arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tag Heuer

Siis "fiilistaso". Ei tuollainen valmistaja laadusta tingi.

Samahan koskee Swatch Groupin "sekoitemateriaalia" ja hienosäädön vähentämistä powermatic-80-johdannaisissa.

Säästetään rahaa mutta uskotaan, ettei tekninen laatu siitä kärsi, ja noita laitetaan aina kohtaan, joissa se ei näy kuin sepälle.
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
597
Vs: Tag Heuer

No niin, tämä oli aika huvittava pläjäys, osoittaa, että aikalailla erilaisissa maailmoissa eletään.
No kukin tekee omat ratkaisunsa, jotkut vähän omituisin perustein, mutta näihän se menee.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

arbit sanoi:
Siis "fiilistaso". Ei tuollainen valmistaja laadusta tingi.

Kait viimeistely on osa laatua. Mun silmiin toi Tagin konehuone ja itse mylly eivät näytä kovin viimeistellyltä ja siten kovin laadukkaalta.

Priima sanoi:
No niin, tämä oli aika huvittava pläjäys, osoittaa, että aikalailla erilaisissa maailmoissa eletään.
No kukin tekee omat ratkaisunsa, jotkut vähän omituisin perustein, mutta näihän se menee.

Millä tavalla huvittava ja mitkä ovat omituiset perusteet?
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
597
Vs: Tag Heuer

Puhti sanoi:
arbit sanoi:
Siis "fiilistaso". Ei tuollainen valmistaja laadusta tingi.

Kait viimeistely on osa laatua. Mun silmiin toi Tagin konehuone ja itse mylly eivät näytä kovin viimeistellyltä ja siten kovin laadukkaalta.

Priima sanoi:
No niin, tämä oli aika huvittava pläjäys, osoittaa, että aikalailla erilaisissa maailmoissa eletään.
No kukin tekee omat ratkaisunsa, jotkut vähän omituisin perustein, mutta näihän se menee.

Millä tavalla huvittava ja mitkä ovat omituiset perusteet?

Mielestäni tässä vähän sivuseikat nousee pääseikaksi, ei millään pahalla, mutta näin se vaan on.
Jos koneisto on kunnossa, koppa kunnossa ja soviterengas, joka näkyy vain huollettaessa aiheuttaa noin suuria tunteita, se on sama kuin jättäisit auton ostamatta koska ilmansuodatin ei näytä hyvältä.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

Priima sanoi:
Mielestäni tässä vähän sivuseikat nousee pääseikaksi, ei millään pahalla, mutta näin se vaan on.
Jos koneisto on kunnossa, koppa kunnossa ja soviterengas, joka näkyy vain huollettaessa aiheuttaa noin suuria tunteita, se on sama kuin jättäisit auton ostamatta koska ilmansuodatin ei näytä hyvältä.

Ei ole mun mielestä osuva vertaus. Pikemminkin näin, että sama kun 3-sarjan Bemarissa konepellin avattua löydätkin 1.0 litrasen Pösön moottorin. Tietäisit, että se kyllä ajaa asiansa, mutta eihän se vastaa mitenkään odotuksiasi.

Kysehän ei ollut vain muovirenkaasta vaan ylipäänsä koko näkymästä, kun takakansi on avattu. Näkymä ei mun mielestä vastaa odotusta 2000 egen kellosta vaan jostain alle tonnin kellosta.

Lisäksi kelloissa on mun mielestä nimenomaan kyse yksityiskohdista. Moni kello on jäänyt mulla ostamatta, kun vaikka viisarit tai indeksit eivät innosta.
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
597
Vs: Tag Heuer

Puhti sanoi:
Priima sanoi:
Mielestäni tässä vähän sivuseikat nousee pääseikaksi, ei millään pahalla, mutta näin se vaan on.
Jos koneisto on kunnossa, koppa kunnossa ja soviterengas, joka näkyy vain huollettaessa aiheuttaa noin suuria tunteita, se on sama kuin jättäisit auton ostamatta koska ilmansuodatin ei näytä hyvältä.

Ei ole mun mielestä osuva vertaus. Pikemminkin näin, että sama kun 3-sarjan Bemarissa konepellin avattua löydätkin 1.0 litrasen Pösön moottorin. Tietäisit, että se kyllä ajaa asiansa, mutta eihän se vastaa mitenkään odotuksiasi.

Kysehän ei ollut vain muovirenkaasta vaan ylipäänsä koko näkymästä, kun takakansi on avattu. Näkymä ei mun mielestä vastaa odotusta 2000 egen kellosta vaan jostain alle tonnin kellosta.

Lisäksi kelloissa on mun mielestä nimenomaan kyse yksityiskohdista. Moni kello on jäänyt mulla ostamatta, kun vaikka viisarit tai indeksit eivät innosta.

No ei tuo sinunkaan vertaus ole juuri sen parempi, silloinhan Tagin takakannen takaa olisi pitänyt paljastua joku muu koneisto kuten vaikka Seikon 7S26.

Viisareita ja indeksejä tuijottelet päiväkausia mutta koneisto on se joka tekee työn, jos siinä olisi ongelma niin Okei mutta näin kuitenkaan ei nätävästi ole ainoastaan ulkonäkö ei natsaa.

Omata osaltani päätän tämän keskustelun tähän, joten Dixi, et animam levavi.
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: Tag Heuer

Kuten ylempänä verrattiin osuvasti- olisiko hyväksyttävää jos BMW:n konehuoneesta löytyy pikkuinen pösön moottori.

Tai olisiko hyväksyttävää jos Bemarin konepellin alla olisi sinne päin viimeistelty moottoritila? Olisiko BMW:llä oikeutta
pyytää korkeampaa hintaa moneen muuhun automerkkiin verrattuna jos moottoritilan viimeistely muistuttaisi
80-lun Fiat Unon moottoritilaa? Ei sitä konepeltiä pitäisi tarvita nostella joka kerta pihasta lähdetään mutta kyllä
se omaan omistamisen haluun vaikuttaviin fiiliksiin vaikuttaisi jos tietäisin että komean pellin alla on laiskaa ja rumaa suunnittelua
vaikka ko autolla kauppaan pääsisikin.

Jos sillä mitä kellon kuoren alta löytyisi ei ole mitään merkitystä niin miksi kukaan valmistaja käyttää resursejaan siihen
että koneiston kiinnitys tehdään kauniisti ja huolella? Itselleni hyvin viimeistelty kokonaisuus kertoo laadusta ja siitä
että kyseisen laitteen oletetaan kestävän keskivertoa pidempään.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Tag Heuer

Priima sanoi:
]
No ei tuo sinunkaan vertaus ole juuri sen parempi, silloinhan Tagin takakannen takaa olisi pitänyt paljastua joku muu koneisto kuten vaikka Seikon 7S26
No vaihda Pösön moottorin tilalle karunnäköinen ja pieni BMW:n 1.0 litrainen moottori. Ymmärsit kuitenkin varmaan siitä huolimatta pointin.

Priima sanoi:
Viisareita ja indeksejä tuijottelet päiväkausia mutta koneisto on se joka tekee työn, jos siinä olisi ongelma niin Okei mutta näin kuitenkaan ei nätävästi ole ainoastaan ulkonäkö ei natsaa

Kyllä, mm. koneiston karu ulkonäkö ei vastaa yli 2 000 euron hintaluokkaa. Tuolla hinnalla saa jo ihan eri tavalla viimeisteltyjä koneistoja.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tag Heuer

Kyllä, mm. koneiston karu ulkonäkö ei vastaa yli 2 000 euron hintaluokkaa. Tuolla hinnalla saa jo ihan eri tavalla viimeisteltyjä koneistoja.

Totta. Mutta kellot on niin paljon monella muullakin tavalla tunnetta kuin koneisto ja sen kiinnityksen materiaalit. Eikä umpitakakannen alla näköön yleensä edes panosteta, case Rolex.

En väittele sinänsä aiheesta ja tunteisiimme meillä jokaisella on oikeutukset. Mutta brändit, kuoret, design, ulkoiset materiaalit myös.

Osa kelloskenestä painottuu enemmän horologiaan ja taitaviin sekä hienoviimeisteltyihin ja koristeltuihin koneistoihin, osa ulkonäköön ja historiaan, mikä minkäkin mallin ja yksilön kohdalla.

Minä esim. en tykkää noista yleistyneistä parin konsernin "tehdään edullisemmalla" -tavoista mutta muutama tuon nyt kritisoidun mallisarjan kello on siitä huolimatta aivan varmasti sekä laadukas ja miljoonien ihmisten mielestä jumalattoman kaunis, harmoninen kapine.

Jokainen hankinta tuppaa olemaan joko pienen pieni kompromissi useimmille jo lähtökohtaisesti tai niinkin, että ehtii kyllästyä joka tapauksessa ennen vuorokauden päättymistä johonkin yksityiskohtaan.

Bezel keskittää 1/10 mm sivuun tai sen tuntuma on liian pehmeä taikka löysä, tai kello on milloin liian suuri/pieni. Ko. mallisarjan 43 mm monille on suuri, siis ettei istu tai on livenä isompi kuin kuvista odotettu. Jos kaiken aina rannettaisi, monille etäostajille ja flippaajille jäisi 90 % hankkimatta (mm. minulle).

Tapaan usein sanoa siksi, että täydellisyyttä ei ole olemassa, on vain erilaisia toteutuksia ja ihmisiä - että: kelloja ne vain on. Aina, jos kohtaan jotain uskonsodan tyyppisiä ryhmäytymisiä ja/tai vihastumisia mm. vääränlaisesta hommagesta.

Hienoa aina, että jokin asia herättää ihmisissä intohimoja, ja itse arvostan niiden mielipiteiden ja makujen esilletuonnin asiallisuutta ja kunnioitusta erilaisia makuja kohtaan. Dissaaminen on tosi helppo tie.
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
597
Vs: Tag Heuer

Puhti sanoi:
Priima sanoi:
]
No ei tuo sinunkaan vertaus ole juuri sen parempi, silloinhan Tagin takakannen takaa olisi pitänyt paljastua joku muu koneisto kuten vaikka Seikon 7S26
No vaihda Pösön moottorin tilalle karunnäköinen ja pieni BMW:n 1.0 litrainen moottori. Ymmärsit kuitenkin varmaan siitä huolimatta pointin.

Priima sanoi:
Viisareita ja indeksejä tuijottelet päiväkausia mutta koneisto on se joka tekee työn, jos siinä olisi ongelma niin Okei mutta näin kuitenkaan ei nätävästi ole ainoastaan ulkonäkö ei natsaa

Kyllä, mm. koneiston karu ulkonäkö ei vastaa yli 2 000 euron hintaluokkaa. Tuolla hinnalla saa jo ihan eri tavalla viimeisteltyjä koneistoja.

No hemmetti, pakko vastata ei vieläkään tuo moottori vertaus natsaa, siellä oli juuri se kone mikä pitikin siitä vain oli jätetty päältä se suojamuovi pois tai korvattu se toisenlaisella.
 

Oiva

Jäsen
Liittynyt
10.1.2017
Viestit
100
Vs: Tag Heuer

Minusta on ihan ok, ja jopa suotavaa, että harrastajat nostavat esille erilaisia omasta näkökulmastaan ongelmallsia pointteja. Kellojen hinnat nousevat jatkuvasti, mutta samalla pyritään myös laskemaan tuotantokustannuksia, mikä näkyy myös teknisissä ratkaisuissa. T-H ei ole tässä suinkaan ainoa, vaikka onkin joutunut viime aikoina muutamien "kohujen" keskelle; muovisovitteen lisäksi 1887-koneiston Citizen-lainoista puitiin useampi vuosi sitten eikä merkki säilynyt monen mielestä tapauksesta täysin kuivin jaloin.

Toisaalta joitain tuotantotaloudellisin perustein tehtyjä ratkaisuja voi pitää myös kuluttajaystävällisinä. Esim. moduulikronot, joita myös ko. merkki on kehitellyt, ovat ainakin huollon ja huoltohinnan näkökulmasta integroituja mieluisampia.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tag Heuer

Oiva sanoi:
Minusta on ihan ok, ja jopa suotavaa, että harrastajat nostavat esille erilaisia omasta näkökulmastaan ongelmallsia pointteja. Kellojen hinnat nousevat jatkuvasti, mutta samalla pyritään myös laskemaan tuotantokustannuksia, mikä näkyy myös teknisissä ratkaisuissa. T-H ei ole tässä suinkaan ainoa, vaikka onkin joutunut viime aikoina muutamien "kohujen" keskelle; muovisovitteen lisäksi 1887-koneiston Citizen-lainoista puitiin useampi vuosi sitten eikä merkki säilynyt monen mielestä tapauksesta täysin kuivin jaloin.

Toisaalta joitain tuotantotaloudellisin perustein tehtyjä ratkaisuja voi pitää myös kuluttajaystävällisinä. Esim. moduulikronot, joita myös ko. merkki on kehitellyt, ovat ainakin huollon ja huoltohinnan näkökulmasta integroituja mieluisampia.

Pohja taisi olla Seikon. Anyways ongelmana vain markkinointi. Ei ole Nomoksellakaan mitenkään maine mennyt, vaikka heidän in-housensa perustuu Peseux/ETA 7001:een jne. Jostain nuo tapaavat liikkeelle lähteä. Sama koskee käsittääkseni yleisesti alaa. "In-house" vs in-house.

Itse en tykkää käyttömukavuudeltaan upeasta 1887:sta siksi, että minusta se on raskaskäyntinen ja huoltotarvetta pukkaa helpommin kuin jotkut vuosikymmeniä pärjäävät (toki suositus 5-10 v).

Modulikronoista on usein sepät valittaneet. Jotkut sitä mieltä, että moduli vaihdetaan huollossa kokonaan hankaluuden vuoksi, toiset taas pitävät sitä ongelmattomana huoltaa. Kun itse en ole seppä, en osaa sanoa, onko kyseessä sama kuin huono verisuoni, josta toinen hoitaja saa helposti verta, toinen repii käden hajalleen..
 

tommi2

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2017
Viestit
69
Vs: Tag Heuer

Miten Tag Heuerin huolto onnistuu Suomessa ja missä hintaluokissa pyöritään? Iski vain silmään tuo useammin huollattamisen tarve ja tuli tämä kysymys mieleen?
 

Spoonie

Uusi jäsen
Liittynyt
12.5.2019
Viestit
2
Aquaracer miellyttää minun silmääni erittäin paljon ja sen hankintaa olen vakavasti miettinyt. Tämän löysin Chrono24:sta:

https://www.chrono24.fi/tagheuer/aquaracer-calibre-5-41mm--way211aba0928--id10966508.htm

En ole ennen Chronosta mitään tilannut, mutta tuo myyjä näyttää olevan trusted seller, joten kauppojen pitäisi olla ok. Mitä tuosta kehtaa tarjota? Kiitos neuvoista!

Edit. Nyt vasta huomasin, ettei myyjälle voi tarjota hintaa. Tällä mennään siis.
 
Viimeksi muokattu:

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Aquaracer miellyttää minun silmääni erittäin paljon ja sen hankintaa olen vakavasti miettinyt. Tämän löysin Chrono24:sta:

https://www.chrono24.fi/tagheuer/aquaracer-calibre-5-41mm--way211aba0928--id10966508.htm

En ole ennen Chronosta mitään tilannut, mutta tuo myyjä näyttää olevan trusted seller, joten kauppojen pitäisi olla ok. Mitä tuosta kehtaa tarjota? Kiitos neuvoista!

Edit. Nyt vasta huomasin, ettei myyjälle voi tarjota hintaa. Tällä mennään siis.

Aquaracer hivelee kyllä omaakin silmää. Todella hieno kello designiltaan ja hyvin viimeistelty ulkoisesti. Itselle oli pettymys se, miltä kello näyttää, kun avaa konehuoneen. Perus ETA-mylly muovirenkaalla vähän latisti fiilistä. Silti olisi mieluusti etenkin valkoisen Aquaracerin omistaja.

Uutena tota ei varmasti oikein alle 1500 euron saa, mutta toisaalta läheskään täyttä hintaan ei kannata ostaa.
 

Spoonie

Uusi jäsen
Liittynyt
12.5.2019
Viestit
2
Pitkään tuli Aquaracerin hankintaa mietittyä, mutta eilen tein päätöksen tilata tuo linkkaamani kello. Juuri tuli DHL:ltä viesti, että huomenna olisivat jo pakettia tuomassa. Pirun nopea toimitus jos tosiaan huomenna kello on perillä.

Tiedän, että Aquaracer ei konehuoneen puolelta edusta sitä parasta, mutta tuo design on vain niin hieno.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Pitkään tuli Aquaracerin hankintaa mietittyä, mutta eilen tein päätöksen tilata tuo linkkaamani kello. Juuri tuli DHL:ltä viesti, että huomenna olisivat jo pakettia tuomassa. Pirun nopea toimitus jos tosiaan huomenna kello on perillä.

Tiedän, että Aquaracer ei konehuoneen puolelta edusta sitä parasta, mutta tuo design on vain niin hieno.

Onnittelut, varmasti mainio valinta ja tuskin tulet pettymään. Ja kyllä on nopeeta toimintaa. Ei tarvi kauaa kärvistellä
 

timemachine

Uusi jäsen
Liittynyt
12.2.2020
Viestit
15
Vs: Tag Heuer

Kuten ylempänä verrattiin osuvasti- olisiko hyväksyttävää jos BMW:n konehuoneesta löytyy pikkuinen pösön moottori.
.

Itse asiassa nykyään yllättävänkin monen BMW:n konepellin alta löytyy pösön (citikan) kone ;)
Asiaan:
Rolex myyty ja nyt pitäisi saada uusi kello ranteeseen.
Minulla on joku fetissi Tag Heueriin ja olen käynyt sovittamassa 41mm Aquaraceria sinisenä. Aivan älyttömän hieno ja juuri oikeanlainen minulle, mutta:
Listahinta tuolle on n 2500 euroa. Sen saisi tasan kahdella, siis Suomalaisesta kivijalkakaupasta. Nettikaupoisa melkein sama, paitsi:
Yksi Monacolainen putiikki Mall of the Watch kauppaa tuota tasan 1500:lla!
Miten ihmeessä noilla voi olla noin erilaisia hintoja? Kuitenkin tismalleen samasta kellosta kyse.
Suomesta saisi tuon saman tein ranteesen, Tuo Monacolainen odotuttaisi n 6 viikkoa, mutta kyllä sitä melkein 500 euron edestä hieman odottutaisi. Ei kyllä kovin hyvältä "investoinnilta" kuulosta, jos hinnat noin paljon putoaa, vai mistä on kysymys.
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
597
Itse asiassa nykyään yllättävänkin monen BMW:n konepellin alta löytyy pösön (citikan) kone ;)
Asiaan:
Rolex myyty ja nyt pitäisi saada uusi kello ranteeseen.
Minulla on joku fetissi Tag Heueriin ja olen käynyt sovittamassa 41mm Aquaraceria sinisenä. Aivan älyttömän hieno ja juuri oikeanlainen minulle, mutta:
Listahinta tuolle on n 2500 euroa. Sen saisi tasan kahdella, siis Suomalaisesta kivijalkakaupasta. Nettikaupoisa melkein sama, paitsi:
Yksi Monacolainen putiikki Mall of the Watch kauppaa tuota tasan 1500:lla!
Miten ihmeessä noilla voi olla noin erilaisia hintoja? Kuitenkin tismalleen samasta kellosta kyse.
Suomesta saisi tuon saman tein ranteesen, Tuo Monacolainen odotuttaisi n 6 viikkoa, mutta kyllä sitä melkein 500 euron edestä hieman odottutaisi. Ei kyllä kovin hyvältä "investoinnilta" kuulosta, jos hinnat noin paljon putoaa, vai mistä on kysymys.

Tuo Monacolainen likenee harmaa myyjä ja takuu lienee tyyliiin kunnes perävalot häviää. Tuo wanha keskustelu oli sikäli huvittava, että kone oli ihan oikea mutta ripustuksia moitittiin vääriksi, joten Bemari vertaus sikäli ontui. Kuten kelloissa nykyään monissa autoissa käytetään yhteistyötä moottorin jopa koko autojen osalta. Surulinen esimerkki oli kun Mersu teki Nissanin Navarasta omalle merkkille avolavan ja yritti myydä niitä 10 000€ kalliimmalla, kansa ei jostain syystä lämmennyt ja nyt se poistuu markkinoilta. Kellossa se kuitenkin näyttää onnistuvan joiltain.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 570
Viestit
64 612
Jäsenet
6 962
Uusin jäsen
Topi.
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös