Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No tottakai, esimerkiksi ajanottoonMaks sanoi:Käytättekö kronoa mihinkään?
Maks sanoi:Hienoja kelloja! Käytättekö kronoa mihinkään? Valjoux- koneistolla oleva krono ollut joskus lenkillä ranteessa ja melko painavalta tuntui. Muuten en ole käyttänyt.
Samalla voi toki ajatella, tarvitseeko jotain muuta komplikaatiota kellossa. Minulla jlc kertoo, onko päivä vai yö. Yleensä tiedän sen muutenkin, mutta olen ihaillut vain toteutusta ja siitä tulee hyvälle tuulelle. Ilo omistaa. Sama voi olla myös kronojen kohdalla.
HenkkaWH sanoi:Kiitos vinkeistä. Ehdottomasti eniten näistä kolmesta Sinn miellyttää omaa silmää. Kaksi Stowaa näyttävät jotenkin...liian moderneilta, skandinaavisilta...?
HenkkaWH sanoi:Nostan tämän ketjun ylös, koska en halunnut perustaa omaa topicia ja tämä sopii aiheeseen.
Olen vastikää siirtynyt harrastamaan oikeita kelloja ja nyt olisi Aqua Terran rinnalle hakusessa siisti krono. Luin viestiketjun läpi, mutta sieltä ei oikein osunut mikään kohdilleen, joten apua kaipaisin sopivan löytymisessä.
Kriteerit:
-Hintahaitari 1000-3000€
-Ulkoasu hillitty, ei liikaa tapahtumaa esim. Breitling Navitimer on muuten hieno, mutta omaan makuun liikaa tekstiä taulun ulkoreunalla
-Koko saisi olla yli 37 mm mutta alle 41 mm
-Klassinen fiilis-plussaa, ei siis mikään supermoderni viritys
Toistaiseksi lähimmäksi ovat osuneet: Omega Speedmaster reduced (joo, ei ole oikea kuukello, mutta pienempi koko kiinnostaa), Heuer CS3111/CS3113 (näiden ulkoasu miellyttää, mutta kokonsa puolesta taas liian pieniä ranteeseeni).
Kiitos jo etukäteen avusta!
Kellofoorumi on Tyyliniekan ylläpitämä kelloaiheinen yhteisö, joka tavoittaa kuukausittain jopa kaksikymmentä tuhatta vierailijaa.
Tyyliniekka julkaisee syväartikkeleita, historiaa ja oppaita maailman tunnetuimmista rannekelloista.
Tutustu Tyyliniekan kattaviin brändioppaisiin ja kellomerkkien historiaan.