Kaveri kohta pari vuotta odotellut teräskultaa. Eli ei se tuohonkaan jono ihan nopsa ole.Kuulin sellaista, että teräskultamalleja saattaisi saada paremmin. Viestistäsi sain odotusajan perusteella sellaisen käsityksen, että teräsmalli hakusessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaveri kohta pari vuotta odotellut teräskultaa. Eli ei se tuohonkaan jono ihan nopsa ole.Kuulin sellaista, että teräskultamalleja saattaisi saada paremmin. Viestistäsi sain odotusajan perusteella sellaisen käsityksen, että teräsmalli hakusessa.
Päivän hesarissa mainostaa genevawatchcompany.de. Enimmäkseen myy Rolexia. Pikaisella silmäyksellä hinnat vaikuttaa edullisemmalta kuin Suomessa. Esim. Edellisen mallin perussubi pari tonnia. Käytetyn kellon myyjiä riittää, mutta kun mainostaa hesarissa, niin herätti kiinnostuksen.
Mielenkiintoista. Onko tuosta aiemmasta toiminnasta jotain kuvauksia olemassa? Koitin etsiä arvioita firmasta mutta löytyy varsin huonosti, sen nimi kun muistuttaa turhan paljon muutamaa muuta saman kaltaista.

Tässä oma tulkinta Air-Kingin ja Milgaussin eroista ja yhteneväisyyksistä. Korjatkaa muut mikäli olen jotain käsittänyt väärin.Hieno Air King. Aika monta vitosta on mahdutettu tauluun
Minulle oli uutta tietoa että sama koppa kuin Milgaussissa. Onko sen Milgaussin sisäkuoren tilalla sitten joku spacer tms.?

Omassa kokoelmassa nykyään Tudorin Prince Date vuodelta 1979. Ns. "jumbo". Minun kohdallani tähän ajoi vahvasti juuri tuo koko, johon jumbo viittaa. 34 mm on liian pieni minun makuuni ja 36 mm tuntuu olevan aika rajoilla. Kun laitoin tuon noin 38 mm:n kellon ranteeseen, niin koin koon olevan täydellinen itselleni.Osaisiko arvon väki auttaa seuvaavan kanssa:
Yhdessä vaiheessa pohdin "pukukelloksi" vanhempaa Air-Kingiä, noiden hinta lähti vaan sellaiselle laukalle, ettei oikein enää taivu. Alkaa saada jo kaikkea muuta kivaa samaan hintaan. Saa toki kaupata, jos ylimääräisenä löytyy. Sama kävi myös kvartsi-rolexeille.
Viime aikoina katsellut Rolexin Oysterdate ja Tudorin hinnat alkaen malleja. Esimerkiksi Oysterdatea ja Prince malleja. Tudorin ta saisi jopa automaattimalleina ihan kohtuu rahalla. Rolexin Oysterdatessa tuntuu paketin sisältö vaikuttamaan aika raakasti hintaan. Itse en ole flippaamista varten ostamassa niin periaatteessa riittäisi pelkkä kello.
Onko noissa malleissa mitään erityistä jota pitäisi tietää. Kumpaa väki suosisi Rolexin manuaalia vai tudorin eta-automaattia jos saisi valita. (Mennään siis helposti 60-70 luvulle). Pikaisella googlettelulla "juuri huollettu" teksti ilmoituksessa tuplaa hinnan. Kuitenkaan huoltohinnat ei ihan tähän oikeuttaisi; olenko tässä väärässä? Orkkis rannekkeet myös nostaa hintaa melkoisesti, onko kokemuksia aftermarket malleista? Katseleeko vintagea, vai onko sama ostaa suoraan esimerkiksi aasian markkinoilla yhä myynnissä olevaa Prince-tudoria ihan uutena? Onko jotain sellaista mitä kannattaisi erityisesti huomioida?
Nyt ei ole tarkoitus ostaa "investointi"mielessä, vaan katsella kelloa ihan käyttöä varten.
Kyllä tuo 34mm jäi itselle liian pieneksi. Menee vielä kellossa joka pelkkää taulua, mutta tuossa ei oikein. Itsellä kokoa sen verran reippaasti, että tämän idean hautasin.Omassa kokoelmassa nykyään Tudorin Prince Date vuodelta 1979. Ns. "jumbo". Minun kohdallani tähän ajoi vahvasti juuri tuo koko, johon jumbo viittaa. 34 mm on liian pieni minun makuuni ja 36 mm tuntuu olevan aika rajoilla. Kun laitoin tuon noin 38 mm:n kellon ranteeseen, niin koin koon olevan täydellinen itselleni.
Ei ole vielä itselläni pitkää kokemusta kellosta... ostin syksyllä. ETA sisällä ja uskon saavani siihen huoltoa helposti. Rolexin manuaalivetoiset kiinnostelivat jonkun verran myös, mutta minulla oli jotenkin sellainen epäilys että sellaista saa huoltaa usein ja hinta on hurjempi, kuin tällaisessa geneerisen koneiston omaavassa Tudorissa. Toki tämä on vaan epäilys, ei varsinaista tietoa.
Ehti taas pohtia ostoa, vaan taisi etäily tulla vihdoin normiksi. Tämän vuoksi suosiolla ottaa aikalisää pukukellon suhteen.Pukukellojen ystävänä sanoisin, että tuo 40 mm ei ole kokona ongelma. Taulu on räväkkä pukukelloksi, mutta toisaalta tässä olisi komeaa persoonallisuutta nahkaremmin kanssa!
Kellofoorumi on Tyyliniekan ylläpitämä kelloaiheinen yhteisö, joka tavoittaa kuukausittain jopa kaksikymmentä tuhatta vierailijaa.