Terve kaikille!
Täytän 17. heinäkuuta 62 vuotta. Olen syntynyt ja suurimman osan ikääni asunut Helsingissä, mutta 8 vuotta myös ulkomailla, eri maissa. Nykyään asun (vuosi sitten muutin) Porvoon seudulla. Työskentelen aikuiskouluttajana. Aiemmin paljolti ilmailupuolella, nykyään merenkulun parissa. Välillä muuallakin.
Kelloista kiinnostuin ensi kerran tosissani, kun sain ensimmäisen kelloni 7-vuotislahjaksi faijalta. Se oli 17-kivinen Leopard-merkkinen aikarauta. Kaukomarkkinat oy toi tätä sveitsiläismerkkiä maahan tuolloin ja isäni sai varmaankin kellon sopuhintaan, kun työskenteli kyseisessä firmassa tuolloin. Minulle tuo kello oli aarre. En ole varmaan yhdestäkään synttärilahjasta iloinnut samalla mitalla kuin tuosta ihmeestä ranteessani silloin kauan sitten. Niin, pian siitä tulee tasan 55 vuotta. keeloa ei minulla valitetttavasti ole jäljellä, se varastettiin kerrostalosaunan pukuhuoneesta joskus vuonna 1968 suunnilleen. Tuon jälkeen minulla on luonnollisesti ollut monenlaisia kelloja, enimmäkseen ihan tavallisen tallaajan malleja, mutta viime vuosina olen alkanut hankkia hiukan hintavampiakin. En tosin, vielä ainakaan, Rolexia, mutta mistäs sen tietää vaikka vielä innostuisi sellaisenkin ostamaan. Tosin täytyy sitä ennen säästää kyllä melko pitkän aikaa. Tykkään wanhan liiton miehenä ostaa kelloni, jopa autoni, kertamaksulla käteisenä, en oikein piittaa osamaksuista.
Mukavaa, että tällainen keskusteluryhmä on olemassa. En tiedä paljonko kykenen avittamaan sen antia omalla panoksellani, mutta ainakin itse voin oppia paljonkin. En sanoisi itseäni varsinaisesti hard core kellomieheksi, mutta kiinnostukseni on aitoa ja se on jo jatkunut pitkään.