Yhä uudelleen, ja uudelleen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hm42
  • Aloitettu Aloitettu

hm42

Aktivisti
Huomaan, että on useampia kellomalleja jotka ostan, sitten laitan vaihtoon tai myyntiin ja jonkun ajan kuluttua ostan taas uudelleen.

Jos lähtee liikkeelle vaikka kolmesta kierroksesta niin itselläni on ollut mm Rolexin exp II:sia ja subbareita, Steinhartin ja Squalen suklareita, 44mm Panerai Luminoreja, AP Royal Oakkeja, Zenith El Primeroita, Omegalta moon watcheja (niissä taitaa itse asiassa olla kappale-ennätys, ainakin viidesti) ja Aqua Terroja.

Missähän vaiheessa sitä uskoisi että ikisuosikit kannattaa laittaa kaappiin odottamaan että seuraavan kerran tulee tarve sen sijaan että vaihtaa aina pois ja sitten uudelleen takaisin...

Onko muilla vastaavia kiertäviä suosikkeja?

Breitling Avenger II GMT (sama yksilö 3 krt), Oris Depth Gauge (sama yksilö 3 krt), Panerai 024/025/170 (5 krt joku noista, about samoista, 024 ollut kolmesti). Sitten on monia ollut kahdesti, Sinn U1, Paroni, IWC Aquatimer, Bell&Ross BR02-94 (sama yksilö) jne. Aika usein se on johtunut lievästä kyllästymisestä mutta yleensä joko rahapulasta elämisessä tai uuden hankkimisessa, minkä vuoksi en kiipperiksi julista yhtäkään. Koska ne on kaikki toistaiseksi aina kiertäneet pois. Säästämiskelvottomalle kelloharrastajalle on kellot kätevä pankkitili :)

Niin tää on pirullista, muutaman myynyt pois ja jälkeenpäin kaduttaa.
Yhden vastaavan olen ostanut takaisin muutamaa muutakin harkinnut muttei sopivaa ole sattunut kohdalle.

Mulla on Speedy ollut muutamaan kertaan - osin eri muodoissaan. Samoin Black Bay ja Aquis ollut muutaman kerran kumpainenkin. Kaikki olen todennut erityisen laadukkaiksi ja siksi niitä aina himoitsee takaisin. Kunnes iskee innostus kokeilla jotain uutta.

Ehkä tähän vaikuttaa se, että yritän pitää kellojen lukumäärän minimissä ja siksi tulee vaihdeltua suht tiheään.

"Hyvän kellon ostaminen ei kaduta koskaan, myyminen kaduttaa aina"

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 154
Jäsenet
7 602
Uusin jäsen
Zakdabv
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back