Esittele itsesi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkew
  • Aloitettu Aloitettu

+31 on Alankomaiden suunta. 634 viitannee T-Mobile -operaattoriin.

Yleisesti ottaen ulkomaisiin ostajiin kannattaa suhtautua vähintään pienellä varauksella, jonkin verran on huijauksia liikenteessä.
Kiitos paljon tästä vinkistä/neuvosta. Kauris -66

Olisi kai sitä ensin voinut edes esittäytyä, ennen kuin alkaa avautua kelloistaan. Puolustuksena kuitenkin, että rekisteröidyin kännykällä ja Tapatalk-sovelluksella. Foorumilla navigoiminen vähän kömpelöä...

Eli muutama vuosi sitten miehen ikään tullut, peruskoulupohjalta ensin etelän valkokaulushommiin ponnistanut, sittemmin lähemmäs juuriaan palannut pienviljelijän poika Pohjois-Pohjanmaalta. Kolmikymppiseksi saakka omistanut vain yhden käyntikuntoisen kellon kerrallaan. Jos ei lasketa sukellus- ja kiipeilyvehkeitä. 1998 ostin Eterna-Maticin, mutta en pidä itseäni varsinaisena kelloharrastajana, vaikka pari kivaa, edullista kelloa onkin tullut hankittua sen jälkeen. Hyvä foorumi, jossa mukavaa juttua. Hyvä, että meiile fb:n ulkopuolella elävillekin on jotain digitaalista tarjolla. Foorumien hyvä puoli on se, että niissä tieto säilyy ja ennenkaikkea löytyy.

Viimeksi muokattu:
Hei
Olen palan matkaa yli 50 mies. Tökseni olen viimevuosina kulkenut teollisuuden reppurina. Kaikkea Asentajasta mekaaniseenvalvojaan. Kaikenlaiset mekaaniset vempaimet on aina kiinnostanut. Muutaman mopedin ja yhden auto nolen entisöinyt. Kellojen pariin osoin oikestaa sattumalta. Pidemmän aikaa ollut mielessä, että pitäiisi keksiä jotain kiintoisaa askaroitavaa. Asuntoani sisustellut nyt jonkin verrna ja keksin hankkia köökin seinälle valmetin No sitten tuli mieleen, että tarvitseehan noita mekaanisia vempaimia huoltaakkin ja siitähän se sitten lähti. Mekaaniisen vehkeen huolloista kun en kovin mielelläni maksa jos itse voi tehdä. Siinähän se sitten olikin. Pian selailin toria ja etsiskelin edullisia kelloja mieluiten keskenään saman merkkisiä. Tuolllaiset junghanssit ja ihan sattumalta tuollainen puurunkoinen tupakello tarttui mukaan. Pistin junghanssit seinällä ja kävelemään. Vasemman puoleinen on nyt paripäivää käynyt ja näyttää aikaa lyöntipuolelle en ole koittanut vetoa laittaa vielä. Oikean puoleinen käy mutta sammuun melkein heti joten siitä varmaankin aloitan ja avaan oman tarinansa tuonne projekteihin. Tupakellon olen jo purkanut ja putsannut ja hieman tutkiskellutkin sitä. Siitä laitan myös tuonne projekteihin tuonnempana asiaa. Vinkkejä vasta-alkajalle joku perusteos olisi varman hyvä hankkia mieluiten suomenkielinen. Tietty myös sada yhteyksiä muihin harrastajiin.

Liitteet

• Kello1.webp
    Kello1.webp
    101,9 KB · Katsottu: 5
  • Kello3.webp
    Kello3.webp
    145,4 KB · Katsottu: 5
  • Kello2.webp
    Kello2.webp
    51,9 KB · Katsottu: 5
No niin. Oon töissä Sveitsissä, mutta kiinnostus laatukelloihin heräsi jo lapsena.
Kehitys kehittyy ja maku muuttuu, siksi ostan ja myyn täällä kelloja. Aikalailla Tool-Watch keräilijä, jos kello on liian hieno, niin pelkään vaan että tulee naarmu jne. Suosikkeja sukeltajankellot, mutta GMT:kin kiinnostaa. En ole allerginen muille kuin vintage-kelloille ja Hublot:lle.

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 003
Jäsenet
7 550
Uusin jäsen
raivomaximus
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back