Suosikkikellonne omasta kokoelmastanne

Bald Eagle

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
179
Aloitetaan nyt tällainenkin ketju niin saadaan sitä kellokeskustelua,
Itselläni suosikkikellon paikkaa tällä hetkellä pitää Bremont U-2 blue dial jonka ostin jo kuusi vuotta sitten. Kyseessä kovempaan käyttöön tarkoitettu tiuku joka on kestänyt ns. työkellona erinomaisest kaikki kohtaamansa kolhut. Pysynyt selkeästi paremmassa kunnossa kuin toinen työkelloistani joka on Sinn 556. Vaikka kello on iso, 43mm ja ranteeni ei ole isoimmasta päästä niin lugiväli ja todella hyvä ranneke on tehnyt kellon pitämisestä helppoa ja mukavaa.
 

Len

Jäsen
Liittynyt
5.5.2017
Viestit
106
Seiko 6139 6020 lääkärin kello menee talvella ranteeseen noin 5 päivänä viikossa

IMG_20191110_121735.jpg

Ja kesällä daily beaterinä Omega

IMG_20200619_201811_1.jpg
 

EVK

Jäsen
Liittynyt
22.4.2015
Viestit
148
Omega Seamaster 300m chrono vuodelta 2000,uutena ostin. Kiipperi loppu elämäksi! Toisena Omega Seamaster 30 60 luvun alusta Hircsh Osiris nahalla. Samaa ikäluokkaa kun meikeläinen. Todella paljon käyttöä siviilissä. Siinä on sitä jotain. Ja tarkkakäyntinen. Löytyy myös "Bond Omega -98 automaatti,sekin uutena ostettu. Tuossa lempi herkut.
 

Vayrymat

Jäsen
Liittynyt
11.5.2013
Viestit
399
Kokoelmasta löytyy monta eri vintagekelloa koossa 35-40mm ja nahkarannekkeilla nämä ovat mukavan tuntuisia arkikäytössäkin. Pitkään tuli varsinkin harrastuksen alkuaikoina haalittua painavia teräsrannekkeisia deskdivereita, joita nyt yritän viimeiseen asti vältellä :D
Kyllä kaksi erottuu joukosta, elikkäs kuukello Omegalta, jossa kuoren viisteet ja ranneke istuvat meikän ranteessa perfecto! Toinen paljon ranneaikaa saanut on Casion G-Shock, koska mikään ei voita keveyttä ja sen rymyämisominaisuuksia :cool:
 

tommi2

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2017
Viestit
69
G-shock se minullakin saa näin kesäisin ranneaikaa paljon, ei viitsi parempia kelloja kolhia pihalla. Suosikkini on kuitenkin Tudor BB41 omasta "kokolmastani", lainausmerkeissä siksi, että olen vähän päättänyt olla keräämättä kelloja, silti niitä kertyy. Yritän ostaa vaan tarpeeseen, eli lähinnä olla ostamatta.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Tämä on oma suosikkini kokoelmastani: Tudor Oyster Prince Date-Day vuodelta 1984. Kellossa on ns. Buckley Dial, Rolexin koppa, kruunu ja ranneke. Kellon taustatarinakin on vähän tiedossa, mikä lisää kellon mielenkiintoa. Tämä on niin selvä keeper kuin vain voi olla.
DSC_9145~2.JPG
 

Konemies

Uusi jäsen
Liittynyt
4.12.2013
Viestit
2
Seiko SLA021 Marinemasterin hankinnan jälkeen ei juurikaan muut kellot ole ranteessa viihtyneet. Kello on mitoiltaan iso, mutta hienosti suunniteltuna sopii vähän pienempäänkin ranteeseen.
 

Frogman

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2019
Viestit
46
Omega Speedmaster ref. 145.012-67. Toisaalta näin kesällä on rantessa enemmän Submariner 14060 -96. Molempien tritium alkaa mukavasti vaihtaa väriä. Speedy tosin enemmän, koska sillä on jo muutaman vuoden etumatka. Molemmat ovat luonnollisesti ilman päivyriä, mikä on mulle tärkeä asia.

Eli mulla on varsin kliseinen maku.:)
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Omega Speedmaster ref. 145.012-67. Toisaalta näin kesällä on rantessa enemmän Submariner 14060 -96. Molempien tritium alkaa mukavasti vaihtaa väriä. Speedy tosin enemmän, koska sillä on jo muutaman vuoden etumatka. Molemmat ovat luonnollisesti ilman päivyriä, mikä on mulle tärkeä asia.

Eli mulla on varsin kliseinen maku.:)

Kliseisen hyvä maku:) Klassisia valintoja, jotka kestävät aikaa.
 

Tapio

Uusi jäsen
Liittynyt
29.1.2019
Viestit
57
Grand Seiko kvartsi-GMT on tällä hetkellä, ja varmaankin vielä pitkän aikaa, suosikkini. Kompakti kooltaan, huippulaatua sekä koneistoltaan, viimeistelyltään että tarkkuudeltaan (n. -6 SPY). Välillä se on ollut Hamiltonista lainatussa NATO hihnassa keveyden jä käytännöllisyyden vuoksi, kuten viime helmikuussa Aconcagualla.

GS_GMT_9F_V2.jpgGS_9F_Aconcagua.jpg
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Grand Seiko kvartsi-GMT on tällä hetkellä, ja varmaankin vielä pitkän aikaa, suosikkini. Kompakti kooltaan, huippulaatua sekä koneistoltaan, viimeistelyltään että tarkkuudeltaan (n. -6 SPY). Välillä se on ollut Hamiltonista lainatussa NATO hihnassa keveyden jä käytännöllisyyden vuoksi, kuten viime helmikuussa Aconcagualla.

katso liitettä 15556katso liitettä 15557

On kyllä hieno ja toimii naton kanssa hyvin. Mukava nähdä myös kello myös ns. täydessä työn tohinassa, ei vain boksissa pölyttymässä.

Itse en niin hirveesti kvartseista välitä, mutta tällainen Seikon huippukvartsi on saanut jopa miettineeksi moisen kapistuksen hankintaa:) Toistaiseksi olen välttynyt kiusaukselta.
 

Frogman

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2019
Viestit
46
On kyllä hieno ja toimii naton kanssa hyvin. Mukava nähdä myös kello myös ns. täydessä työn tohinassa, ei vain boksissa pölyttymässä.

Olen samaa mieltä. Kellot on tehty käyttöön ja seikkailuja varten.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös