Ketju pikkukysymyksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avei
  • Aloitettu Aloitettu
Tarvitsisin laadukkaita ja kohtuu edullisia nato rannekkeita. Noin 10 - 20€ hintaluokassa. Katseeni kääntyi aliexpressiin. Saa vinkata myyjää aliexpressistä tai vaihtoehtoisesti jotain kauppaa EU:ssa?
Ainakin tämän kaupan Natobelt noin 9 euron Natot ja kumirannekkeet olleet ihan hyvää tavaraa. Kahden euron rannekkeita en uskaltanut lähteä kokeilemaan.
Toimitusaikahan näiden tylsin juttu kun toimitus kestää sen kuukauden.

Tarvitsisin laadukkaita ja kohtuu edullisia nato rannekkeita. Noin 10 - 20€ hintaluokassa. Katseeni kääntyi aliexpressiin. Saa vinkata myyjää aliexpressistä tai vaihtoehtoisesti jotain kauppaa EU:ssa?
Itselläni on käynyt viime aikoina kääntymässä saksalaisen Watchbanditin premium nato (ovh 30e) ja Salkarista Karu nato (ovh 25e). Molemmat olleet laadukkaan oloisia. Banditin oli hieman pehmeämpi ja pidempi kuin Karu.

Cheapestnatostrapsista olen pari vuotta sitten kokeillut muutaman premium naton. Edellisessä kappaleessa nimettyihin verrattuna nämä olivat ohuempia, mutta myös jäykempiä (turvavyömaisempia), ja jonkin verran oli pistävää saumaommelta jäänyt. CNS:ltä saa kyllä loistavat paljousalennukset eli jos meinaat isomman valikoiman hommata, niin tuolta ainakin pysyvät hinnat kohtuullisina - ja tulee tuettua eurooppalaista pienyrittäjää.

Kiitos kaikille vinkeistä. Laitan tilauksen tuolta cheapestnatostraps kaupasta ja katson millaista tulee. Hinta ei kyllä päätä huimaa varsinkaan noissa joista on otettu se 30 - 80 pinnaa pois...
Valikoima näytti olevan mitä mainion ja sehän on vain plussaa.

Kiitos kaikille vinkeistä. Laitan tilauksen tuolta cheapestnatostraps kaupasta ja katson millaista tulee. Hinta ei kyllä päätä huimaa varsinkaan noissa joista on otettu se 30 - 80 pinnaa pois...
Valikoima näytti olevan mitä mainion ja sehän on vain plussaa.
Kyllä ne ihan laadultaan vastaa noita kilpailijoiden alle 20 euron rannekkeita, mitä verkossa muutkin myy. Hieman ollut tosin kuosin vaihdellessa myös eroja itse tekstiilissä. Osa ollut liukasta ja osa karkeampaa. Huonoja ovat viestimään millainen on missäkin rannekkeessa. Samassa kategoriassa eroja toteutuksessa. Nämä osittain mielipidekysymyksiä...

Laitahan kokemuksia tulemaan mitä tuli, niin tietää itsekkin paremmin tämän hetken laadun.

Tuli ostettua Bell & Rossin BR03-92 ja tässä kun sitä ranteessa ihastelen ja heiluttelen niin huomasin että koneistosta kuuluu hankaavaa ja helisevää ääntä tietyissa kädenliikkeissä. Onko tämä normaalia automaattikelloissa? Ääni on erilainen kuin jousta virittässä.

Tuli ostettua Bell & Rossin BR03-92 ja tässä kun sitä ranteessa ihastelen ja heiluttelen niin huomasin että koneistosta kuuluu hankaavaa ja helisevää ääntä tietyissa kädenliikkeissä. Onko tämä normaalia automaattikelloissa? Ääni on erilainen kuin jousta virittässä.

On ja ei. Riippuu hyvin paljon koneistosta. Milloin kello on valmistettu ja onko huoltohistoria tiedossa? En tunne merkkiä niin en osaa tämän paremmin sanoa.

Kaverin puolesta kyselen, josko joku osaisi suositella kelloseppää Vaasasta tai lähialueelta, siis muita kuin Hovisepät?

Kanikune:a voi suositella!

Muutamat kellot on minulle laittanut kuntoon

Outo kysymys, mutta onko kenelläkään tietoa, että mitä öljyjä käytettiin Speedyjen koneistoissa kuulennoilla kun kuun pinnalla lämpötila vaihtelee tyhjiössä +120C ja -130C välillä? Kellot oli avaruuspuvun päällä Nasan kuvien mukaan.

Uskomaton kello, mutta olivatko ihan Speedyn perusversioita?

Liitteet

• 20220714_180306.webp
    20220714_180306.webp
    84,9 KB · Katsottu: 25
Noissa lämpötiloissa mikä tahansa mineraaliöljy on käytännössä umpijäässä.
Itse lähtisin kuivalla kellolla kuuhun miettimättä minkään öljylaadun sopivuutta laisinkaan.
Kello käy kyllä öljyttä muutaman viikon ja varmaan pidempäänkin.

Edellä oleva perustuu täydelliseen arvailuun, joten paremmin tietävät korjatkoon.

Kiitos vastauksestasi. Toinen asia mitä ajattelin, että kai tuon Speedyn kanssa uskaltaa saunoa kun lämpötilaerot ovat ihan erilaiset eikä ilmanpaineessa eroa kuten kuussa (tyhjiö).

Ei se kello saunomisesta tykkää, ne öljyt voivat kuivua ja kellon sisällä olevasta ilmasta saattaa kondensoitua kosteutta koneistoon. Kellon vilkuilu saunomisen yhteydessä kertoo jo siitä että saunomisen "henkinen puoli" on jäänyt sisäistämättä. Kello ja kännykkä kannattaisi monessakin mielessä jättää saunan ulkopuolelle. Speedmastereista tulee aina mieleen vanha kunnon väittely tyyliin "nastat vai kitkat": Safiiri vai Hesalite?

Minä olen kellojeni kanssa saunonut. Voisi tietysti olla viisasta jättää kello pukuhuoneeseen.
Joskin eihän kello saunassa kuumene lähellekään saunan lämpötilaa. Joskus olen seuraillut käsivaralla kellon lämpötilaa, niin ei se tunnu juuri kättä kuumempi olevan.

Aika erikoista, mikäli Speedyn kanssa ei uskalla saunoa, kun on hankalammassakin lämpötiloissa ja olosuhteissa toiminut jo 60-luvun lopulla

Varmasti Speedy saunomisen kestää jos on iholla ja tiivisteet kunnossa. Itse en vain näe syytä miksi veisin arvokellon saunaan, varsinkin kun kellojen hinnat on suhteessa melko paljon arvokkaampia kuin ennen. Tai ainakin ihmisillä on aika paljon kohteita joihin ”pitää” kuluttaa enemmän ja arvokello on tämän kaiken jälkeen iso erä :)

Jotenkin mulle on jäänyt käsitys että ennen kello otettiin pois kun tehtiin jotain missä kelloa ei tarvita. Olkoon sitten saunominen tai lapiohommat.

Sen verran kommentoin tätä saunakeskustelua, että kylpylässä tuo kello on hyvä olla ranteessa, niin näkee kuinka kauan on vielä uintiaikaa jäljellä. Sen takia hankin tuon g-shockin, ei vituta niin paljon jos menee saunassa rikki.
Jos mennään pelkästään saunaan, niin silloin kello jää kotia, ei siellä tarvitse seurata ajan kulumista.
Mutta kukin tavallaan.

Onko mainosten määrä triplaantunut täällä vai kuvittelenko vaan omiani?
Osio kysymykselle taitaa olla väärä, mutta puhelimella alkaa olla vaikea navigoida mainosten joukossa

Onko mainosten määrä triplaantunut täällä vai kuvittelenko vaan omiani?
Osio kysymykselle taitaa olla väärä, mutta puhelimella alkaa olla vaikea navigoida mainosten joukossa
Tietokoneella menee. Puhelimella nämä videopopupit ovat melkoisen rasittavia.

Ei viitsisi harraste-sivustolla täyttä mainoksen estoa kytkeä päälle...

Nämä pop-up tyyliset videot ovat muuten maailman rasittavin mainostyyppi. Ilmaissivustolla antaa vielä anteeksi, mutta esimerkiksi Hesari käyttää näitä kestotilaajille omassa sovelluksessa....

Screenshot_20220718-092828.png
Melkoisen siivun parhaillaan kyllä näytöstä leikkaa mainokset kuten alla olevasta näkee.

Screenshot_20220718-094357.png

Viimeksi muokattu:
Olen omassa Firefoxissani käyttänyt jo vuosia Ad-Blockereita. Kun vertaa toisinaan käyttämääni Edge-selaimeen, jossa niitä ei ole, sivustot näyttävät aivan erilaisilta. En koe mitään menettäneeni mitään arvokasta mainoksenestolla. Toki eräät sivustot jotka elävät klikkien määrällä huomauttavat kitkerästi Ad-Blockerin käytöstä ja jopa yrittävät estää sivuston näkymisen, mutta sivua päivittämällä ongelma yleensä katoaa. Joissakin harvinaisissa tapauksissa täytyy turvautua Edgeen, muutaman kerran vuodessa.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 144
Jäsenet
7 596
Uusin jäsen
Santerivalkamaa
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back