.

Vs: Luopuisitko lempikellostasi, mikälli joku tarjoaisi 2X ostohinnan?

Riippuu kellon tarinasta, tykkäämisestä ja uudelleen hankkimisen vaikeudesta.

Useimmiten joo, mutta joidenkin kohdalla se olisi hetkestä kiinni, esim. "aika ei ole vielä valmis".

Casiodude sanoi:
Matikkapää temppuilee, eli saamani hinta oli 2,3 kertainen omaan ostohintaan. Ostin noin 6 kk sitten.

Huomattava summa.
Kello ei ole ns. Hyllytavaraa, ebaystä voi löytyä yksittäisiä.

jälleenhankintahinta vähemmän kuin saamani hinta.

Näin on käynyt kerran aikaisemmin. Silloin vaihtui auton omistaja,
taas kerran tarjottu hinta oli niin suuri, että ei voi mitenkään
kieltäytyä.

Ostin tänään Monacon, josta olin käynyt keskusteluja kuukausia. Jos tänään siitä tarjotaan rahaa, se ei ole kaupan. Koska niin paljon siitä ei kukaan tarjoaisi, eikä se ole tänään kaupan tuplana tai triplana. Hitaissa jutuissa on se hyvä puoli, että ne ovat kestävämpiä kuin nopeat.

Totta kai

Siten, että tänään tykkään enemmän tästä kellosta kuin rahasta.

Annan aika paljon mennä fiilis edellä.

Palstan kulttuuriin ei kuulu analysoida muita tai paremmintuntea heitä kuin he itse - eikä muutenkaan sivistyneeseen keskusteluun. Lopetan tältä osin tämän ketjun.

Se, mitä muut on tai ei, on ihan heidän asia.

Jotkut ihmiset on helpommin ostettavissa kuin toiset.
AP ilmeisesti erittäin helposti.

"Kriittinen keskustelu" on kohteiden ja asioiden arviointeja, ei kanssakeskustelijain, vinkkaan autoritäärikortilla, olen tehnyt tätä niin kauan, että en jaksa yhtään tällaista diskurssia.

Casiodude sanoi:
arbit sanoi:
"Kriittinen keskustelu" on kohteiden ja asioiden arviointeja, ei kanssakeskustelijain, vinkkaan autoritäärikortilla, olen tehnyt tätä niin kauan, että en jaksa yhtään tällaista diskurssia.

Se, että osoitin aukottomasti, että mielipiteesi ei päde, jos
olosuhteita kärjistetään, oikeuttaa vetämään ns. Herneen nenään.

Itse käyn työkseni haastavia neuvotteluja, se että keskustelussa provosoituu tai pahimmassa tapauksessa suuttuu useinmiten heikentää omia asetelmia.
Olen tehnyt sitä niin kauan, että osaan asettua tilanteen ulkopuolelle ja pitää pään kylmänä. Mutta, alkuasetelman tarkoitus tässä keskustelussa olikin, hypoteettinen, mitä jos...

Mitä ihmettä sinä höpötät?
Millä tavalla sinä olet aukottomasti osoittanut mitään muuta kuin että sinä olet ostettavissa?

En ole vetänyt hernettä nenään. Mutta en osallistu asiattomiin keskusteluihin, vaikka ne tilaisivat sitä ja pärjäisin helposti kun nämä on nähty tuhannesti, mutta maailma ansaitsee parempaa kuin egomme. En aio analisoida tätä diskurssia syvemmin. Kiitos silti tähänastisesta.

Jos kellolla on minulle tunnearvoa, niin miksi luopuisin siitä ns. normaalissa elämäntilanteessa?

Ymmärtäisin luopumisen jos olet rahaton ja tarvitset rahaa johonkin poikkeukselliseen/yllättävään menoon.
Muuten en näe mitään syytä luopumiseen. Rahani teen toisaalla, kellot on ainoastaan harrastus.

Edit.
Ennemminkin ihmettelen, että kuinka kukaan voisi myydä tunnearvoa sisältäviä tavaroita ellei ole aivan pakko?

Casiodude voisi vähän höllätä, pliis.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Mainos

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 132
Jäsenet
7 591
Uusin jäsen
WatchesWhyNot
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back