Esittele itsesi

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Tervetuloa palstalle. Hieno "kulma" kelloharrastukselle liittää se vahvasti pukeutumiseen. Hyvä osoitus siitä, kuinka monesta suunnasta tähän hienoon harrastukseen voi tulla. Vaikka en itse erityisesti panosta pukeutumiseen, mietin kyllä kellovalintaa aina osana pukeutumista.

Samoin se minullakin kävi. On myös lähtenyt molemmilta osin lapasesta. :D
 

an300

Uusi jäsen
Liittynyt
10.5.2019
Viestit
7
Tervehdys kaikille.
Kauan olen lueskellut täältä juttuja, ja katsoin asialliseksi myös liittyä foorumiin. Keskustelu on ollut mielestäni mukavaa ja asiallista. Kauppaosio on erinomainen!
Sitten muutama sana itsestäni: kellohöperyys alkoi n.8 v. sitten, kun sain perinnöksi vaarini omegan(geneve dynamic 70-lukua). Kunnostutin sen, mutta siitä tuli jotenkin niin hieno etten raaskinut käyttää sitä kuin juhlatilaisuuksissa, joten "jouduin" ostamaan käyttökellon... Nopeasti ja vähällä harkinnalla päädyin certinan ds suklariin titaanisena. Ihan kiva ja hyvä kello se on ollut, mutta joku juttu puuttui...
Höperyys iski ja ostin sitten syntymävuoteni omega mark2:n. Tämä on edelleenkin suosikkini ja omistuksessa varmaan loppuun asti!
Kaikenlaisia omegoita on sitten tullut hommailtua, mutta yhden vain olen myynyt. (senkin myyminen on harmittanut näin jälkikäteen vietävästi!) Kelloja siis on päässyt hiukan kertymään nurkkiin, mutta onneksi ne eivät vie paljoa tilaa... Tosiaan vain yksi tehdasuusi kello on toistaiseksi hankittu. MUTTA laitoin viikko sitten tilaukseen Monteredosta (verkkokauppa) uuden Tudor black bay cronon. Katsotaan millainen se sitten on, kun saapuu....
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Tervetuloa palstalle!

Kuulostaa kovin tutulle tuo, että etenkin alussa ei uskalla käyttää arvokkaimpia kelloja (tunnearvoltaan tai euromääriltään). Nykyisin itse käytän kaikkia kelloja enkä pelkää naarmuja. Käyttöä vartenhan nämä on tehty ja kolhut kertovat vaan elämästä.

Jäädään odottelemaan kuvia Tudorista. Ja laitahan jossain vaiheessa kuvaa kokoelmasta kellokokoelma-ketjuun.
 

pihvi63

Uusi jäsen
Liittynyt
24.5.2019
Viestit
1
Haudi,olen 55v. karvainen hjalmar(mies) ja kelloista ollut ikäni kiinnostunut.Ilmeisesti perintönä isältä tullut,sillä muistan hänen ensimmäisen kellonsa joka oli Omega Seamaster vm.1960 loppupuolelta.Tällä hetkellä löytyy 5kpl swiss made automaattia, valjoux 7750,eta7751 ja 3kpl eta 2824 koneistolla.Loppua ei näy,sillä olen taas aikeissa hankkia lähinnä sukelluskellon(pakko hankkia,sillä tytär vei 1000m sukeltajan kellon jonka juurikin ostin).Sen verran olen vanha jäärä,että kiinnostaa vain swiss made kellot.Työkseni teen it:tä ja kalastus on intohimoni,tähän päivään mennessä 45 vuotta olen viskonut periaatteella että tuli eli ei;).Aikoinaan ostin vaimolle "kunnon" kellon kaikkien patteri rimpuloiden jälkeen,eli siis swiss automaatin ja kun on kauniimmasta sukupuolesta kyse niin mikään ei ole rajana;laitatutin kys.kelloon 12 timanttia kehälle(jostain syystä vaimokin alkoi pitämään kelloa ranteessa:p).
 

Starba

Uusi jäsen
Liittynyt
29.6.2019
Viestit
3
Terve kaikille!

Täytän 17. heinäkuuta 62 vuotta. Olen syntynyt ja suurimman osan ikääni asunut Helsingissä, mutta 8 vuotta myös ulkomailla, eri maissa. Nykyään asun (vuosi sitten muutin) Porvoon seudulla. Työskentelen aikuiskouluttajana. Aiemmin paljolti ilmailupuolella, nykyään merenkulun parissa. Välillä muuallakin.

Kelloista kiinnostuin ensi kerran tosissani, kun sain ensimmäisen kelloni 7-vuotislahjaksi faijalta. Se oli 17-kivinen Leopard-merkkinen aikarauta. Kaukomarkkinat oy toi tätä sveitsiläismerkkiä maahan tuolloin ja isäni sai varmaankin kellon sopuhintaan, kun työskenteli kyseisessä firmassa tuolloin. Minulle tuo kello oli aarre. En ole varmaan yhdestäkään synttärilahjasta iloinnut samalla mitalla kuin tuosta ihmeestä ranteessani silloin kauan sitten. Niin, pian siitä tulee tasan 55 vuotta. keeloa ei minulla valitetttavasti ole jäljellä, se varastettiin kerrostalosaunan pukuhuoneesta joskus vuonna 1968 suunnilleen. Tuon jälkeen minulla on luonnollisesti ollut monenlaisia kelloja, enimmäkseen ihan tavallisen tallaajan malleja, mutta viime vuosina olen alkanut hankkia hiukan hintavampiakin. En tosin, vielä ainakaan, Rolexia, mutta mistäs sen tietää vaikka vielä innostuisi sellaisenkin ostamaan. Tosin täytyy sitä ennen säästää kyllä melko pitkän aikaa. Tykkään wanhan liiton miehenä ostaa kelloni, jopa autoni, kertamaksulla käteisenä, en oikein piittaa osamaksuista. :)

Mukavaa, että tällainen keskusteluryhmä on olemassa. En tiedä paljonko kykenen avittamaan sen antia omalla panoksellani, mutta ainakin itse voin oppia paljonkin. En sanoisi itseäni varsinaisesti hard core kellomieheksi, mutta kiinnostukseni on aitoa ja se on jo jatkunut pitkään.
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Terve kaikille!

Täytän 17. heinäkuuta 62 vuotta. Olen syntynyt ja suurimman osan ikääni asunut Helsingissä, mutta 8 vuotta myös ulkomailla, eri maissa. Nykyään asun (vuosi sitten muutin) Porvoon seudulla. Työskentelen aikuiskouluttajana. Aiemmin paljolti ilmailupuolella, nykyään merenkulun parissa. Välillä muuallakin.

Kelloista kiinnostuin ensi kerran tosissani, kun sain ensimmäisen kelloni 7-vuotislahjaksi faijalta. Se oli 17-kivinen Leopard-merkkinen aikarauta. Kaukomarkkinat oy toi tätä sveitsiläismerkkiä maahan tuolloin ja isäni sai varmaankin kellon sopuhintaan, kun työskenteli kyseisessä firmassa tuolloin. Minulle tuo kello oli aarre. En ole varmaan yhdestäkään synttärilahjasta iloinnut samalla mitalla kuin tuosta ihmeestä ranteessani silloin kauan sitten. Niin, pian siitä tulee tasan 55 vuotta. keeloa ei minulla valitetttavasti ole jäljellä, se varastettiin kerrostalosaunan pukuhuoneesta joskus vuonna 1968 suunnilleen. Tuon jälkeen minulla on luonnollisesti ollut monenlaisia kelloja, enimmäkseen ihan tavallisen tallaajan malleja, mutta viime vuosina olen alkanut hankkia hiukan hintavampiakin. En tosin, vielä ainakaan, Rolexia, mutta mistäs sen tietää vaikka vielä innostuisi sellaisenkin ostamaan. Tosin täytyy sitä ennen säästää kyllä melko pitkän aikaa. Tykkään wanhan liiton miehenä ostaa kelloni, jopa autoni, kertamaksulla käteisenä, en oikein piittaa osamaksuista. :)

Mukavaa, että tällainen keskusteluryhmä on olemassa. En tiedä paljonko kykenen avittamaan sen antia omalla panoksellani, mutta ainakin itse voin oppia paljonkin. En sanoisi itseäni varsinaisesti hard core kellomieheksi, mutta kiinnostukseni on aitoa ja se on jo jatkunut pitkään.

Eipä sitä liene yhtä oikeaa tapaa olla harrastaja, kevyt tai hard core. Suomalainen kelloala eli tuolloin 50-luvulta aina 90-luvun loppuun asti kulta-aikaa, kun kärjistetysti kaikki kävi kaupaksi. Nythän tilanne on hieman toinen, kun ostaminen on murroksessa ja esimerkiksi kivijalkayrittäminen on "vain" yksi kanava muiden joukossa.
 

Frogman

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2019
Viestit
46
Tervehdys

Olen 40 vuotta täyttänyt kelloharrastaja. Ensimmäisen mekaanisen
kelloni olen saanut lahjaksi vuonna 2000. Omista kyseisen Omega Seamasterin edelleen.

Aluksi kelloinnostukseni on pysyi kohtuullisena, kunnes lähivuosina se on lähtenyt lapasesta. Olen myös onnistunut tartuttamaan innostuksen oireita lähipiiriini. Hauskaa on ollut. Viimeisin ostokseni on Rolex Explorer 14270 (suosittelen).

Minulle kellot ovat lähinnä seikkailukumppaneita, joihin liittyy paljon mielenkiintoisia
ja rakkaita muistoja sekä hyviä tarinoita.

Kiitos, että pääsin mukaan foorumille.

FM
 

33alpha

Uusi jäsen
Liittynyt
25.8.2019
Viestit
2
Tervehdys!

Pitkään tätä informatiivista foorumia lukeneena päätin viimein rekisteröityä tunnuksella mukaan. Olen kellojen suhteen sanan varsinaisessa merkityksessä "harrastaja", sillä minulla ei ole alan koulutusta ja "harrastukseni" onkin oikeastaan aikuisen miehen lapsenomaista kiinnostusta härveleihin, eli tässä tapauksessa kelloihin :)

Muutama kello on vuosien varrella tullut hankittua ja erityisen kiinnostuksen kohteena ovat sukeltajankellot sekä niistä varsinkin mikrobrändit. Löytyypä kaapista myös pari perusvintagea kuten Zenith Sporto vuodelta 1956.

Viimeisin hankinta on niinkin arkinen suklari kuin Casio Duro MDV106-1A. Kaiken kaikkiaan siis arkisilla linjoilla mennään ja kaikki "kokoelman" kellot ovat säännöllisesti käytössä.

Hyviä ja rakentavia keskusteluja kaikille!
 

Olzzu

Uusi jäsen
Liittynyt
10.10.2019
Viestit
1
Moi! Liityin foorumille, sillä minulla on aikomus hankkia sijoituskello hintaluokassa 6000-10000€. Ranteessa minulla on valmistumislahjaksi itse itselleni hankkima Tissot Visodate automaatti. Kellon tyyli, 50-luku, selkeys ja fiiniys on juuri sellainen mistä itse pidän . Mutta lähitulevaisuuden hankinta on todennäköisesti Rolex Submariner.
 

Johnsonb

Uusi jäsen
Liittynyt
10.12.2019
Viestit
3
Moi, mä oon uusi foorumi jäsenäjä. Asun Lappeenrannassa. Hauska tavata teille :)
 

Aleksi325

Uusi jäsen
Liittynyt
6.4.2020
Viestit
5
Terve!

Olen 21v opiskelija ohjelmistokehittäjä, pelialan tutkintoa suorittamassa.
Asustelen etelä-pohjanmaalla.

Ensimmäisen kerran sain kelloihin kosketuksen ala-asteella kun isä osti minulle aikoinaan leaf-fit merkkisen rannekellon(muovia), joka oli niin kovassa käytössä että piti ostaa toinen samanlainen, mutta erivärisellä kellotaululla :D Tällä hetkellä ranteesta löytyy Fore merkkinen kvartsikello.

ensimmäinen seikon kello joka ei ole minulla vielä kun ei ole tullut tänne asti postin mukana:
Seikon automaattinen SRPC19K1

Kiitos ryhmään pääsystä ja auttavaisista jäsenistä joiden keskusteluja on mukava lukea ja oppia uutta kelloista :)
 

JariM

Uusi jäsen
Liittynyt
21.7.2020
Viestit
1
Moi!

Itsellä jo ikää 45v, ja oma kelloura alkoi joskus ala-aste-ikäisenä, kun sain lahjaksi vedettävän Leijona-kellon - Se on tuossa hyllyllä vieläkin, mutta kaipaisi kyllä huoltoa, ennen kuin uskaltaa kokeillakaan vetämistä.

Isäni oli kelloseppä, ja vanhempien liikkeessä tulikin vietettyä aktiivisesti 80- ja 90-lukua. Isän kuoleman jälkeen kiinnostus hiipui aika totaalisesti pitkäksi aikaa, mutta nyt on alkanut palailla. Suurin osa kelloista on vanhempia, mutta uusimpana hankintana Midon titaaninen Ocean Star. Kiinnostus on yhtä lailla historiaan, mekaanisen tai kvartsikoneiston laatuun kuin myös ulkonäköön, käytettävyyteen ja istuvuuteen.

Nyt on jo olemassa puolentusinaa vanhempaa vedettävää tai automaattikelloa sveitsiläisillä koneistoilla ja pari uudempaa. Vanhoja kvartsikoneisiakin 80- ja 90-luvuilta löytyy Citizen, Seiko ja Casio. Jossain pitäisi olla vielä muutama, ainakin kvartsi-Roamer on jossain piileksimässä. Merkeistä nyt houkuttaisi esim. Eterna, Longines, Breitling, Omega (Aqua Terra). Rolexiltakin pari mallia, OP, DJ II ja Explorer II herättävät mielenkiintoa. Viiskymppisetkin lähestyvät, ja oma lahjakello on nyt ollut vähän mietteissä -houkuttaisi kello myös kolmikosta PP/AP/VC - ehkä kuuskymppisille?

Jostain pitäisi keksiä myös kvartsikello, jota viitsisi käyttää harrastaessakin. Niissä tulee sen verran iskuja, että mekaanisia koneistoja on turha riskeerata, kun kvartsejakin on olemassa.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Moi!

Itsellä jo ikää 45v, ja oma kelloura alkoi joskus ala-aste-ikäisenä, kun sain lahjaksi vedettävän Leijona-kellon - Se on tuossa hyllyllä vieläkin, mutta kaipaisi kyllä huoltoa, ennen kuin uskaltaa kokeillakaan vetämistä.

Isäni oli kelloseppä, ja vanhempien liikkeessä tulikin vietettyä aktiivisesti 80- ja 90-lukua. Isän kuoleman jälkeen kiinnostus hiipui aika totaalisesti pitkäksi aikaa, mutta nyt on alkanut palailla. Suurin osa kelloista on vanhempia, mutta uusimpana hankintana Midon titaaninen Ocean Star. Kiinnostus on yhtä lailla historiaan, mekaanisen tai kvartsikoneiston laatuun kuin myös ulkonäköön, käytettävyyteen ja istuvuuteen.

Nyt on jo olemassa puolentusinaa vanhempaa vedettävää tai automaattikelloa sveitsiläisillä koneistoilla ja pari uudempaa. Vanhoja kvartsikoneisiakin 80- ja 90-luvuilta löytyy Citizen, Seiko ja Casio. Jossain pitäisi olla vielä muutama, ainakin kvartsi-Roamer on jossain piileksimässä. Merkeistä nyt houkuttaisi esim. Eterna, Longines, Breitling, Omega (Aqua Terra). Rolexiltakin pari mallia, OP, DJ II ja Explorer II herättävät mielenkiintoa. Viiskymppisetkin lähestyvät, ja oma lahjakello on nyt ollut vähän mietteissä -houkuttaisi kello myös kolmikosta PP/AP/VC - ehkä kuuskymppisille?

Jostain pitäisi keksiä myös kvartsikello, jota viitsisi käyttää harrastaessakin. Niissä tulee sen verran iskuja, että mekaanisia koneistoja on turha riskeerata, kun kvartsejakin on olemassa.

Tervetuloa palstalle ja takaisin tämän hienon harrastuksen pariin!
 

Kheldaur

Uusi jäsen
Liittynyt
5.8.2020
Viestit
3
Moi.

Hetken tätä foorumia lukenut ja eilen päätin yövuorossa liittyä mukaan. Tiedä sitten kuinka paljon kerkeän täällä keskustelemaan, mutta onpahan kuitenkin liitytty mukaan.

Olen 31-vuotias lähihoitaja, perheetön ja naimaton.

Kelloharrastus vasta alussa ja toistaiseksi olen pitäytynyt edullisemmissa kelloissa. Alkusysäys keräilylle, ja kiinnostus kelloja kohtaan, lähti jokin aika sitten ihan Youtuben välityksellä, josta tuli katseltua useampia kelloaiheisia videoita,vaikka aihe ei aluksi erityisemmin kiinnostanutkaan. Siitä sitten ajan myötä alkoi kytää ajatus kellojen keräilystä, kun oma vanha Leijona alkoi käydä väsyneeksi ja eihän mulla ollut kuin se yksi kello joka ei ihan jokaiseen tilaisuuteen ja jokaisen asun kanssa sopinutkaan.

Nyt onkin sitten 10 kelloa ja silloin tällöin tulee katseltua uusia, ja himottua varsinkin noita astetta kalliimpia, mutta kalliimpien osalta joutunee odottelemaan vuosia, kun muutkin harrastukset; mm. tatuoinnit vievät sitä rahaa aikalailla.

Katsellaan, josko osallistun keskusteluun kovinkaan paljoa, vielä on harrastuksesta opittavaa vaikka kuinka.

Terveisin,
Kheldaur
 
Viimeksi muokattu:

W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 198
Entä jos hankkii kellon joka toisen tatuoinnin sijaan....?

zLNHrWl.jpg

osaleike teoksesta "Sunlight", 2018



foorumi.kameralaukku.com/media/albums/teoksia.62/
 

martikj

Uusi jäsen
Liittynyt
9.9.2020
Viestit
3
Moi

Tuore jäsen ja fooruminkin löysin vasta vähän aikaa sitten. Ikää on kertynyt 44 vuoden verran, kelloja en varsinaisesti ole ( tietoisesti) harrastanut vielä kuin lyhyen aikaa. Kellot, aika ja ajan mittaaminen (sekä fysikaalisena ilmiönä että teknisenä saavutuksena) on kyllä kiinnostanut jo niin pitkään kuin muistan.

Halpoja kelloja on kertynyt aiemmin ilman suurempaa suunnitelmallisuutta, mutta viimaikoina (mm. Youtuben ja työkaverin avustuksella) kiinnostus mm. automaattikelloihin ja vedettäviin kelloihin on kasvanut huomattavasti. Samalla kiinnostus myös kellojen koneistoihin ja niiden huoltamiseen ja toimintaan on kasvanut.

Ensimmäinen mikrobrändi kello on tilauksessa (Alkin model 2) ja muutama halvempi vedettävä kello on hankittu koneistoihin tutustumista varten. Tällä hetkellä harrastus tuntuu aikamoiselta kaninkololta koska kiinostavia kellomalleja ja koneistoja tuntuu löytyvän aina vain lisää..

:Juha
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Tervetuloa foorumille.

Mikrot ovat erittäin mielenkiintoinen tapa sukeltaa kellojen maailmaan. Koneistot eivät useinkaan ole se kärkijuttu niissä, mutta jos se ei haittaa, niin tarjolla on kaikenlaista designia hyvinkin sopuisaan hintaan.
 

JHellberg

Uusi jäsen
Liittynyt
15.2.2019
Viestit
63
Hepsis. Josko sitten muutaman sanasen itsestään kertoisi.

Ikää 39 vuotta. Kelloja pitänyt kauniina niin kauan kuin muistan, mutta reilun kahden vuoden ajan vasta tosissaan aiheesta innostunut ja sitten onkin menty syvään päähän. Kelloja kertynyt n. 20 two tone datejustista Casio f91:seen ja kaikkea siltä väliltä.

Pari tuttua hommasi arvokellon ja heidän kanssaan jutellessa kipinä sitten syttyi roihuksi. Itsellä on vähän paha tapa "hurahtaa" ja niin kävi tässäkin. Harvoin kuluu päivää, ettei jotain kelloihin liittyvää lukisi, katsoisi tai kuuntelisi.

Tällä foorumilla pyörinyt eniten myynti osiossa, mutta nyt käynyt lueskelemaan muutakin täältä löytyvää.
 

Vintager77

Uusi jäsen
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
14
Tervehdys kaikille. Melko tuore jäsen ja kelloharrastus lähti alunperin työn merkeistä. Työtehtävissä pelastusalan töissä oli saatava hyvä rannekello ranteeseen. Kolme halpaa kelloa tuhottuani päätin sitten hankkia paremman, ja siitä se lähti. Tämä kello oli Bulova Marine Star joka löytyy yhä edelleen kokoelmistani ja työkellona edelleen. Käytönjälkiä ei juurikaan näy vaikka jo vuosia vanha. Sen myötä laatikkoon on kertynyt erilaisia aikarautoja, Matthey Tissot ja Franck Muller Conquistador ehkä arvokelloina mainittavia.

En niinkään ajattele kellojen hintaa, vaan niitten käyttötarkoitusta. Toki myönnän että kaunis kello osuu silmään ja sellainen menee ranteeseen vapailla ja juhlissa.

Tänne kellofoorumille päädyin kysymyksen kautta kun halusin tietää lisää Alfa nimisestä kellosta jonka löysin osto ja myyntiliikkeen laatikosta jokin aika takaperin.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Tervehdys kaikille. Melko tuore jäsen ja kelloharrastus lähti alunperin työn merkeistä. Työtehtävissä pelastusalan töissä oli saatava hyvä rannekello ranteeseen. Kolme halpaa kelloa tuhottuani päätin sitten hankkia paremman, ja siitä se lähti. Tämä kello oli Bulova Marine Star joka löytyy yhä edelleen kokoelmistani ja työkellona edelleen. Käytönjälkiä ei juurikaan näy vaikka jo vuosia vanha. Sen myötä laatikkoon on kertynyt erilaisia aikarautoja, Matthey Tissot ja Franck Muller Conquistador ehkä arvokelloina mainittavia.

Tervetuloa!

Mikäs kello on kestänyt parhaiten työn tohinaa?
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 571
Viestit
64 596
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös