arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Stowa Chronograph 1938 black polished esittely

arbit sanoi:
Komea kello, hieno arvostelu! Stowa on tainnut modauttaa tilaamansa 7753:t, koska siinä on alun perin päivyri 4/5 paikkeilla ja tuossa on kello kuudessa. 7750 se on 3:ssa.

Itse asiassa annan tuossa väärää tietoa. 7753:ssa on se painonappi klo 10 ja pikkutaulu klo 3:ssa. Sen daten voi laittaa näkyviin hyvinkin monesta kohdasta. Pointti erona tosiaan 7750:een on, että date ei ole 3:n kohdalla :)

..koska siinä on pikkutaulu.

7753_recto_08.jpg
 

Norri

Jäsen
Liittynyt
19.10.2014
Viestit
130
Vs: Stowa Chronograph 1938 black polished esittely

Olin muuten yhteydessä Jörg Schaueriin koskien hänen omaa mallistoaan. Hänen vaimonsa vastasi kyselyyni että Jörg ei ehdi tehdä omaa mallistoaan koska Stowan kysyntä on niin kovaa!!! Ja ne kellot ovat kuitenkin kalliimpia kuin Stowan. Tekee kuulemma jatkossa ensin kellot ja sitten laittaa ne myyntiin. Näin ei tule odottelua. Olen kyllä tosi kova fani molemmille mallistoille :goodjob
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Stowa Chronograph 1938 black polished esittely

Testasin huvikseni käyntivaraa siten, että vedin pysähtyneen kellon nupista täyteen vetoon ja laitoin kellon laatikkoon. Tulos oli 42h, eli ihan niin kuin pitääkin. Valmistaja lupaa noin 40h käyntivaran.
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Stowa Chronograph 1938 black polished esittely

Tilasin Alfiolta http://www.bakeka-handmade.com pari ranneketta mm. tämän nahkanaton. Ei voi valittaa ;)

image.jpg1_zps7nvzc2tc.jpg


image.jpg2_zpsptencqdj.jpg
 

Norri

Jäsen
Liittynyt
19.10.2014
Viestit
130
Vs: Stowa Chronograph 1938 black polished esittely

Maks sanoi:
Tilasin Alfiolta http://www.bakeka-handmade.com pari ranneketta mm. tämän nahkanaton. Ei voi valittaa ;)

image.jpg1_zps7nvzc2tc.jpg


image.jpg2_zpsptencqdj.jpg
Hieno :rock
 

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
Vs: Stowa

Yli vuoden odotettu Black Forest tulee viimeistään kolmen viikon päästä.... teräksisenä, kun eivät löytäneet kelvollista PVD-pinnoittajaa (onkos toi PVD oikein?). Onneksi tuokin projekti on kohta takana. Ilmeisesti laadukkaat pinnoittajat olisi olleet liian kalliita. Joillakin tuo Black Forest on, tarkailkaa sitä pinnoitusta.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Stowa

PVD taitaa olla tekniikka ja aineiden kovuuksissa oleellisia eroja tjsp. DLC ainakin kestää melko kovia, mutta terävimmissä reunoissa ei mikään kestä kaikkea.

OT: Olen pitkälti siinä uskossa, että itselleni tulee tummia kelloja vain läpitummasta materiaalista, jos mistään. Keraaminen monoliittikuorella oleva Tudor Fastrider esmes, puna tai kulta. En linkittele tähän, koska tämä on Stowa-ketju.

Aiheeseen: sain forumilta napattua itselleni siistin bauhaus-Stowan, olkoon se vaikkapa sitten rymykelloni. Kaunis ja rauhoittava simppeli setti. Merkistä sanottakoon, että se on minulle toistaiseksi uskottavin noista edullisen pään saksalaisista.

En ole tutustunut moniin mutta Laco ei vakuuttanut minua. Mutta Stowa on ensikohtaamiseltani (anteeksi kiroilu) mm. kuluttajasarjalaisia Sarpaneva-kelloja vakuuttavampi mutta 2000 e edullisempi. Siis S.U.F.-brändistä kyse. Ja pelkästä yhden ihmisen mielipiteestä.

Samaa kansallisromanttista taustaa ja brändiä sillä ei toki ole, ja kellojen kanssa on hommasta 97,3 % tunnetta tai jotain :)
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Stowa Chronograph 1938 black polished esittely

Maks sanoi:
Kahden viikon käytön jälkeen kello on edistänyt noin 8 sekuntia vuorokaudessa päivät käytössä ja pohja alaspäin laatikossa muun ajan. Katsotaan, tasaantuuko käynti ajan mittaan. Muistaakseni Schauer perusteli käynnin tarkkuuden säätämistä siten, että jotkin mallit säädetään tarkoituksella edistämään, koska käynti tasaantuu ajan mittaan. Jos Stowa säädetään käymään tarkkaa aikaa uutena, se alkaa helposti jätättää jonkun ajan kuluttua.


Käynti on todellakin tasaantunut. Nykyisin kellon käy tasaisesti -3 sek./vrk. Kaiken kaikkiaan olen ollut todella tyytyväinen ja eiköhän tämä pysy ranteessa vielä pitkään.

YjEzK2t.jpg
 

scorpion kick

Uusi jäsen
Liittynyt
31.3.2014
Viestit
1
Vs: Stowa

Flieger täälläkin kädessä ja mainio kapistus on! Kiinnostaisi hankkia tämän normi "old-style-leather" -rannekkeen lisäksi joku siisti krokonahka työ- ja juhlakäyttöön sekä ehkä joku tekstiiliranneke vapaa-ajan rientoihin. Onko vinkkejä mistä olette erityisesti kangashihnoja tilanneet ja miten ovat istuneet? Esim. alla oleva kuva.

revo__11525.jpg
 

HAL9050

Uusi jäsen
Liittynyt
6.10.2015
Viestit
3
Vs: Stowa

Stowasta kiinnostuneille vinkkinä:

Stowalta on lähiviikkoina ilmestymässä englanninkielinen 180-sivuinen kirja. Jonkunlainen historiikki ymmärtääkseni.
Hieman tarkempaa tietoa löytyy ainakin heidän nettisivuiltaan, Basel-uutisten lopusta.

Kirjan voi ladata pdf-tiedostona, kunhan se vaan ensin ilmestyy. Lisäksi Stowa saattaa lähettää painetun kirjan postitsekin, jos oikein kauniisti pyytää...
En tiedä lähettävätkö kaikille pyytäjille, mutta ainakin minulle aikoivat sen postittaa.
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Stowa

Lähetin viestin Stowan sivujen kautta ja kirja tulee veloituksetta. Menee muutama viikko, kun saavat englanninkielisen ulos painosta.
 

vieteri

Jäsen
Liittynyt
2.10.2015
Viestit
110
Vs: Stowa

Maks sanoi:
Lähetin viestin Stowan sivujen kautta ja kirja tulee veloituksetta. Menee muutama viikko, kun saavat englanninkielisen ulos painosta.

Saitko tilauksellesi jonkun kuittauksen? Itse en ole saanut mitään vastausta palautelomakkeen kautta lähettämääni tiedusteluun.
 

HAL9050

Uusi jäsen
Liittynyt
6.10.2015
Viestit
3
Vs: Stowa

Minun kohdalla kesti useamman päivän ennenkuin vastasivat.
 

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
Vs: Stowa

HAL9050 sanoi:
Minun kohdalla kesti useamman päivän ennenkuin vastasivat.

Aika normaalia ainakin Stowalla, tuo muutaman päivän viive.
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Stowa

vieteri sanoi:
Maks sanoi:
Lähetin viestin Stowan sivujen kautta ja kirja tulee veloituksetta. Menee muutama viikko, kun saavat englanninkielisen ulos painosta.

Saitko tilauksellesi jonkun kuittauksen? Itse en ole saanut mitään vastausta palautelomakkeen kautta lähettämääni tiedusteluun.

Seuraavana päivänä kuittasivat. Hyvää palvelua.
 

vieteri

Jäsen
Liittynyt
2.10.2015
Viestit
110
Vs: Stowa

Tänään pätkähti laatikkoon tuo Stowan kirjanen, onpahan taas iltalukemista ;D
 

Toolwatch

Jäsen
Liittynyt
21.3.2014
Viestit
119
Tänne tulossa Flieger klassik sport. Hyvät ominaisuudet päivittäiseen käyttöön, kun vedenpitävyyskin on laitettu kuntoon. ETA koneiden saatavuuden vaikeutumista seuranneena, myös top grade ETA 2824-2 koneisto on itselle mieluinen vaihtoehto. Nahkarannekkeen lisäksi otin vielä Stowan oman kumirannekkeen. Saa nähdä miten kello lopulta istuu omaan ranteeseen. Arvosteluiden mukaan pitäisi olla ihan tasapainoinen laitos, vaikka aiheuttaa kuvissa optisen harhan(?) muhkeudesta. Ranteen myötäisesti kaartuvat lugit saavat kellon kuulemma istumaan lähes pienemmän 40mm klassik fliegerin tapaan.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös