Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

Ulkomaalaiselta yksityiseltä henkilöltä olisi tarjolla Aquaracer (WAY2111). Osaako joku sanoa, että onko aito? Itse olen yrittänyt vertailla kuvia aitoihin enkä ole löytänyt eroja. Ainoastaan toi bezelin "lumehelmi" näyttää ehkä vähän erilaiselta. Paketissa on kyllä mukana jenkkiliikkeen takuukortti ja laatikko. Takuukortin ja kellon takakannen sarjanumerot täsmäävät.

Edit. Kuva poistettu, ei enää ajankohtainen kysymys.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

Yritin selvitellä, että millainen koneisto on Aquaracerissa (toki perus-Sellita, mutta kuinka viimeistelty?). Törmäsin netissä alla olevaan A Blog To Watchin jutun kuvaan suht uudesta Aquaracerista. Tuli vähän pettynyt olo. Etenkin toi valkoinen muovirengas laski tunnelmaa. Ei jotenkin innosta maksaa tollasesta reilusti yli tonnia (ovh. vielä yli 2 000 €) vaikka muuten onkin laadukkaan tuntuinen kello.

TAG-Heuer-Aquaracer-Sellita-SW200-Movement-7318.jpg
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: Tag Heuer

Onpas kökön näköinen.

Edit: just kun olen Tag inhoilusta päässyt siirtymään "ehkä vihreä Aquaracer voisi olla kiva"- tasolle. Tämä oli hyvä muistutus miksi Tag oli alunperin mielestäni kökkö.
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
596
Vs: Tag Heuer

Puhti sanoi:
Yritin selvitellä, että millainen koneisto on Aquaracerissa (toki perus-Sellita, mutta kuinka viimeistelty?). Törmäsin netissä alla olevaan A Blog To Watchin jutun kuvaan suht uudesta Aquaracerista. Tuli vähän pettynyt olo. Etenkin toi valkoinen muovirengas laski tunnelmaa. Ei jotenkin innosta maksaa tollasesta reilusti yli tonnia (ovh. vielä yli 2 000 €) vaikka muuten onkin laadukkaan tuntuinen kello.

TAG-Heuer-Aquaracer-Sellita-SW200-Movement-7318.jpg

No mutta, kappas vaan, onpas muuttanut muotoansa. Onko niin että Selitan koneisto on muuttanut kelloa muutenkin kuin koneiston osalta. Takakansikin on aivan eri näköinen. Vai onko käynyt niin, että kuviin on lipsahtanut replica, vai onko niin, että vanhassa vara parempi?

 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

Priima sanoi:
No mutta, kappas vaan, onpas muuttanut muotoansa. Onko niin että Selitan koneisto on muuttanut kelloa muutenkin kuin koneiston osalta. Takakansikin on aivan eri näköinen. Vai onko käynyt niin, että kuviin on lipsahtanut replica, vai onko niin, että vanhassa vara parempi?

Kyseinen kuva löytyi, kun luin A Blog To Watch-sivuston arviota:
https://www.ablogtowatch.com/tag-heuer-aquaracer-300m-watch-review/2/

En siis usko, että kyseessä on replica. Mietin tuotakin, että onko aikaisemmissa malleissa ollut tilanne parempi, esim. sen takia, että aiemmat mallit ovat olleet kapeampia.

jyzzzy sanoi:
Onpas kökön näköinen.

Edit: just kun olen Tag inhoilusta päässyt siirtymään "ehkä vihreä Aquaracer voisi olla kiva"- tasolle. Tämä oli hyvä muistutus miksi Tag oli alunperin mielestäni kökkö.

Jep, tää kyllä lannisti munkin Aquaracer-innostuksen. Olisi kuitenkin mukava nähdä muidenkin uudempien Aquaracerien takakannen alle ja saada lopullinen varmistus asiaan.
 

Oiva

Jäsen
Liittynyt
10.1.2017
Viestit
100
Vs: Tag Heuer

Muovi-insertit noissa kummassakin näyttää olevan sovitteina.

Joissain mekaanisissa laitteissa muovisovitteiden käyttö on tarkoituksenmukaista, sillä muovit joustavat ja takaavat - joissain yhteyksissä - metalleja tukevamman liitoksen. Tällaista on spekuloitu myös TAGin osalta, joko iskunkestävyyslisällä tai ilman. Itse en kyllä osta näitä päätelmiä: muovit haurastuvat ajan saatossa eikä kelloteollisuudessa tiettävästi käytetä muovisovitteita kuin kaikkein edullisimman pään kelloissa.

Omissa papereissani tonnin kieppeillä liikkuvissa sukelluskelloissa Oriksen Aquis ja Longinesin HydroConquest ovat Aquaraceriä korkeammalla.
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: Tag Heuer

Vaikka en ole koneisto edellä- tyyppejä niin silti soisi että reilun 2000eur kellon sisältä löytyisi jotain
muuta kuin muovilla tuettu koneisto jonka sisuskaluja ei kehtaa edes itse katsella.
Olisi luullut että koneiston kiinnityksen olisi voinut toteuttaa ja suunnitella hieman tyylikkäämmin. Nyt se
muistuttaa halvimpien eBay kiinakellojen koneistojen kiinnityksiä. Erittäin laiskaa ja halpaa suunnittelua.
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
596
Vs: Tag Heuer

No tuohon muoviisuuteen sanoisin, että monet nyky ”muovit” on kestävämpiä ja parempia monessakin käytössä kuin teräkset ja tuo haurastuminen koskee lähinnä halpoja ” keittiömuoveja”
Saattaahan se tehdä halvan vaikutuksen, jos niin mitä sitten, jos se on tarkoituksen mukaista?
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tag Heuer

Kyllä siellä on muovia mutta koneisto on kiinnitetty hyvin eikä tuo ole tekninen heikkous. Fiilispuolella vaan mekaanisten parissa vaikea paikka.
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: Tag Heuer

Juuri niin- fiilis puolella tökkää. Se kaikista tärkein.
Ei näitä hankintoja oikein muulla voi itselle perustella kuin fiiliksellä joka
aiheuttaa omistamisen halua. Muovirinkula, toimiva mutta ruma, ratkaisuna
ei nostata fiilistä.

Näyttää kuin puoli runkoa olisi tyhjää täynnä.
 

Oiva

Jäsen
Liittynyt
10.1.2017
Viestit
100
Vs: Tag Heuer

Tarkkaa tietoa ei ole siitä, että mistä aineesta nuo soviterenkaat tarkalleen ottaen ovat, mutta on joka tapauksessa aika haastavaa keksiä mitä teknistä etua esim. hartsista tehty sovite tuottaa mekaanisen kellon tapauksessa, ja toisaalta, että millainen olisi esim. zytelistä tehdyn sovitteen kustannus-hyöty-suhde.

Jos kuitenkin oletetaan, että muovisovite on itse asiassa teknisesti funktionaalisempi kuin alumiinista tai kuparista tehty, niin vielä haastavampaa on keksiä, miksei valmistaja ole yhtäältä nostanut esille ratkaisuaan markkinoinnissaan ja toisaalta ulottanut muovisovitetta myös merkin kalliimpiin kelloihin. Fiilisjuttuja näihinkin liittyy, mutten usko asian niihin tyhjentyvän.

Niin tai näin, niin ei muovisovite sinällään huonoa kelloa tee, vaikka syy sen käytölle olisi yksinkertaisesti saada DiCaprion Leksalle liksa kohdilleen.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

jyzzzy sanoi:
Juuri niin- fiilis puolella tökkää. Se kaikista tärkein.
Ei näitä hankintoja oikein muulla voi itselle perustella kuin fiiliksellä joka
aiheuttaa omistamisen halua. Muovirinkula, toimiva mutta ruma, ratkaisuna
ei nostata fiilistä.

Näyttää kuin puoli runkoa olisi tyhjää täynnä.

Juuri näin. Varmasti tuolla ei ole käytön suhteen yhtään mitään ongelmaa. Kuitenkin 2 000 € kellolla toivoisi ihan erilaista konehuonetta. Mun mielestä todella fiilistä latistava kuva. Ja jos vaikka 1 700 € laittaa kelloon niin ainakin mun varallisuudella sen toivoisi tuottavan kaikin puolin hyvän fiiliksen. Jos ko. kello maksaisi 700 €, antaisi paljon enemmän anteeksi.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

Oiva sanoi:
Tarkkaa tietoa ei ole siitä, että mistä aineesta nuo soviterenkaat tarkalleen ottaen ovat, mutta on joka tapauksessa aika haastavaa keksiä mitä teknistä etua esim. hartsista tehty sovite tuottaa mekaanisen kellon tapauksessa, ja toisaalta, että millainen olisi esim. zytelistä tehdyn sovitteen kustannus-hyöty-suhde.

Vanhoissa Certina DS-2:ssa on kuminen rengas tuomassa lisäsuojaa koneistolle. Eikö tuollainen ratkaisukin olisi mahdollista toteuttaa tähän? Samalla sillä olisi funktio ja näyttäisi huomattavasti paremmalta. Myös tyhjän tilan saisi pois.
 

Oiva

Jäsen
Liittynyt
10.1.2017
Viestit
100
Vs: Tag Heuer

Tuollaisia on joissain muissakin kelloissa, mutta niiden vaimennus-/suojaushyöty ei ole aivan yksiselitteinen. Pelkän koneiston ja kuoren välisen "vaimennuksen" sijaan aidosti vaimentavat mekanismit ovat monimutkaisempia. Esim. Casion G-Shockissa, joka on epäilemättä yksi parhaiten suojatuista peruskelloista, on useita erilaisia, sekä kumisia että metallisia, vaimennusrenkaita:

g_shock_-diagrams_1.jpg


Tämä menee kuitenkin osittain jo ohi aiheen. Itse tykkään kyllä Aquaracerin muotokielestä ja tauluista. Myös rannetuntuma vaikutti toimivalta näitä sovitellessani. Omia suosikkejani ovat erityisesti sinitauluiset:

wan2111-ba0822_5.jpg
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

Oiva sanoi:
Itse tykkään kyllä Aquaracerin muotokielestä ja tauluista. Myös rannetuntuma vaikutti toimivalta näitä sovitellessani.

Jep, ihan samaa mieltä. About kaikki muu onkin Aquaracerissa kohdillaan. On persoonallista muotoilua kuoressa, nautilusmaiset ja tyylikkäät vaakaraidat taulussa sekä erinomainen rannetuntuma. Hyvin lähellä oli ostopäätös.
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: Tag Heuer

Ymmärrän hyvin että muotokieli miellyttää.
Samasta syytä itse sovittelin kelloa ranteeseen.
Ei muuten ole juuri mitään eroa Singaporen kentällä vs kivijalka Suomessa. Doha oli kallein.
Singaporessa 1980eur ja Suomessa tarjottiin 2100eur.
Mutta eipä enää tarvitse tätä miettiä. Valitettavasti.

76497208ecbe8377061dc9eef59fcf8a.jpg
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tag Heuer

Ymmärrän fiilisjutun, itsekään en tuosta detaljista pidä mutta se on aina henkilökohtainen valinta ja tunne silti eikä tosiaan kata koko skeneä.

Aquaracer ei ole nimittäin ikinä ollut tuosta (jengi tietää detaljin) huolimatta yhtä suosittu ja hottis Suomen skenessä kuin tällä hetkellä. 43 mm malleista valkoinen myy ihan hulluna ja valkoinen kiertää myös käytettynä siksi, mutta armyversiota arvostetaan kovasti.

Ja nyt kun julkistettiin 41 mm -versiot ja uusia tauluja, on hype kova. Ikinä en ole nähnyt mm. yhdenkään version aiheuttavan yhtä paljon kuohuntaa ja kehuja kuin uuden antrasiitinharmaan.
 

Oiva

Jäsen
Liittynyt
10.1.2017
Viestit
100
Vs: Tag Heuer

Helppo uskoa, sillä omissa kuplissani Aquaracer on tämän hetken suosituin kellomalli, erityisesti "ensikellojaan" hankkineiden keskuudessa. Kukaan näistä ei käytä aikaansa kellojen parissa kellon käyttöä lukuun ottamatta enkä myöskään usko, että kenenkään ostopäätökseen vaikuttaisi millään tavalla tieto siitä, että kellon soviterengas on muovia.

Itse taas kuulun toisenlaiseen kellosegmenttiin, ja jonkin mallin suuri suosio on pikemminkin luotaantyöntö- kuin vetovoimatekijä ostopäätöksessä - siitäkin huolimatta, että suosio vaikuttaakin jälleenmyyntimahdollisuuksiin positiivisesti.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tag Heuer

Minun havaintoni melko kovien kelloharrastajien keskuudessa "kovin kesäkello ever" -tyyppinen meininki tänä vuonna.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

Oiva sanoi:
Helppo uskoa, sillä omissa kuplissani Aquaracer on tämän hetken suosituin kellomalli, erityisesti "ensikellojaan" hankkineiden keskuudessa. Kukaan näistä ei käytä aikaansa kellojen parissa kellon käyttöä lukuun ottamatta enkä myöskään usko, että kenenkään ostopäätökseen vaikuttaisi millään tavalla tieto siitä, että kellon soviterengas on muovia.

Hyvää keskustelua syntynyt tästä Aquaracer-kysymyksestä, kiitos siitä.

Ymmärrettävästi kellon ympärillä on hyvä hype. Onhan se monen makuun hiton hyvän- ja tuoreennäköinen kello. Kokojakin löytyy pienempään ja isompaan makuun sekä paljon eri värivaihtoehtoja. Kun kyseessä on vielä ns. entrylevel-kello, suurimmalle osalle ostajista ei varmasti ole suurta merkitystä, miltä takakannen alta näyttää.

Mulle toi näkymä on kuitenkin todella lannistava. Ymmärrän toki, että 2 000 eurolla ei saa vielä todellista kellosepän taidonnäytettä, mutta sillä rahalla pitäisi mun mielestä saada kuitenkin selkeästi tätä parempaa. Sen verran pitäisi hienolla perinteisellä merkillä olla ylpeyttä, että tietty laatutaso koskisi myös kelloon näkymättömiä kohtia. Kun ulkoisesti on tehty niin hieno kello, hoidettaisiin homma kotiin myös sisemmissä osissa. Jotenkin on sellainen fiilis, että esim. 60-luvulla suhteessa saman hintaluokan kellossa asiaa ei olisi hoidettu näin.

No ehkä mulla on liian romanttinen kuva nykyisestä kellobisneksestä, ja tätä bulkkia tää vaan on vielä tässä hintaluokassa.
 


Viimeisimmät keskustelut

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös