Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

ds

Uusi jäsen
Liittynyt
13.5.2015
Viestit
28
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Alun perin mun piti hankkia Seiko, mutta varsin äkkiä katse kääntyi Tissotin ja Certinan suuntaan. Sieltä lähinnä Tissot V8:n tämä malli. Koitin tuota tänään Sellossa käteen ja täytyy myöntää, että hemmetin hyvältä näyttää ja istuu myös käteen todella mukavasti. Ongelma on, että V8:a ei saa kuin kvartsikoneistolla. Hyvä puoli taas on, että tuo olisi erittäin kohtuuhintainen peruskelloksi (ovh 280e).

Viime päivien aikana suunniteltu budjetti on - ylläripylläri - päättänyt kasvaa, kun keksin perustella itselleni, etten palkitse itseäni vain röökittömyydestä vaan myös ostan samalla syntymäpäivälahjan. Lupasin siis itselleni kellon, jos lopetan tupakoinnin. Tässä kohtaa on alkanut kiinnostaa Longines ja sieltä ainakin HydroConquest. Koitin sitä myös tänään Sellossa ja tykästyin heti. Näyttää ja tuntuu erinomaisen hyvältä. Hintaa on toki enemmän, mutta veikkaisin jälleenmyyntiarvonkin säilyvän paremmin.

Vaikeeta.
 

PaTMos

Uusi jäsen
Liittynyt
10.3.2014
Viestit
41
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

ds sanoi:
Viime päivien aikana suunniteltu budjetti on - ylläripylläri - päättänyt kasvaa, kun keksin perustella itselleni, etten palkitse itseäni vain röökittömyydestä vaan myös ostan samalla syntymäpäivälahjan. Lupasin siis itselleni kellon, jos lopetan tupakoinnin. Tässä kohtaa on alkanut kiinnostaa Longines ja sieltä ainakin HydroConquest. Koitin sitä myös tänään Sellossa ja tykästyin heti. Näyttää ja tuntuu erinomaisen hyvältä. Hintaa on toki enemmän, mutta veikkaisin jälleenmyyntiarvonkin säilyvän paremmin.

Vaikeeta.

Edullisinta on ostaa kerralla se mikä parhaalta tuntuu... ja sitten pysyä pois näiltä foorumeilta ;) Kutakuinkin kuvaamallasi tavalla itse aloitin 1,5 vuotta sitten ja nyttemmin on nälkä kasvanut syödessä. Seuraavaksi tavoitteena Sub.. ehkä, jos mielipide ei matkalla muutu.
 

Casa de Matti

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
143
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Toinen Luch on toivottavasti jo matkalla... Sen myötä Luchien tarve lienee tyydytetty.

Edelleenkin mielessä on Hamilton Jazzmaster Traveler, jonka jälkeen en mitään kummoisempaa kellomaailmasta kaipaa - ehkä. Junghansin Max Bill meshrannekkeella on siinä ja siinä ja myös joku klassisella lokilla varustettu kuunvaihekello, mutta enpä tiedä niistä. Viime aikoina on alkanut tuntua siltä, että vähän tässä turhuuden turuilla tullataan; ehkä suurin kellokiinnostukseni on hiipumassa.
 

intelops

Uusi jäsen
Liittynyt
7.2.2014
Viestit
54
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Kolme hydroa omistaneena ihan kiva kello mutta jos ei ole keeper kannattaa metsästää sitä parasta diiliä, koska näiden arvo heiluu kuin kissan häntä.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

ds

Uusi jäsen
Liittynyt
13.5.2015
Viestit
28
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

^
Joo, näin mä olen meinannutkin tehdä. Itse asiassa yksi hydro pääsi livahtamaan myyntipuolelta, kun jäin jahkailemaan. Mä vielä pyörittelen asiaa, mutta tällä hetkellä vahvin kandidaatti olisi blue dial 41mm pienillä numeroilla. Lisäpontta hommaan tuo, että myyjän mukaan juuri tuo pienempinumeroinen malli olisi poistumassa mallistosta.

Kokeilin mä Legend Diveriakin ja onhan se aivan huikean näköinen vehje, mutta valitettavasti aivan totaalisesti budjetin rajojen ulkopuolella. :(
 

peksii

Jäsen
Liittynyt
26.5.2013
Viestit
110
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Itsellä on ollut hirveä kellokuume ja miettinyt semmoista max 700-800e hintaista kelloa, mutta Longinesin Conquest GMT on hiljalleen alkanut kummittelemaan mielessä :what
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

peksii sanoi:
Itsellä on ollut hirveä kellokuume ja miettinyt semmoista max 700-800e hintaista kelloa, mutta Longinesin Conquest GMT on hiljalleen alkanut kummittelemaan mielessä :what

Tuohon hintaan niitä on muutamat meistä ostaneet ja myyneet lähes uusina käytettyinä. Kovin paljon ei ole kyllä liikkeellä. Ostoilmoituksella voisi kutitella markkinoita.
 

LarsUlrich

Uusi jäsen
Liittynyt
7.4.2015
Viestit
14
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Tää kyllä kutkutellu jo pidemmän aikaa..

e6d82e.jpg
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Ymmärrän hyvin miksi tuo on sinua kutkutellut.

Pidän varsinkin tuosta taulusta hyvin paljon.
 

ds

Uusi jäsen
Liittynyt
13.5.2015
Viestit
28
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Se on todellakin jumalattoman hieno kello. Jos vain olisi budjetissa tilaa, ravaisin hakemaan. Mutta kun ihan sama juttu kuin Tag Heuerin Monacon kanssa, ei pysty ei.
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Paljonko tuon luvataan kestävän vettä?
 

ds

Uusi jäsen
Liittynyt
13.5.2015
Viestit
28
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Vasta sain ensimmäisen kellon ranteeseen (Longines Hydroconquest) aloin jo pohtia seuraavaa. En vaan osaa oikein päättää millaista sitä lähtisi miettimään.

Mahdolliset olisivat:
- joku rymy/metsäkello (mutta mulla on jo Suunnon sykemittari niihin hommiin)
- klassinen tai pukukello (mutta kun ei ole oikein käyttöä)
- designia tai muuten silmää miellyttävää
- jotain hauskaa

Designina mieleen tulee Mondaine Stop2Go ja Junghansin Max Bill, mutta lisää pitäisi löytää. Ja juu, oon suuri bauhaus-tyylin ystävä. Hauskoja taas olisivat 24h-kello tai joku triple date moonphase -juttu. Onhan tässä toki aikaa, kun nykyistä maksetaan pois polttamatta olemalla vielä syyskuuhun saakka.
 

juippi

Uusi jäsen
Liittynyt
3.11.2014
Viestit
43
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Moi, tekisi mieli hankkia sukelluskello ja mielessäni on joko Rolex Submariner tai Omega Seamaster Planet Ocean. En osaa sanoa, että kumpi lämmittää enemmän.

Roleex maksaa enemmän ja taitaa pitää hintansa paremmin, mutta maksaako merkistä ylihintaa? Onko näiden kellojen koneistoissa tai muissa materiaaleissa laatueroja johonkin suuntaan? Mitä fiiliksiä muilla?

Anteeksi, jos oli vähän lapsellista kyselemistä, mutta olen niin epävarma valintani suhteen...
 

chevybm

Jäsen
Liittynyt
4.2.2014
Viestit
332
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Olis kauhea Date just II kuume 41mm versio pitäisi saada :brutal
Ja vielä kun kävin Lindroosilla rannettamassa kyseistä niin oli vähän sama asia kun kaataa bensaa tuleen. Eli yhtään ei helpottannut kuume :D
 

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

Rolex BLNR saapui. Juuri tuli tekstiviesti liikkestä. Pari tuntia ja pääsee noutamaan. Kelloa ei ollut varastossa, joten se tilattiin Rolexilta. 3,5 kuukautta oli toimitusaika, mikäli joku miettii sitä.
:)
 

intelops

Uusi jäsen
Liittynyt
7.2.2014
Viestit
54
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

No kylläpä se otti aikaa. Eikö noita mistään lähimaista olisi löytynyt?
 

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Vs: Mikä kello on seuraavaksi kiikarissa ?

intelops sanoi:
No kylläpä se otti aikaa. Eikö noita mistään lähimaista olisi löytynyt?
Olisi mutta hinta oli aika lyömätön. Eli odotus kyllä kannatti.
 


Viimeisimmät keskustelut

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 570
Viestit
64 608
Jäsenet
6 962
Uusin jäsen
Topi.
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös