ML 112

Jäsen
Liittynyt
7.10.2013
Viestit
161
Vs: Breitling rannekkeita

Sami / Kellokonttori sanoi:
Pojjaat, varoituksen sana. Älkää missään nimessä käyttäkö Breikuissa teräs/titaanirannekkeen tappeja nahkarannekkeessa. Lähtevät nimittäin enemmän tai vähemmän takuuvarmasti irti. Breikulla on omat tappireffit saman kellon nahka- ja teräsrannekkeelle. Teräsrannekkeen tappeihin ei kohdistu samanlaista vääntöä kuin nahkarannekkeen tappeihin ja väärän tapin ja nahkarannekkeen yhdistelmä saa itkun silmään. Ja ei, ei ole tullut itselle, mutta tiedän useita joille on tullut. Lisäksi olen tuon muutamalla mallilla testannut ja kummoistakaan vääntöä tai nykäisyä ei tarvita, jos tapit ovat väärät. Let's be careful out there!
:agreed:
Itse pidin nahkaranneketta muutaman päivän teräsrannekkeen tapeilla, kun odottelin oikeanlaisia tappeja saapuvaksi. Kerkesivät jo tuolla aikaa vääntyä hiukan, joten aiheellinen varoitus.
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Breitling rannekkeita

Osaako joku vielä vääntää rautalangasta asian. Eli noissa teräsrannekkeen tapeissa on se kellon kuoreen painuva kärjenosa terävä ja nahkatapeissa tylppä? Siis: > ja ]

Tilasin wtach band centeristä nahkahihnoja ja samalla tapit sieltä. Onko syytä lähteä hakemaan Westerback´ilta vielä nahkatappeja vai voiko nuo todeta toimiviksi? Ei huvittaisi pudottaa kelloa katuun... ???
 

Svengihirvi

Jäsen
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
217
Vs: Breitling rannekkeita

J-P sanoi:
Osaako joku vielä vääntää rautalangasta asian. Eli noissa teräsrannekkeen tapeissa on se kellon kuoreen painuva kärjenosa terävä ja nahkatapeissa tylppä? Siis: > ja ]

Tilasin wtach band centeristä nahkahihnoja ja samalla tapit sieltä. Onko syytä lähteä hakemaan Westerback´ilta vielä nahkatappeja vai voiko nuo todeta toimiviksi? Ei huvittaisi pudottaa kelloa katuun... ???
Olet ymmärtänyt asian oikein. Super Avengerin (ja tietty muidenkin 24-millisten) teräsrannekketappien ref# on 520.24.1 ja nahkarannekkeen tappien ref# on 520.24

Kysy itseltäsi voitko luottaa nettikauppiaan kiinalaisiin tappeihin, vai aiheuttaako se ylimääräisen jännitysmomentin, joka estää nauttimasta kellosta. Ei siinä monta euroa köyhdy, jos hakee orkkistapit. Pieni hinta mielenrauhasta.
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Breitling rannekkeita

Svengihirvi sanoi:
Kysy itseltäsi voitko luottaa nettikauppiaan kiinalaisiin tappeihin, vai aiheuttaako se ylimääräisen jännitysmomentin, joka estää nauttimasta kellosta. Ei siinä monta euroa köyhdy, jos hakee orkkistapit. Pieni hinta mielenrauhasta.

Olet aivan oikeassa ja noin asian itsekin mietin. Ehdinkin jo tuossa päivällä soittaa Westerback´ille ja varata itselleni sieltä kaksi settiä noita tappeja. Maksavat 5€/tappi, eli 20 eurolla saan kahteen kelloon oikeat tapit ja hyvät yöunet. Tuo tuskin on se oikea paikka säästää tuon hintaluokan kelloissa...

Kiitoksia paljon näistä neuvoista, olisi saattanut mennä kantapään kautta opetteluksi tämäkin homma.
 

Jukka Varjovuori

Uusi jäsen
Liittynyt
24.10.2013
Viestit
18
Vs: Breitling

Onhan tuo aika rouhea kello, onnittelut! Itselläni on vielä ensimmäinen viikko kuherruskuukautta Steelfishin kanssa ja on kyllä pakko todeta, että aivan erinomaisen mahtava kapine.
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Breitling rannekkeita

No niin, varoitukset olivat enemmän kuin aiheellisia!

Hain tänään Westerback´ilta breikun nahkahihnatapit ja tietysti olin jo ehtinyt toiseen Super Avengeriin Hirschin laittamaan teräsrannekkeen tapeilla. Siispä työkalut esiin ja hommiin. Ajatuksena tietysti vähän puristaa hihnan toista reunaa sisään päin, että saan "haarukan" sinne väliin. Mutta, mutta... Eipä tarvinnut työkaluja. Jo pieni hihnan reunan puristaminen sai aikaan sen, että koko hihna irtosi kiltisti!! Sama toisella puolella.

Eli, vaikka hihna tuntuu olevan todella jämäkästi kiinni ja kestää toki suoraa vetoa hyvin, ei sivuttaisliikettä tarvitse paljoa olla, niin tappi tulee ulos hahlostaan... Koitin samaa nahkahihnatapeilla ja ei irtoa.

Nuo nahkahihnatapit ovat siis päästään tylpät ja lepotilassa merkittävästi pidemmät. Eli niissä on pidempi joustovara.

Tässä päästiin helpolla ja halvalla tällä kertaa...
 
Liittynyt
3.4.2013
Viestit
1 169
Vs: Breitling rannekkeita

Hyvä näin, muuten olisi tullut kallis oppitunti.
Joku kelloseppähän oli siis ilmeisesti todennut, että terästapit kävisivät. No käyhän ne, muttei pysy...
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Breitling rannekkeita

Sami / Kellokonttori sanoi:
Hyvä näin, muuten olisi tullut kallis oppitunti.
Joku kelloseppähän oli siis ilmeisesti todennut, että terästapit kävisivät. No käyhän ne, muttei pysy...

Aivan. Kiitoksia vaan kaikille asiasta varoittaneille. :goodjob
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Breitling

Molemmat S.A:t hommattu professional II -teräsrannekkeella, joten vaihtelun vuoksi alkaa kokeilut... Laitan kuvia kun jaksan, lähinnä siksi että voi miettiä värivaihtoehtoja omaansa, jos taulun väri on sama jne.

Tässä ensimmäinen testi:
ZWK5iDX.jpg


1kPkgMa.jpg


Tämä siis Hirsch´in kokeiluhihna, joka ei ole topattu, eikä aitoa alligaattoria. Kun väri on valittu, hommataan sen mukainen kunnollinen...

Kummasti tuo nahka pehmentää noiden timanttien blingiä, verrattuna teräsrannekkeeseen, mikä siis ei ole ollenkaan huono juttu.
 

Svengihirvi

Jäsen
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
217
Vs: Breitling rannekkeita

Olipa tosiaan hyvä, että Sami avasi sanaisan näppiksensä. Minäkin olin jo valmis uskomaan kello"seppää".

Pikku OT: Tulitko J-P samalla katsoneeksi Westerbackin tarjontaa? Oliko jotain Breitlingia oikein tyrkyllä?
 

Svengihirvi

Jäsen
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
217
Vs: Breitling

Rannekkeella saa kyllä ihmeitä aikaan. Oma Skyland viihtyy laiskuuden takia mielestäni parhaan mukavuuden tarjoavassa teräksessä. Välillä tulee fiilisteltyä kumilla ja nahalla.

Teräs:
IMG_4482.jpg


Aito alligaattori (ei orkkis):
IMG_4201.jpg


IMG_4245.jpg


Diver Pro I:
IMG_5384-Versio2.jpg


IMG_4758.jpg
 

ML 112

Jäsen
Liittynyt
7.10.2013
Viestit
161
Vs: Breitling rannekkeita

Mä en ainakaan oo saanu noita irtoamaan vaikka oon koittanu väännellä joka suuntaan. Olen tosin saanut tapit vääntymään nahkarannekkeen kanssa, eikä metallirannekkeen kanssa ole ollut sitä ongelmaa.
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Breitling

Omaan silmään tuo Skyland näyttäytyy parhaimmillaan tuolla alligaattorilla ja sitten kumilla. Liekö siksi, että olen itse niin kyllästynyt omiin teräsrannekkeisiin?
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Breitling

Minun silmissäni sama, nahkalla ja kumilla tuo kauniimpi yhdistelmä. Kontrastit.

Mutta onhan mukava teräs mukava..paitsi kylmä. Minulla alkaa rannetta kylmiä niiden kanssa.
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Breitling rannekkeita

ML 112 sanoi:
Mä en ainakaan oo saanu noita irtoamaan vaikka oon koittanu väännellä joka suuntaan. Olen tosin saanut tapit vääntymään nahkarannekkeen kanssa, eikä metallirannekkeen kanssa ole ollut sitä ongelmaa.

Kaikki tapit vääntyy, jos vetää sen rannekkeen niin tiukalle, että veri ei kierrä. Tässä kohtaa kyse ei voi olla tapin pään muotoilusta, vaan tappiin kohdistuneesta rasitustesta. En jaksanut noita ajatella, ennen kuin sain täältä oikeita vinkkejä. Ja tosiasia on, että joka ikisen tapin varmasti saa vääntymään paikaltaan jos yrittää.
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Breitling rannekkeita

Svengihirvi sanoi:
Pikku OT: Tulitko J-P samalla katsoneeksi Westerbackin tarjontaa? Oliko jotain Breitlingia oikein tyrkyllä?

Eipä ollut mitään "tyrkyllä". En ehtinyt kyllä nyt kyselläkään. Sen verran oli kiire, että otin vain tapit ja juoksin! No OK, maksoin sentään.

On siellä parikin kelloa, mitkä heti on kiinnostuksen kohteita...
 

ML 112

Jäsen
Liittynyt
7.10.2013
Viestit
161
Vs: Breitling rannekkeita

J-P sanoi:
ML 112 sanoi:
Mä en ainakaan oo saanu noita irtoamaan vaikka oon koittanu väännellä joka suuntaan. Olen tosin saanut tapit vääntymään nahkarannekkeen kanssa, eikä metallirannekkeen kanssa ole ollut sitä ongelmaa.

Kaikki tapit vääntyy, jos vetää sen rannekkeen niin tiukalle, että veri ei kierrä. Tässä kohtaa kyse ei voi olla tapin pään muotoilusta, vaan tappiin kohdistuneesta rasitustesta. En jaksanut noita ajatella, ennen kuin sain täältä oikeita vinkkejä. Ja tosiasia on, että joka ikisen tapin varmasti saa vääntymään paikaltaan jos yrittää.

Tarkoitinkin, että se pää vääntyi. Testailin tuota ihan siltä varalta, että uskaltaako pitää kelloa ranteessa ollenkaan, kun tiesin ettei noita suositella nahan kanssa käytettäväksi. Aika kovaa saa kyllä runnoa, että nuo vääntyy tai irtoilee mun kokemuksen mukaan. Itse ainakin uskallan vastaisuudessakin pitää metallirannekkeen tappeja nahan kanssa väliaikaisratkaisuna.
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Breitling rannekkeita

Tuota... Se tapin pää on nahka/kumirannekkeelle tarkoitetussa tylppä ja ja ns. olkapäästä jonkun satamilliä lyhkäsempi. Mutta, millään et saa tappia sillä matkalla taipumaan!

Eli, se terästappi vain tulee väärässä rannekkeessa ulos sen takia, että pääseen pienen taivutuksen takia yli sen kartion olkaimen.

Mun puolesta jokainen saa käyttää noissa tappeina vaikka havunneulasia, mutta varotettu täällä on ihan osaavien puolesta (viittaan Samiin ja Svengihirveen).
 

ML 112

Jäsen
Liittynyt
7.10.2013
Viestit
161
Vs: Breitling rannekkeita

En minäkään pitäisi niitä pitempiä aikoja.

Olen siis samaa mieltä, ettei kannata pitää nahkarannekkeessa metallirannekkeen tappia, mutta itselläni on pysynyt väliaikaisesti, jos ei ole juuri ollut saatavilla oikeanlaista.

En ole varma mistä tämä tappi on, mutta näin taipui se Breikunkin tappi.


uhapuzup.jpg
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Breitling rannekkeita

OK, ei ole kyllä yhtään sen näköinen nahkatappi kuin mulla... Tai toisesta Keskustan liikkeestä kaverilleni myydyt tapit.

En mitenkään ole tässä hommassa asiantuntija ja kellosepät täällä voisivat kertoa paremmin, mutta niin paljon olen autonosien ja metallin kanssa pelannut jotta tiedän, että tuo tapppi on varmaan vääntynyt koska on työnnetty jumiin ja liian pitkälle toisesta päästä. Kuten kuvasta näkyy, on antautunut siksi että koko joustovara on ollut ulkona tuosta päästä.

Voin olla väärässäkin. (Tuo tappi muuten näyttää sellaiselta tapilta jota mulle on Saksasta tulossa...)
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 596
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös