Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

jyzzzy sanoi:
Terve,

tällä hetkellä sponsoreita on kaksi. Tietenkin Sami joka on ollut alusta asti ja nyt uusi "ulkomaalainen diileri" JakubL joka aloitti foorumin sponsoroinnin tämän viikon alusta alkaen. Tässä esimerkki hänen ilmoituksestaan jossa myös näkyy hänen muuttunut statuksensa: http://kellofoorumi.com/index.php?topic=2457.msg20734#msg20734

Toinen aktiivisesti toimiva ulkomainen ilmoittelija on meillä selvityksen alla.
Meidän tietojemme mukaan hän hyvin aktiivinen yksityinen toimija. Keskustelemme tällä hetkelä ylläpidossa siitä että onko toiminta jo yritystoimintaan verrattavaa.
Kas vain, en ollut huomannutkaan JakubL:n alkaneen sponsoroida foorumia. Hyvä juttu kaikille osapuolille. Hänen ilmoituksensa olivatkin välillä yritysosiossa. Se oli tämä Italian poika, joka pisti viimeisenä silmään. Pahoittelut turhan kärkevästä avautumisesta.

Rajanveto yksityisen ja yrityksen välillä voi olla hankalaa. Hommaa voisi selkeyttää, jos aktiivisia myynti-ilmoituksia rajaisi johonkin tiettyyn lukumäärään, jonka ylittäminen edellyttäisi yksityishenkilöltäkin sponsorimaksua.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Tällaisen ilmiön tuleminen oli vain ajan kysymys, joka paitsi viestii kehityksestä myös siitä, että foorumilla on jonkinlaista markkina-arvoa.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Maira sanoi:
Tällaisen ilmiön tuleminen oli vain ajan kysymys, joka paitsi viestii kehityksestä myös siitä, että foorumilla on jonkinlaista markkina-arvoa.

Näin juuri. Liian tiukka kodikkuus tappaa kaupallisuuden ja liian kova kaupallisuus tappaa kodikkuuden :)
 
ALOITE: Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Ahoi,

Voisiko Markkinapaikalle laittaa ikioma OSTETAAN KELLO TAI KELLOTARVIKKEITA -alakategoria?

Vaikka niitä "ostetaan" -ilmoituksia ei valtavasti näyttäisi olevan niin ne vähäisetkin taitavat hukkua myyntiilmoitusten tulvaan.

Aloitteellisesti pohtii....
 
Vs: ALOITE: Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

W.R.C. sanoi:
Ahoi,

Voisiko Markkinapaikalle laittaa ikioma OSTETAAN KELLO TAI KELLOTARVIKKEITA -alakategoria?

Vaikka niitä "ostetaan" -ilmoituksia ei valtavasti näyttäisi olevan niin ne vähäisetkin taitavat hukkua myyntiilmoitusten tulvaan.

Aloitteellisesti pohtii....

Täältä yksi kannatus ääni. Itse olen monasti pohtinut samaa että miksiköhän ei jo ole.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Omia osioita tuonne voisi olla kiva saada. -Esim. vintagehörhöille oma osionsa.. Kuitenkin tavaraa tulee ja menee aika paljon.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Mikä olisi vintagen raja? 90-lukua vanhemmat?
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Esimerkiksi. En usko että tuosta kauheata ongelmaa tulisi.. Kuitenkin täällä liikkuu niin paljon uusia 2000 luvun kelloja, että tuskin kovin usein tulee kovin tiukkaa pähkäilyä mielessä kumpaan ryhmään kello kuuluu.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Kokeillaan. Ostetaan-osio pystyssä.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

julle sanoi:
Näkisin itse, että myyntipalstan tarkoitus on tarjota mahdollisimman hyvä ja käyttäjilleen selkeä alusta käydä kauppaa kelloista. Tämä foorumi ja yleisestikkin Suomalaiset harrastajafoorumit ovat kokoluokassaan niin pieniä, että sen kummempia sääntöjä ei pitäisi käytännössä edes tarvita. Toki on hyvä olla tietynlaiset yleisohjeet, ja maalaisjärkikin nyt kertoo, että mikä on asiallista ja mikä ei. Mutta käyttäjien toimintaa häiritsevä turha moderointi ja rajoittavat säännöt eivät palvele ketään.

Onko viestiketjussa asiallisen kysymyksen esittämisestä oikeasti haittaa? Mielestäni olennaisen seikan kysyminen tai osoittaminen kaikkien nähtäville palvelee niin myyjää kuin myös ostajia. Tämän rajoittaminen ja moderointi ei palvele ketään. Kuten sanottua, tässäkin asiattomat viestit voi poistaa aivan kuten kaikilla muillakin alueilla.

Sama koskee myös viestien editointia. On helppo sanoa, että kirjoita kerralla oikein, mutta virheitä sattuu. Miksi ei siis anneta mahdollisuutta muokata viestiä, kuten yleisesti on mahdollista. Jos tällä halutaan estää esim. myyntiketjujen poisto arkistosta, niin a) olisiko kuitenkin oikein antaa viestin kirjoittajalle oikeus päättää hänen tuottamastaan sisällöstä? b) tai ainakin lisätä tuohon joku aika, että esim 30 min kirjoittamisesta voi tehdä muokkauksia.

Olen samaa mieltä myös viestien nostamisesta aikaisemman kirjoittajan kanssa. Jos ilmoituksessa tapahtuu merkittävä muutos, esim. hinnassa tai muussa seikassa, niin mielestäni tämän nojalla ilmoitusta voi nostaa vaikka viikkoa ei olisikaan kulunut. Foorumi on pieni ja ilmoituksia ei ole kokonaisuudessaan kovin paljoa, joten käyttäjä saa kyllä parissa minuutissa selattua koko tarjonnan läpi. Tästä ei siis koidu mitään riskiä, että jonkun ilmoitus jäisi tällaisen muutoksen myötä näkemättä. Foorumin haltija voisi vaikka muuttaa näkyvien ketjujen määrää myyntipalstalla, että oletuksena näkyisi parin sivun verran ilmoituksia. Näin ei voisi sanoa, että kaikki eivät kuitenkaan katso kuin ensimmäistä sivua.

Täysin samaa mieltä. Todella turhauttavaa, kun ei voi editoida myynti-ilmoitusta, jos tulee vaikka kirjoitusvirhe tms. Ymmärtäisin tämän jos keksin mitä haittaa siitä on että ilmoituksia ei saa editoida.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Onko viestiketjussa asiallisen kysymyksen esittämisestä oikeasti haittaa? Mielestäni olennaisen seikan kysyminen tai osoittaminen kaikkien nähtäville palvelee niin myyjää kuin myös ostajia. Tämän rajoittaminen ja moderointi ei palvele ketään.

Turha keskustelu myynti-ilmossa on minusta ainakin aivan turhaa ja tarpeetonta.

Vaikka täälläkin olisi ihan hyvä vähän monen panostaa niihin omiin ilmoituksiinsa. Ei voi olla niin vaikeaa, tehdä myynti-ilmoitus siten, että siitä selviää mitä myydään, missä, mihin hintaan ja luonnollisesti kuka myy (eli yhteystiedot minne voi soittaa tai laittaa sähköpostia)
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Kysymyksen voi esittää yksityisviestillä myyjälle ja myyjä voi sitten halutessaan lisätä myynti-ilmoitukseen tietoja jos kokee sen tarpeelliseksi tai vastaa ainoastaan yv:llä kysyjälle.
Kuka päättää mikä on olennainen kysymys?
Kuten on monesti huomattu, niin täysi vapaus ei selkeästikään tunnu toimivan. Ehkä jos myyntifoorumille pääsy vaatisi esimerkiksi tietyn viestimäärän, niin silloin täysi vapaus voisi toimiakin.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä


Voisiko osaston "Yritysten Ilmoitukset" nimen muuttaa nimeksi "Yksityisten Ilmoitukset" jos se ei kerran yritysmyyjille kelpaa? Katsotaan mitä tapahtuu... Veikkaan että rupeaa kelpaamaan sponsoreillekin? (Tosin sittenhän ollaan taas lähtöasemissa) huoh....
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Taitaa vaan mennä niin, että mitä enemmän alakategorioita, niin sitä vähemmän niissä tapahtuu yhtään mitään. Eipä tuolla merkkikohtaisissa keskusteluissakaan juuri juttu lennä, vaan lähes kaikki keskustelu tapahtuu Kellokulmassa. Markkinapaikalla ymmärrän, että on erikseen Osto ja Myyntiosiot, mutta mun mielestä muu jaottelu on tarpeetonta.
Tuskin kenenkään kello on jäänyt huomaamatta tai myymättä sen takia, että yritysten ilmoitukset on samalla osastolla.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Svengihirvi sanoi:
jyzzzy sanoi:
Terve,

tällä hetkellä sponsoreita on kaksi. Tietenkin Sami joka on ollut alusta asti ja nyt uusi "ulkomaalainen diileri" JakubL joka aloitti foorumin sponsoroinnin tämän viikon alusta alkaen. Tässä esimerkki hänen ilmoituksestaan jossa myös näkyy hänen muuttunut statuksensa: http://kellofoorumi.com/index.php?topic=2457.msg20734#msg20734

Toinen aktiivisesti toimiva ulkomainen ilmoittelija on meillä selvityksen alla.
Meidän tietojemme mukaan hän hyvin aktiivinen yksityinen toimija. Keskustelemme tällä hetkelä ylläpidossa siitä että onko toiminta jo yritystoimintaan verrattavaa.
Kas vain, en ollut huomannutkaan JakubL:n alkaneen sponsoroida foorumia. Hyvä juttu kaikille osapuolille. Hänen ilmoituksensa olivatkin välillä yritysosiossa. Se oli tämä Italian poika, joka pisti viimeisenä silmään. Pahoittelut turhan kärkevästä avautumisesta.

Rajanveto yksityisen ja yrityksen välillä voi olla hankalaa. Hommaa voisi selkeyttää, jos aktiivisia myynti-ilmoituksia rajaisi johonkin tiettyyn lukumäärään, jonka ylittäminen edellyttäisi yksityishenkilöltäkin sponsorimaksua.

Hi Guys,

I see there is some discussion about me and I do not like too much talking behind my back so if anyone can translate it to me it would be very nice so I can also give my own opinion and words on this 'sponsorship' matter even though there is not much to say, I started sponsoring this forum same as I sponsor some other forums as well. I sponsor here because I am primarily selling here.

By the way using google translator with post above it translates few misinformations about me and that is mentioning Italy. I am not Italian and I am not from Italy, I am Czech from Czech republic ;)
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

JakubL sanoi:
Hi Guys,

I see there is some discussion about me and I do not like too much talking behind my back so if anyone can translate it to me it would be very nice so I can also give my own opinion and words on this 'sponsorship' matter even though there is not much to say, I started sponsoring this forum same as I sponsor some other forums as well. I sponsor here because I am primarily selling here.

By the way using google translator with post above it translates few misinformations about me and that is mentioning Italy. I am not Italian and I am not from Italy, I am Czech from Czech republic ;)
This is an open forum, so no talking behind your back.

My mention of the Italian boy was not about you, there is a member here from Italy just for the dealing. My post above translates to somehing like "Oh, I hadn't noticed that JakubL has started sponsoring the forum. Good thing for all concerned. I did see that his ads were in the correct forum before. This time it was the Italian that caught my attention." etc.

I have nothing against you. I just want fair play to sponsors, now including you.

I hope this addresses the relevant questions you also PM'd me.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Oh ok Hirvi ;)
Understood now :dance

Thanks for explanation and sorry for inconvenience.

Jakub
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

JakubL sanoi:
Oh ok Hirvi ;)
Understood now.

Thanks for explanation and sorry for inconvenience.

Jakub
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Yritysten ilmoituksille on nyt oma palsta kellofoorumin etusivulla!

Nykyisten sponsorisopimusten loppumisten puitteissa yksityisten ilmoitukset -osio tulee olemaan ainoastaan yksityisten ilmoituksille.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Otsikoinnin voisi vielä yhdenmukaistaa, vaikka;

Yksityisten ilmoitukset
Yritysten ilmoitukset
 

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 234
Viestit
69 129
Jäsenet
7 631
Uusin jäsen
tshahar
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back
Ylös