Liittynyt
23.11.2017
Viestit
110
Vs: Rolex

;) The history of Rolex and some facts very few know

https://finwatchstraps.com/blogs/news/the-history-of-rolex-and-some-facts-that-very-few-know

rolex_3_1200x.jpg


rolex_6_1024x1024.jpg
 

Michael

Uusi jäsen
Liittynyt
30.1.2017
Viestit
64
Vs: Rolex

Rolex on kuulemma muutama päivä sitten informoinut edustajiaan siitä, että teräskuoristen "urheilukellojen" tuotantoa vähennetään radikaalisti. Syytä ei ole kerrottu. Jotkut odottavat Baselista uutisia uusista koneistoista, itse epäilen yksinkertaisesti, että tuotantokapasiteettia tarvitaan jalometallisten ökykellojen valmistukseen kun markkinat ovat taas alkaneet vetämään Aasiassa ja osin USA:ssakin. Sieltä se kate revitään, ei jostain vaatimattomasta Explorerista. Hirmuinen meteli keskustelupalstoilla, koska siellä notkuvat lähinnä "halpojen" kellojen ostajat, eivät umpiplatinatimanttisia kelloja himoitsevat sheikit ja kiinalaiset korruptiovirkamiehet.

Kelju juttu näin suhteellisen köyhän kannalta.
 

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Vs: Rolex

Cellini ym muut kalliimmat mallit myyvät tosiaan sen verran enemmän että ymmärrettävää. Toisaalta, jos omistaa Rolexin sporttimallin, voisi kuvitella että saatavuuden rajoittaminen ei tee huonoa jällenmyyntiarvoille.
 

Calle_H

Jäsen
Liittynyt
15.10.2017
Viestit
172
Vs: Rolex

Olen kahdessa eri valtuutetussa Rolex-myymälässä ottanut puheeksi nahkarannekkeen hankinnan esim. Datejustiin tai OP 39 mm:iin. Toisessa painotettiin, että ei kannata itse vaihtaa, koska voi sattua jotain ja oltiin hieman "vaikeana", kun asiasta puhuin. Toisessa taas sanottiin, että ei kannata Rolexiin laittaa mitään muuta ranneketta ja että heidän valtuutettu seppä ei edes suostu välttämättä vaihtamaan rahaa vastaan Rolexiin nahkaranneketta.

Mikä on oma kantanne? Itseäni kiinnostaa erityisesti OP 39 tai Expolorer 1 ja kiehtoisi ajatus, että voisi välillä käyttää nahkaranneketta. Onko Rolexin suhteen pyhäinhäväistystä moinen rannekkeiden kanssa kikkailu? Onko myymälöiden nihkeily osa sitä ison brändin tiukkaa linjaa? Vai onko sittenkin parempi vaan pysyä 100% koko ajan siinä merkin omassa metallirannekkeessa?
 

MacKaiwer72

Jäsen
Liittynyt
19.2.2018
Viestit
178
Vs: Rolex

Calle_H sanoi:
Olen kahdessa eri valtuutetussa Rolex-myymälässä ottanut puheeksi nahkarannekkeen hankinnan esim. Datejustiin tai OP 39 mm:iin. Toisessa painotettiin, että ei kannata itse vaihtaa, koska voi sattua jotain ja oltiin hieman "vaikeana", kun asiasta puhuin. Toisessa taas sanottiin, että ei kannata Rolexiin laittaa mitään muuta ranneketta ja että heidän valtuutettu seppä ei edes suostu välttämättä vaihtamaan rahaa vastaan Rolexiin nahkaranneketta.

Mikä on oma kantanne? Itseäni kiinnostaa erityisesti OP 39 tai Expolorer 1 ja kiehtoisi ajatus, että voisi välillä käyttää nahkaranneketta. Onko Rolexin suhteen pyhäinhäväistystä moinen rannekkeiden kanssa kikkailu? Onko myymälöiden nihkeily osa sitä ison brändin tiukkaa linjaa? Vai onko sittenkin parempi vaan pysyä 100% koko ajan siinä merkin omassa metallirannekkeessa?

Ihme nihkeilyä kyllä... Onhan hihnaa vaihdettaessa liki aina olemassa mahdollisuus kellon rungon naarmutukseen mutta onhan se hihna/ranneke vaihdettava esim. silloinkin jos se vaikka rikkoontuu syystä tai toisesta... Ylitsepääsemättömän vaikealta jousitappien irroitus ei kyllä mielestäni näytä koska rannekkeen päätykappaleissa on selvät kolot joista sopivalla työkalulla pääsee tappeja irrottelemaan. Itse vaihtaisin varmaankin omatoimisesti metallirannekkeen nahkahihnaan (ja takaisin) jos olisin jommankumman em. Rolexin omistaja. Toki jos itse oman kellonsa naarmuttaa niin sen kanssa on sitten vaan elettävä, siitä ei saa mistään sitten hyvitystä/korvausta ;) Kuvat OP39:n ja Exp. 1:n takakansista (jousitappien sijainnit) ohessa:

TpwwEdd.jpg


ykv9CWk.jpg
 

pietu

Aktivisti
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
657
Vs: Rolex

Mielestäni ei ole kikkailua. Mulla oli Exp 2 (ref 16570) reilut pari vuotta käytössä ja alkuperäinen metalliranneke paikoillaan muutaman viikon verran, muun ajan nahkaranneke.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Rolex

On puritaaninen koulukunta, jonka mukaan ei etenkään moderneihin sporttimalleihin ikinä pitäisi laittaa nahkaa/muuta kuin orkkismetalleja.

Mutta onneksi omiin leluihinsa saa laittaa mitä huvittaa.

Eli asiassa ei ole mitään ongelmaa sinänsä muuta kuin se, että joissakin malleissa on suunnattoman tiukka sovitus.

Se tarkoittaa, että vahvat symmetriset pihdit ovat helpoin ja joidenkin mielestä ainoa tapa irrottaa sellainen metalliranneke.

Kyllä niitä jotkut saa kikkailemalla ulos muutenkin sellaisista mutta naarmuttamisenkin riski on suuri.

Eli riippuu siis myös suhteesta arvoesineisiin - onko kellot vain kelloja, vai harmittaako kovasti, jos jää jälkiä.
 

Arska

Jäsen
Liittynyt
30.11.2015
Viestit
154
Vs: Rolex

Calle_H sanoi:
Olen kahdessa eri valtuutetussa Rolex-myymälässä ottanut puheeksi nahkarannekkeen hankinnan esim. Datejustiin tai OP 39 mm:iin. Toisessa painotettiin, että ei kannata itse vaihtaa, koska voi sattua jotain ja oltiin hieman "vaikeana", kun asiasta puhuin. Toisessa taas sanottiin, että ei kannata Rolexiin laittaa mitään muuta ranneketta ja että heidän valtuutettu seppä ei edes suostu välttämättä vaihtamaan rahaa vastaan Rolexiin nahkaranneketta.

Mikä on oma kantanne? Itseäni kiinnostaa erityisesti OP 39 tai Expolorer 1 ja kiehtoisi ajatus, että voisi välillä käyttää nahkaranneketta. Onko Rolexin suhteen pyhäinhäväistystä moinen rannekkeiden kanssa kikkailu? Onko myymälöiden nihkeily osa sitä ison brändin tiukkaa linjaa? Vai onko sittenkin parempi vaan pysyä 100% koko ajan siinä merkin omassa metallirannekkeessa?

Tää on just tätä bullshittiä mitä nämä myyjät jorisee. Tottakai voit laittaa semmoisen rannekkeen kuin itse haluat. Itse aikoinaan ostin aloittelijan työvälinepaketin missä on kaikki tarvittavat välineet rannekkeiden irroittamiseen ym. Pidin mm. aikoinaan natoa omassa subbarissa. Viralliset Rolle kauppiaat ja huollot kierrän kaukaa jos vain mahdollista. Olin aluksi viemässä omaa 16600 viralliseen huoltoon mutta alkuperäiset tritium osat olisivat vaihdettu superluminovaan niin no thanks! Kaiken kukkuraksi en olisi saanut edes vanhoja osia takaisin itselleni, vaan ne olisivat menneet ”tuhottavaksi”. Tritium osathan ovat huomattavasti arvokkaampia kuin luminovat eli kellon arvo olisi myös laskenut. Rolexforumilla eräs kerran kirjoitti että ”You actually never own the Rolex, they kinda only lend it to you.”

Watchservice lupas huollattaa koneiston uuteen uskoon ja saan pitää sen samalla täysin alkuperäisenä.

Sen verran vielä että tappien irroitus oikealla työkalulla on alle minuutin homma kuin myös kiinnitys. Kelloa on myös ”mahdotonta” saada siinä prosessissa naarmutettua.
 

Calle_H

Jäsen
Liittynyt
15.10.2017
Viestit
172
Vs: Rolex

Arska sanoi:
Calle_H sanoi:
Olen kahdessa eri valtuutetussa Rolex-myymälässä ottanut puheeksi nahkarannekkeen hankinnan esim. Datejustiin tai OP 39 mm:iin. Toisessa painotettiin, että ei kannata itse vaihtaa, koska voi sattua jotain ja oltiin hieman "vaikeana", kun asiasta puhuin. Toisessa taas sanottiin, että ei kannata Rolexiin laittaa mitään muuta ranneketta ja että heidän valtuutettu seppä ei edes suostu välttämättä vaihtamaan rahaa vastaan Rolexiin nahkaranneketta.

Mikä on oma kantanne? Itseäni kiinnostaa erityisesti OP 39 tai Expolorer 1 ja kiehtoisi ajatus, että voisi välillä käyttää nahkaranneketta. Onko Rolexin suhteen pyhäinhäväistystä moinen rannekkeiden kanssa kikkailu? Onko myymälöiden nihkeily osa sitä ison brändin tiukkaa linjaa? Vai onko sittenkin parempi vaan pysyä 100% koko ajan siinä merkin omassa metallirannekkeessa?

Tää on just tätä bullshittiä mitä nämä myyjät jorisee. Tottakai voit laittaa semmoisen rannekkeen kuin itse haluat. Itse aikoinaan ostin aloittelijan työvälinepaketin missä on kaikki tarvittavat välineet rannekkeiden irroittamiseen ym. Pidin mm. aikoinaan natoa omassa subbarissa. Viralliset Rolle kauppiaat ja huollot kierrän kaukaa jos vain mahdollista. Olin aluksi viemässä omaa 16600 viralliseen huoltoon mutta alkuperäiset tritium osat olisivat vaihdettu superluminovaan niin no thanks! Kaiken kukkuraksi en olisi saanut edes vanhoja osia takaisin itselleni, vaan ne olisivat menneet ”tuhottavaksi”. Tritium osathan ovat huomattavasti arvokkaampia kuin luminovat eli kellon arvo olisi myös laskenut. Rolexforumilla eräs kerran kirjoitti että ”You actually never own the Rolex, they kinda only lend it to you.”

Watchservice lupas huollattaa koneiston uuteen uskoon ja saan pitää sen samalla täysin alkuperäisenä.

Sen verran vielä että tappien irroitus oikealla työkalulla on alle minuutin homma kuin myös kiinnitys. Kelloa on myös ”mahdotonta” saada siinä prosessissa naarmutettua.

Mistä tuollaisen työkalun saisi ostettua Suomessa?
 

tinke

Jäsen
Liittynyt
17.10.2014
Viestit
110
Vs: Rolex

Calle_H sanoi:
Mistä tuollaisen työkalun saisi ostettua Suomessa?
Esim. täältä
http://kellotarvike.com/product/bergeon-6767-sf
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
596
Vs: Rolex

tinke sanoi:
Calle_H sanoi:
Mistä tuollaisen työkalun saisi ostettua Suomessa?
Esim. täältä
http://kellotarvike.com/product/bergeon-6767-sf

Onko Rolexin Metalliranneke niin väljä, ettei tarvitse molempia päitä painaa yhtä aikaa?
Joissakin on niin tiukka, että vaatii, tosin se onnistuu tuollakin mutta vaatii taitavat kädet.
 

MacKaiwer72

Jäsen
Liittynyt
19.2.2018
Viestit
178
Vs: Rolex

Priima sanoi:
tinke sanoi:
Calle_H sanoi:
Mistä tuollaisen työkalun saisi ostettua Suomessa?
Esim. täältä
http://kellotarvike.com/product/bergeon-6767-sf

Onko Rolexin Metalliranneke niin väljä, ettei tarvitse molempia päitä painaa yhtä aikaa?
Joissakin on niin tiukka, että vaatii, tosin se onnistuu tuollakin mutta vaatii taitavat kädet.

Jos on tiukka ja tarvii painaa molempia päitä yhtä aikaa, niin sitten kannattaa hommata tämäntyylinen työkalu:

Bergeon6825__20610.1477013637.500.750.jpg
 

nappe74

Aika on rahaa...
Liittynyt
26.2.2014
Viestit
412
Vs: Rolex

Tänään sain elämäni ensimmäisen Rolexin !!

Mallina Submariner Date ref. 16613LB, valmistettu 1994 ja täyshuollettu RSC:llä vuosi sitten.

Kunto mint.
 

Liitteet

  • IMG_0773.JPG
    IMG_0773.JPG
    214,5 KB · Katsottu: 232

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Rolex

nappe74 sanoi:
Tänään sain elämäni ensimmäisen Rolexin !!

Mallina Submariner Date ref. 16613LB, valmistettu 1994 ja täyshuollettu RSC:llä vuosi sitten.

Kunto mint.

Onnittelut! Kunto näyttäisi olevan todellakin mint. Huolentonta menoa varmasti luvassa.
 

W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 198
Valokuvaaja Mary Ellen Mark:in (1940-2015) ottamia kuvia vuodelta 1976
- näyttelijän ranteessa Rolex GMT-Master ref. 1675 ruostumattomasta teräksestä (GMT-kehä poistettu, muun valmistajan nahkaranneke tavallisella soljella)

Azb0bcM.jpg


GwD55k1.jpg


vID3icV.jpg
 

Frogman

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2019
Viestit
46
Vs: Rolex

On puritaaninen koulukunta, jonka mukaan ei etenkään moderneihin sporttimalleihin ikinä pitäisi laittaa nahkaa/muuta kuin orkkismetalleja.

Kyllä mä sen tavallaan ymmärrän, että sukeltajan kelloon ei laiteta nahkarannekkeita, jotka eivät kestä vettä.

Toisaalta mä en ole saanut (eikä varmaan kukaan muukaan) koskaan sovitettua metalliranneketta kuivapuvun päälle. Mun mielestä täällä pohjoisessa, kylmien vesien äärellä, pitkä nato on ainoa järkevä ranneke sukeltajan kelloon, mikäli aikoo käyttää sitä sen suunnitellussa käyttötarkoituksessa.
 

W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 198
Rolex GMT-Master ref. 1675 ruostumattomasta teräksestä

PHILLIPS huutokauppatalo myy 10.12.2019 huutokaupassa (Game Changers, New York, USA) Marlon Brandonin käytössä olleen rannekellon. Takakannen pinnassa on Brandon itse raapustamat merkinnät ja kello on hyvin dokumentoitu vähintään yhden elokuvatuotannon kautta.

Myyty hintaan 1 952 000 USD (n. 1,76 M euroa)

BgdE9he.jpg


https://www.phillips.com/article/44804111/phillips-to-offer-marlon-brandos-long-lost-rolex-gmt-master-worn-in-apocalypse-now

Marlon Brando’s Rolex GMT-Master, which has the actor’s hand-engraved signature on the caseback, will go under the hammer in New York on December 10 at Phillips in Association with Bacs & Russo.
The Rolex GMT-Master ref. 1675 dates back to the early 1970s, and was passed down to Brando’s daughter Petra Brando Fischer in 1995. In 2003, Petra later gifted the watch to her husband Russel Fischer, who is said to never have worn it.


Phillips in Association with Bacs & Russo
  • The Legendary Watch Featured in Apocalypse Now,
    and Hand-Engraved by the Actor Himself –
To be Offered in its Flagship New York Auction,
GAME CHANGERS,
Taking Place on 10 December 2019




Hands-On Marlon Brando's Rolex GMT-Master From 'Apocalypse Now'
https://www.hodinkee.com/articles/marlon-brando-rolex-gmt-master-apocalypse-now-hands-on

L1060338-2.jpg




‘Apocalypse Now’ Was Not The First Time Marlon Brando Wore A Rolex GMT-Master Without Bezel: Phillips ‘Game Changers’ Auction’s Star Lot
https://quillandpad.com/2019/07/25/...without-bezel-phillips-game-changers-auction/

4-Petra-Brando-with-Marlon-and-Russel-Fischer-taken-in-May-1998-c-Petra-Brando-1500x1372.jpg

Petra Brando with father Marlon and Russel Fischer in May 1998 (photo courtesy Petra Brando Fischer)


U0oOMVU.jpg

Manufacturer: Rolex
Year: 1972
Reference No: 1675; inside caseback stamped 1675, II.72
Movement No: D603’691
Case No: 3’245’836
Model Name: GMT-Master
Material: Stainless steel
Calibre: Automatic, cal. 1570, 26 jewels
Bracelet/Strap: Rubber
Clasp/Buckle: Stainless steel
Dimensions: 39mm Diameter
Signed: Case, dial, and movement signed.
Accessories: Two signed provenance letters from Petra Brando Fischer and Caroline Barrett, and two additional, custom “M B” straps designed by Attila Aszodi

https://www.phillips.com/detail/rolex/NY080119/30
 
Viimeksi muokattu:

Arska

Jäsen
Liittynyt
30.11.2015
Viestit
154
Tein Chrono24:ssa tarjouksen Rollesta ja huomasin alaosion suosituksissa Rolexin vuoden -86 subbarin jonka taulu pisti silmään. Omasta mielestä tämä on feikki taulu, ”Vietnam” malli kyseessä. Mitä mieltä olette?

https://www.chrono24.fi/rolex/submariner-date--id9474374.htm

EDIT: Rolexforumilla eräs kertoi että taulu vaikuttaa aidolta mutta se on 16800:n taulu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.2.2015
Viestit
99
Mistä vuodesta/ mallisarjasta lähtien Oyster Perpetualeissa ja Datejusteissa on olleet umpinaiset palat rannekkeissa? Siis ei ainoastaan viimeisten palojen osalta, vaan täysin solidit?
 

tj86430

Jäsen
Liittynyt
6.1.2018
Viestit
304
Eräs käytettyjä Rolexeja myyvä kauppias ilmoittaa jokaisesta kellostaan rannekkeen pituuden (sisältäen itse kellon). Miten tästä voi päätellä onko kaikki palata mukana, ts. mikä mahtaa olla täyden rannekkeen pituus (sisältäen kellon), vai vaihteleeko se paljonkin kellomallin/ranneketyypin mukaan? (kiinnostuksen kohteena on 36mm datejust jubilee-rannekkeella)
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 571
Viestit
64 599
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös