Omat vintage-löydöt

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Hienoja Defyjä täällä porukoilla! Suomessa noita näkee olevinaan kohtuullisen paljon, verrattaessa johonkin kansainvälisempiin foorumeihin. Ja hyvä niin, hienoja ja ilmeisen jykeviä pelejä. Itseltä vielä puuttuu, mutta ehkä sellainen jossainvaiheessa tulee kohdalle.

Kyllä, Suomea voitaneen luonnehtia vintage-Zenithien luvatuksi maaksi, ainakin kun huomioidaan maan väkiluku. Aikanaan näitä on myyty meillä paljon, toisin kuin nykyisin. Toki Italia näyttää olevan vintage-Zenithien taivas.
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Hitsi, toi on hieno. Tulee lapsuus mieleen...
 

markoh

Jäsen
Liittynyt
11.2.2014
Viestit
148
Kuvioidut taulut on mun heikko paikka, varsinkin vanhassa Omegassa. Vielä kun tämän tyylinen salmiakki/canvas/shantung -taulu on ollut jo jonkin aikaa etsinnässä.

Taulu elää valon kanssa hienosti, vaikkei se kuvista oikein välitykkään.

135011-601-1.png

135011-601-3.png

135011-601-2.png
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Kuvioidut taulut on mun heikko paikka, varsinkin vanhassa Omegassa. Vielä kun tämän tyylinen salmiakki/canvas/shantung -taulu on ollut jo jonkin aikaa etsinnässä.

Taulu elää valon kanssa hienosti, vaikkei se kuvista oikein välitykkään.

Todella hieno Omega, onnittelut! Toi taulu on tosi speciaali. Mulla on ollut aikanaan juuri samanlainen Omega, mutta menin myymään sen. Harvoja myyntejä, joita kadun.
 

markoh

Jäsen
Liittynyt
11.2.2014
Viestit
148
Todella hieno Omega, onnittelut! Toi taulu on tosi speciaali. Mulla on ollut aikanaan juuri samanlainen Omega, mutta menin myymään sen. Harvoja myyntejä, joita kadun.

Kiitos. Olen tosiaan kyseisestä taulua metsästänyt jo pidemmän aikaa. Nyt lykästi, kun löytyi päivämäärätön malli, jossa on ruusukullan väriset indeksit - tämä on eri variaatioista oma lemppari.
 

EVK

Jäsen
Liittynyt
22.4.2015
Viestit
148
Kuvioidut taulut on mun heikko paikka, varsinkin vanhassa Omegassa. Vielä kun tämän tyylinen salmiakki/canvas/shantung -taulu on ollut jo jonkin aikaa etsinnässä.

Taulu elää valon kanssa hienosti, vaikkei se kuvista oikein välitykkään.

135011-601-1.png

135011-601-3.png

135011-601-2.png
Tuo on viileä! Mulla Omega Seamaster 30m juuri huollettu mustalla taululla. Mutta enpä ole sinun tyyppiseen törmännyt.
 

weasel

Jäsen
Liittynyt
3.12.2013
Viestit
103
Jep, Defy on hieno kello. -Mielenkiinnosta, miten saisi arvottua iän vanhalle Defylle?
Omani vanhalla töhtinupilla, sarjanro mallia 816 0 754 ...

 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Jep, Defy on hieno kello. -Mielenkiinnosta, miten saisi arvottua iän vanhalle Defylle?
Omani vanhalla töhtinupilla, sarjanro mallia 816 0 754 ...

Hienossa kunnossa oleva Defy ja vielä orkkisrannekkeella!

Tässä tapauksessa sarjanumerossa pitäisi olla numeroiden välissä kirjain. Sulla se on todennäköisesti D? Jos ranneke on tuon kellon alkuperäisranneke, myös se voi antaa osviittaa kellon valmistusajasta. Rannekkeen claspissa pitäisi olla numeromerkintä, tyyliin 2/70.

Joka tapauksessa kello on vuosien 1969-1971 väliltä. Tarkemman ajan voi selvittää yhdeltä italialaiselta keräilijältä, joka on kerännyt Zenithien sarjanumeroita. Jos haluat, voin kysyä häneltä tai neuvoa, miten voit itse kysyä.
 

youngmatador

Uusi jäsen
Liittynyt
1.3.2019
Viestit
2
Viimeisin hankinta: Omega seamaster 600 - vintage. Oma nahkaremmi hieman enemän patinoitunut ja ilman Arabitekstiä :Domega.jpg
 

Crystron

Jäsen
Liittynyt
6.8.2015
Viestit
311
Vintage-diver on ollut hakusassa pitemmän aikaa, mutta niin on ilmeisesti monella muullakin, kun edullisesti sellaista ei meinaa saada enää mistään. Nyt kuitenkin viimein nappasi; "L Special" -brändätty skindiver Felsan automaattikoneistolla ja omaan silmään kovin nätillä teräskuorella. Taulussa ja osoittimissa on sitä ns. patinaa vähintään riittämiin, mutta hinta oli kohdillaan, joten menkööt.IMG_20190525_133506.jpgIMG_20190525_133320.jpgIMG_20190525_133522.jpg
 

tinke

Jäsen
Liittynyt
17.10.2014
Viestit
110
Tässä oma vintage löytö. Pitkän aikaa etsin manuaalivetoista kelloa pikkusekunnilla ilman päivyriä. Vieläkin harmittaa että en ostanut täältä foorumilta myynnissä ollutta Omegaa.
IMG_20190211_203642.jpg
 

Crystron

Jäsen
Liittynyt
6.8.2015
Viestit
311
Tässä oma vintage löytö. Pitkän aikaa etsin manuaalivetoista kelloa pikkusekunnilla ilman päivyriä. Vieläkin harmittaa että en ostanut täältä foorumilta myynnissä ollutta Omegaa.
katso liitettä 12365
Vintage-leijonaa soisi näkevän enemmänkin käytössä, asiallisesti tehtyjä pelejä, eivätkä usein huonon näköisiäkään. Hinta-laatusuhde myös yleensä vähintäänkin kohdillaan.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
En tiedä onko varsinaisia löytöjä, mutta pari "uutta" Zenith Defyä löysi tiensä mun kokoelmaan. Valkotauluista Defyä olen ettinyt pitkään, ja nyt löytyi tyydyttävässä kunnossa oleva.

Eteen tuli samalla mahdollisuus hankkia ns. TV-Defy, ja olihan se pakko tarttua tilaisuuteen. Aika rumahan tuo on, mutta kuitenkin Zenith ja Defy. Omaa toki myös omanlaista persoonallista charmia
514dac624da1940510cd240ddbec60c4.jpg
6ccc518406bba2b49e3b5ae108d4737c.jpg
 

Kaupamees

Jäsen
Liittynyt
25.4.2018
Viestit
117
Sveitsiläinen kopio Perkkolaisesta. Koneistona eta 2782.
21eeb326aa61f40da2895eb8bcfa1615.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Tony

Seikos mostly...
Liittynyt
2.6.2016
Viestit
135
Tässä kello, jonka isoisäni sai rippilahjaksi v. 1935, äitini sain sen 7-vuotiaana ja minä 5-vuotiaana. Nyt 50-vuotiaana vein sen sepälle huollettavaksi. Lasi oli rikki ja lapsena hukkasin siitä toisen viisarin. Nuppi oli vaihdettu jo isoisäni aikana eikä ollut enää orkkis. Kello edelleen kävi mutta tosiaankin taitaa jo olla sopiva aika perushuollolle ;)

Kävi onnekas sattuma ja paikallinen seppäni oli aikoinaan Cyman maahantuojan seppä, joka on ostanut Cyma-varaosien loppuvaraston aikoinaan itselleen. Eli ihan oikeisiin käsiin meni. :cool:

Tarkoitus ei ole hinkata siitä uuden näköistä vaan vuosikymmenien patina saa jäädä niin tauluun kuin kuoreenkin. Näkyvistä osista nuppi, lasike, viisarit ja ranneke menevät uusiksi.

Tässä kännykkäkuva valitsemillani viisareilla, jotka hyvin pitkälle vastasivat alkuperäisiä muodoltaan.



Onko vinkkejä, mistä tyyliin sopiva nahkaranneke, joka on tarkoitettu kiinteille tapeille?
 
Viimeksi muokattu:

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Onko vinkkejä, mistä tyyliin sopiva nahkaranneke, joka on tarkoitettu kiinteille tapeille?

Tyylikäs kello, ja todella hienoa, että se laitetaan kuntoon. Mikäs on kellon läpimitta?

Ainakin ColaRebb myy ns. open ended -rannekkeita, joita tämä kaiketi kaipaisi. Oiskohan myös mm. Hirschilla vastaavia rannekkeita.
 

Tony

Seikos mostly...
Liittynyt
2.6.2016
Viestit
135
Kello on vielä sepällä, joten en pääse mittaamaan. Se on kuitenkin pieni, hattuarviona jossain ~30+mm pintaan.

Ja kuva on valitettavasti aika huono, tuossa ei ole lasikekaan paikallaan, kun sovitettiin useampaa viisarimallia minulle valittavaksi. Pistän paremman kuvan, kun saan sen takaisin.

Täytyypä käydä kattomassa rannekkeita mainitsemiltasi firmoilta. Olikin tuo termi hakusessa, nyt onnistuu varmasti hautkin. Kiitti.
 

Tony

Seikos mostly...
Liittynyt
2.6.2016
Viestit
135
Noniin, sain tämän tänään sepältä takaisin. Kokoa on näköjään nupin kera huimat 29mm.



Ja korjaus ylläolevaan. Eipä tämä ollutkaan rippilahja. Muistin vuoden väärin. Taakse kaiverettu päivämäärä olikin 28.5.1938. Veikkaan, että hän valmistui jostain koulusta tuolloin 18-vuotiaana ja sai tämän valmistujaislahjaksi. Täytynee kysyä mummoltani jos hän muistaa mistä on kyse.
 
Viimeksi muokattu:

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Noniin, sain tämän tänään sepältä takaisin. Kokoa on näköjään nupin kera huimat 29mm.



Ja korjaus ylläolevaan. Eipä tämä ollutkaan rippilahja. Muistin vuoden väärin. Taakse kaiverettu päivämäärä olikin 28.5.1938. Veikkaan, että hän valmistui jostain koulusta tuolloin 18-vuotiaana ja sai tämän valmistujaislahjaksi. Täytynee kysyä mummoltani jos hän muistaa mistä on kyse.

Todella kaunis kello, ja on hienossa kunnossa noinkin vanhaksi kaveriksi. Taustalla myös hieno historia, erityisesti henkilökohtaisella tasolla, mutta osuuhan tuo Suomen historiallisestikin hyvin mielenkiintoiseen ajankohtaan.
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 571
Viestit
64 596
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös