Yle areena "Rakastamme kalliita kelloja"

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tj86430
  • Aloitettu Aloitettu

tj86430

Jäsen
Liittynyt
6.1.2018
Viestit
316

Näin Yle Femmalla pätkän lopusta, pitäisi jossain vaiheessa katsoa kokonaan.
 
Ihan viihdyttävä kyllä. Tosin kyllähän tuo kelloihin suhtautuminen meni mielestäni överiksi. (niin kuin nyt kaikki muukin nykyään) Jotenkin tuli mieleeni amerikkalainen vouhotus ja liioittelu joka asiassa. Kyllähän tuon toki katsoi, mutta voin hyvin kuvitella että näin suomalaisen miehen näkökannalta katsottuna, oli kyseinen ohjelma omiaan lisäämään snobismin ja elitismin leimaa entisestään ns. "maallikon" silmissä.

Mutta silti ihan mukavaa vaihtelua tv- tarjontaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan viihdyttävä kyllä. Tosin kyllähän tuo kelloihin suhtautuminen meni mielestäni överiksi. (niin kuin nyt kaikki muukin nykyään) Jotenkin tuli mieleeni amerikkalainen vouhotus ja liioittelu joka asiassa. Kyllähän tuon toki katsoi, mutta voin hyvin kuvitella että näin suomalaisen miehen näkökannalta katsottuna, oli kyseinen ohjelma omiaan lisäämään snobismin ja elitismin leimaa entisestään ns. "maallikon" silmissä.

Mutta silti ihan mukavaa vaihtelua tv- tarjontaan.
Yllättävän asiallisena tuo lopen pysyi. Olisi ollut ainekset pahempaankin. Ehkä oli vähän liikaa yritetty ottaa mukaan tavaraa. Hieman turha sivujuonne nuo maailman isot huutokaupat kaivaa matkaan historiasta kyseisessä. Odottikohan tekijä hintojen romahdusta koronan myötä vai mikä lie taustalla. Olisivat edes huutaneet jotain leikillään aluksi, niin olisi saanut tarinaan eheyttä.

Taitaa olla paha välttää harrastuksen ulkopuolella tuota snobismin leimaa. Jos peiliin katsoo, en itse ainakaan yhtään järkiargumenttia harrastukselle keksinyt. Itselleen toki voi aina selittää, mutta jos ulkopuolelta katsoo, niin outoa puuhahan tämä on...
 
Yllättävän asiallisena tuo lopen pysyi. Olisi ollut ainekset pahempaankin. Ehkä oli vähän liikaa yritetty ottaa mukaan tavaraa. Hieman turha sivujuonne nuo maailman isot huutokaupat kaivaa matkaan historiasta kyseisessä. Odottikohan tekijä hintojen romahdusta koronan myötä vai mikä lie taustalla. Olisivat edes huutaneet jotain leikillään aluksi, niin olisi saanut tarinaan eheyttä.

Taitaa olla paha välttää harrastuksen ulkopuolella tuota snobismin leimaa. Jos peiliin katsoo, en itse ainakaan yhtään järkiargumenttia harrastukselle keksinyt. Itselleen toki voi aina selittää, mutta jos ulkopuolelta katsoo, niin outoa puuhahan tämä on...


Totta kyllä turiset. Itse asiassa laitoin ohjelman pyörimään Areenalta uusintana tässä foorumiselailun ohessa. Ehkä sitä itselläkin menee joskus vähän "putkinäkö" päälle. Ja eihän se, että jollakulla on erilainen suhtautuminen, ole itseltä tai muilta pois.
 
Ehkäpä kaikkein mielenkiintoisin oli Tanskalainen kelloseppä ja hänen rouvansa;
Christian & Hannelore (os. Gleich) Lass

38mm Christian Lass 30CP

iiYsI69.jpg

Ssqh57t.jpg




https://watchesbysjx.com/2020/12/christian-lass-30cp-wristwatch.html
 
Viimeksi muokattu:
Katsoin tämän. Oli hyvä ja sai itseni tuntemaan "normaalilta". Tuon tanskalaisen kellosepän rouvan kaiverrustaidot olivat vaikuttavat ja toki kellosepän pajakin oli hieno.
 
Tulikohan kaikille selväksi, miten kova kellotietäjä ja -vaikuttaja dokumentissa esiintyvä Kristian Haagen on. Tutustuin mieheen parisen vuotta sitten Longinesin tehdasvierailulla ja kyseessä on kovan tietämyksen omaava kaveri, ja oikeasti ihan jäätävän kova kelloharrastaja. Tietysti hän on myös sisällä kelloskenessä työnsäkin puolesta, eli jos 8past10 ei vielä sano mitään, niin Daily Watch soittanee kelloja useammalle.
 
Tulikohan kaikille selväksi, miten kova kellotietäjä ja -vaikuttaja dokumentissa esiintyvä Kristian Haagen on. Tutustuin mieheen parisen vuotta sitten Longinesin tehdasvierailulla ja kyseessä on kovan tietämyksen omaava kaveri, ja oikeasti ihan jäätävän kova kelloharrastaja. Tietysti hän on myös sisällä kelloskenessä työnsäkin puolesta, eli jos 8past10 ei vielä sano mitään, niin Daily Watch soittanee kelloja useammalle.
I absolutely agree., and so happy to see this discussion unfold!
Lass is undoubtedly wrights modern Horology History and most importantly! … now … Scandinavian Horology History!

Also the fact that he worked with Vianney Halter who is a legend in the industry is a important fact I think, because Hailter himself made few legendary time pieces in modern history!

I highly recommend check this Lass interview, it’s very insightful!

 
Ehkäpä kaikkein mielenkiintoisin oli Tanskalainen kelloseppä ja hänen rouvansa;
Christian & Hannelore (os. Gleich) Lass

38mm Christian Lass 30CP

iiYsI69.jpg

Ssqh57t.jpg




https://watchesbysjx.com/2020/12/christian-lass-30cp-wristwatch.html
Dokumentin parhaimpia juttuja oli juuri tuo tarina, miten tälle lukion opettajalle tehtiin kello. Kiinnostava kuulla molemmin puolin fiilistelyä (sekä ostaja että seppä).
 

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 235
Viestit
69 132
Jäsenet
7 631
Uusin jäsen
tshahar
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back
Ylös