Esittele itsesi

Vintager77

Uusi jäsen
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
14
Tervetuloa!

Mikäs kello on kestänyt parhaiten työn tohinaa?
No se on tuo Bulova joka kestänyt kaikki kolhut, lämmöt ja kylmät. Se on yhä edelleen ranteessa vaativammissa työtehtävissä. Ollut myös Seiko titanium ja sekin oli kestävä, kokonsa puolesta kuitenkin lähti kiertoon. Omistan myös Vostok Europe Expedition around The World editionin, joka kestänyt hyvin. Samoin tuo Comandirskien 24h kello on ollut kestävä. Vostokit on kestäviä, vähän kuin Kalashnikovitkin...
 

Tarmo

Uusi jäsen
Liittynyt
18.11.2018
Viestit
76
Moi kaikille! Pyrinpä aktivoitumaan myös täällä osto- ja myyntipalstan tuolla puolen. Kellohistoriaa on n. 30 vuotta, koska suunnilleen silloin aloin liikkua itsenäisesti kodin ulkopuolella. Kännyköiden ilmaantuminen lopetti käytön välillä kokonaan, mutta sitten sain työpaikaltani lahjaksi paristokäyttöisen pukukellon ja vanha tapa palasi nopeasti. Vapaa-ajalle piti sitten hankkia muutama “käyttökello”, mm. D&G ja Tommy Hilfiger…

Jonkinlainen kiinnostus hienompiin kelloihin heräsi opetellessani valokuvausta Ming Theinin neuvoin (häneltä on sittemmin tullut oma kellomerkki), mutten nähnyt mitään syytä hankkia sellaista. Varsinainen sukellus tapahtui kolmisen vuotta sitten, kun totesin että arkikelloni alkaa olla melko kulahtanut ja aloin etsimään uutta. Pitkän tutkimustyön jälkeen tilaukseen lähti “melko kallis” paristokäyttöinen Victorinox, joka ei ranteeseen päästyään miellyttänytkään. Paketti lähti samaa tietä takaisin ja flippauskierre oli aloitettu.

Pitää tunnustaa, että “paremman” kellon hinku loppui vasta pari vuotta myöhemmin saatuani modernin Rolexin ranteeseen. Nyt sitten jatketaan rauhallisemmin kellomaailmaa ihmetellen, ja ajattelusta oman kokoelman suhteen kirjoitin juuri täällä.
 

Systems57

Uusi jäsen
Liittynyt
19.12.2020
Viestit
3
Tervehdys! Olen 60+ ukkeli, toinen jalka jo eläkkeellä, joten on paremmin aikaa kaikenlaiseen mukavaan :). Kaikenlainen vintage kiinnostaa, erityisesti äänentoistolaitteissa ja moottoripyörissä.
Foorumille päädyin, kun rupesin tutkimaan pöytälaatikossani olevia kelloja, pääosin isäni peruja. Täältä uskon saavani tietoa niistä ja neuvoja mitä kannattaa ehkä kunnostaa? Varmaan kohta pukkaa vintage-osioon kyssäriä kuvan kanssa :).
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Tervehdys! Olen 60+ ukkeli, toinen jalka jo eläkkeellä, joten on paremmin aikaa kaikenlaiseen mukavaan :). Kaikenlainen vintage kiinnostaa, erityisesti äänentoistolaitteissa ja moottoripyörissä.
Foorumille päädyin, kun rupesin tutkimaan pöytälaatikossani olevia kelloja, pääosin isäni peruja. Täältä uskon saavani tietoa niistä ja neuvoja mitä kannattaa ehkä kunnostaa? Varmaan kohta pukkaa vintage-osioon kyssäriä kuvan kanssa :).
Tervetuloa foorumille myös ylläpidon toimesta. :)

Kannattaa kysellä kuvien kera, täältä kyllä saa vastauksia.
 
Liittynyt
24.2.2015
Viestit
99
Hetkonen... Olenkohan minä edes esitellyt täällä itseäni koskaan?
No jos en, niin ehkäpä korrektia on näin tehtä. ;)

37- vuotias mies. Kellojen parissa enemmän ja vähemmän harrastelua vajaat parikymppisestä. Jonkinlainen kiinnostus jo pikkupenskasta, mutta harrastuneisuudeksi sitä ei voitane vielä kutsua. Alan viimeisin valtava muutos on siis koettu ja nähty, ikävä kyllä. Varsinainen keräilijä kiistän olevani, vaikka kelloja toki on enemmän kuin yksi. (tällä hetkellä 4kpl) Vanhat äänentoistolaitteet täälläkin kellojen ohella niitä suurimpia kiinnostuksen kohteita. Levysoittimet ja avokelanauhurit etupäässä. Niitäkin on tullut parit kappaleet haalittua vuosien varrella, mutta siinäkin kohtaa kiistän olevani varsinainen keräilijä.

Kelloissa erityinen mielenkiinto kohdistuu mekaanisiin kronografeihin, mutta toki se "pakollinen" sukeltajan kello ja kenties klassinen pukukello vielä "listalla" keikkuu. Nykypäivän hinnoilla alkaa vain uudet hankinnat olemaan yhä vaikeammin perusteltavissa, semminkin kun noita tiukuja jo ennestään muutama nurkissa ja ranteessa lojuu.

Tässäpä pienimuotoinen "myöhäisheränneen" esittely.
 
Viimeksi muokattu:

Finnish Joe

Uusi jäsen
Liittynyt
27.10.2020
Viestit
73
Exelent idea @jkew,

My name is Niko and I am…. well…. Watch addict
I am from Northen Finland and worked in sales most of my life.
lovely wife and a kid. Been into watches for soon 20 years but serious for half that. Love late 50‘s and early 70’s vintage. A lot of interesting things happened in Horology back then. I am also interested In high end quartz, German engineering in watches, exotic materials, rigged military, and “Scandinavian Horology“.
 
Viimeksi muokattu:

Blitz

Uusi jäsen
Liittynyt
2.6.2021
Viestit
21
Hei,

Olen nuorehko mies ja aloittelen kelloharrastusta.
omat kelloni:
- triwa chronogaph
- tissot visodate
- Seiko Matcha
- Omega (kultakello vuodelta 1950)
- Nomos metro 2008
- San martin Pilot
- Casio lineage 6
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Hei,

Olen nuorehko mies ja aloittelen kelloharrastusta.
omat kelloni:
- triwa chronogaph
- tissot visodate
- Seiko Matcha
- Omega (kultakello vuodelta 1950)
- Nomos metro 2008
- San martin Pilot
- Casio lineage 6
Tervetuloa foorumille. Mukavan tuntuinen kokoelma sinulla on kasassa, jossa on vähän jokaiseen tarpeeseen sopiva kellomalli.
 

konkelito

Uusi jäsen
Liittynyt
8.6.2021
Viestit
4
Tervehdys.
Kirjoitushetkellä keski-ikäinen, mutta "harrastus" lähti jo aikoinaan liikkeelle faijan lahjoittaman Eternamaticin kanssa. Tuokin värkki on vielä tallessa, vaikka taulu onkin jo melkoisen rajussa kunnossa. Huoltoprojektiksi jossain vaiheessa..

Sanoin "harrastus", koska kellot ovat ainoat käyttämäni asusteet vihkisormuksen ja kravatin lisäksi. Kellot myös ovat valikoituneet hyvin pitkälti käytännöllisyys edellä, eli paljolti erilaisia sukeltajakelloja, vaikka laitesukellusta olen vain kokeillut. Toisaalta kyllähän sitä kierto-osoitinta voi käyttää vaikka munakellona, ettei mene ominaisuudet hukkaan.

Foorumia on tullut ajoittain seurattua, mutta sain vasta tällä viikolla aikaiseksi tehdä tunnarit. Ehkä palaamme asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
M

Makeinen

Guest
Moi! 23v miehen alku täällä joka vasta tänä vuonna aloittanut harrastuksen :D En ole aikaisemmin kelloja juuri käyttänyt mutta tuli jostain tämmöinen into. Kokoelmassa pari Gshockia mitkä varmaan täällä nostaa verenpaineita? :/ Näistä täytyy tuota Certinaa kehua kyllä hyvästä hinta laatusuhteeesta, alennuksen kanssa reilu 500e. Kysymyksiä saa esittää ja niitä myös vähän toivoisinkin :D

Kokoelma:

Casio G-Shock Full Metal Red Ion Plating GMW-B5000RD-4ER​

Certina DS Action Diver 38 (Powermatic 80, Nivachron) (Nato)​

Casio GW-M5610-1ER G-Shock​

Seiko Solar Chronograph SSC773P1 (Nato)​

Tissot Seastar 1000 (Powermatic 80)​

 

diogenes

Uusi jäsen
Liittynyt
21.7.2021
Viestit
1
Tervehdys, täällä kirjoittelee 26-vuotias aloitteleva kellofanaatikko. Kiinnostus kelloihin syntyi noin nelisen vuotta sitten, mutta silloin ajatus "luksuskellon" omistuksesta tuntui vieraalta ja harrastelu oli muutenkin hyvin pinta puolista. Hamstrasin halvemman pään Seikoja ja Orienteja ja innostus tähän hiipui pikku hiljaa.

Kuluneen vuoden aikana päätin tehdä syvemmän katsauksen horologiaan ja lainasin Joona Vuorenpään kirjoittamat teokset. Tämän jälkeen alkoikin lähes maaninen vastaantulijoiden (valitettavan paljon älykelloja) sekä elokuvien näyttelijöiden rannekellojen bongaus. Suhtautuminen luksuskelloihin on arvatenkin muuttunut ja tällä hetkellä päiväunissa esiintyvät Breitling Chronomat ja Girard Perregaux Ferrari eli keräily alkanee kronografeista.

Lukuvinkkejä otan vastaan mielelläni, varsinkin liittyen brändi historiikkeihin.
 

Calle_H

Jäsen
Liittynyt
15.10.2017
Viestit
172
Tervehdys, täällä kirjoittelee 26-vuotias aloitteleva kellofanaatikko. Kiinnostus kelloihin syntyi noin nelisen vuotta sitten, mutta silloin ajatus "luksuskellon" omistuksesta tuntui vieraalta ja harrastelu oli muutenkin hyvin pinta puolista. Hamstrasin halvemman pään Seikoja ja Orienteja ja innostus tähän hiipui pikku hiljaa.

Kuluneen vuoden aikana päätin tehdä syvemmän katsauksen horologiaan ja lainasin Joona Vuorenpään kirjoittamat teokset. Tämän jälkeen alkoikin lähes maaninen vastaantulijoiden (valitettavan paljon älykelloja) sekä elokuvien näyttelijöiden rannekellojen bongaus. Suhtautuminen luksuskelloihin on arvatenkin muuttunut ja tällä hetkellä päiväunissa esiintyvät Breitling Chronomat ja Girard Perregaux Ferrari eli keräily alkanee kronografeista.

Lukuvinkkejä otan vastaan mielelläni, varsinkin liittyen brändi historiikkeihin.
Tervetuloa joukkoon! Ja GP on hieno brändi.
 

Pentzo

Uusi jäsen
Liittynyt
17.10.2019
Viestit
1
Tervehdys! Olen Tuusulalainen jo varsinaisen "työuran" taakseen jättänyt henkilö. Nykyään teen jonkun verran työhön liittyviä juttuja, mutta seuraan myös aktiivisesti osakemarkkinoita. Kello harrastukseni alkoi 90 luvun alkupuolella hankkimani Omega Constellation ansiosta. Nykyään kellokokoelmani käsittää noin viitisenkymmentä kelloa. Suurin osa on vintage kelloja, Omega, Tissot, Eterna, Hamilton, Caravelle, Citizen, Atlantic, Ceventic, Breitling, Candino Elida, Lagonda, Sirius, Tressa, Certina, Nivada, Pulsar, Zenith. Uudempia kelloja Seiko, Bulova, (Tissot, Maserati, patterikellot) Panerai Logo. Samaa kelloa en pidä kahta päivää pidempää ranteessa, näin lähes kaikki kellot pääsevät ulkoilemaan.
 

Calle_H

Jäsen
Liittynyt
15.10.2017
Viestit
172
Tervehdys! Olen Tuusulalainen jo varsinaisen "työuran" taakseen jättänyt henkilö. Nykyään teen jonkun verran työhön liittyviä juttuja, mutta seuraan myös aktiivisesti osakemarkkinoita. Kello harrastukseni alkoi 90 luvun alkupuolella hankkimani Omega Constellation ansiosta. Nykyään kellokokoelmani käsittää noin viitisenkymmentä kelloa. Suurin osa on vintage kelloja, Omega, Tissot, Eterna, Hamilton, Caravelle, Citizen, Atlantic, Ceventic, Breitling, Candino Elida, Lagonda, Sirius, Tressa, Certina, Nivada, Pulsar, Zenith. Uudempia kelloja Seiko, Bulova, (Tissot, Maserati, patterikellot) Panerai Logo. Samaa kelloa en pidä kahta päivää pidempää ranteessa, näin lähes kaikki kellot pääsevät ulkoilemaan.
Tervetuloa joukkoon!
 

anchor

Uusi jäsen
Liittynyt
10.3.2021
Viestit
8
Ilmoittaudun joukkoon!

Keski-ikäinen pääkaupunkisedulla asuva mies olen ja pitkään olen kelloja katsellut mutta vasta viimeiset puoli vuotta todella innostunut aiheeseen! Hommahan on lähtenyt sitten kunnolla lapasesta ja nyt ranteeseen valittavaksi on
Perpetual SC-03
Seiko Alpinist
Spinnaker Fleuss
Tudor Black Bay GMT
Rado Captain Cook Bronze (kirjoitettaessa 10h vanha ostos)

Ja Suunto 9 urheiluun.

Omituinen sekoitus omastakin mielestä mutta mitä mieltä raati on?
 

harri75

Uusi jäsen
Liittynyt
22.11.2021
Viestit
12
Heippa kaikille kelloihmisille! Olen 46 vuotias mies Kymenlaaksosta. Olen tykännyt kelloista jo aivan lapsesta saakka.
Jo ensimmäisestä saamastani kellosta lapsena innostuin niin etten saanut nukuttua seuraavana yönä.
tällä hetkellä kokoelmasta löytyy Festina, muutamia Casioita, Luminox, Invicta ja uusimpana pitkään haaveilemani Oris Aquis date 43mm. Minua miellyttää kelloissa urheiluhenkisyys ja iskun- ja vedenkestävyys. Eritoten sukelluskellot miellyttävät silmää. Tulevaisuuden haaveina olisi omistaa Omegan seamaster ja Rolex submariner. Saapa nähdä kuinka haaveiden käy.
 
  • Like
Reactions: EVK

LeKello

Uusi jäsen
Liittynyt
15.12.2021
Viestit
1
Moi vaan. Kellot on olleet kiinnostuksen kohteena jo valovuosia, ja muutama niitä on tullut hankittuakin.
Päätin nyt liittyä tänne muiden kaltaisteni seuraan.

Nuo löytyy omistuksesta.
Raymond weil tango
Joku peus Certina
Longines gmt
De Motu R42
Tudor BB P01
Alpina
Ja yksi vanha taskukello.
 

kauris -66

Aktivisti
Liittynyt
18.12.2013
Viestit
575
En poikkeuksellisesti esittele tässä nyt itseäni, mutta esitän palstalaisille avunpyynnön koskien minulla tuolla maailmalla olevaa uuden Datejustini "hyvin erikoista ostajaa". Onko palstalaislla ensinnäkään tietoa siitä siitä miten saa yhteyden antamaansa puh.numeroon: +316 3400 2303. Mihin tämä numero vie kun ei ilmeisesti ole ainakaan suomalainen puhelin-numero ole.
Eikä ainakaan minulla soitto tuollaiseen numeroon onnistu lainkaan. Osoitettaan ei ilmoita lainkaan vaikka kovasti on kelloani ostamassa. ja sanottakoon nyt tässä nimimerkkikin ja se on jokin "Nizze" tai sinnepäin. Hyvin erikoinen tapaus. Onko tämä otettava vakavasti vai parempi unohtaa koko kaveri (jos häntä nyt edes on olemassa).Ärsyttää kun laittelee viestejä (tuollaiseen numeroon), että: "Soita niin sovitaan aikataulut" Kun en saa yhteyttä, hänestä ei kuulu moneen päivään mitään. Ja itse lähti tässä "kaupassa" aktiiviseksi luvaten varausrahan (100 euroa) ja nouto ensi viikolla jokin ilta n.klo 20. Kun sanoin, että minulle käy noin maanantai ja keskiviikko, niin tämän hänelle kerrottuani tulikin "mutka matkaan", kun sitten ilmoitin, että voin järjestää, että mikä tahansa ilta käy, tulikin taas täysin hiljaista. Onko olemassa tieto tai kokemus muilla, että esiintyy hyvin lipevästi kuin tosi-ostaja ikään, mutta rahaa ei ole kuin karkkipussiin. En halua nolata häntä, mutta mielestäni tällaisista kavereista on hyvä varoittaa: älä ryhdy ko.henkilön kanssa mihinkään tekemisiin. Kauris -66
Jos hän on olemassa ja tosiaan kauppaa tekemässä niin kylläpä on varsin persoonallinen tuo kaupantekotyyli ja pyydän jo nyt anteeksi jos itse olen ollut väärässä hänen suhteensa. Aikaa olen ainakin ko. herralle antanut varmasti riittävävästi. Yt: Kauris -66
 

tj86430

Jäsen
Liittynyt
6.1.2018
Viestit
304
+31 on Alankomaiden suunta. 634 viitannee T-Mobile -operaattoriin.

Yleisesti ottaen ulkomaisiin ostajiin kannattaa suhtautua vähintään pienellä varauksella, jonkin verran on huijauksia liikenteessä.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 603
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös