Ketju pikkukysymyksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avei
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Ketju pikkukysymyksille

juippi sanoi:
Mikä sen laitteen nimi on, jolla voi tarkkailla kellon käyntiä (paljonko edistää päivässä jne..)?

Onko esimerkiksi tablettiin saatavilla jotain lisälaitetta, jolla pystyy samaa hommaa hoitamaan ja jos on, toimivatko?

Tietokoneelle löytyy ilmainen sovellus, jonka kanssa tarvitset vain sopivan herkän mikrofonin. Harrastajan tekemä, freeware ja täysin muokattavissa.

Edit: Linkki

Siitä voi ladata. Versiot eri Windowseille ja macille. Itse käyttänyt jo vuoden verran.

Sivulla myös linkki watchuseek foorumille jossa keskustelua ohjelmasta.

T4VI sanoi:
Onko esimerkiksi tablettiin saatavilla jotain lisälaitetta, jolla pystyy samaa hommaa hoitamaan ja jos on, toimivatko?

Itse kokeilin Clock tuner nimistä softaa ihan kännykkään. Kello laitetaan puhelimen mikin päälle ja softa näyttää taajuuden sekä kuinka paljon kello edistää/jätättää päivässä. Ei mitenkään high techiä, mutta saa tuolla nyt suuntaa antavia tuloksia ainakin.

Kuinka netistä ostetun kellon metallirannekkeen saa itselle sopivaksi. Lähimmässä kelloliikkeessä ? Tuleeko paljon kustannuksia?

Kelloton sanoi:
Kuinka netistä ostetun kellon metallirannekkeen saa itselle sopivaksi. Lähimmässä kelloliikkeessä ? Tuleeko paljon kustannuksia?

Noin 10 euroa maksaa. Itsekin helppo useimmiten lyhentää mutta vaatii hiukan kokemusta. :)

Lyhensin eka kerran vähän aikaa sitten ilman kokemusta. Onnistui hyvin ilman naarmuja. Tässä yksi ohje

http://www.rannekelloja.fi/sivu/kellon-rannekkeen-lyhennys

Maks sanoi:
Lyhensin eka kerran vähän aikaa sitten ilman kokemusta. Onnistui hyvin ilman naarmuja. Tässä yksi ohje

http://www.rannekelloja.fi/sivu/kellon-rannekkeen-lyhennys

Joissakin onnistuu noin. Metallirannekkeita vaan on niin monenlaisia. Joissakin on palat kiinni ruuveilla, toisissa sisäpuolella näkyy nuoli mitä meisselillä tai vastaavalla esineellä painamalla ja työntämällä saa paloja pitävän osan irti. Sitten on vielä niintä joita ei lyhennetä ollenkaan paloja poistamalla vaan lukituksen yhteydessä on vain tapit, joita siirretään tai siitä avataan salpa mitä siirtämällä ranneke lyhenee.

Tuolla linkin ohjeella voi tulla ylläri kun joissain rannekeissa on tappien yhteydessä pienet lukitusholkit ja ne kun putuaa karvalankamatolle niin... iloa piisaa. :goodjob

Tai otat pesuvadin alle ja laitat sinne vielä vaikka valkoisen t-paidan niin pysyy tippuvat osat paremmin tallessa.

Parikin tyhmää kysymystä. pitäisikö jostain huomata milloin automaatti kello on vedetty täyteen latinkiin. Olen kohta minutiin kelannut myötäpäivään nupista mutta mitään stoppia ei tullut vastaan.

Toinen kysymys miten kello ymmärtää vaihtaa päivämäärän oikeaksi kuukausien mukaan, nyt olen joutunut kelaamaan päivyriä kolme kertaa seuraavaan kuukauteen osuakseni oikeaan päivämäärään, kun olen syystä tai toisesta kelannut pari kertaa ohitse :o ;D

Kelloton sanoi:
Parikin tyhmää kysymystä. pitäisikö jostain huomata milloin automaatti kello on vedetty täyteen latinkiin. Olen kohta minutiin kelannut myötäpäivään nupista mutta mitään stoppia ei tullut vastaan.

Ei tule stoppia, muuten automaattinen vetomekanismi saattaisi rikkoa koneiston. Varmasti se minuutin kelaamisella on jo täydessä vedossa. Muistelen että 20 kierrosta käsin on riittävä veto pysähtyneelle automaattikoneistolle.

Kelloton sanoi:
Toinen kysymys miten kello ymmärtää vaihtaa päivämäärän oikeaksi kuukausien mukaan, nyt olen joutunut kelaamaan päivyriä kolme kertaa seuraavaan kuukauteen osuakseni oikeaan päivämäärään, kun olen syystä tai toisesta kelannut pari kertaa ohitse :o ;D

Tavallisissa mekaanisissa kelloissa päivyri on yksinkertaisinta mallia, jonka kiekossa on 31 päivää, ja se siirtyy yhden pykälän aina vuorokauden vaihtuessa. Kuukausien vaihtuessa pitää siis itse tietää milloin kuukausi alkaa.

On tietysti olemassa myös erilaisia mekanismeja, jossa kello tietää kuukausien pituudet. Hintaluokka kyllä hyppää silloin heti korkealle.

Ostin vuosia sitten Venäjältä Strelan joka mielytti silmää, mutta kielimuurin takia tarkka malli ja valmistaja yms. jäivät kysymysmerkiksi. Osaisiko joku kertoa jotain informaatiota tästä kellosta?

Liitteet

• IMG_20170306_143901.webp
    IMG_20170306_143901.webp
    194,3 KB · Katsottu: 73
  • IMG_20170306_143926.webp
    IMG_20170306_143926.webp
    176,9 KB · Katsottu: 59

Olisiko kysymys tästä?

https://www.poljot24.de/strela-chronograph.html

Muuten näyttää samalta, mutta takana olevat tekstit ovat minun kellossani englanniksi ja linkkaamassasi kellossa venäjäksi. Onkohan niitä voitu valmistaa molemmilla?

Jaager sanoi:
Muuten näyttää samalta, mutta takana olevat tekstit ovat minun kellossani englanniksi ja linkkaamassasi kellossa venäjäksi. Onkohan niitä voitu valmistaa molemmilla?
Kyllä on molempia versioita. Myös taulun tekstit voivat olla sekä kyrillisin että latinalaisin aakkosin.

Minulla on vuoden 1964 Omega uutena hankintana.. ihmettelen, kun vetäessä jousi "potkii vastaan" alusta asti ja pistää hanttiin noin 10 kierroksen (tai mitä sitä vetoa nyt tulee kerran sormilla pyöräyttämällä) jälkeen. Onko tämä normaalia, paljonko uskaltaa vetää? Tällä vetomäärällä käy noin vuorokauden tai vähän yli. cal. 601 pitäisi olla (en ole vielä avannut).

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back