Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Kokeillaan!
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Mielestäni nuo "ylimääräiset" nostot jotka johtuvat myyntihinnan muuttamisesta, tulisi sallia.
Jotenkin se vaan kuuluu mielestäni kaupankäyntiin.
Nämä "bumb,nosto,vielä olisi ym.ym." taas ovat asia erikseen ja voisi rajoittaa vaikka kokonaan pois, jos ilmoituksen sisältöön ei tule mitään oleellista lisäinfoa.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Mä en kans ymmärrä tätä bumppailua. Harva sitä torillakaan huutelee, että myyn muuten näitä perunoita edelleen kuten kyltissä lukee. Ihan yhtälailla, ellei jopa paremmin se ilmoitus hakeutuu ostajan silmään sieltä myyntiosastolta vaikkei sitä nostellakaan jatkuvasti per aikamääre.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Hei, palataan tähän aiheeseen tämän viikon aikana.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Nostot ovat nykyään osa tavanomaista foorumeilla tapahtuvaa kaupankäyntiä, enkä tiedä miksi juuri täällä pitäisi tehdä entistä rajoittavammat säännöt. Minusta nykymalli tuon suhteen toimii ihan hyvin.

Sen sijaan ilmoituksen muokkaaminen pitäisi sallia, esimerkiksi kirjoitusvirheiden vuoksi. Lisäksi jos hinta muuttuu tai tulee otettua uusia kuvia, olisi hyvä jos kaikki tiedot saisi kerralla yhdestä ensimmäisestä viestistä.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

eeki sanoi:
Nostot ovat nykyään osa tavanomaista foorumeilla tapahtuvaa kaupankäyntiä, enkä tiedä miksi juuri täällä pitäisi tehdä entistä rajoittavammat säännöt. Minusta nykymalli tuon suhteen toimii ihan hyvin.

Sen sijaan ilmoituksen muokkaaminen pitäisi sallia, esimerkiksi kirjoitusvirheiden vuoksi. Lisäksi jos hinta muuttuu tai tulee otettua uusia kuvia, olisi hyvä jos kaikki tiedot saisi kerralla yhdestä ensimmäisestä viestistä.

Se että aina on tehty / muuallakin tehdään jotain, on maailman surkein peruste tehdä yhtään mitään. Mitä konkreettista hyötyä tuosta nostamisesta on, ja kenelle?
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Eräällä seuraamallani foorumilla myyntipalstalla on vastaaminen estetty teknisesti 30vrk ajan niin aloittajalta kuin muiltakin. Viestin voi poistaa milloin tahansa. Tuon 30vrk:n jälkeen tulee sähköposti, jossa kerrotaan että ilmoituksen voi bumpata tai se poistetaan automaattisesti jonkin ajan kuluttua. Mielestäni varsin toimiva tapa ja ylläpitäjällekin helppo. Sääntöjen vastaiset ilmoitukset lentävät roskiin ilman turhaa sääliä.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Nosto sovituin väliajoin on helpompi ja vaivattomampi kuin saman ilmoituksen postaaminen uudelleen. Vanhat ilmoitukset hautautuvat ajan saatossa ja nosto tuo ne uudelleen esille ilman, että ilmoitusten kappalemäärä nousee turhaan.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

tumpsi sanoi:
Se että aina on tehty / muuallakin tehdään jotain, on maailman surkein peruste tehdä yhtään mitään. Mitä konkreettista hyötyä tuosta nostamisesta on, ja kenelle?
Aktiiviset ilmoitukset löytyvät helposti, hieman kuten Sami tuossa jo totesikin. Jos kauppapaikka olisi jotenkin eri tyyliin toteutettu, vrt. vaikka Nettiauto, tilanne olisi eri. Mitään pakkoa tuohon nosteluun ei toki nytkään ole.

Ja kuten joku tuolla aiemmin totesi, tämmöinen pienehkö foorumi toimisi hyvin ilman mitään kovin kummoisia sääntöjä, jolloin minusta kaikille rajoituksille pitäisi olla painavat perusteet.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Sami / Kellokonttori sanoi:
Nosto sovituin väliajoin on helpompi ja vaivattomampi kuin saman ilmoituksen postaaminen uudelleen. Vanhat ilmoitukset hautautuvat ajan saatossa ja nosto tuo ne uudelleen esille ilman, että ilmoitusten kappalemäärä nousee turhaan.

Kyllä tämä on mun mielestäkin toimiva tapa. Joskus luen ilmoituksen ja se ei jää mieleen jostain syystä (hinta, puutuvat kuvat..). Noston jälkeen se voi osua silmiin toisen kerran. Se myös tarkoittaa että "se on vielä myynissä".

Viikkoväli tuntuu normaalilta, kun vain tehdään "nosto / bump".

Mun mielestä, sekin on OK, jos myyjä laittaa puuttuva / virheelinen teksti kuntoon vaikka samana päivänä kun ilmoitus on tehty. Ilmoitus on yleensä etusivulla jo siinä tilanteessa.

Jos "pienet" info tekstit laitetaan vaikka parin päivän välein, siitä kyllä myyjän todellinen tarkoituskin paljastuu.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Myytäville kelloille ja rannekkeille saa huomioita myös esim. tänään ranteessa tai kellokuvaus -ketjuissa. Hyvä se on, että tavara liikkuu.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

aytacsen sanoi:
Sami / Kellokonttori sanoi:
Nosto sovituin väliajoin on helpompi ja vaivattomampi kuin saman ilmoituksen postaaminen uudelleen. Vanhat ilmoitukset hautautuvat ajan saatossa ja nosto tuo ne uudelleen esille ilman, että ilmoitusten kappalemäärä nousee turhaan.

Kyllä tämä on mun mielestäkin toimiva tapa. Joskus luen ilmoituksen ja se ei jää mieleen jostain syystä (hinta, puutuvat kuvat..). Noston jälkeen se voi osua silmiin toisen kerran. Se myös tarkoittaa että "se on vielä myynissä".

Viikkoväli tuntuu normaalilta, kun vain tehdään "nosto / bump".

Mun mielestä, sekin on OK, jos myyjä laittaa puuttuva / virheelinen teksti kuntoon vaikka samana päivänä kun ilmoitus on tehty. Ilmoitus on yleensä etusivulla jo siinä tilanteessa.

Jos "pienet" info tekstit laitetaan vaikka parin päivän välein, siitä kyllä myyjän todellinen tarkoituskin paljastuu.
Mä itse arvostaisin suuresti sitä, että luotaisiin säännöt/standardi vähimmäistasolle ilmoituksissa. Ei jaksa ihmetyttää, että tietyt kellot roikkuu myyntiosastolla kuukausitolkulla, ja joka viikko nostellaan. Sen verran heikkoa tasoa esiintyy ilmoituksissa.

Bumppailu ahdistaa, mutta ei näköjään muita joten tyydyn kohtalooni :)
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Kyllähän jonkinlaiset säännöt on jo olemassakin. http://kellofoorumi.com/index.php?topic=98.0
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Maira sanoi:
Kyllähän jonkinlaiset säännöt on jo olemassakin. http://kellofoorumi.com/index.php?topic=98.0
Perustan mielipiteeni myynti-ilmoitusten tasoon. Ei ole kovinkaan harvinaista että mm. kuvat myytävästä asiasta loistavat poissaolollaan, samaten ihan perustason speksit puuttuu todella usein. Kukin tehköön sellaisia ilmoituksia kuin parhaaksi näkee, mutta kyllä laadukkaalla ilmoituksella on merkittävä rooli onnistuneessa kaupankäynnissä.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Laitetaan se nyt luonnonvalinnan piikkiin, eli jos on huonosti tehty ilmoitus, niin se ei edistä myyntiä. Mutta pyritään kaikki skarppaamaan asiassa jos siinä omalla kohdalla skarpattavaa.

Tein pienen muutoksen markkinapaikalle, eli nyt siellä voi muokata omaa viestiään 15 minuutin ajan, jossa ajassa voi fiksata mahdolliset kirjoitusvirheet jne.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

kanikune sanoi:
Yritysten ilmoituksille on nyt oma palsta kellofoorumin etusivulla!

Nykyisten sponsorisopimusten loppumisten puitteissa yksityisten ilmoitukset -osio tulee olemaan ainoastaan yksityisten ilmoituksille.

Ei kuitenkaan koske Kellokonttoria???
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Jouni sanoi:
kanikune sanoi:
Yritysten ilmoituksille on nyt oma palsta kellofoorumin etusivulla!

Nykyisten sponsorisopimusten loppumisten puitteissa yksityisten ilmoitukset -osio tulee olemaan ainoastaan yksityisten ilmoituksille.

Ei kuitenkaan koske Kellokonttoria???

Älä viitsi pliis toistuvasti spämmätä tällä. Markkinapaikan säännöissä lukee selvästi, että tälle alueelle kirjoittaa yksityiset sekä sponsorit :)

http://kellofoorumi.com/index.php?topic=98.0

"Yritysten myynti-ilmoitukset tulisi laittaa niille varatulle alakategorialle. Vain yksityiset ja yrityssponsorit saavat lisätä ilmoituksia tänne."
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Moro,

Toisaalla oli juttua siitä, että Horologia.fi -palvelussa hinnat näkyy vaihtelevalla menestyksellä niissä kohteissa, jotka ovat täällä foorumilla.

Samassa langassa oli juttua siitä, että foorumille saattaisi jossain vaiheessa tulla lomake-tyyppinen ilmoitusten luonti.
Se ratkaisisi hintojen luku -asian täydellisesti.
(Ja samalla varmistuisi se, että joka ilmoituksessa on hinta.)

Mutta tuli mieleen yksi oikotie.
JakubL boldaa hinnat ilmoituksissaan.
Tein ryömijään muutoksen, että se yrittää lukea hinnan nimenomaan strong-tagin sisältä täällä foorumilla.

Onhan tää vähän h4x-menetelmä.
Foorumin suurkuluttajat saattaisvat ryhtyä käyttämään tätä tapaa, jos se heitä kiinnostaa.
Toisaalta tämän riemu rajoittuu täsmälleen siihen, kuinka moni jatkossa boldaa hintansa ilmoituksiinsa.
Ehkä suurin osa jättäisi tämän tekemättä, koska ei A) tietäisi B) kiinnostaisi C) muistaisi.

Niin tai näin, tällanen pieni idea.

Muuten, Kellodivarilla on hintatieto meta-tagissa tähän tapaan:
<meta itemprop="price" content="890">

En halunnut perustaa uutta lankaa, ja tämä lanka lienee lähinnä tätä asiaa.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Boldaukselle peukku.

Toinen vaihtoehto olisi tehdä editoriin nappi, joka tekisi tagit tyyliin "hinta".
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Mikäpä ettei,
Vai olisko samalla vaivalla 10-kertanen hyöty tällasesta modista:
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=1279
 

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 234
Viestit
69 129
Jäsenet
7 631
Uusin jäsen
tshahar
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back
Ylös