Rolex

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Binh
  • Aloitettu Aloitettu
Jotain tämän tyyppistä varmaan. Hyvien ”trokarien” toiminta yleensä perustuu luottamukseen eli ihan heti ei asiakkaita vuodeta ulkopuoliselle eli varmaan jotain tässä on jäänyt kertomatta tai sitten kelloa on tarjottu todella villisti. Sivumennen sanoen itsellä asiointi näiden kauppiaiden kanssa Rolexien kanssa on voittanut valovuodella sen, millaista palvelua olen adlta saanut eli lähinnä hapanta naamaa.
Omat kokemukset Sepältä ja Jarkolta. Samat fiilikset täällä, molemmat hoitaa homman asiallisesti. Tosin aina olen ollut ostajana.

Kävin lukemassa kommentit tuolta keskustelusta kun lähtenyt juttu luistamaan. Kaverihan selittää kuin hiihtäjä. Ei ole uhri, mutta hieman uhriutuu: Kohdeltu väärin kun ei ole voinut tietää, että näin voi käydä.

Julmaahan se on kun omilla teoilla on seuraamuksia ;)

Viimeksi muokattu:
Ylläolevaan tarinaan pitää nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi. Todisteet kun lyöty pöytään laittaa hiljaiseksi. Vaikken flippaajista tykkää, niin nyt tätä kaveria melko suurella todennäköisyydellä koijattiin ja kunnolla trokarin toimesta.

Antaa ylläolevan olla muistutuksena ja editoimatta siitä, etten jatkossa tekisi liian suoria johtopäätöksiä.

Viimeksi muokattu:
Ylläolevaan tarinaan pitää nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi. Todisteet kun lyöty pöytään laittaa hiljaiseksi. Vaikken flippaajista tykkää, niin nyt tätä kaveria melko suurella todennäköisyydellä kusetettiin ja kunnolla trokarin toimesta.

Antaa ylläolevan olla muistutuksena ja editoimatta siitä, etten jatkossa tekisi liian suoria johtopäätöksiä.
Pystytkö referoimaan tarkemmin meille sosiaaliseen mediaan kuulumattomille? Laita vaikka yv jos on jotain sensitiivistä.

Pystytkö referoimaan tarkemmin meille sosiaaliseen mediaan kuulumattomille? Laita vaikka yv jos on jotain sensitiivistä.
Tässä on melkoisesti epäluotettavaa kertojaa ja liikkumavaraa. Lukekaa tämä siis ihan puhtaana iltasatuna ja mutuiluna:

Pahasti vaikuttaa siltä, ettei alkuperäistä väitettä ihan tuulesta ole temmattu. Toki tarinaa melkoisesti kaunisteltu alkuperäisessä viestissä, mutta tuo ydin, että trokari käräytti on melko todennäköinen skenaario. Tiivistettynä fllippaaja tuli katumapäälle ja halusi pitää harvinaisen kellon. Paino tosiaan sanalla flippaaja, eli kyllä mielestäni hän tiesi mitä teki.

Muutama muukin vaihtoehto saattaa toki olla, mutta ne alkaa vaatia jo melkoista yhteensattumien sarjaa tai Rolexin "agentteja" ulkomailta tekemässä ostotarjouksia suomalaisille trokareille kelloista, joita ei ole saldoilla. Perinteinen kaverikäräytys myös aina mahdollista.

Positiivista tarinassa kuitenkin on se, että AD on toiminut erinomaisesti tässä kuviossa. Yksi flippaja on poissa jatkossa Rolexin jonoista.

Jokohan ne kohta huolisi jonkun täältä foorumiltakin siihen kuuluisaan pre-wait-listaan, josta voi päästä oikealle jonotuslistalle ;)

Viimeksi muokattu:
Tuo on mun mielestä vähän hankala tilanne. En itsekään tykkää ajatuksesta, että joku rahastaa myymällä vaikeasti saatavan asian saman tien eteenpäin. Toisaalta olen osin muuttanut mielipidettäni kun joskus olen itse myynyt kellon käytettyjen kellojen kauppiaalle tiedostaen että vähintään tonni tulee hintaan lisää heti kun kauppa kellon pistää myyntiin.

Mikä on oikein ja mikä väärin? Eniten mua sieppaa Rolexin arroganttius kansalaisia kohtaan. Jos kaveri on ollut jonossa iät ajat niin tuntuu vähän hassulta viedä tikkari kädestä kun sen kerran on saanut. Mikä muu brändi toimii samoin? Ehkä ääripään luksusautot, ei ole kokemusta aiheesta. Sneakereiden ja limited edition -vaatteiden kanssa on ihan normaalia että se ostaa joka ehtii ja joko käyttää tai myy eteenpäin. Moonswatchit on oma lukunsa samasta aiheesta.

En tietenkään sano että em. toiminta tuntuu mukavalta enkä usko että itse tekisin noin, ainakaan saman tien kun kello olisi tulossa. Mutta onko oikein perua kauppa kuuden vuoden odotuksen jälkeen? Olen vähän kallistumassa siihen suuntaan, että ei.

Tuo on mun mielestä vähän hankala tilanne. En itsekään tykkää ajatuksesta, että joku rahastaa myymällä vaikeasti saatavan asian saman tien eteenpäin. Toisaalta olen osin muuttanut mielipidettäni kun joskus olen itse myynyt kellon käytettyjen kellojen kauppiaalle tiedostaen että vähintään tonni tulee hintaan lisää heti kun kauppa kellon pistää myyntiin.

Mikä on oikein ja mikä väärin? Eniten mua sieppaa Rolexin arroganttius kansalaisia kohtaan. Jos kaveri on ollut jonossa iät ajat niin tuntuu vähän hassulta viedä tikkari kädestä kun sen kerran on saanut. Mikä muu brändi toimii samoin? Ehkä ääripään luksusautot, ei ole kokemusta aiheesta. Sneakereiden ja limited edition -vaatteiden kanssa on ihan normaalia että se ostaa joka ehtii ja joko käyttää tai myy eteenpäin. Moonswatchit on oma lukunsa samasta aiheesta.

En tietenkään sano että em. toiminta tuntuu mukavalta enkä usko että itse tekisin noin, ainakaan saman tien kun kello olisi tulossa. Mutta onko oikein perua kauppa kuuden vuoden odotuksen jälkeen? Olen vähän kallistumassa siihen suuntaan, että ei.
Rolex AD mun mielestä toimi ihan oikein. Tässä tuli yllätyksenä se, että trokareilla on jopa ohjeet miten hakea se kello kaupasta, jotta se olisi uusi myydessä. Säädön jälkeen ei saa laittaa ranteeseen ja muuta mukavaa. Matkassa oli myös lupaus siitä, että ei myydä Suomeen, jotta flippaus voi jatkua. Kuinka hemmetisti tätä tehdään, jotta tuohon on olemassa oma ohjeistus?

Kyllä Rolex saa mielestäni valita asiakkaita joiden tarkoitus on se kello pitää. Se on asiakaspalvelua. Toki tilanne voi myös muuttua ja mitä tahansa voi matkan varrella käydä... Eli ei voi velvoittaa pitämään loppuelämää. Mutta asiakkaat jotka trokarin ohjeistuksella noutaa kelloja suoraan myyntiin saa kyllä pistää mustalle listalle lopuksi ikää. Tili myös bulvaanille melko valtava 10 minuutin työstä, kun hakee Daytonan.

Trokarin toiminta tässä yllätti. Bulvaanin tullessa katumapäälle ja todetessa, että kello jää ranteeseen oli tulos sitten tämä. Trokari kun oli tieten asiakkaalle jo Daytonan luvannut uutena ranteeseen ja kauppa peruuntui. Tästä sitten taisi tulla ärrimurri ja käräytys AD:n suuntaan.

Edit. Kaiken kaikkiaan tämä tapaus oli jälleen esimerkki siitä, kuinka huonosti tuo jonotuskäytäntö yksinkertaisesti vaan toimii. Tässäkin tapauksessa oli ns. "huolella valittu asiakas" joista AD:t niin tykkää.

Viimeksi muokattu:
Erikoinen tuo trokari-AD tiedonkulkuväylä. Annan pisteet kuitenkin tälle AD:lle toiminnastaan. Ja ehkäpä vajaan puolikkaan pisteen trokarillekin "vasikoimisesta", vaikka tarkemmin ajatellen motiivina saattoi olla kosto mönkään menneistä kaupoista tai mahdollisen kellopalstojen kilpamyyjän eliminointi. Eli ehkä sittenkin nollille menee. Puhtaat nolla pistettä kuitenkin kaverille, jolla heti euron kuvat silmissä pikavoiton toivossa, vaikka omien sanojensa mukaan kokikin jonkinlaisen "valaistumisen". Nähtäväksi jää, ilmestyykö kaikesta huolimatta markkinoille kohta uudenkarhea Daytona - jos seuraavakin jonossa on flippaaja (joka ei kavalla itseään ennen kauppoja).

Eikös jossain ulkomailla Rolex AD pidätä kellon paperit itsellään säilytettävänä ainakin jonkin aikaa. Asiakkaalla ei liene mahdollisuutta kieltäytyä tästä, jos kellon haluaa. Tottahan se tavallaan on, että Daytonan ooveehoolla myydessä AD käytännössä antaa asiakkaalle lähes kymppitonnin riihikuivaa kellon lisäksi (jos ajatellaan, millä sen voisi heti myydä eteenpään). Tämä seikka tiedossa lienee perustelua olla hyvin valikoitunut asiakkaiden suhteen. Tavallaan siis onkin ymmärrettävää, että suuressa maailmassa AD edellyttääkin asiakkaan ostavan tietyllä suurehkolla summalla "koruja vaimolle" ym., ennen kuin päästää edes jonotuslistalle.

Viimeksi muokattu:
Aiheeseen löyhästi liittyen: onko kellään tietoa (tai valistunutta arvausta) millä systeemillä tehdas allokoi noita kelloja AD:ille? Ovatko esim. suomalaiset AD:t heikommassa asemassa kuin vaikkapa manner-Euroopan AD:t?

Pisteet täältäkin ad:lle. Ostaja olisi voinut kieltäytyä ottamasta kelloa, jos ei sitä oikeasti halua. Trokarille miinukset. Jos kelloa ei ole edes asiakkaalla, kaikki on mahdollista. Kai ammattimyyjän pitäisi olla siihenkin varautunut. Käräyttäminen tuntuu vähän katkeralta toiminnalta.

Noin viiden vuoden aikana olen onnistunut saamaan pari kelloa. Molempien kohdalla närästi se, ettei edes suunnilleen tarkempaa toimitusaikaa ollut tiedossa. Muuten toimitusaika oli lupausten mukainen. Toisen kohdalla kävi vieläpä niin, etten voinut sillä kertaa ottaa kelloa. Siihen oli ihan hyvä perustelu. Ad ehdotti, että pitää nimen listoilla ja kun seuravan kerran saavat kelloa tarjoavat uudelleen. Muutaman kuukauden päästä tuli soitto ja ostin kellon. Olen ihan tyytyväinen ad:n toimintaan. Puheiden perusteella Rolex määrittelee pelisäännöt ja ad toimii sen mukaan. En ole erityisen vakuuttunut, että Suomessa olisi merkitystä ostohistorialla tai muulla, mitä saa lukea isosta maailmasta. Ihan kuin meillä toimittaisiin reilun pelin periaatteella. Ainakin minut ovat saaneet narutettua uskomaan tämän.

Muistaakseni useita vuosia sitten eräässä kellomiesillassa erään liikkeen edustaja mainitsi, että he myyvät näitä tiettyjä kelloja vain suomalaisille. Se oli sitä aikaa, kun kiinalaiset, venäläiset ym. risteilymatkustajat kerääntyivät aamusta liikkeen eteen parviksi ja haluttuja kelloja ylipäätään oli jonkinasteisesti saatavana. Eli ei ihan "First come, first served"-periaatteen mukaista - mitä ainakin joidenkin lentokenttien myymälöissä (Schiphol?) kuulemma noudatetaan.

Viimeksi muokattu:
Harmittaa kyllä hieman, kun keskustelu tästä(kin) kellomerkistä näyttää redusoituneen kiistelyyn kaupanteosta ja voiton tekemisestä erilaisten välikäsien kautta tai ilman.

Ymmärrän hyvin, että yksityiset henkilöt ja erilaiset trokarit tienaavat elantonsa tekemällä kauppaa, kuten aikoinaan autoissa oli ns ”häkkimyyjät”. Kuuluu kapitalismiin.

Mutta olisi hienoa, mikäli tässä ryhmässä keskityttäisiin kelloihin "per se".

Kysynkin ylläpidolta kohteliaimmin, että olisiko mahdollista aloittaa erillinen ketju, vaikka nimellä: ”Kello sijoituksena”, missä kukin voisi puida otsikon mukaisesti kelloja nimenomaan sijoituksena?

Jäisi enemmän tilaa itse asialle.

Harmittaa kyllä hieman, kun keskustelu tästä(kin) kellomerkistä näyttää redusoituneen kiistelyyn kaupanteosta ja voiton tekemisestä erilaisten välikäsien kautta tai ilman.

Ymmärrän hyvin, että yksityiset henkilöt ja erilaiset trokarit tienaavat elantonsa tekemällä kauppaa, kuten aikoinaan autoissa oli ns ”häkkimyyjät”. Kuuluu kapitalismiin.

Mutta olisi hienoa, mikäli tässä ryhmässä keskityttäisiin kelloihin "per se".

Kysynkin ylläpidolta kohteliaimmin, että olisiko mahdollista aloittaa erillinen ketju, vaikka nimellä: ”Kello sijoituksena”, missä kukin voisi puida otsikon mukaisesti kelloja nimenomaan sijoituksena?

Jäisi enemmän tilaa itse asialle.
Hausta taitaa löytyy useampikin ketju tuolla teemalla: Sekä mikä kello nousee/laskee, että erilaisia indeksi- ja hintakeskiarvo keskusteluja. Markkinaosuusketjukin tuolla olla.

Kyseinen keskustelu ei oikein tuohon teemaan vaan uppoa, eikä tuossa nyt hirveänä tainnut kiistelyäkään olla. Enemmänhän tuossa ostokokemuksesta oli puhetta kuin mistään sijoittamisesta. Lisäksi keskustelua siitä, miten heikosti tuo jonotusrumba toimii. Melkoista mentaaliakrobatiaa pitäisi lisäksi harrastaa, että kelloja investointeina alkaisi pitämään. Tästäkin toki on useampi erillinen ketju kovaa vääntöä.

Tähän ketjuun yleensä väki myös tullut jonotukseen liittyvissä asioissa ja kokemuksissa. Suurilla foorumeilla varmaan itsekkin pilkkoisin tuon omaksi ketjuksi tyyliin. Kellojen saatavuus ja jonotusajat, Rinnalle kokemuksia harmaista kauppiaista. Meillä meno on vain todella pientä: Täällä kun ihan kaikki Rolex keskustelu samassa niin kymmenessä vuodessa päästy 40 sivulle - kannattaako tätä vähäistä keskustelua oikeasti pilkkoa? Näkee noista HM42:n hyvistä avauksista, että uuteen ketjuun ei tahdo tulla kommenttia.

Tässä ketjussa on myös paljon keskustelua kokemuksista eri trokareiden kanssa Rolexin ostosta ja myynnistä. Tämäkin tukisi paikallaan pitämistä. Hyvä myös huomioida, että keskusteluun osallistuneilta taitaa lähes kaikilta löytyä Rolexia ranteesta ja loput vaihtaneet mielestään parempiin merkkeihin. Ei hirveänä merkkien välisiä klaanisotia täällä ole näkynyt, missä GS-väki trollaa Rolex ketjussa jne.

Moderaattorien osalta ja pyynnöistä heille tuli vähän tämä mieleen:
James-Franco-First-time-Memes-first-time-meme-2.0-1575103236~2.jpg

Onkohan pojat muuten vielä hengissä? Maira taitaa olla kun ilmoitusta päivitellyt ja kommentoinutkin tänne - tuo Cartier alkaa muuten olla uskomattoman halpa.

Viimeksi muokattu:
Outo kommentti erikoisella kuvalla varustettuna. Keskustelisin mieluiten tässä ryhmässä kuitenkin mieluummin kelloista.

Musta tän foorumin keskustelua on mukava lukea: pohdinta menee asteen verran syvemmälle kuin somessa. Ja toisaalta hyvää erimielisyyttä täällä on myös. Eihän erilaiset mielipiteet haittaa kunhan ei mennä asiattomaksi, ja en monta kertaa ole nähnyt menevän.

Vähän samaa mieltä siitä, että melko hiljainen foorumi tää nykyisin on ja siksi rento keskustelu, vaikka vähän vierestäkin, on hyväksi. Pääasia että keskustellaan ja ollaan samaa tai eri mieltä. Vaikka sitten siitä että mikä on minkäkin ketjun olemassaolon syy :)

Outo kommentti erikoisella kuvalla varustettuna. Keskustelisin mieluiten tässä ryhmässä kuitenkin mieluummin kelloista.
Kuva tosiaan meemi, ne ihan suosittuja täällä internetissä. Jos kyseinen kulttuuri on vierasta, tuolta voi lukea kyseisen kyseisen oudon kuvan historian: https://knowyourmeme.com/memes/james-franco-first-time

Tässä tapauksessa kuvalla viitattiin vakiokeskustelijoilla olevaan tietoon siitä, että ylläpito katosi palstalta useammaksi vuodeksi, sekä siihen että pyyntöihin ei juuri koskaan vastata.

Toivon mukaan tämä auttoi oudon kuvan selventämisessä.

MIkäli internetilmiöt eli meemit ovat täysin vieras asia, aiheeseen voi perehtyä esimerkiksi lukemalla kyseisen Wikipedia-artikkelin

Kommentin outouden selventämiseksi joudut valitettavasti avaamaan lisää, jotta voin auttaa. Oliko jokin tietty kohta, joka tuotti vaikeuksia tai vaatisi korjaamista?

Mikäli näin yleisellä tasolla koitan vastata viestiisi: Taisi kauan aikaa sitten olla ajatuksena tällä foorumilla journalistista keskustelua kelloista ja ilmiöistä niiden ympärillä. Aika tylsäksihän tämä menee jos keskustelu rajataan pelkkään kelloon ja kaikki muu kielletään. Teknisistä spekseistä ei hirveän pitkään juttua riitä. Saati ymmärrystä niiden päälle, ainakaan itsellä. Uusia julkaisuja tulee kerran vuodessa ja uutisia varten kellopuolella on omat sivut, joista tiedon saa foorumeita paremmin ja nopeammin.

Erilaiset mielipiteet ja mieltymykset ajaa täällä keskustelua, faktoista on nimittäin hieman huono keskustella saati väitellä. Itse tykkään paljon, kun täällä näkee pienessä porukassa todella erilaisia harrastajia ja lähestymistapoja harrastukseen. Makuja on monia, eikä niissä ole oikeaa tai väärää. Tämä myös pätee kaupanteossa. Osa on valmiita kovat preemiot maksamaan, toiset ei. Tästäkin saa mielestäni keskustella. Onhan olemassa tilanteissa, joissa preemioiden maksu on jopa taloudellisesti järkevää.

Itse kaipaisin jopa enemmän keskustelua kelloalan liiketoiminnasta ja dynamiikasta. Tämä case oli hemmetin mielenkiintoinen kun näki suoraan, miten Daytona siirtyy flippaajalta harmaalle kauppiaalle. Näki millaisen ohjeistuksen harmaa kauppias antaa flippaajalle ja kokenut flippaaja kauppiaalle. Näki miten kauppa sovittu maailmalle etukäteen. Samalla myös näki euromääräisen hinnan kehityksen, eli paljonko mikäkin taso välissä nettoaa. Draaman huippuna tuli vielä tuo väitetty selkään puukotus petetyltä osapuolelta. Tämähän oli kuin hyvää käsikirjoitusta viihteenä.

Muutaman kerran kun täällä kauppiaan näkökulmasta keskustelua avattu, on se ollut todella antoisaa. Jäänyt esimerkiksi keskustelu mieleen, jossa kauppias oli todennut kelloharrastajat heikoksi asiakaskunnaksi, jota ei liikaa kannata kuunnella. Suuri massa oli kuulemma se, joka liikkeen pitää pystyssä. Nuo HM42:n liikevaihtotaulukot myös todella valaisevaa luettavaa, niistä kun näkee epäsuorasti katteet kivijalkakaupassa. Olisi esimerkiksi hienoa, jos vaikka Tyyliniekan pojat avoimesti aukaisisi tuon tulevan kellomessureissun kuviot. Mitä kustantaa ja meneeko kaikki omasta pussista? Mitä ohjeita saavat ja onko reissussa vaatimuksia, ovatko siis NDA:t kuin yleisiä? Hieman aukaista logistisia järjestelyjä tapahtuman ja reissun takaa.

Toki tätä keskustelua voisi viedä omiin ketjuihin tarvittaessa, siitä olen samaa mieltä.

Viimeksi muokattu:
Toisaalla käyty keskustelua tästä ketjusta yksityisviestein. Sieltä tuli jo kiitokset hyvistä lukuvinkeistä kun Sepän elämänkerta vienyt mennessään. Kyllä tämä kellohuutokauppa vähän stereotypiaa vahvistaa ainakin omalla kohdalla.

Off topiccina sanoa, jos jollakin "Aito-Seppä" hänen signeerauksellaan olemassa voisin harkita vaihtoa kelloon. ;) Edit. Toisaalta olisihan se yhdenlainen taidepläjäys ja kannanotto väärentää hänen signeeraus kirppuroritauluun....
Pari Sepän maalausta hänen allekirjoituksellaan ostin joitain vuosia sitten, mutta en taida vaihtotarjouksesta vielä keskustella hintojen nousua odotellessa. Sen verran taitava kaveri, että olisi noilla taidoillaan varmaan maalannut laadukkaita kellotaulujakin...

Uusien kellojen AD-jonojen muutoksista ei minulla ole tietoa, mutta eiköhän jonotuksen pituus jollain tavoin korreloi käytettyjen hintoihin.
Pitäisi olla asiakasystävällisesti reaaliaikaiset jonotusajat kuten lentokentillä: "Teräsdaytonajono, keskimääräinen jonotusaika 28kk", "keltakultainen 1908-jono, keskimääräinen jonotusaika 15 minuuttia" jne. Jos se jono vaan vetäisi kaikille samalla tavalla...Tilasin Exolorerin n. 15 kk sitten. Nyt sain soiton ja kello on noudettavissa.

Asiaan lievästi liittyen. Tilasin Explorerin noin 15 kk sitten. Nyt sitten minulle soitettiin ja kerrottiin että kello on noudettavissa. Siis suhteellisen kohtuullinen odotusaika, ainakin tilattaessa kerrottuun ”useaan vuoteen” verrattuna. Nyt on sitten Lahden matka edessä.

Sitten toiseen asiaan. Mikä on foorumin näkemys onko hinnoissa nykyisin tinkivaraa? Onko joku ostanut uuden Rolexin AD:lta ja varsinkin Lahdesta? Miten hinnoittelu suhtautui ohjehintaan? Saitko esimerkiksi kylkiäisiä?

Asiaan lievästi liittyen. Tilasin Explorerin noin 15 kk sitten. Nyt sitten minulle soitettiin ja kerrottiin että kello on noudettavissa. Siis suhteellisen kohtuullinen odotusaika, ainakin tilattaessa kerrottuun ”useaan vuoteen” verrattuna. Nyt on sitten Lahden matka edessä.

Sitten toiseen asiaan. Mikä on foorumin näkemys onko hinnoissa nykyisin tinkivaraa? Onko joku ostanut uuden Rolexin AD:lta ja varsinkin Lahdesta? Miten hinnoittelu suhtautui ohjehintaan? Saitko esimerkiksi kylkiäisiä?
Kannattaa yrittää tinkiä ehdottomasti, kun käytetyn saa halvemmalla.

Itse sain kilpailijalta Air Kingistä lippalakin.

Älä sitten ainakaan koita jälleenmyydä sitä. Varsinkaan ennen kuin on kello noudettuna ;-)

Kun kelloista pyydettiin keskustelemaan, niin tässä on henkilökohtainen mielipide:
40mm on oikea koko sekä Subbariin että Exp II:aan. Ja bonuksena 39mm exp I:aan.

Tämän kokoisilla aloitin jonka jälkeen olen omistanut näistä liian isoja (ja myös exp I:n osalta minulle liian pieniä) malleja ja päätynyt lopulta takaisin tuohon sweet spottiin.

Vaikka kellot ovat teknisesti parantuneet näissä kaikissa malleissa, on koko ja istuvuus silti sen verran parempi että mieluummin näin kuin kaikilla moderneilla päivityksillä isompikoppaisina.
Toki parempi magneettikestävyys, pidempi käyntiaika, näppärämmät rannekkeen hienosäädöt ja muu nätitys kelpaisivat, mutta ei milliäkään suurempana.

Ja Sea-Dwellerin jos vielä ostaisin niin 40mm ja ilman kyklooppia -malli ilman muuta.

Toivotaan että edes loput 40mm mallit säilyvät. Ensi kuu vuoden uusine julkaisuineen taas näyttää minkä kellon vuoro on mennä huonompaan suuntaan vai mennäänkö.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Mainos

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 138
Jäsenet
7 592
Uusin jäsen
Sami951
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back