Kellokuvaus thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peksii
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi vetokruunu ulkona

Moi, sakaapas minulle miksi joillain kuten Vanhennellä on aina kellojen kuvissa vetotappi vedetty ulos ?? :what Mielestäni s e tekee kellosta hölmön näköisen...

Vs: Kellokuvaus thread

Arvelisin että jos otetaan kuva useamman (tai edes yhden) sekunnin valotusajalla, niin pitää sekunttiviisari pysäyttää. Muutenhan sekunttiviisarin liike näkyisi kuvassa.

Vs: Miksi vetokruunu ulkona

Omegamies sanoi:
Moi, sakaapas minulle miksi joillain kuten Vanhennellä on aina kellojen kuvissa vetotappi vedetty ulos ?? :what Mielestäni s e tekee kellosta hölmön näköisen...

Ettei vaan olis niin huonot kuvausolosuhteet että valotusaika menee pitkäksi. Jos nupin vetää ulos pysähtyy suurimmassa osassa keloista sekuntiviisari ja näin ollen kuvaaminen helpottuu.
Ihan vaan arvausksena veikaisin jotan tuon tapaista.

Ja oon mä puusilmä. 9mm olikin jo komentoinut samaan jutta, eli samoilla pätelmillä mennään

Kellox sanoi:
Omegamies sanoi:

Ettei vaan olis niin huonot kuvausolosuhteet että valotusaika menee pitkäksi. Jos nupin vetää ulos pysähtyy suurimmassa osassa keloista sekuntiviisari ja näin ollen kuvaaminen helpottuu.
Ihan vaan arvausksena veikaisin jotan tuon tapaista.

Ja oon mä puusilmä. 9mm olikin jo komentoinut samaan jutta, eli samoilla pätelmillä mennään

Tiedän, että ko kaupan kuvista osan ottaa ammattikuvaaja ja kaupalla itselläänkin on hyvät vehkeet.

Tai sitten on kysymys kymmenen vaille kaksi (kymmenen yli kymmenen) asennosta viisareissa. Kuvaus kuitenkin kestää ja näin viisarit pysyvät samassa ajassa, joka on kuvauksellisin.

Jep, pitkät valotusajat ovat tyylikysymyksiä tässä tapauksessa.

G-Shock perhe kasvoi tänään yhdellä (musta 5600). Jokin näissä kiehtoo, kokoelma tuskin jää näihin.

IMG_2143_zpsbb272b56.jpg

Jos jollain on ylimääräisenä NATO adapteri, niin saa tarjota. Jostain tilaan joku päivä kuitenkin.

Mulla on jossain ne adapterit. En keksi hintaa ja pitää vielä etsiäkin ne.

jkk sanoi:
Mulla on jossain ne adapterit. En keksi hintaa ja pitää vielä etsiäkin ne.

Tilasinkin juuri ebaystä pari settiä, pari kymppiä kipale. Per setti sisältyi siis adapteri+Zulu.

Tulee nyt kuumilla ilmoilla varsinkin kotona pidettyä g-shockeja, mutta nämä muoviset rannekkeet hiostavat hemmetisti, niin kuin metallisetkin. Natot ja Zulut mukavimpia näille keleille.

Hienoja kelloja ja upeita kuvia! Tuodaan nyt omat eiliset tähän mukaan, kun sattui oikea kello olemaan oikeassa paikassa. iPhone oli ainut kuvausväline mukana,, joten päätin sitten enemmän miettiä asettelua ym.

Purjehduskello meren äärellä:
13445762.jpg

13445763.jpg

13445764.jpg

Aiemmin on ollut puhetta mm. noista viisareiden asennoista. Tässä vehkeessä on se kuvauksellinen ominaisuus, että sekuntiviisari toimii starttikellossa osana näyttöä joten sen saa pysäytettyä juuri haluamaansa paikkaan. Tietenkään tämä asia ei kuvatessa itselle tullut mieleenkään.

On se S.U.F. vaan siisti tolla mesh´illä. Todellakin.

Rolls Royce Silver Ghost 1920 ja isoisän vanha tasku Zenith 8)
Mielestään hääauto ja kello oli kohdallaan!

E41A98BE-39FF-402D-AA04-757D836D6509_zpsruc2wfmq.jpg

^tuo Rolls-Royce oikeammin mallia 40/50hp, mutta tutummin tunnetaan yhden yksilön mukaan nimettynä Silver Ghostina, joka on kaiketi nykyhetken kalleimpia autoyksilöitä maailmassa. Onko kori brittiläistä vai jenkkiläistä tuotantoa?

kyseinen auto oli rakennettu Pariisin maailman näyttelyä varten eli siinä on muutama Rankslalainen piirre (esim lokarit). Kori on rakennettu uudestaan 1932 Ruotsissa (en muista koripajan nimeä).

Oma arsenaali...

Liitteet

• image.webp
    image.webp
    88,7 KB · Katsottu: 78

Ohessa vähän vanhempaa vuosikertaa Heuer Autavia vm 1974, mutta toimii kuin uusi.

Liitteet

• DSC_2046_Convert.webp
    DSC_2046_Convert.webp
    173,5 KB · Katsottu: 42

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back