös hieman siepata sydämestä kun miettii kaikkia tilanteita kun kello on vaikkapa kolahtanut ovenkarmiin tms..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vs: Rolex GMT II valmistusmäärät

Minulla on GMT II Coke. Olen koittanut etsiä onnistumatta ko variantin tuotantomääriä vuosien varrella.

Mistä löytää?

Vs: Rolex GMT II valmistusmäärät

TimeIsLife sanoi:
Minulla on GMT II Coke. Olen koittanut etsiä onnistumatta ko variantin tuotantomääriä vuosien varrella.

Mistä löytää?

Ei mistään. Rolex ei julkaise mitään tilastoja valmistamistaan kelloista.

Osaako joku auttaa:

Explorer II, mallinumero 16570 - täytyykö sen sarjanumero aina alkaa jonkinlaisella tähdellä tai ei? Onko mahdollista että sarjanumero on sellainen - 3 0931xxx?

Onko mahdollista saata infoa kellosta sarjanumeron perusteella?

Sarjanumero ei ala tähdellä.

16570 esiteltiin muistaakseni 1989. 30 miljoonaa-serialia ei ole olemassakaan ja 3 miljoonaa viittaa 70-luvun alkuun. Jos joku siis tarjoaa 16570:aa kolmen miljoonan serialilla, ei kyseessä ole oikea kello.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 151
Jäsenet
7 598
Uusin jäsen
ippe73
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back