Esittele itsesi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkew
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Esittele itsesi

Eipä ole usein tullut esittelyjä kirjoiteltua. Mutta tämän nimimerkin takana kirjoittelee 20 vuotias kaveri Savon suunnalta.
Kiinnostukseni kelloihin johtuu mielenkiinnosta niiden (mekaanisten) tekniikkaan ja tyylikkääseen ulkoasuun. Silmää viehättää eniten hyvin klassisesti muotoillut kellot. Opiskelijabudjetilla ei paljoa juhlita joten huomio pyörii alemman hintaluokan mekaanisten parissa. Ehkä sitten joskus ;D

Muihin rahaa vieviin harrastuksiin kuuluu veneily ja auton rassaus (vene vm -64 ja auto -69 :P ) Erilaisia kiinnostuksen kohteita löytyykin sitten paljon.

Tuskin tulee tällä palstalla kovin paljoa kirjoiteltua, mutta taustalla varmasti pyörin.

Salutes to All from one Czech guy !

My name is Jakub I am part of many forums including rolex forum, wus, tz, watchnet and many others. I primarily sell watches and focus on the market. I am trusted seller on those sites.
I live in Czech rep. near German borders just a few kilometres from Dresden city where I often travel.
I hope you will accept me onboard and will have a good time on this forum.
I also hope to learn the language a little bit during my stay here.
Thank You guys for having me here and enjoy the new year.

Jakub

JakubL sanoi:
Salutes to All from one Czech guy !

My name is Jakub I am part of many forums including rolex forum, wus, tz, watchnet and many others. I primarily sell watches and focus on the market. I am trusted seller on those sites.
I live in Czech rep. near German borders just a few kilometres from Dresden city where I often travel.
I hope you will accept me onboard and will have a good time on this forum.
I also hope to learn the language a little bit during my stay here.
Thank You guys for having me here and enjoy the new year.

Jakub

Welcome!

I see you are selling some watches in Markkinapaikka. You should use the sub-forum Yritysten ilmoitukset, which is meant for businesses. There is one business selling in the regular Markkinapaikka, but they have made an open sponsorship deal with the Kellofoorumi brass. I suggest using the Yritysten ilmoitukset sub-forum or contacting the admins if you wish to use the marketplace for private collectors.

Happy new year!
-Hirvi

"Kelloneitsyt" mutta kovasti kiinnostunut mekaanisten kellojen maailmasta. Ikääkin on kohta jo puoli vuosisataa.

Jotkut saattavat tunnistaa toiselta foorumilta, kts. kotisivulinkki.

Hei kaikille.

Olen 69-vuosikertaa, syntyjäni Helsingistä nykyisin pidän kortteeria Espoossa. Skloguihin minut alunperin sytytti isosisäni jolla oli muistaakseni Zenithin taskukello ja rannekello. Harrastus on ollut enemmän kellomerkkien historiaan perehtymistä ja suurimmaksi osaksi teoreettista. Kaksi teiniäni syövät kelloni vielä toistaiseksi niin sanoakseni. Vanhemmalle pojalle on silti hankittu Steinhart, jota hän ei tosin vielä pidä mutta sanoi aikovansa käyttää sitä myöhemmin.

Pahemmin kelookärpänen puri vuosituhannen lopulla kun tutustuin kelloseppään. Se meillä on molemmilla yhteistä hänen kanssaan, että kumpikin halajaa kelloja jotka ovat kaukana oman ostovoiman piiristä. Vintageharvinaisuuksia, pääasiassa military à la JLC/IWC ja Enicar Sherpa himoitsen. :drool Lisäksi 70-luvun muotoilultaan superhienot sklogut merkkiin katsomatta ovat hienoja.

Omistan vanhan Omegan ja reilun kuutisen vuotta vanhan Sinn'in sekä pari Orientia. Enimmäkseen tulee virtuaalisia ikkunaostoksia tehtyä ja ihailtua muiden hienoja hankintoja. Veljeeni tartutin kellokärpäsen kymmenkunta vuotta sitten ja hän onkin (lapsettomana) meistä se keräilijä. Olen sekä hankkinut hänelle kelloja, että auttanut asiaa vähän tuntevana konsultoimalla.

Siinäpä tuo. Hauska olla osa yhteisöänne. :nicethread

Moi,
Just liityin, kun löysin kaverin vinkkistä tämän. Olen 60 v ja asunut yli 20 v ulkomailla ja kelloharrastus on vasta aluillaan. Joskus nuorempana oli pari Omegaa, toinen varastettiin ja toinen on jossain, ehkä Suomessa olevassa varastossa.
Ostin reilut vuosi sitten Rolex Daytonan, teräs/kulta. Se on käyttökellonani, nyt olen hankkinut vanhan IWC Ingenieur ja tarkoitus ostaa jokunen arvokello jatkossakin. Olen pettynyt Euroopan tapaan hoitaa taloutta ja Euron kurssi on mennyt reilusti alamäkeä eikä loppua ole näkyvissä. On valitettavasti säästöjä Euroina ja miksei niitä vaihda esim arvokelloon. Ainakin luulisi paremmin rahalle saavan jonkinnäköistä turvaa.
Haaveena olisi joskus hankkia A.Lange et Söhne, ei vaan kynnet pidä uusiin malleihin asti.

Olen vuosimallia -67 ja kotoisin länsirannikolta. Lukiessani muiden esittelyjä, tajusin että olen ollut tavalla tai toisella kiinnostunut kelloista koko ikäni. Ensimmäisen Nevada Automatic merkkisen kelloni sain aloittaessani koulun 7-vuotiaana ja kyseinen kello on vieläkin tallessa. Siitä lähtien olen pyrkinyt hankkimaan uusia kelloja kun varat ovat antaneet myöden. Joistakin kelloista olen myös luopunut mutta aina tilalle on hankittu uusi. Varsinaisia arvokelloja ei laatikoista löydy mutta tärkeimpiä ovat tällä hetkellä SUF:in Paroni ja Komentaja sekä Neuvostoliittolainen taskumallinen ajanottokello jonka ostin joskus kauan sitten Unkarista. Merkkiä ei ole, ellei merkiksi lasketa Made in U S S R :) Muista kelloista sitten lisää myöhemmin foorumin keskusteluissa.

Lisäksi laatikoista löytyy muutama Mont Blancin kynä ja seiniltä jonkin verran modernia kotimaista taidetta. Yhteenvetona voisi kai sanoa että keräilen kaikkea silmää miellyttävää, taloudellisesti se ei kyllä ole kannattavaa mutta lopussa sillä ei liene mitään merkitystä 8)

Olen 4-kymppinen tyyppi. Kiinnostus kelloihin alkoi n. viisi vuotta sitten kun ostin ensimmäisen Fortisin tutulta. Toisenkin Fortisin ostin, ja ne on tämän hetken mekaaniset kelloni. Jotenkin noi Fortisit on omaan makuuni. Juuri ostin urheilu yms käyttöön G-Shockin patterikellon, sekin on sellainen joka itseä miellyttää.
Merkeistä jotka on minun makuun, voisi mainita IWC, Breitling ja Bremont.

Hei. Olen hieman alle kolmekymppinen vintage kronoista erityisen kiinnostunut oleva mies joka on viimeiset kahdeksan vuotta asunut ulkomailla. Kelloharrastukseni alkoi kollegan innoittamana Brysselissä ja olen siitä asti maltillisesti kasvattanut pientä kokoelmaani. Lähellä sydäntä ovat erityisesti vanhat UGt ja Zenithit.

Mukavaa alkavaa kevättä kaikille!

Täällä 38 vee art director morjens!
Ensimmäinen tietoinen kellohankintani tapahtui 14-vuotiaana, jolloin hankin 300 markkaa maksaneen suklari- Leijonan, joka palveli aina armeijan harmaisiin asti. Siellä se sitten sai saunassa kuoleman suudelman. Kellot on aina kiinnostaneet jopa siinä määrin, että aikanaan ihan vakavasti harkitsin kellosepän tai kultasepän ammattia.
Kolmikymppisen kolahtaessa mittariin panostin ensimmäiseen "kunnon" kelloon, ja haaviin tarttui Sinn 856 UTC (jota tuskin myyn ikinä). Pienenä huomiona havainto, että kellon hinta on tasan tuplaantunut vuodesta 2007 :o
Nyt keskiluokkaista elämää Vantaalla, kaksi muksua ja ruuhkavuodet. Ajan käsitettä ja rajallisuutta on tullut mietittyä viimeisen vuoden aikana ainaisen kiireen ja toisaalta vakavan sairastumisen myötä, mutta eteenpäin selvittiin ja nyt tuntuu yllättävänkin tärkeältä, millaisella tarjottimella ajan kulumista päivittäin seurailee. Ranteessa samainen Sinn 856 UTC, SUF Myrsky, Longines Legend Diver ja Slow :)
Ja edelleen vain kaksi kättä, joten jotain lähtee pian vaihtoon.

Toni

Moro!

Eli tässä esittäytyy aloitteleva kelloharrastaja. Reilu parikymppinen perheellinen mies Lappeenrannasta, perheeseen kuuluu vaimo, poika 6kk ja kaksi kissaa. Ammattina lähihoitaja, ja työskentelen vammaistyön parissa.

Kellot harrastuksena on itselle uusi juttu, vaikkakin kello on löytynyt ranteesta lapsesta asti, lukuun ottamatta teini vuosia, jolloin aika oli vain suhteellinen käsite.

Kello palasi ranteeseen kun siirryttiin puolustusvoimien palvelukseen 18 kesäisenä, ja sen jälkeen on ollut ranteessa joka päivä jonkinlainen ajannäyttäjä. Alku ajan vihreissä palveli Suunto T1 perus sykemittari härveli, siinä kätevää oli taustavalo, kokonaisuuden pilasi käyttökelvoton ranneke. Suunnon korvasi sittemmin kirpputorilta joskus 16 kesäisenä kolmella eurolla ostettu 80 -luvun Orient quartz, ja se löytyy kyllä hyllystä edelleen huollettuna.

Nyt käytöstä löytyy pari noita 80 -luvun quartz Orienteja, toinen talliin ja toinen pukukellona. Mekaanisia löytyy Leijona 60 -luvulta, ja yksi Raketa. Nyt alkuvuonna tuli hankittu ensimmäinen automaatti, Seiko SKX007, joka on kyllä meinannut viettää ranteessa niin paljon aikaa, että muut ei kerkeä.

Harrastus nyt aluksi taitaa olla edullisten kellojen haalimista ja varsinkin japanilaiset kellot kiinnostavat. Unelmissa tietysti pyörii kaikki kellot, jotka eivät ole omien tulojenkaan takia mahdollisia, mutta jos lotttovoitto osuisi kohdalle, kyllä rahalla muutaman kellonkin ostaisin.

Tämä on kyllä ollut mahtava foorumi, hyvä henki ja saa rehdisti puhua halvemmistakin kelloista ja laittaa kuvia, eikä tule kukaan naureskelemaan halvalle quartzille. Ensin jännitti, kun näkyi 10 000€ kelloja myyntipalstalla, että uskaltaako mitään duunarina sanoa, mutta aika lailla tavallisia ihmisiä täällä taidetaan kaikki olla!

Terveisiä yövuorosta, T4VI

Terve, laitetaan nyt pieni esittely kuten hyviin tapoihin kuuluu.

Täällä nelikymppinen perusinsinööri Etelä-Hämeestä. En oikeastaan osaa pitää itseäni kelloharrastajana vaikka jonkinlainen innostus onkin päällänsä. Tietämys aiheesta on vielä kovin pintapuolista. Vuoden päivät olen seuraillut foorumia, ohessa vähän Watchuseekia, ja koittanut opetella perusasioita.

Kolme kelloakin on tullut tuona aikana hankittua. Ensimmäinen tuli vastaan erään autofoorumin kellokeskustelussa ja herätti "ihastuksen". Kun vuosibonus duunista jäi niin pieneksi tuntui että turha sitä on säästellä :-) ja tuli ostettua kyseinen Tag Heuer Carrera Twin-Time. Sittemmin arkikäyttis, Tissot Visodate, koska TAG tuntui kuitenkin arvokkaalle jokapäiväiseen käyttöön. Foorumille rekkasin nyt lopulta kun piti saada yhteys sopivannäköisen vintage-kellon myyjään. Kaikki kelloni olen ostanut käytettynä. Kiinnostuksen kohteena on nimenomaan mekaaniset kellot. Yhden automerkkiin liittyvän kvartsikellon myin jokin aika sitten pois. Suuria summia en pysty kelloihin irrottamaan ja vapaa-ajan harrastukset on sellaisia että ne ei rannekellon käyttöä suosi - silti kellot on hienoja ja jotenkin kiehtovia.

Tuskin kovin paljon tulee keskusteluihin osallistuttua, kuten sanottu aiheen tuntemus on vielä vähäinen.

t.Tomppa

Moro kaikille.

Täältä satakunnasta huudellaan ja kelloihin on aina ollut joku ihme perversio. Lähinnä rannesellaisiin. Mitään suunnattoman kallista en ole omistanut ainakaan toistaiseksi, kolmen-neljänsadan tiukuja maksimissaan. Mieltymykset ovat kovasti sukeltajankelloihin ja chronoihin.

Tällä hetkellä hyllyssä Citizen Promaster Eco-Drive Orca 200m Titanium Divers, TAWATEC E.O. Diver MKII, yks CK:n pukukvartsi, pari "el-cheapo" kvartsichronoa, Invictan submariner sekä Pebble Steel (uskalsinpa mainita...). Tulossa Seikon Stargate. Ai niin ja menin kännipäissäni tilaamaan kickstarterista Pebble Timen early birdina (uskalsinpa mainita tämänkin...).

Eli kuten näette, halpaa kamaa. Pari ok yksilöä, loput kuraa.... :D

Haaveissa Omegan Planet Ocean mutta kaikki raha tuntuu menevän elämän pyörittämiseen joten saa nähdä milloin moiseen on varaa.

Kiitos ja anteeksi.

Terve vaan minultakin. Olen siis 16 vuotias poika ja kiinnostus kelloja kohtaan alkanut noin kolmisen vuotta sitten. Oma kellokokoelma ei mikään suuri ole pari Casiota ja yksi taskukello.

Hei,

reilu kolmekymppinen kohtuu tuore kelloharrastaja Rovaniemeltä. Harrastuksen löysin pikkuhiljaa, ensin kuulin Ylen Radio 1:llä Hienostelua-ohjelmassa Joona Vuorenpään haastattelun, sitten pitkän ajan päästä tästä törmäsin kirjastossa Kellomies-kirjaan, joka tuli sitten innolla luettua läpi. Jostain kumman syystä alusta alkaen saksalaiset kellot miellyttivät eniten silmää ja ensimmäiseksi harrastuskelloksi tulikin hankittua Nomos Club. Sen jälkeen täytyi saada jo Kellomies-kirjasta lähtemättömästi mieleen jäänyt Sinn 203 Arktis, varsinkin kun sitä vielä oli markkinoilla saatavilla. Sitten vielä sopivista tarjouksista tuli kokoelmiin Stowa Antea 390 day/date ja Mühle-Glashüette M12 Sportchronograph. Tässä vaiheessa olikin jo aikalailla joka tilanteeseen kello kokoelmissa ja tuli noin vuoden tauko, jonka aikana lähinnä seurailin foorumeita ja tarjontaa. Nyt keväällä sitten tarttui jälleen sopivasta tarjouksesta Christopher Wardin C11 Makaira. Vielä lähimpänä olisi hakusessa ehkä joku perus Fortis, joka sveitsiläisistä merkeistä on tähän asti eniten vaikuttanut omimmalta, mutta eihän sitä tiedä mistä sitä vielä innostuu :)

Reilu nelikymppinen äijä Vantaalta. Edellisen oikean kellon omistamisesta on vierähtänyt jo liki 25 vuotta ja vuosien varrella oon miettinyt useaankin otteeseen rannekellon hankkimista, mutta jotenkin se on aina jäänyt tekemättä. Kuukausi sitten kirjastossa tarttui käteen Kellomies-kirja ja sitten mentiin... Ensimmäisen kellon metsästys on edelleen käynnissä, mutta eiköhän se kuukauden sisällä ranteessa ole.

On selvää, että kellon on oltava automaatti, koska se on mulle yksi tapa vastustaa kertakäyttökulttuuria ja tukea käsityötä. Joo, oon sikäli hippi.

Moi kaikille,

Täällä viittäkymmentä lähestyvä äijä Espoosta. Kelloista olen pitänyt koko ikäni, mutta vasta muutama vuosi sitten kiinnostuin mekaanisista/automaateista oikein kunnolla (sukulaispoika yllytti...). Työkalujakin on hankittu aina timegrapher:ia myöten ja säätöjä tehty vaihtelevalla menestyksellä. Erilaisia pieniä lohtuhankintoja on tullut tehtyä siitä lähtien, mutta vasta vajaa kuukausi sitten tuli hankittua sellainen, jota olen jo pitkään katsellut "sillä silmällä" aina siitä lähtien, kun Omega julkisti kyseisen mallin Baselworld:ssa 2013 (kuva tuolla "Uusia hankintoja" -alueella). Siinäpä näin aluksi.

Hei,

Tämän nimimerkin takana reilu parikymppinen mies Kirkkonummelta. Olen kiinnostunut yksinomaan vanhoista rannekelloista, kuten myös vintagesta/antiikista muutenkin. Kiertelen ahkerasti Etelä-Suomen antiikkimyymälöitä ja -messuja, osto&myynti-liikkeitä sekä kirpputoreja. Myyn ja ostan kelloja myös Huuto.netissä. Ostan silloin tällöin myös sikoja säkissä, elikkä kelloromua. Kirjoituspöydän laatikossa on paljon rannekkeita ja solkia odottamassa kelloa. Vaimollekin on tullut hankittua muutama kello.

Ensimmäisen rannekellon ostin 18-vuotiaana inttiä varten. Kello oli vedettävä idän ihme RAKETA, joka ei kestänyt intin rasitusta, mutta kiinnostus kelloihin heräsi. Tämän jälkeen tuli hankittua tamperelaisesta antiikkiliikkeestä Seikon 6139 automaatti krono vanhempieni syntymävuodelta -69 ja tuo kello on edelleen kovassa käytössä töissä ja vapaa-ajalla. Seikon kanssa ranneajasta kilpailevat saman kultaisen vuosikymmenen Omegat ja Certinat. Kelloinnostus on tarttuvaa, siitä on todisteena kaverit joiden kanssa näitä fiilistellään.

Hei,
Löysin tämän foorumin, kun etsin suomenkielisiä kelloblogeja, oppiakseni kellosanastoa omalla äidinkielelläni. Asun Kaliforniassa ja työskentelen gemmologina liikkeessä, joka on valtuutettu Rolexin ja Tudorin myyjä. Haluan oppia mahdollisimman paljon kelloista ja luen innoissani foorumia. Seuraan myös ablogtowatch -blogia.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back