Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Jep, näitä esimerkkejä tosiaan löytyy, joissa on väärä vetopaino.
 

JHellberg

Uusi jäsen
Liittynyt
15.2.2019
Viestit
63
Zenith-Chronomaster-Sport-El-Primero-3600-03.3100.360069.M3100-00005.jpg

Mä olen rakastunut! En ole koskaan välittänyt kronoista, en edes daytonasta johon tätä halutaan verrata niin kovasti. Mutta tämä kolahtaa todella kovaa.

Meikäläisillä foorumeilla ei ole hirveästi keskustelua herättänyt, mutta maailmalla melkoista kuohuntaa. Lähinnä yhdennäköisyydestä daytonan kanssa.
Ensi silmäys voi ehkä tämän tehdäkkin (minulle ei tehnyt), mutta tarkemmalla tarkastelulla huomaa, ettei juuri mikään yksityiskohta ole sama ja ne mitkä ovat, kuten viisarit, ovat olleet Zenithillä käytössä jo pitkään.

Minkälaisia ajatuksia tämä foorumilaisissa herättää?

Edit: Unohtui laittaa, että tässähän on Zenithin uusi iteraatio el primerosta ja kuten bezelistä huomaa tällä on mahdollista mitata sekunnin kymmenyksen tarkkuudella. Viisari kiertää taulua melkoisella haipakalla, eli kerran joka 10 sek.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
840
katso liitettä 17179

Mä olen rakastunut! En ole koskaan välittänyt kronoista, en edes daytonasta johon tätä halutaan verrata niin kovasti. Mutta tämä kolahtaa todella kovaa.

Meikäläisillä foorumeilla ei ole hirveästi keskustelua herättänyt, mutta maailmalla melkoista kuohuntaa. Lähinnä yhdennäköisyydestä daytonan kanssa.
Ensi silmäys voi ehkä tämän tehdäkkin (minulle ei tehnyt), mutta tarkemmalla tarkastelulla huomaa, ettei juuri mikään yksityiskohta ole sama ja ne mitkä ovat, kuten viisarit, ovat olleet Zenithillä käytössä jo pitkään.

Minkälaisia ajatuksia tämä foorumilaisissa herättää?

Edit: Unohtui laittaa, että tässähän on Zenithin uusi iteraatio el primerosta ja kuten bezelistä huomaa tällä on mahdollista mitata sekunnin kymmenyksen tarkkuudella. Viisari kiertää taulua melkoisella haipakalla, eli kerran joka 10 sek.
Lukusia youtubevideoita tästä ja defystä tullut katseltua. Tuntuu varsinkin youtubessa jakavan mietteitä: itse tykkään todella paljon, todella hieno kello! Lindroosin nettisivuilta tullut myös kuolattua tuota poistossa olevaa Eliteä: https://lindroos.fi/tuote/elite-6150/

Alkanut kallistumaan vaihtoehtoon, että unohtaisi Nomoksen/max billin oston ja alkaisi etsimään pukukelloksi vintage Zenithin.
 
Viimeksi muokattu:

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Jollain foorumilla nousi hulabaloo Daytonan ulkonäön kopioinnin lisäksi että tuossa kuvan kellossa on nelosen indeksi jostain syystä asennettu väärinpäin. En jäänyt seuraamaan, oliko asia todella niin. Minusta tuo on nätti kello. Zenith vaan on minulle merkkinä on jotenkin ”ei tunteita herättävä” samoin kuin Tudor.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
katso liitettä 17179

Mä olen rakastunut! En ole koskaan välittänyt kronoista, en edes daytonasta johon tätä halutaan verrata niin kovasti. Mutta tämä kolahtaa todella kovaa.

Meikäläisillä foorumeilla ei ole hirveästi keskustelua herättänyt, mutta maailmalla melkoista kuohuntaa. Lähinnä yhdennäköisyydestä daytonan kanssa.
Ensi silmäys voi ehkä tämän tehdäkkin (minulle ei tehnyt), mutta tarkemmalla tarkastelulla huomaa, ettei juuri mikään yksityiskohta ole sama ja ne mitkä ovat, kuten viisarit, ovat olleet Zenithillä käytössä jo pitkään.

Minkälaisia ajatuksia tämä foorumilaisissa herättää?

Edit: Unohtui laittaa, että tässähän on Zenithin uusi iteraatio el primerosta ja kuten bezelistä huomaa tällä on mahdollista mitata sekunnin kymmenyksen tarkkuudella. Viisari kiertää taulua melkoisella haipakalla, eli kerran joka 10 sek.

Munkin silmään tämä on Zenithiltä todella onnistunut julkistus. Tästä tulee varmasti monella ensiksi mieleen Daytona. Kun asiaa pohtii tarkemmin ja tuntee merkin historiaa, ymmärtää, että Daytona yhteys liittyy lopulta hyvin pitkälti keraamiseen bezeliin. Kellon muut designelementit ovat hyvin pitkälle otettu Zenithin historiasta. Ihan selkeä El Primero, ei mikään Daytona.

Kaikin puolin todella upea ja tasapainoinen ilmestys, jossa ei mikään häiritse. Harmi vaan, että on oman budjetin ulkopuolella enkä ole muutenkaan mikään yrityinen kronojen fani.
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Daytona tuosta tuli mieleen. Onneksi on kuvia, joissa on molemmat vierekkäin. Niistä sai itse todeta erot, joita selvästi löytyy. Minusta tuo on yksi hienoimmista Zenitheistä. Jos jokin tuossa häiritsee, niin se ei ole päivyri, vaan kiillotetut rannekkeen keskipalat.
 

JHellberg

Uusi jäsen
Liittynyt
15.2.2019
Viestit
63
Lukusia youtubevideoita tästä ja defystä tullut katseltua. Tuntuu varsinkin youtubessa jakavan mietteitä: itse tykkään todella paljon, todella hieno kello! Lindroosin nettisivuilta tullut myös kuolattua tuota poistossa olevaa Eliteä: https://lindroos.fi/tuote/elite-6150/

Alkanut kallistumaan vaihtoehtoon, että unohtaisi Nomoksen/max billin oston ja alkaisi etsimään pukukelloksi vintage Zenithin.

Eka arvokello oli Zenithin captain power reserve. Koska ei ole niitä halutuimpia sai todella paljon laatua hyvään hintaan.
 

JHellberg

Uusi jäsen
Liittynyt
15.2.2019
Viestit
63
Daytona tuosta tuli mieleen. Onneksi on kuvia, joissa on molemmat vierekkäin. Niistä sai itse todeta erot, joita selvästi löytyy. Minusta tuo on yksi hienoimmista Zenitheistä. Jos jokin tuossa häiritsee, niin se ei ole päivyri, vaan kiillotetut rannekkeen keskipalat.
Tuo on ainoa asia joka itseänikin tuossa kiristää ja ehkä hivenen se, että claspissa olisi voinut olla jokin pikasäätömahdollisuus.

Mutta annan nämä anteeksi, koska tuo on niiin kaunis.
 

Calle_H

Jäsen
Liittynyt
15.10.2017
Viestit
172
katso liitettä 17179

Mä olen rakastunut! En ole koskaan välittänyt kronoista, en edes daytonasta johon tätä halutaan verrata niin kovasti. Mutta tämä kolahtaa todella kovaa.

Meikäläisillä foorumeilla ei ole hirveästi keskustelua herättänyt, mutta maailmalla melkoista kuohuntaa. Lähinnä yhdennäköisyydestä daytonan kanssa.
Ensi silmäys voi ehkä tämän tehdäkkin (minulle ei tehnyt), mutta tarkemmalla tarkastelulla huomaa, ettei juuri mikään yksityiskohta ole sama ja ne mitkä ovat, kuten viisarit, ovat olleet Zenithillä käytössä jo pitkään.

Minkälaisia ajatuksia tämä foorumilaisissa herättää?

Edit: Unohtui laittaa, että tässähän on Zenithin uusi iteraatio el primerosta ja kuten bezelistä huomaa tällä on mahdollista mitata sekunnin kymmenyksen tarkkuudella. Viisari kiertää taulua melkoisella haipakalla, eli kerran joka 10 sek.
Kaksi Zenithiä omistavana kommentoin, että on todella hieno. Oma ajatukseni on, että sopivasti Daytona-lookia ja sopivasti jotain ihan muuta/UUTTA ja ennen kaikkea sopivasti Zenithiä itseään. Hyvä jatkumo kiinnostaville El Primero-versioille!
 
Liittynyt
24.2.2015
Viestit
99
Pitkästä aikaa A385 Revival oli jotain sellaista, mikä sai värähdyksen aikaiseksi kellouutuuksista.
Todella hieno ja sopivan kokoinen. (siis omaan makuuni) Toki ilman päivyriä olisi niin täydellinen, että vetäisin "liipaisimesta" ihan samantien. Toki päivyri on kuulunut myös alkuperäiseen vuoden 1969 versioon, mutta on ne vaan jotenkin tökeröitä (ellei ole ikukalenteri+viikonpäivä näkyvissä myös) varsinkin kronografeissa. Mutta on tuo siitäkin huolimatta sellainen julkistus, että panee miettimään pitkästä aikaa tosissaan. Ruskean eri sävyissä liukuva kellotaulu on ainakin kuvissa aivan mielettömän hieno.

Onko kukaan nähnyt tai kokeillut vielä livenä?
 

TheMeters

Uusi jäsen
Liittynyt
4.5.2017
Viestit
4

Tuolla oli juttua tuosta Zenithistä. Tuota olisi kiva päästä kokeilemaan. Itselleni Daytona oli "se" kello ennenkuin näin sen livenä, ja kokeilin ranteeseen. Daytona oli yllättävän pienen koonsa takia hieman pettymys itselleni.
 

Perassic Park

Uusi jäsen
Liittynyt
29.8.2020
Viestit
7
Itselle ollut 1970 -luvun alun markkinoille tulleet automaattikronot aina edustaneet tietyn aikakauden huippua. Ajankohta jonka jälkeen kvartsikellojen kriisi ajoi alas koko teollisuuden lähes.
Zenith loi E.P:n , Heuer & Breitling cal 11-12, Omega pari vuotta myöhemmin 1040/1041 ja Seiko Poguen koneiston.

EP on ja oli aika ylivertainen taidonnäyte. Tuolloin kellojen koot olivat nykyistä pienempiä ja EP mahtuu aikansa pienii kuoriin.
Toisin kuin kilpailijoiden koneistot jotka ovat melkoisia kelloina todellisia järeitä murikoita.

-Kyllä Zenithkin teki toki aikanaan ison Big Bluen.

Mutta EP ei ole välttämättä mikään iso kello . Uutuudet juontavat juurensa vanhaan.
 

Calle_H

Jäsen
Liittynyt
15.10.2017
Viestit
172
Zenithin Defystä tuli uutta mallia ulos.

https://monochrome-watches.com/hands-on-2022-new-zenith-defy-skyline-collection-price/

Omat alkufiilikset:
+ taulujen tekstuuri ja tyyli
+ värivaihtoehdot tauluissa... Defy Classicissa oli vain sininen tarjolla
- näyttäisi titaani poistuneen ja tilalla terästä... titaani olisi käyttökelloon kestävä...

Vakavasti harkinnassa. Globaalisti kun markkinoidaan helmikuuta ajankohdaksi, niin mitä veikkaatte siitä, että milloin käytännössä tulee liikkeisiin tarjolle Suomessa?
 

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Ensin "Onks toi Daytona"-malli ja nyt "Onks toi Royal Oak" -malli. Mikä tätä merkkiä vaivaa? Defy Xtremet oli sentään omaperäisiä vaikka hirvityksiä.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
840
Ensin "Onks toi Daytona"-malli ja nyt "Onks toi Royal Oak" -malli. Mikä tätä merkkiä vaivaa? Defy Xtremet oli sentään omaperäisiä vaikka hirvityksiä.
Vähän samaa pohdin. Toisaalta melkoista runtua sai sosiaalisessa mediassa tuo julkaisun sukeltaja, joka sitä perinteistä Zenithiä. Eli teki kummin vain, jokin porukka on lynkkaamassa. Omasta mielestä tuo suklari ihan hieno.

Väki haluaa persoonallisia kelloja samalla lailla kuin terveellistä ruokaa. Kysyttäessä ehdottomasti, mutta alkuillasta sitä nähdään sitten kuitenkin mäkkärin jonossa... Nämä taitaa nyt sitten tosissaan myydä. Saa nähdä missä vaiheessa tämä trendi sitten lopahtaa. Pikkuhiljaa alkaa kaikki jalalle kykenevät mikrobrändit jo puskea integroitua ranneketta ja vastaavaa designia.

Varmasti hieno kello tuo zeni-oak, hinta alkaa lähennellä vain Alpine Eaglea, joka taitaa olla jo sitten eriluokan kello. Toisaalta Zenithin hintakehityksellä nämä voi käytettynä olla mielenkiintoisia hankintoja parin vuoden päästä.
 
Viimeksi muokattu:

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 215
Ja onhan siinä oudosti käyttäytyvä pikkusekuntiviisari...
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Ensin "Onks toi Daytona"-malli ja nyt "Onks toi Royal Oak" -malli. Mikä tätä merkkiä vaivaa? Defy Xtremet oli sentään omaperäisiä vaikka hirvityksiä.
Kannattaa tutustua Defy-malliston historiaan, joka alkaa octagonal-versiosta 1969 ja jatkuu 70-luvun alkuvuosina mm. tonneu-case versiona ja muutamina muina kuoriversioina, joissa on paljon samaa kuin nykyisessä Defyssä. Mallilla ja designilla on siis hyvin vankka historia Zenithin mallistossa. Vastaus kysymykseesi siis on, että Zenithiä ei vaivaa mikään ja sillä menee paremmin kuin vuosikymmeniin.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
840
ijKannattaa tutustua Defy-malliston historiaan, joka alkaa octagonal-versiosta 1969 ja jatkuu 70-luvun alkuvuosina mm. tonneu-case versiona ja muutamina muina kuoriversioina, joissa on paljon samaa kuin nykyisessä Defyssä. Mallilla ja designilla on siis hyvin vankka historia Zenithin mallistossa. Vastaus kysymykseesi siis on, että Zenithiä ei vaivaa mikään ja sillä menee paremmin kuin vuosikymmeniin.
Sukeltaja tosiaan sitä perinteistä Zenithiä. Toisinaan Loppelan nettisivuilta haaveillyt noita huollettuja alkuperäisiä.

Nämä muut mallit ovat sitten mielenkiintoisempia. Huonosti Zenithin historiaa tuntevana. Olisikos kuitenkin mahdollista, että käynyt niin kuin tuolle mainitsemalleni Alpine Eaglelle kilpailijalla? "Ei tämä ole Royal Oak - kopio, perustuu ihan meidän St. Moritz malliin." Sanottiin julkaisussa. Sitten istutaan porukalla hiljaa pöydän ääressä siitä mihin se Moritz alkujaan perustui ;)
Kun on tarpeeksi pitkä ja monipuolinen historia, voi aina siihen vedota. Tämä kilpailijan kello siinäkin mielessä hyvä esimerkki, että myynyt hyvin ja näin käytettyjen markkinoita seuraavana valitettavasti pitänyt hintansa myös siellä.

Hienoja kelloja nämä ovat ja pitkään ollut Zenith ostolistalla. Suomessa tällä hetkellä Zenith turhan aliarvostettu merkki. Suuri harrastajamassa kyllä tuntee, mutta harvempi ostaa. Toki voi olla mahdollista, että tämän merkin asiakaskunta aivan toisaalla kuin kelloharrastajissa.
 

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Itse en ole Zenithiä seurannut kuin suurin piirtein vuosituhannen alusta jolloin mieleen on jäänyt Suomi-spektroliittimallin ohella Elite-malliston pukukellot ja El Primero-kronot. Jälkimmäisestä erityisen hienona ja Zenithiä mielestäni omimillaan ja parhaimmillaan edustavana Rainbow Chrono Flyback.

EDIT: Did some studying: https://wornandwound.com/to-the-xtreme-a-look-at-the-zenith-defy-of-the-past/
 
Viimeksi muokattu:


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös