Liittynyt
3.4.2013
Viestit
1 169
Vs: Breitling

Jos huollosta on paperit, on se huollettu. Jos prujuja ei ole, kelloa ei ole huollettu. Let's be careful out there.
 

nappe74

Aika on rahaa...
Liittynyt
26.2.2014
Viestit
412
Vs: Breitling

Svengihirvi sanoi:
Ei ole automaatti, eli vaatii nupista vetämisen toimiakseen.

Noin surkeilla kuvilla en ostaisi mitään. Sen perusteella mitä noista saa selvää sanoisin, että yrittävät aseetonta ryöstöä, jos hintapyyntö on 1000€ tai enemmän.

Tuollaisia kuvia myyjä laittoi...

https://www.dropbox.com/s/avdkz5phvyqhrkf/Photo%2022.4.2014%209.45.31.jpg

https://www.dropbox.com/s/yuk3qdj0hz2iw7n/Photo%2022.4.2014%209.45.06.jpg

https://www.dropbox.com/s/rvmslkuocjx8z0o/Photo%2022.4.2014%209.45.15.jpg

Yrittäkää saada selvää... Tuo tosiaan olisi tulossa vaihdossa noihin mun myynnissä oleviin kultakoruihin, ja mun pitäis pari seteliä antaa mukaan... onko edes lähelle järkevä kauppa??
Myyjä sanoi että kaupat tehdään kellosepän luo luottamuksen varmistamiseksi !!

Kyllähän tuo kello olis varmaan helpompi vaihtaa toiseen tai rahaan kuin nuo korut... tyhjänpanttina korut ovat mutta en viitsisi romukullaksikaan niitä myydä !!
 

Svengihirvi

Jäsen
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
217
Vs: Breitling

Olen edelleen sen verran nihilisti noiden kuvien suhteen, että katsoisin tuossa kohdassa, että myyjää ei kiinnosta tuon kellon myyminen, tai sitten sillä on jotain salattavaa. Nykyaikaisella matkapuhelimella saa noita laadukkaampia kuvia pokkarista tai järkkäristä puhumattakaan. Minä jättäisin väliin.

Noista kuvista ei pysty päättelemään kellon kuntoa, tai varmistumaan aitoudesta. Jos kello oletetaan aidoksi, pitäisin noiden kuvien perusteella maksimihintana n. 800 €. Jos sun korujen hintapyynnit on tästä maailmasta (en ymmärrä niistä mitään), niin kellon myyjä yrittää tosissaan tehdä kuukauden parhaita kauppoja.
 

pasiz

Jäsen
Liittynyt
11.9.2013
Viestit
465
Vs: Breitling

Maksimi tosiaan on alle tonni, ei yli. Ja se maksimi toteutuu ainoastaan jos joku oikeasti haluaa juuri tuon kellon. Mikään sijoitustiuku ei ole kyseessä, eli ei välttämättä kannata kierrätyksen takia ryhtyä.
 

nappe74

Aika on rahaa...
Liittynyt
26.2.2014
Viestit
412
Vs: Breitling

Hitto, melkein ehdin jo innostua... mutta uskon ennemmin täällä luettuun sanaan ja jätän kaupat väliin !!

Kyllä kai nuo mun korujen hinnat pitäis ainakin sinnepäin olla... joidenkin mielestä korkeintaan romukullan arvo... Mutta korut ovat virheettömiä ja sopii vaikka lahjaksi huolimatta siitä että ovat käytettyjä !!

Tekisi vaan mieli saada nuo korut muutettua kelloksi... tai rahaksi !!
 

jra72

Uusi jäsen
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
78
Vs: Breitling rannekkeita

Tietääkö kukaan hyvää saittia Breitlingin metallirannekkeiden päätykappaleiden sopivuudesta eri malleihin? Pro 2 -ranneketta saa ainakin 3-4 erilaisella päätykappaleella.
 

jra72

Uusi jäsen
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
78
Vs: Breitling rannekkeita

00140 sanoi:

Jep, asia selvisi, kiitos!

Nyt kun tuo SO42 on reilun kuukauden päivät ranteessa killunut ja reissut (kellon siirtämiset) hoidettu siinä välissä niin viimeisen reilun viikon pysynyt saman sekunnin sisällä mihin sen laitoin. Aika hyvin?
 

Jukka Varjovuori

Uusi jäsen
Liittynyt
24.10.2013
Viestit
18
Vs: Breitling rannekkeita

Osaako joku sanoa, että meneekö Steelfishiin ihan normaalit 22mm tarvekerannekkeet? Olisin Hirschin Heavy Calfia tilailemassa, jahka joskus kello saapuu.
 

Svengihirvi

Jäsen
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
217
Vs: Breitling rannekkeita

Jukka Varjovuori sanoi:
Osaako joku sanoa, että meneekö Steelfishiin ihan normaalit 22mm tarvekerannekkeet? Olisin Hirschin Heavy Calfia tilailemassa, jahka joskus kello saapuu.
Menee hyvin.

Jos haluaa oikein hifistellä, niin voi hommata erikseen nahkarannekkeelle suunnitellut jousitapit, ne kun ovat Breitlingilla erilaiset nahalle ja teräkselle. Tässä hyvä artikkeli aiheesta:

http://forums.watchuseek.com/f39/swapping-straps-bracelets-42640.html
 

Jukka Varjovuori

Uusi jäsen
Liittynyt
24.10.2013
Viestit
18
Vs: Breitling rannekkeita

Kiitän! Pitää olla Lindroosiin päin yhteydessä asian tiimoilta.
 

Rämpy

Uusi jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
79
Vs: Breitling rannekkeita

Vaihdoin Breitlingin kumin tilalle sekä Diplomatin ja Hirschin nahkaa. Kumissa varmaan samat tapit kun nahassa? Hienosti ainakin sopivat.
 

Svengihirvi

Jäsen
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
217
Vs: Breitling rannekkeita

Rämpy sanoi:
Vaihdoin Breitlingin kumin tilalle sekä Diplomatin ja Hirschin nahkaa. Kumissa varmaan samat tapit kun nahassa? Hienosti ainakin sopivat.
Näin olen ymmärtänyt. Tuossa linkkaamassani artikkelissa otateltiin, ettei nahan tappeja kannattaisi laittaa teräsrannekkeen kanssa siksi, että korvakkeet naarmuuntuvat (sisäpuolelta ::)) helpommin. Minä taasen uskon, että ideana on se, että teräsrannekkeen päätypala on hyvinkin tiukka, jolloin terävä kärki helpottaa tapin paikalleenlaittoa ja irrotusta. Nahka- ja kumiranneketapin pää on taas tylppä, jolloin taipuisan rannekkeen mahdollistama liike ei päästä tappia irtoamaan vahingossa niin helposti. Nahkarannekkeen tapin voi uskoakseni laittaa huoletta teräsrannekkeeseen, jos sen vain saa sinne ujutettua. Toisin päin rannekkeen tahattoman irtoamisen riski kasvaa, mutta tuskin kovinkaan suureksi.
 

Gho5trider

Uusi jäsen
Liittynyt
28.3.2014
Viestit
4
Vs: Breitling

Kyllä voi kellon valinta olla vaikeaa. Vaihtoehtoja tuntuu olevan aivan loputtomasti. Olen viime vuodet pohtinut kunnollisen kellon hankkimista. Nyt sitten muutamia palasia tässä ikuisuuden kestäneessä funtsaamisessa loksahti keväällä kohdilleen, osin sattumaltakin ja ryhdyin toimintaan.

Breitling for Bentley B06 oli valintani. Maskuliininen muotoilu miellytti silmää, samoin huolellisesti toteutetut yksityiskohdat. Visuaalista impaktia keventämään valitsin Silver Storm diaalin, mutta pitäydyin teräsrannekkeessa. Edelleen oma B06-koneisto kiinnosti enemmän kuin esim. ETA. 49mm halkaisija ei tunnu käytössä liian suurelta, joskin onhan tuo paksuuden puolesta kohtuu mötikkä, eikä mahdu järkevästi kalvosinnapillisen pukupaidan hihan alle.

Ensivaikutelma on kuitenkin varsin positiivinen kokonaisuudessaan.

xrmi.jpg
 

Jukka Varjovuori

Uusi jäsen
Liittynyt
24.10.2013
Viestit
18
Vs: Breitling rannekkeita

Tänään kävin asennuttamassa Hirschin Heavy Calfin tuohon Steelfishiin ja ainakin kelloseppä oli sitä mieltä, että nuo metallirannekkeen tapit käy hyvin tuohon nahkaan. Kuulemma pirun hyvät tapit ja hänellä ei ole parempiakaan tilalle laittaa. Lindroosilta noita nahalle suunniteltuja saa, pitänee jossain vaiheessa tilata ja käydä vaihdattamassa. Hauskana kuriositeettinä toinen kelloliike ei uskaltanut ryhtyä tappeja odottaessa vaihtamaan "kun ei ole meidän merkki ja saattaa olla jotenkin erikoinen" ::).
 

Svengihirvi

Jäsen
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
217
Vs: Breitling rannekkeita

Eiköhän kelloseppä tiedä mistä puhuu. En minäkään usko, että väärillä tapeilla olisi todennäköistä saada vahinkoa aikaiseksi. Hifistelyksihän tuo menee, kuten totesin. Jos silti aiot hommata niitä, saanen suositella Westerbackia. Ainakin viimeksi tapit olivat hyllytavaraa. Niiden seppä on todella mukava jamppa ja palvelu muutenkin hyvää. Vaikkei seppä olisi paikalla, niin viimeksi ihan rivimyyjäkin löysi minulle oikeat tapit, kun annoin haluamani tapin reffinumeron.

Missäs kuvat fisusta nahka-asussa? :p
 
Liittynyt
3.4.2013
Viestit
1 169
Vs: Breitling rannekkeita

Pojjaat, varoituksen sana. Älkää missään nimessä käyttäkö Breikuissa teräs/titaanirannekkeen tappeja nahkarannekkeessa. Lähtevät nimittäin enemmän tai vähemmän takuuvarmasti irti. Breikulla on omat tappireffit saman kellon nahka- ja teräsrannekkeelle. Teräsrannekkeen tappeihin ei kohdistu samanlaista vääntöä kuin nahkarannekkeen tappeihin ja väärän tapin ja nahkarannekkeen yhdistelmä saa itkun silmään. Ja ei, ei ole tullut itselle, mutta tiedän useita joille on tullut. Lisäksi olen tuon muutamalla mallilla testannut ja kummoistakaan vääntöä tai nykäisyä ei tarvita, jos tapit ovat väärät. Let's be careful out there!
 

Jukka Varjovuori

Uusi jäsen
Liittynyt
24.10.2013
Viestit
18
Vs: Breitling rannekkeita

Pitääpä käydä siis vaihdattamassa, kunhan nuo tapit ensin saapuvat. Kiitos varoituksesta!
 

Svengihirvi

Jäsen
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
217
Vs: Breitling rannekkeita

Kas pärkkele, ja minäkin kun pidin riskiä pienenä. Onneksi tulee oltua sen verran hifistelijäluonne, että olen hommannut oikeat tapit oikeille rannekkeille.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 603
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös