Nyt on ensimmäinen projekti hyvällä alulla. Hommasin kaksi junghanssia ja tuollaiset (proggis) tarttui pikkurahalla käsiin. vasen on liki satavuotias sisällä on lappu jossa on alkuperäinen myyjäliike ja ostopäivä 30..11-28 Se on tuossa seinällä nyt käynyt muutaman päivän ja tänä aamuna yhdeksältä päätti alkaa lyöntipuolikin toimimiaan. En ollut veta laittanut kun ajattelin nyt ensin antaa jonkin aikaa vain käydä. No näin kävi ja nyt kello on pysäytettynä että saa nukutuksikin. Tuon kellon kimppuun käyn hieman myöhemmin kun on vähän jo kokemustakin. Samalla hankitakierroksella tarttui mukaan puurunkoinen tupakello mikä oli itseasiassa mainio asia, koska sen yksinkertaisempaa kelloa tuskin voi ollakkaan ja siitä katsoin miten kello toimii. Siitä sen enempää. Oikenpuoleista aloin  tutkinmaa. Lähtötilanteessa kävi hetken (noin minuutin) ja pysähtyi tiedossa on, että reilun kymmenvuotta ollut varastossa. Hieman youtube opiskelua ja toimeksi. ensin koitin saada (termistöä vasta opiskelen) ankkuria koitin hieman säädellä ja kokeilla ilman menestystä. No sitten hommiin. Poistin ankkurin ja väänsin hieman vetoa kelloon jotta näin miten konesitö toimii. rusaasti kuvia koitin ottaa, mutta nyt näyttää etten silti ottanut tarpeeksi. Puhdistelin osat ja kasasin käyntipuolen pl. ankkuri. Aika näpräämistä saada akselit aseteltua runkolevyjen väliin. Sitten crc:tä laakereihin ja ja hieman vetoa annoin sittne pyöriä tovin ja purin uudestaan putsattavaksi. CRC tyyppiset öljyt on mainiota pesuaineita. Seuraavaksi kasasin jousirummun ja siihen liittyvän rattaan ja tunnustelin välyksiä. Toistin saman siten, että eteenpäin yksi ratas lisää ja toisesta päästä yksi pois. Viimeisenä vaiheena kasasin käyntikoneiston kokonaisuudessaan ja aloin testaamaan (kello koe 1). Siellä se nyt on muutaman tunnin  kävellyt ja hyvin tuntuu kulkevan. Seuravaksi on tarkoitukseni purkaa paketti ja koota lyöntipuoli pälkästään ja tehdä samat temput akseleille ja laakereille kun käyntipuolellakin. Siitä lisää asiaa jahka siinne asti kerkeän. Koneisto on W202 (J logo) 294 W alkuinen on käsittääkseni koneiston tyyppi. Jälkimmäisestä en teidä joissai nvahemmiseesan on kirjain ja valmistusvuosi kahdella numerolla. 
Havaintoja tähän mennessä.
- Kaapin alareunaa näyttäisi tarvisevan siirtää n 1cm vatupassin näyttämästä suoruudesta oikealle jotta käy kunnolla
- Heilurin vaimennus jousi on jotenkin hassun oloisesti. Ensinnäkin se on niin kireään puristettu ettei se ihan suosiolla irota vaikka sokkatapin poistaakin lisäksi se on melko reilusta kallistettu taaksepäin
- Jouseen kiinnittyvää helurin jatkovartta ei näy saavan posi muuten kun ankkurin kanssa
Wttä tälläista proggista ja kaikki alkoi siitä, kun keksin, että hommaan keittiöön kelloksi Valmetin
				
			Havaintoja tähän mennessä.
- Kaapin alareunaa näyttäisi tarvisevan siirtää n 1cm vatupassin näyttämästä suoruudesta oikealle jotta käy kunnolla
- Heilurin vaimennus jousi on jotenkin hassun oloisesti. Ensinnäkin se on niin kireään puristettu ettei se ihan suosiolla irota vaikka sokkatapin poistaakin lisäksi se on melko reilusta kallistettu taaksepäin
- Jouseen kiinnittyvää helurin jatkovartta ei näy saavan posi muuten kun ankkurin kanssa
Wttä tälläista proggista ja kaikki alkoi siitä, kun keksin, että hommaan keittiöön kelloksi Valmetin