Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Kellokuume päällä, tällä hetkellä käyttökellona Tissot Luxury Automatic ja vaihtelu virkistäisi. Kiikarissa olisi Certina DS Action Diver, en osaa vaan päättää ostaisiko automaatin vai quartzin. Automaatti miellyttää silmää enemmän...! Ja musta taulu teräsrannekkeella se olla pitää.

Täällä myös karmea kellokuume päällänsä.. Onneksi tyhjällä lompakolla otsan hierominen hieman helpottaa... Mutta ei tarpeeksi ehkä kuitenkaan, varsinkin kun tietää että muutaman kuukauden kuluttua tulee lomarahat jne. Ranteesta löytyy tällä hetkellä ihan hyvä perus automaatti 7750 Valjouxilla, (vanhemman mallinen Certina DS Podium Valjoux krono) mutta piru kun on jo pidempään tehnyt mieli panostaa hieman enemmän ja ottaa tämän rinnalle jotain vähän "eksklusiivisempaakin", varsinkin kun aikoinaan olin "pakon" edessä ja huonekaluhankintojen tieltä oli flipattava 3570.50 Speedmaster Professional sekä Rolexin 16613 Submariner.

Itse olen pohtinut joko uuden mallista Omegan Speedmaster Mark II:sta ns. racing- kellotaululla, tai IWC:n edellisiä versioita Pilottikronosta. Aivan helmihän olisi IWC Spitfire rattrapantena, mutta ikävä kyllä hinta alkaa olemaan kova ja saatavuus sitäkin huonompi. Speedmaster Mark II:sta toki puoltaisi näistä vaihtoehdoista edullisin hinta, mutta rattrapante olisi kyllä ominaisuutena jotain sellaista mitä ei ihan joka kulmalla tai joka kellossa vastaan tule. Ostoilmoitushan minulla onkin tuolla foorumin markkinapaikalla IWC:stä, mutta luulenpa että aika hiljaista tulee tarjonnan suhteen olemaan..

BlueRoan sanoi:
Kellokuume päällä, tällä hetkellä käyttökellona Tissot Luxury Automatic ja vaihtelu virkistäisi. Kiikarissa olisi Certina DS Action Diver, en osaa vaan päättää ostaisiko automaatin vai quartzin.
Samoja teemoja mietin tuossa kuukausi sitten. Käyttökelloksi automaatti niin tulee pidettyäkin ranteessa. Koitan laittaa kuvaa "tänään ranteessa osioon".

Viimeaikaisena himokohteena on nyt sitkeästi pysynyt CUERVO Y SOBRINOSin muutamat mallit. Välillä tutkaillut vintage puolenkin tarjontaa, mutta uusissakin on herkullisia... kunhan vaan lompakko kestäisi.

Onkos täällä kyseisen firman tuotteiden omistajia? Mielipiteitä kuulisin mieluusti
(ja yv:llä saa lähestyä jos myyntiä harkitset ;))

Kyllä kellokuume nyt helpottuu, kun olen tehnyt useita vintage hankintoja viime viikolla.
Marvin,Omega,Milljonär ja Mora ovat nyt tässä kuvassa.
Ensi viikolla kiikarissa cimier, atlantic,cardinal...
Hyvää pääsiäistä kellofoorumilaiset!

w3Aiu45.jpg

Harkitsen toisen munuaiseni myymistä kun yhdelläkin kuulemma pärjää.

http://kellofoorumi.com/index.php?topic=3103.0

Olen ollut erittäin tyytyväinen Tudorin Black Bayhin. Kertakaikkiaan hieno kello. Mutta nyt jostain taustalta on hiipinyt Breitling. Valmistaja jonka kelloa en uskonut koskaan hankkivani. Mielessä on pyörinyt Superocean 42.
Auttaakaa miestä mäessä ja kertokaa miksi pysyn nykyisessä enkä lähde haihattelemaan Superoceanin perään.

jyzzzy sanoi:
Olen ollut erittäin tyytyväinen Tudorin Black Bayhin. Kertakaikkiaan hieno kello. Mutta nyt jostain taustalta on hiipinyt Breitling. Valmistaja jonka kelloa en uskonut koskaan hankkivani. Mielessä on pyörinyt Superocean 42.
Auttaakaa miestä mäessä ja kertokaa miksi pysyn nykyisessä enkä lähde haihattelemaan Superoceanin perään.

Superocean vai Superocean Heritage?

Black Bay on kyllä pirun siisti kello, itse olin suht lähellä ostaa Superocean Heritage 42mm jonkin aikaa sitten.

Molemmat mielessä.
Heritagea en ole nähnyt livenä mutta kuvien perusteella sekin näyttää hyvältä.

jyzzzy sanoi:
Molemmat mielessä.
Heritagea en ole nähnyt livenä mutta kuvien perusteella sekin näyttää hyvältä.

Heritage on omasta mielestä paremman näköinen :P mä katsoin sellaista missä oli vihreä bezel ja musta taulu, olisin ottannut sen nahkarannekkeela. Kumi rannekke olisi kyllä sinäänsä käytännöllisempi!

jyzzzy sanoi:

Kumpaakaan en ole omistanut, mutta molempia olen usempaan kertaan rannetellut. Sillä perusteella suositukseni on vaihda. Tudor oli minun makuuni hieman pieni ja vaatimaton. Vaikka tavallaan tykkäsin niin samaan hintaan löytyy niin monia samantasoisia, mutta paremman näköisiä kelloja. Yhden merkin ollessa Breitling. Tudorissa luultavasti kyllästyisin punaiseen kuukaudessa. Breikuissa on myös sitä hyvää rannetuntumaa ja terassi-uskottavuutta mitä kesällä tarvitaan... 8)

Vaikeata olisi minun puhua ympäri, kun tykkään Breikun brändistä sekä hassusta yhdistelmästä siisteyttä ja herkkiä sekä järeitä muotoja. Kontrastien kelloja. Minulla on kaksi tullut ja mennyt, yksi on nyt rakas tällä hetkellä. Vaikka olen huono pölkkyindeksien kanssa, niidenkin puutteen voi näemmä korjata muilla piirteillä.

11199422_1594978700760409_701029231_n.jpg

Itselleni Breitling on ollut punainen vaate. Omassa mielessä Tagin samaa sarjaa paitsi sillä erolla että Breitling on nolompi. Breitling edustaa jotenkin moukkamaisuutta. Mutta niin sitä on ennenkin mielipidettä muutettu.

Pitääpä mennä rannettamaan sitä Heritagea. Nätti kello. Eikä ole niin pahasti Breitlingin näköinen ja oloinen :-)

jyzzzy sanoi:
Itselleni Breitling on ollut punainen vaate. Omassa mielessä Tagin samaa sarjaa paitsi sillä erolla että Breitling on nolompi. Breitling edustaa jotenkin moukkamaisuutta.

Mielipiteitä myös maailmaan mahtuu, nätimmin tai vähemmän ;)

Näin on. Ja kuten olen itseäni muistuttanut, mielipidettään saa ja pitää muuttaa.
En yhtään ihmettelisi vaikka se Breitling eksyisi omaan ranteeseeni.

jyzzzy sanoi:
Näin on. Ja kuten olen itseäni muistuttanut, mielipidettään saa ja pitää muuttaa.
En yhtään ihmettelisi vaikka se Breitling eksyisi omaan ranteeseeni.

Erityisesti live ja (mieli)kuvat on joskus hämmentävä kokemus erilaisuudessa. Olen tavannut sanoakin, että jos aina rannettaisi, jäisi 90 % kaupoista tekemättä.

Kävin kokeilemassa Super Oceania ja Heritagea.
En tiennytkään että Super Oceanin bezelin sisäosa on kumia. Bezelistä jäi "mulju" tuntuma. Se nitkui molempiin suuntiin eikä ollut jämäkkä kuten olisin toivonut.

Sen sijaan Heritage oli todella säväyttävä. Tykkäsin valtavasti sen tummasta, syvän sinisestä väristä taulusta.
Sain siitä erittäin hyvän tarjouksen Westerbackalta. Nyt meni vakavaan harkintaan.

jyzzzy sanoi:
Kävin kokeilemassa Super Oceania ja Heritagea.
En tiennytkään että Super Oceanin bezelin sisäosa on kumia. Bezelistä jäi "mulju" tuntuma. Se nitkui molempiin suuntiin eikä ollut jämäkkä kuten olisin toivonut.

Sen sijaan Heritage oli todella säväyttävä. Tykkäsin valtavasti sen tummasta, syvän sinisestä väristä taulusta.
Sain siitä erittäin hyvän tarjouksen Westerbackalta. Nyt meni vakavaan harkintaan.

Sellon Timanttisilla on edustuksen loppumisen myötä edelleen -tai oli ainakin viime viikolla- muutama Breitling ja varaosia (rannekkeita) vitriinissä -40 prosentilla... Muistelin, että siellä olisi ollut yksi Heritagekin...

Heritage on hyvin epäbreikkumainen joo. Breitlingistä tulee ensimmäisenä mieleen kiiltelevä laskutikkulook vähän steampunk-tyyliin, tarkkoja analogisia mittareita... ja sitten se kuitenkin kovin usein onnistuu kääntymään ikävän blingblingin muotoon. Mutta toisaalta se firma sitten yllättää hyvin erilaisillakin malleilla kuten tuo heritage.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back