Datejust2

Uusi jäsen
Liittynyt
27.6.2014
Viestit
60
Vs: TAG Heuer irtisanoo työntekijöitä

Hyvä juttu, eikös tuo chevenezin tehdas ole juuri tagin koneisto tehdas, niillä taitaa olla kaksi koneisto tehdasta,
vaikka aika pieniähän ne tehtaat on.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
TAG jatkaa 1887-koneistoa (Vs: TAG Heuer irtisanoo työntekijöitä)

:goodjob

Olisin ihmetellyt kovasti. Nythän status saattaa kenties jopa nousta, jos hienon koneiston valmistusmääriä pienennetään.
 

suomimikko

Uusi jäsen
Liittynyt
6.6.2014
Viestit
12
Vs: TAG Heuer irtisanoo työntekijöitä

Datejust2 sanoi:
Olisi kyllä sääli jos 1887 valmistus lopetettaisiin, mulla on kello jos ko koneisto, se on upeasti viimeistelty, todella mukava käyttää kiitos colum wheel ja erittäin tarkka käyntinen, edistää 3 viikossa noin 5 sekuntia :worthy käyntierot eri asennoissa todella pienet, menee aivan kevyesti cosc arvoissa.

Tuo 1887 ympärillä muutama vuosi sitten ollut "kohu" oli kyllä aivan naurettavaa hiusten halkomista, jos lukee tästä koneistosta enemmän niin siinä taisi olla 320 osasta 270 Tag Heuerin itse valmistamia ja 50 muualta, eli ei ihan kokonaan in house mutta kun se nyt kuitenkin heidän omalta tehtaaltakin valmistuu ja heidä pääosin suunnittelema on niin on se nyt ainakin 90% in house ;) jos tällä nyt ylipäänsä merkitystä noin loistavan koneen osalla on.
On vaikea löytyy valmistajaa jolla ei tulisi osia ali hankkijalta, mm Ulysse Nardinin kronokoneisto on 100% Ebelin peruja, ja näitä esimerkkejä löytyy vaikka kuinka, taitaa UN kuitenkin puhua inhouse...kyseessä cal 150 (ennen ebel 137)jos oikein muistan. Ja näitä esimerkkejä löytyy myös vielä kalliimmiltakin merkeiltä, mutta niistä ei kuitenkaan jostain syystä "piireissä kohista" ;D
Mutta joo, toivon että 1887 saa jatkua tuotannossa...toisaalta niitä ei varmaan kovin paljoa ehditty tehdä joten....... ::)
Toii ebel 137 on alunalkaen lemania..(mm breguet käyttää XX chronossa vieläkin)
 

chinesebatman

Uusi jäsen
Liittynyt
21.5.2013
Viestit
16
S.Linder vaihtui JC.Biver:n !

...Eli TAG Heuer:lla on siis uusi CEO eilisestä lähtien! Linder vaihtui Biveriin ! Good luck TaAG Heuer !!!
 

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 215
Vs: Tag Heuer

Biverin politiikka alkaa näkyä: Tag Heuerin uudet mallit ovat kuin Hublotin malleja halvemmalla hinnalla, mm Heuer 01 Carrera joka julkaistiin ensin skeletonina (ja on nätti).

Vuosi sitten tullut Heuer 02T on halvin sveitsiläinen tourbillon-krono vieläpä COSC-sertifioituna ja pohjautuu jo kerran lopetettuun CH80-koneistoon (joka taisi olla 1969 aiemmalta nimeltään).
Hintataso on ennen kuulumaton ja materiaalit moderneja, ja ainakin minua tuo kello kiinnostaa kyllä.

Samaan aikaan merkiltä on tullut monta Heuer-logoista kelloa ilman TAG-lisuketta.
Kuinkahan merkin reboot on mahtanut nyt muutamassa vuodessa purra?
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Vs: Tag Heuer

Biver on pistänyt tuulemaan. TAG on kyllä tällä hetkellä yksi mielenkiintoisimmista kellonvalmistajista, juurikin hintatasonsa johdosta. Pieni kutina minulla on siitä, että linjaus on oikea, sillä kellobisnes on luvalla sanoen maailmanlaajuisesti sakannut ja hinnat ovat karanneet käsistä. TAG:in hintatietoinen positiointi lienee sopiva tällaiseen hetkeen ja Heuer-malleillahan saadaan sitten kuorittua vähän kermaa. Hyvänä esimerkkinä esim. Heuer Monaco, jonka hinta on viitisen tonnia ja koneistona Sellita.

Oma märkä päiväuneni on Heuer Monaco in-housella.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

hm42 sanoi:
Samaan aikaan merkiltä on tullut monta Heuer-logoista kelloa ilman TAG-lisuketta.
Kuinkahan merkin reboot on mahtanut nyt muutamassa vuodessa purra?

Olen jo pitkään ihmetellyt, että miksi TAG Heur on roikuttanut kelloissa niinkin pitkään TAG-etuliitettä. Pelkällä Heurilla on kuluttajien keskuudessa paljon parempi imago ja tuotteilla parempi kysyntä. TAG:n näkyvyyttä itse kelloissa ei varmasti tarvita mihinkään. Uskon siis, että ainakin tämä valittu suunta on oikea ja toivottavasti TAG jää jatkossa kokonaan pois kelloista.
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Vs: Tag Heuer

Rohkenen olla eri mieltä. Heuer on meille kelloautisteille kova sana, mutta jos katsotaan vaikka moottoriurheilun puolelle, niin kyllä siellä TAG on se juttu. Plus "taagista" sitä yleisesti puhutaan maailmallakin.

Itse pohdin aikanaan ihan samaa, mutta Heuer on hyvä alabrändi heritage-tuotteille ja tosiaan ns. preemiotuotteille, mutta TAG on brändinä arvokkaampi isossa kuvassa.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

Maira sanoi:
Rohkenen olla eri mieltä. Heuer on meille kelloautisteille kova sana, mutta jos katsotaan vaikka moottoriurheilun puolelle, niin kyllä siellä TAG on se juttu. Plus "taagista" sitä yleisesti puhutaan maailmallakin.

Itse pohdin aikanaan ihan samaa, mutta Heuer on hyvä alabrändi heritage-tuotteille ja tosiaan ns. preemiotuotteille, mutta TAG on brändinä arvokkaampi isossa kuvassa.

Itse liputan edelleen pelkän Heuer-nimen puolesta. Kyllä, TAG on tietyissä piireissä kova juttu ja iso brändi, mutta mun mielestä se on kelloissa turha riippakivi Heuerille, jolla itsessään on moninkertaisesti pidempi historia omalla alallaan. En usko, että Heuer on brändinä hyötynyt TAG-etuliitteestä tai että sen avulla olisi myyty enemmän kelloja. Itse asiassa oma mutuni on, että pelkän Heuerin varaan olisi ollut aikanaan parempi jatkaa brändin rakentamista. Jos olisi menty yrityskaupasta huolimatta pelkällä Heuerilla, oltaisiin brändinä nyt eri tasolla. Pelkällä Heurillakin olisi esim. autourheilun puolella löytynyt kiinnostusta, olihan näin jo ennen TAG:n mukaantuloa.
 

Datejust2

Uusi jäsen
Liittynyt
27.6.2014
Viestit
60
Vs: Tag Heuer

Eivät varmaan Taakista ole lähi vuosina luopumassa, ostin juuri uuden Aquaracerin sen uuden keväällä baselissa esitellyn valkoisella taululla....on muuten makea :), ja on näköjään taulussa olevaan logoa päivitetty, nyt tuo TAG näkyy entistä selvemmin, kirjaimet irti toisistaan.
Tarkaksi tuntuvat nuo Sellitat säädettävän, tasaisesti +5s/vrk käy, ei huono ;D
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tag Heuer

Minäkin luulen TAG:in olevan hurjan tärkeä. Heuer on vanha nimi mutta on sitä kunniakkaasti vain kelloharrastajille, eli ei ole brändiarvoa juuri lainkaan isolle ostajakunnalle, jota TAG on modernin historiansa vuoksi. Suuri yleisö ja arvokellot kun on haastava leikkaus. Suuri yleisö tuntee rummutetut brändit ja niistä arvokkaiksi mutta edullisiksi tunnetut lienevät kovimpia menemään sinne, historia-ignoratiaan.

TAG ja urheilu mm. on kova.
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Vs: Tag Heuer

Minusta positiointi on tällä hetkellä hyvä, eli Heuerilla kosiskellaan meitä kelloista tietäväisempiä, jolloin osaamme arvostaa esim. Monacon historiaa ja sen myötä tulevaa prestiisihinnoittelua, tai Autaviaa joka nyt on ihan jäätävän hieno kello kuvissa ja ranteessa. Samoin näkisin kyllä sitä enemmän, että in-housea tuotaisiin enemmän Heuer-logon kautta mallistoon.
 

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 215
Vs: Tag Heuer

Heuer on ehkä enemmän merkin homage -mallien valinta kun iso kuva keskittyy koko merkin modernisointiin. Hiilikuitua ja keramiikkaa ja muuta modernia, isossa koossa ja Hublotin tyyliin mutta vähemmän viimeisteltynä ja vähän vähemmän koneistoa esiin.
Ja homaget ovat tietenkin paljon uskottavampia kun esikuvana on oma vanha malli. Molemmat suunnat ovat tärkeitä ja veikkaan että tämä moderni puoli on se johon nyt paukut laitetaan.

Toisaalta en tiedä miten paljon merkin sisällä tuota Tagilla vai ilman -keskustelua käydään vai kiinnittyykö huomio kuitenkin saman omistajan muun kelloperheen kanssa positiointiin.

Oma kiinnostukseni kuitenkin on kasvanut taas, edellisen Monacon myin pois mutta nyt nämä uudet kyllä...
 

tommi2

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2017
Viestit
69
Vs: Tag Heuer

Jos nyt lähtisin Suomesta ostamaan uutta Tag Heueria, niin mistä liikkeistä voisi irrota alennusta ovh:sta?
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tag Heuer

tommi2 sanoi:
Jos nyt lähtisin Suomesta ostamaan uutta Tag Heueria, niin mistä liikkeistä voisi irrota alennusta ovh:sta?

Yleensä kaikista pyydettäessä.
 

tommi2

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2017
Viestit
69
Vs: Tag Heuer

Onko mitään erityisen kovia alennuksen antajia, vai kaikissa about vakio prossat?
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tag Heuer

tommi2 sanoi:
Onko mitään erityisen kovia alennuksen antajia, vai kaikissa about vakio prossat?

Tuohon en osaa ainakaan minä sanoa mitään kiinteätä, mutta saattaa olla eniten case-by-case, jollei ole varastontyhjennystä, kampanjaa tms., ystävällinen kyseleminen vaan hankkeeksi ja menoks.
 

Ranchero

Uusi jäsen
Liittynyt
28.1.2017
Viestit
16
Vs: Tag Heuer

Moikka, tänään kun on Black Friday löysin tuntuvan alennuksen -30%

Päivän kunniaksi ainakin Laatukoru tarjosi Monacoa (se McQueen versio 211P) käteishinnalla 3822 €.
 

Ranchero

Uusi jäsen
Liittynyt
28.1.2017
Viestit
16
Vs: Tag Heuer

Moi,
ostin nyt uuden Monacon hintaan 3822 €.

Oli mielestäni edullinen. Varsinkin kun vertaan alkuviikolla Lontoossa saatuihin tarjouksiin. Tyypillisesti tarjosivat "Sir, the best we can offer is -15%" ja parhaan tarjouksen sain TAG Heuer Boutiquesta 4280 €, tosin neuvottelu tehtiin miellyttäväksi tarjoamalla teetä ja Fortnum & Masonin keksejä.
 

Liitteet

  • Monaco_Laatukorusta_nov2017.JPG
    Monaco_Laatukorusta_nov2017.JPG
    65,6 KB · Katsottu: 161

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
597
Vs: Tag Heuer

No kyllä pitäisin kohtuu hyvänä kauppana varsikin kun on tuo cal 11 versio!
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 570
Viestit
64 609
Jäsenet
6 962
Uusin jäsen
Topi.
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös