W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 198
Voutilainen X Leijona

OMEGA X Swatch

Rolex X Fossil ?
 

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Siitäpä sitten arvailemaan uutuuksia/päivityksiä:

Rolex teaser

On vettä (Submariner?) ja kalliota (Explorer?) ja taivasta (Sky-Dweller/GMT?). On pyörivää, sileää ja uritettua bezeliä. On timanttiakin. Kaikenlaista.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
839
Ei kyllä vakuuttanut. Vasuri-gmt ja Air Kingiin nupin ympärille hartiat. Siinäpä varmaan merkittävimmät jutut. Ei näitä varmaan koskaan tulee muutenkaan saamaan joten ihan sama. Moonswatch jäi tämän kauden kohokohdaksi.

https://www.rolex.com/en-us/watches/new-watches/all-models.html#p=1
Koneisto Air-kingissä samalla meni uusiksi näköjään. Rannekkeeseen myös vaihdettu eri claspi. Tuo 0 lisääminen 5 eteen rauhoitti itse taulua melkoisesti. Tätä taisi ID-guy design videoissaan ehdottaa jo edellisen mallin julkaisun jälkeen.

Toisaalta on vielä vanhan explorerin valkokultanumeroita varastossa kun ei maltettu laskea levolle. Air-Kingin omistajana toisinaan pohtinut saisiko tuota taulua ja hieman rauhatonta yleisilmettä vielä enemmän rikottua; 0 rauhoittaa, mutta en täysin varma tuosta kruununsuojasta.

Ensivuonna sama sitten Two-tonena markkinoille ;)
 
Viimeksi muokattu:

Tomi1996

Uusi jäsen
Liittynyt
30.3.2022
Viestit
2
Moro,

Ostin itselleni uuden Rolexin ja olen vähän epävarma onko 36mm dj minulle liian pieni..

Minkä verran uudesta 36mm Datejust kellosta voi pyytää? ref numero 126234.

Auttakaas vähän amatööriä :D
 

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Moro,

Ostin itselleni uuden Rolexin ja olen vähän epävarma onko 36mm dj minulle liian pieni..

Minkä verran uudesta 36mm Datejust kellosta voi pyytää? ref numero 126234.

Auttakaas vähän amatööriä :D
Varovainen arvaus, että jos ottaa näiden kotimaisten käytettyjen ammattimyyjillä myynnissä olevan vastaavan (tai enintään 2-3 vuotta vanhemman) kellon pyyntihinnasta sellainen 1000-1500 euroa pois niin aletaan olla aika lähellä. Eli ehkä reilu 10k? En mä osaa varmuudella sanoa. Lopetin näiden rollehintojen aktiivisen seuraamisen sen jälkeen kun käytettyjen hinnat nousivat huimasti yli uusien hintojen. Nykyään vaan katselen noita hintoja pöyristyneenä ja ihmettelen miksi Rolex antaa tilanteen jatkua kun se itse ei siitä taloudellisesti hyödy mitään, vaikka toki kaikki liukuhihnalta tulevat kellot menevätkin.

Mulla oli itselläni joskus 36mm Datejust ja vaikka kuinka itselleni yritin toisin uskotella, se vaan oli ulkonäöllisesti liian pieni ranteeseeni. Muttä mä olenkin yli satakiloinen. Äärimmäisen mukava se kyllä oli ranteessa.

Pyydä joltain myyjältä vaihtotarjous 41mm Datejustiin. Niitä näyttäisi olevan paljon myynnissä.
 
Viimeksi muokattu:

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 213
Ei kyllä vakuuttanut. Vasuri-gmt ja Air Kingiin nupin ympärille hartiat. Siinäpä varmaan merkittävimmät jutut. Ei näitä varmaan koskaan tulee muutenkaan saamaan joten ihan sama. Moonswatch jäi tämän kauden kohokohdaksi.

https://www.rolex.com/en-us/watches/new-watches/all-models.html#p=1

Air Kingin lisäksi uusin koneisto tuli myös SDDS:aan.
Milgauss jäi syystä tahi toisesta vielä päivittämättä. Käyttävät loput vanhat koneistot siihen?

GMT Master oli kyllä yllätys, mutta outo sellainen. Voi miettiä, mikä idea tuonkin takana oli... katsoa, meneekö leftykin kuumille kiville vai jääkö vihdoin seisomaan ad:ille hyllyyn? Mustavihreä bezel oli ihan Rolexille sopiva väritys kyllä.
 

Tomi1996

Uusi jäsen
Liittynyt
30.3.2022
Viestit
2
Varovainen arvaus, että jos ottaa näiden kotimaisten käytettyjen ammattimyyjillä myynnissä olevan vastaavan (tai enintään 2-3 vuotta vanhemman) kellon pyyntihinnasta sellainen 1000-1500 euroa pois niin aletaan olla aika lähellä. Eli ehkä reilu 10k? En mä osaa varmuudella sanoa. Lopetin näiden rollehintojen aktiivisen seuraamisen sen jälkeen kun käytettyjen hinnat nousivat huimasti yli uusien hintojen.

Mulla oli itselläni joskus 36mm Datejust ja vaikka kuinka itselleni yritin toisin uskotella, se vaan oli ulkonäöllisesti liian pieni ranteeseeni. Muttä mä olenkin yli satakiloinen. Äärimmäisen mukava se kyllä oli ranteessa.
Positiivinen uutinen kuitenkin on se, että saan kellosta ilmeisesti paremman hinnan kuin itse maksoin (8300€)

Se vähän lohduttaa :D
 

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Air Kingin lisäksi uusin koneisto tuli myös SDDS:aan.
Milgauss jäi syystä tahi toisesta vielä päivittämättä. Käyttävät loput vanhat koneistot siihen?

GMT Master oli kyllä yllätys, mutta outo sellainen. Voi miettiä, mikä idea tuonkin takana oli... katsoa, meneekö leftykin kuumille kiville vai jääkö vihdoin seisomaan ad:ille hyllyyn? Mustavihreä bezel oli ihan Rolexille sopiva väritys kyllä.
Mä jotenkin olin lukevinani ettei SDDS:aan tullut uutta koneistoa kun siinä on jo sellainen. Lasike muuttui vähän kuperammaksi, rannekkeen lukkoa "downgreidattiin" ja bezelin kokoa jotenkin slimmattiin. Jos näin, ihan turhia muutoksia, jotka eivät oikeuta "New model"-nimikettä.

Odottelen sitten Milgaussini kanssa, josko sen hinnat ensi vuonna räjähtäisivät pilviin. Sitten laitan sen lihoiks...kassakaappiin. EDIT: hauskana kuriositeettina, että minulla oli tämä Milgauss myynnissä viimeksi vuonna 2014 hintaan 4950 euroa. Ei vaan mennyt kaupaksi, pyynti taisi olla liian kova. O tempora o mores.
 
Viimeksi muokattu:

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Äkkiseltään laskettuna julkaistiin n. 160 uutta mallia kaikkine eri variaatioineen. Silti ei himo ylly yhdenkään kohdalla. Toki, jos kelloja olisi saatavana, voisi vihreän gmt:n laittaa oikeaan ja pepsin vasempaan ranteeseen. Nupin ja päivyrin sijainnillako perustellaan vihreän gmt:n 550€ kalliimpi hinta pepsiin ja batmaniin?

41mm tiffany taisi jäädä pois valikoimasta. Oliko edes kahta vuotta myynnissä. Sen hinta taisi olla jo aiemmin pilvissä, miten käy nyt.
 

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 213
Mä jotenkin olin lukevinani ettei SDDS:aan tullut uutta koneistoa kun siinä on jo sellainen. Lasike muuttui vähän kuperammaksi, rannekkeen lukkoa "downgreidattiin" ja bezelin kokoa jotenkin slimmattiin. Jos näin, ihan turhia muutoksia, jotka eivät oikeuta "New model"-nimikettä.

No kappas kehveliä, siihen ehti tulla jo pari vuotta sitten uusi koneisto. Melkoisen kevyt oli sitten tämä uuden version päivitys, kyllä.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
839
Odottelen sitten Milgaussini kanssa, josko sen hinnat ensi vuonna räjähtäisivät pilviin. Sitten laitan sen lihoiks...kassakaappiin. EDIT: hauskana kuriositeettina, että minulla oli tämä Milgauss myynnissä viimeksi vuonna 2014 hintaan 4950 euroa. Ei vaan mennyt kaupaksi, pyynti taisi olla liian kova. O tempora o mores.
Ei tarvi mennä noin kauas edes. Foorumilla oli koronan alussa viidentonnin Milgauss myynnissä. Tuli viikko-kaksi perään kun olin Air-kingin ostanut 2020 alussa. Vähäni koitin ostatella vaan kantti loppui valitettavasti kesken. Tuossa oli tosin huolto edessä.

Samahan se oli Air-Kingin kanssa 4500 -5500 väliin sai käteltyä vielä 2019-2020. Nyt halvimmat 13 000 tietämillä... Hyviä kelloja nämä olivat tuohon viidentonnin hintaan. Kun kohta kolminkertaistaneet hintansa alkaa rahalla saada muutakin...
 

rantarolexi

Uusi jäsen
Liittynyt
31.3.2022
Viestit
2
Moikka,

Olen katsellut ensimmäistä kunnon kelloani jonkin aikaa ja nyt löytänyt mielestäni sopivan yksilön. Kyseessä 30 vuotta vanha Subi no date. Kello on täysi setti ja kello huollettu viikko sitten. Myyjä italiasta (Chrono24) ja vaikuttaa arvostelujen perusteella ihan pätevältä. Kyselin tarkemmin huollosta ja vastasivat seuraavasti:

"The watch was serviced a week ago and the maintenance was done in our laboratory by our watchmaker, the documentation is not released. The watch is under warranty for one year"

Tulisiko tästä huolestua ja odottaa uutta huoltoa heti parin vuoden päästä uudestaan? Vaikuttaako tämän ikäisessä kellossa arvonkehitykseen, mikäli ei ole huollettu tehty auktorisoidussa Rolex -huollossa (aiemmasta huoltohistoriasta tuskin on kuitenkaan tietoja)?

Tuleeko mieleen muita asioita, joita aloittelijan tulisi huomioida varsinkin tämän ikäisessä kellossa?


-Kaitsu
 

LKatajisto

Uusi jäsen
Liittynyt
5.3.2020
Viestit
92
Moikka,

Olen katsellut ensimmäistä kunnon kelloani jonkin aikaa ja nyt löytänyt mielestäni sopivan yksilön. Kyseessä 30 vuotta vanha Subi no date. Kello on täysi setti ja kello huollettu viikko sitten. Myyjä italiasta (Chrono24) ja vaikuttaa arvostelujen perusteella ihan pätevältä. Kyselin tarkemmin huollosta ja vastasivat seuraavasti:

"The watch was serviced a week ago and the maintenance was done in our laboratory by our watchmaker, the documentation is not released. The watch is under warranty for one year"

Tulisiko tästä huolestua ja odottaa uutta huoltoa heti parin vuoden päästä uudestaan? Vaikuttaako tämän ikäisessä kellossa arvonkehitykseen, mikäli ei ole huollettu tehty auktorisoidussa Rolex -huollossa (aiemmasta huoltohistoriasta tuskin on kuitenkaan tietoja)?

Tuleeko mieleen muita asioita, joita aloittelijan tulisi huomioida varsinkin tämän ikäisessä kellossa?


-Kaitsu
Arvonkehityksen kannalta tärkeimpiä asioita ovat onko kelloa kiillotettu ja kuinka monta kertaa sekä alkuperäisten osien vaihto uudempiin (viisarit, taulu, bezel). Mielestäni tämän yksilön viisarit näyttävät liian uusilta ollakseen alkuperäiset.

Olen itse kaksi kelloa hankkinut Chronosta ja molemmat olivat "juuri huollettuja" (toinen 5 tähden kauppias ja toinen yksityinen) ja molempiin piti teettää kunnollinen huolto. Lisäksi tuo kauppias kivenkovaan vakuutti, että kelloon asennetut osat ovat alkuperäisiä, mikä ei pitänyt paikkaansa. Toki palautukseen myyjä olisi suostunut.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
839
Moikka,

Olen katsellut ensimmäistä kunnon kelloani jonkin aikaa ja nyt löytänyt mielestäni sopivan yksilön. Kyseessä 30 vuotta vanha Subi no date. Kello on täysi setti ja kello huollettu viikko sitten. Myyjä italiasta (Chrono24) ja vaikuttaa arvostelujen perusteella ihan pätevältä. Kyselin tarkemmin huollosta ja vastasivat seuraavasti:

"The watch was serviced a week ago and the maintenance was done in our laboratory by our watchmaker, the documentation is not released. The watch is under warranty for one year"

Tulisiko tästä huolestua ja odottaa uutta huoltoa heti parin vuoden päästä uudestaan? Vaikuttaako tämän ikäisessä kellossa arvonkehitykseen, mikäli ei ole huollettu tehty auktorisoidussa Rolex -huollossa (aiemmasta huoltohistoriasta tuskin on kuitenkaan tietoja)?

Tuleeko mieleen muita asioita, joita aloittelijan tulisi huomioida varsinkin tämän ikäisessä kellossa?


-Kaitsu
Olen suhtautunut seuraavalla tavalla: Jos kellosta ei ole huoltopapereita virallisesta huollosta, tai vaihtoehtoisesti uskottavalta yksityiseltä huoltajalta tulee kelloon suhtautua huoltamattomana.

Melkoista koijaria ja vääntäjää mahtuu kellojen myyjin ihan täällä kotimaassakin. Aika tunnettu harmaakauppias myi subia epäilyttävän halvalla tovi taaksepäin. Myynti-ilmoituksessa luki, kello huollettu Lindroosilla ja päivämäärä. Kun papereita kyseli paljastui, että hajonnut ranneke oli tuolla päivällä korjattu. Jäi kaupat tekemättä ja kyseisen myyjän nettisivut kiertänyt tämän jälkeen kaukaa. Aina ei myöskään sarjanumerot täsmää papereissa. Helppo ottaa valokopioita huoltolapuista ja leikkiä tyhmää jos jää kiinni.

Toinen klassikko on ns. "hyvä-käyntiset" kellot. Kaksi kelloa on itsellä lähtenyt takuu-aikana huoltoon, jotka myyty erinomaisella käynnillä. Testattu ja käynti muutaman sekunnin sisään. Toinen kello ei käynyt lainkaan ja toinen oli minuuttiluvulla suoraan kaupan hyllystä otettuna. Näissä tuo takuu pelastanut suorilta. Kannattaa siis kello heti kuvata ja testata kun saat kauppiaalta. (Ranteessa seurata käynti...) Tällöin ei keskustelua, onko hajotettu itse vai oliko jo huoltoa vajaa.

Kotimaassa on vahva kuluttajansuoja ja vahvat rajat etämyynnissä. (14vrk palautus oikeus). Epäilyttäviä kelloja tohtii kokeille ottaa yritykseltä. Kun lähdetään kovin kauas suomesta ja kellojen hinnat karkaa sellaiselle luvulle, että menetetty rahamäärä harmittaa olisin varovainen. Ulkomailta olen itse tilaillut lähinnä Neuvosto-ihmeitä ja Casion tuotoksia. Näissä ei tule mahdoton lovi, vaikka kello jäisi kokonaan tulematta. Voisin myös nähdä uutta kelloa tilaavani pohjoiseuroopan luotettavilta kauppiailta.

Kannattaa myös huomioida, että Suomen hintataso tuppaa laahaamaan aika paljon Chrono24:n perässä. Hintatasolla en tarkoita kysyntöjä vaan sitä, millä kellon saa lopulta ostettua. Aika paljon on ollut merkkikelloissa neuvotteluvaraa kysyntään. Subi voi olla haastava, mutta saattaa noissakin olla liikkumavaraa.

Yksityiseltä ostoakaan en pois sulkisi. Helposti nuo trokarit merkkaa 15% Rolexiin katetta minimissään. Alkaa kymppitonnin kellossa mahtua parikin huoltoa tuohon marginaaliin.

Autokaupoilla ja kellokaupoilla huomannut samaa ilmiötä. Melko usein saattaa yksityinen myyjä antaa paljon rehellisemmän kuvauksen tuotteesta kuin kauppias. Yksityiseltä ostaessa riskit toki kovia. Pitää tietää mitä tekee ja olla varma, että kello on sitä mitä luvattu. Parhaat ja sujuvimmat kaupat tehnyt suoraan yksityisten myyjien kanssa sekä kelloissa, että autoissa.

Edit. Mitä tällä ajoin takaa, on se, että suomessakin saa olla varpaillaan noiden hyvien ja kehuttujen kauppiaidenkin kanssa. Mikä etu täällä, on se että he kyllä hoitavat homman kuntoon, mikäli asiat menee pieleen. Systemaattisesti saa kuitenkin valitettavasti kysellä esimerkiksi "unohtuneita" tilpehöörejä, rannekkeen pätkiä jne. Aistittavissa myös on, että kokeillaan huomaako asiakas. Asioista ei täällä valehdella, jotain oleellista saattaa vain unohtua sanoa. Tämä saattaa kuullostaa karulta, mutta näin on omalla kohdalla mennyt kaikki kaupat.

Mihin väitteeni perustuu on se, että omassa kello kokoelmassa ei ole vielä yhtään kauppaa tullut trokarien kanssa kotimaassa, ettei olisi tarvinnut perään soitella ja reklamoida. Kaippa se jostakin kertoo. Nämä vielä ostettu ns. hyvämaineisilta myyjiltä joita Rolex-ryhmässä joukolla kehutaan. Jos olet käytettyä autoa ostanut, saman tyyppistä vääntöä se toisinaan tuntuu olevan. Sarjassamme vaihdetaan ennen luovutusta huonommat renkaat alle, webaston kaukosäädin on kadonnut tai minimissään defan-johdot ja vararengas haihtunut koeajon jälkeen... Omalla kohdalla tavaraa on puuttunut jokaisesta full-setistä ja yhtä kelloa lukuunottamatta käynti ja huollon tarve on ollut aivan muuta kuin luvattu.

Toinen kommentti onkin se, että Full-setin käsite hieman elää. Pyydä kuva, jossa kaikki mitä matkassa. Esimerkiksi subissa taitaa rannekkeen pätkät olla aika hintavia lähteä haalimaan, jos niitä puuttuu. Kannattaa myös katsoa, että tulee mitä luvattu. Jotenkin mystisesti aina unohtuu hang-tagit ja pari palasta rannekkeesta laittaa laatikkoon ;) Pahoitellaan sitten perästä ja kirjekuoreen on laitettu lahjaa matkaan vaivan palkaksi. Viimeksi sain komean kangaskassin puuttuneiden tavaroiden kanssa, sitä ennen tuli hyvä ranneke.

Älä käsitä tätä viestiä väärin, jatkossakin tulen noilta edellä mainituilta ostamaan, hinta ollut kohdillaan ja lopulta asiat saatu kuntoon. Tuntuu vain pelinhenki olevan yllä kuvattu. Voi toki olla, että itsellä huonoa tuuria. Maailmalla on hyviä kauppiaita, ongelman ratkaisu saattaa vain olla haastavaa kun kieli ja kulttuuri eri. Saksalaisista myyjistä täytyy sanoa, että stereotypiä täsmällisyydestä omalla kohdalla osunut kohdille.:)
 
Viimeksi muokattu:

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Samaa mieltä kun edellinen. Tuo on kuitenkin 30-vuotias kello, joten jos se ei ole ollut safe queen vaan käyttökello, niin käytön jälkiä varmaan näkyy. Noissa kuvissa esim. rannekkeen väljyyttä on peitetty tuollaisella muovilla joka pitää kellon ryhdissä. Esim. Kelloklassikoilta löytyisi huomattavasti nuorempia yksilöitä muutamaa satasta kalliimmalla. Ne ovat toki hieman eri mallin subbareita ja eri asia tietysti, jos haluat nimen omaan tuon ikäisen kellon esim. syntymävuoden perusteella.
 

Pirde

Uusi jäsen
Liittynyt
17.8.2016
Viestit
20
Äääh, ehdin jo innostua vasuri-GMT:stä, mutta bezelin väri sammutti heti mielenkiinnon. Toivottavasti tekevät vielä vasuriversioita lisää.
 

rantarolexi

Uusi jäsen
Liittynyt
31.3.2022
Viestit
2
Kiitos kaikille vastauksista. Ajatus oli tosiaan ostaa 30-vuotis lahjaksi itselle oman syntymävuoden kello ja asettaa se taseelle ikuisesti. En kuitenkaan halua tyhmiä päätöksiä tehdä ja kellon tulisi olla myös jollakin tasoa järkevä sijoitus ilman ylimääräistä huolta kellon kunnosta ja jatkuvista huolloista. Tämän takia ylipäänsä olen päätynyt harkitsemaan eniten Rolexin ostoa, vaikka ulkonäöllisesti muitakin miellyttäviä vaihtoehtoja markkinasta löytyy.

Arvostan vastauksianne ja otan pohdinnat huomioon miettiessä oman ensimmäisen kellon ostoa.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
839
Tuli tovi taaksepäin päivän verran kierrettyä kellokauppoja ja testailtua ranteeseen kamppeita useammalta merkiltä. Samalla tuli todettua kuinka karu Rolexin tilanne alkaa olla.

Vähänsä alkanut kiinnostaa Explorer 2 kellot. Huomannut itsensä työkalukello-kaveriksi ja kyseistä ei paljoa foorumeilla näy, niin ajattelin olevan mahdollinen ostaa jopa uutena. Mikäli vain malttia riittää. Tässä olin väärässä. Kuulemma ei oteta edes listoille kyseiseen kelloon. Tuli kysäistyä, minkä kellon listoille olisi mahdollista päästä. Vastauksena tuli todella kiertelevä ja kaarteleva vastaus, jossa vastuu varmaan kuulijalla. Kuulemma DJ:n ehkä saattaisi pitkällä jonotuksella saada...

Toisin sanoen ei siis ainuttakaan sporttikelloa tai esimerkiksi OP:ta ole ainakaan tällä pärstävärkillä saatavissa. DJ:stäkin jos yhtään myyjän elekieltä oikein luin, saattaisi jonottamalla saada kellon suunnilleen samaan aikaan kuin Fennovoiman ydinvoimala tulee valmistumaan Pyhäjoelle tässä poliittisessa tilanteessa.

En varmaan viitsi alkaa soittelemaan muita myymälöitä läpi mikä heillä tilanne. Mielenkiintoinen on tosiaan tilanne, jos uusille Rolex-asiakkaille ei käytännössä ole ainuttakaan kellomallia merkiltä mahdollista saada...
 
Viimeksi muokattu:


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 597
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös