Tervetuloa

Suomen suurimmalle kelloaiheiselle keskustelufoorumille

Liity mukaan!

Uusia hankintoja

Arska

Uusi jäsen
Liittynyt
30.11.2015
Viestit
85
Tykkäyksiä
6
Lähti tänään tilaukseen Breitling Avenger 2 Seawolf mustalla taululla. Laittelen kuvan kun saapuu.
Tilasin tuon Laatukellon kautta ja eilen tuli viestiä että kyseistä mallia ei ole saatavilla. Olen koittanut soittaa ja lähettelin mailia pariin otteeseen mutta mahtaako siellä olla kukaan edes duunissa?:cool: Pahoittelivat kovasti että se malli oli jäänyt heidän listoille mutta vielä tänään se siellä on tarjouksessa!! Ei viittis laittaa toista mallia tilaukseen turhaan ellei sitäkään ole saatavilla....

Edit: Sain vihdoin puhelimitse kiinni ja laittoivat tulemaan Breitling Avenger 2 Chronon, mustalla taululla.
 
Viimeksi muokattu:

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
774
Tykkäyksiä
23
Laatukellot on ns. harmaakauppias, joka usein myy kellon ensin asiakkaalle ja sen jälkeen etsii sen jostain. Takuut näissä on myös niin ja näin, sillä Laatukellot ei ole virallinen jälleenmyyjä, joten tämä kannattaa muistaa ostohetkellä. Jäsen @arbit on tässä aikalailla kovan kokemuspohjan asiantuntija.
 

Arska

Uusi jäsen
Liittynyt
30.11.2015
Viestit
85
Tykkäyksiä
6
Laatukellot on ns. harmaakauppias, joka usein myy kellon ensin asiakkaalle ja sen jälkeen etsii sen jostain. Takuut näissä on myös niin ja näin, sillä Laatukellot ei ole virallinen jälleenmyyjä, joten tämä kannattaa muistaa ostohetkellä. Jäsen @arbit on tässä aikalailla kovan kokemuspohjan asiantuntija.
Ai s**tana.... Kait ne sentään uusia on, eikä ”uusia käytettyjä”?:eek: Kyseinen malli oli heillä varastossa ja heti lähetettävissä. Sormet kuitenkin ristissä ettei viikon päästä tule taas viestiä ruattiks että malli ei enää saatavissa.
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
774
Tykkäyksiä
23
Ai s**tana.... Kait ne sentään uusia on, eikä ”uusia käytettyjä”?:eek:
Ovat uusia. Tosin kuten normaaleissakin myymälöissä, on se kello saattanut maata varastossa erinäisiä aikoja.
 

Arska

Uusi jäsen
Liittynyt
30.11.2015
Viestit
85
Tykkäyksiä
6
Ovat uusia. Tosin kuten normaaleissakin myymälöissä, on se kello saattanut maata varastossa erinäisiä aikoja.
Ok. Ainakin heidän sivuillaan ilmoittavat että kello tulee viralliselta myyjältä, joka myöntää 2 vuoden kansainvälisen takuun.
 

nappe74

Aika on rahaa...
Liittynyt
26.2.2014
Viestit
219
Tykkäyksiä
6
Ok. Ainakin heidän sivuillaan ilmoittavat että kello tulee viralliselta myyjältä, joka myöntää 2 vuoden kansainvälisen takuun.
Kaupanteon jälkeen Laatukellot etsivät jostain liikkeestä kys. kellon, ostavat sen sieltä ja lähettävät sen sinulle... näin olen itse asian ymmärtänyt...

Ostin itse Laatukellosta Tagin Aquaracerin ja takuukortti oli leimattu Alankomaissa.

Suomen valtuutetut huoltoliikkeet eivät sitten suhtaudu kovinkaan lämpimästi Laatukellosta ostettuun kelloon jos sitä tarvitsee alkaa takuuseen huoltaa/korjata.
Oma kelloni meni rikki takuun aikana ja otin suoraan yhteyttä Retadaniin ja kerroin kellosta, sieltä ilmoitettiin tylysti että ottakaa yhteys Laatukelloon, heitä "ei kiinnosta" !! Vaikkakin kellon mukana oli kansainvälinen takuutodistus.
Noh, kokeilin niin että vein paikalliselle Tag Heuer jälleenmyyjälleni (Timanttiset) kellon takuukortteineen ja ilmoitin korjauksen tarpeesta (ilman mainintaa Laatukello-firmasta), kello otettiin normaalisti vastaan ilman mitään kyselyitä ja myöhemmin Retadanin ystävällismielisen huoltokuitin kanssa kello palautui minulle entistä ehompana !!
 

EVK

Uusi jäsen
Liittynyt
22.4.2015
Viestit
81
Tykkäyksiä
5
Kaupanteon jälkeen Laatukellot etsivät jostain liikkeestä kys. kellon, ostavat sen sieltä ja lähettävät sen sinulle... näin olen itse asian ymmärtänyt...

Ostin itse Laatukellosta Tagin Aquaracerin ja takuukortti oli leimattu Alankomaissa.

Suomen valtuutetut huoltoliikkeet eivät sitten suhtaudu kovinkaan lämpimästi Laatukellosta ostettuun kelloon jos sitä tarvitsee alkaa takuuseen huoltaa/korjata.
Oma kelloni meni rikki takuun aikana ja otin suoraan yhteyttä Retadaniin ja kerroin kellosta, sieltä ilmoitettiin tylysti että ottakaa yhteys Laatukelloon, heitä "ei kiinnosta" !! Vaikkakin kellon mukana oli kansainvälinen takuutodistus.
Noh, kokeilin niin että vein paikalliselle Tag Heuer jälleenmyyjälleni (Timanttiset) kellon takuukortteineen ja ilmoitin korjauksen tarpeesta (ilman mainintaa Laatukello-firmasta), kello otettiin normaalisti vastaan ilman mitään kyselyitä ja myöhemmin Retadanin ystävällismielisen huoltokuitin kanssa kello palautui minulle entistä ehompana !!
Kivijalka. Tukee palvelua vaikka maksaakin extraa. Naamakkain homma muutenkin miellyttävämpää.
 
Liittynyt
19.2.2018
Viestit
145
Tykkäyksiä
16
Laatukellot on ns. harmaakauppias, joka usein myy kellon ensin asiakkaalle ja sen jälkeen etsii sen jostain. Takuut näissä on myös niin ja näin, sillä Laatukellot ei ole virallinen jälleenmyyjä, joten tämä kannattaa muistaa ostohetkellä. Jäsen @arbit on tässä aikalailla kovan kokemuspohjan asiantuntija.
Juuri tämä. Tilasin Laatukelloilta vuosi sitten Bulovan 96B251 Special Edition Lunar Pilot Chronographin. Kello maksoi 435 euroa. Toimitus oli suht. nopea kuitenkin ja kellossa oli kaikki mukana mitä pitääkin eli kaksi hihnaa, hihnanvaihtotyökalu, ohjeet ja historiikkivihkonen, kaikki alkuperäisessä rasiassaan. Kello oli selvästikkin uusi ja virheettömän upeassa kunnossa. Käy ja kukkuu ja on todella tarkka, menee helposti tuohon +- 10 sek/vuosi tarkkuuteen. Ainoa ongelma on se että minkäänlaista takuukuittia tai -korttia ei kellon mukana tullut! Näissä on normaalisti se kahden vuoden takuu eli jos sinä aikana kello hajoaisi tai haluaisin myydä sen niin ongelmia tulisi. Jotenkin takuukuitin penääminen jäi tekemättä ja kuinka helppoa tuo sitten enää jälkikäteen olisi ollutkaan... Halusin kuitenkin pitää kellon ja koputan puuta että siinä ei ole ollut mitään vikaa. Onneksi kyseessä on kvartsi joka mitä luultavimmin toimii moitteetta sen muutaman vuoden ainakin. Opetus oli kuitenkin oppirahojen arvoinen, ikinä en tilaa kelloa enää Laatukelloilta!
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
774
Tykkäyksiä
23
Suomessa on onneksi maahantuojana FinnGold, eli jos jotain ongelmia tulee, kannattaa kääntyä heidän puoleensa.
 

Arska

Uusi jäsen
Liittynyt
30.11.2015
Viestit
85
Tykkäyksiä
6
Postnordilta tuli viestiä että Avenger on kuljetuksessa. Sormet ristissä odottelen....

Tilasin Finwatchstrapilta myös nahkarannekkeen kylkeen. Noi Breitlingin superkiiltävät rannekkeet on vähän niin ja näin omaan silmään.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
994
Tykkäyksiä
2
Harmaakauppiailla on huomattava, että osa tavarasta on välittäjiltä hankittuja virallisilla takuilla, joilla saa kyllä mistä vaan takuuhuollon, mutta jos on ammatitaidoton ja asiakaspalveluhaluton taho, niin ei välttämättä kannata kertoa, mistä on ostanut. "Matkoilla", siihen ei huonokaan aspa voi sanoa mitään. Ja toinen on virallisessa takuussa, että kun ne on välitettyjä, niin päivämäärät eivät ole tältä päivältä.

Paitsi, jos on tilannut ei-varastossa olevan. Silloin odottaa pitkäänkin, että he saavat sen sourcattua haluamallaan hinnalla. Ja jolleivät saa, saattavat sanoa, etteivät löydä sitä enää, sorppa.

Myyjä on myös aina oikeassa. Jos myyvät liian halvalla tarjouksessa, eivätkä saa, saattavat heti myös väittää tappion peittääkseen, että tarjous oli virhe, vaikka olisi ollut ihan uskottava.

Mutta silloin, kun kaikki menee hyvin, saa sieltä ihan hyvää tavaraa ja noista hyllyssä vanhenevista ihan hyvillä tarjouksillakin. Mutta myyjän takuulla myytäviin kannattaa suhtautua noinkin läheltä tuleviin kuin amerikoista tai Kiinasta, eli suhtautua lähtökohtaisesti niin, että hinnan täytyy kattaa se, että saattaa viedä paikalliseen huoltoon, kun ei jaksa tapella myyjän kanssa ja lähetellä kauas.

Siis: varauksella voi suositella. Itse olen niin monia postimyyntejä kokeillut, että tuokin liike tosiaan sen verran tuttu, että tiedän, mitä saan ja mitä en, ja mihin tarjoukseen lähden. Kivijalka kotimaassa tai heidän nettikauppansa on usein se edullisin ja paras ratkaisu. Suomessa on uusien hinnat about maailman halvimmat. Kun kysyy alennusta. "Kulttuuri".
 

Puhti

Jäsen
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
432
Tykkäyksiä
35
Myyjä on myös aina oikeassa. Jos myyvät liian halvalla tarjouksessa, eivätkä saa, saattavat heti myös väittää tappion peittääkseen, että tarjous oli virhe, vaikka olisi ollut ihan uskottava.
Eihän se nyt ihan näin yksinkertaisesti mene vaan lähtökohtahan on, että myyjän on myytävä tuote siihen hintaan, jolla on tuotetta mainostanut, jos hinta on uskottava. Se on sitten myyjän velvollisuus todistaa toisin.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
994
Tykkäyksiä
2
Eihän se nyt ihan näin yksinkertaisesti mene vaan lähtökohtahan on, että myyjän on myytävä tuote siihen hintaan, jolla on tuotetta mainostanut, jos hinta on uskottava. Se on sitten myyjän velvollisuus todistaa toisin.
Jos joku jaksaa väitellä oikeassa olevan ruotsalaisyrityksen aspan kanssa, niin vassoguu. Vähän sama minulle kuin laittomat potkut pienessä maassa. "Jatka matkaa, niin elämä on helpompaa".

Olen mm. "2 vuoden kansainvälinen takuu" kertonut heille, että ei se ole, jos siitä on kulunut 4-5 kk? Heidän vastauksensa on, että he kattavat sen erotuksen. ==> valhe
Toinen case, heillä -50 % tietty kellomalli. Ottavat tilauksen vastaan. Vahvistavat. Menee päivä kaksi ja kertovat, että se oli virhe.

Kuluttajasuoja sanoo Suomessa (ja kaiketi EU:ssa), että jos tarjous on uskottava ja oletettava, on tuote myytävä sillä hinnalla. Mutta väittelee ken haluaa. En minä jaksa ainakaan. Kun tietää nämä ja hyväksyy, niin se, ken ei koe elämäntavaksi ja henkilökohtaiseksi jokaista maailman virhettä, toteaa, että niin se sitten on.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
994
Tykkäyksiä
2
Mutta todettava samaan hengenvetoon, että olen tosiaan tehnyt heidän kanssaan monet kaupat kaikesta tästä huolimatta ja prosessit on tuttuja :p
 

tj86430

Uusi jäsen
Liittynyt
6.1.2018
Viestit
88
Tykkäyksiä
10
Jos yritys on EU-alueella (esim. ruotsalainen), niin Euroopan Kuluttajakeskus kyllä auttaa aika hyvin tuollaisissa keskusteluissa.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
994
Tykkäyksiä
2
Jos yritys on EU-alueella (esim. ruotsalainen), niin Euroopan Kuluttajakeskus kyllä auttaa aika hyvin tuollaisissa keskusteluissa.
Jep. Todennäköisesti kannattaa hakeutua sinne silloin, kun asia on riittävän tärkeä.

Minä olen käyttänyt joskus kuluttaja-asiamiestä "kohdattuani tappioita" myyjien/toimittajien taholta mutta jos säästän kellohankinnan verran, niin voi olla, että olen ennemminkin voittaja, jos en valita :D
 

Arska

Uusi jäsen
Liittynyt
30.11.2015
Viestit
85
Tykkäyksiä
6

Kaikki meni nappiin. Ensivaikutelmat ovat loistavat, rannekkeesta täytyy ottaa pala veks niin sitten istuu hyvin. Toivottavasti posti-pate on tuonut nahkarannekkeen tänään niin pääsee testaamaan.
 

EVK

Uusi jäsen
Liittynyt
22.4.2015
Viestit
81
Tykkäyksiä
5

Kaikki meni nappiin. Ensivaikutelmat ovat loistavat, rannekkeesta täytyy ottaa pala veks niin sitten istuu hyvin. Toivottavasti posti-pate on tuonut nahkarannekkeen tänään niin pääsee testaamaan.
Hieno Breitling! Ja Tuossa ei ole edes sitä karvansyöjä ranneketta. Ainoa mikä Seamaster chrono ukkona aina häiritsee on umpi viisarit versus Omegan skeletoneihin. Kas kun niiden läpi näkee kätevästi pikku taulujen lukemat. Onko 7750? Kaiken kaikkiaan hieno peli!
 

Arska

Uusi jäsen
Liittynyt
30.11.2015
Viestit
85
Tykkäyksiä
6
Hieno Breitling! Ja Tuossa ei ole edes sitä karvansyöjä ranneketta. Ainoa mikä Seamaster chrono ukkona aina häiritsee on umpi viisarit versus Omegan skeletoneihin. Kas kun niiden läpi näkee kätevästi pikku taulujen lukemat. Onko 7750? Kaiken kaikkiaan hieno peli!
Jep, Breitlingin ”modaama” 7750. Kävi 48mm super avenger myös mielessä mutta tämä on passeli koko.
 

Kellouutiset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
7 042
Viestit
43 065
Jäsenet
4 293
Uusin jäsen
valdemar
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös