Vayrymat

Jäsen
Liittynyt
11.5.2013
Viestit
399
Vs: Oris linkkejä

Olen tykästynyt myös noihin sivuihin ja tuo yksi ylimääräinen vuosi kruunaa kaiken :D
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Oris linkkejä

Kiitos JP:lle muistutuksesta, pitäisi varmaan muistaa hoitaa rekkaus, yhä tekemättä.
 

mp67

Jäsen
Liittynyt
19.9.2013
Viestit
444
Vs: Oris linkkejä

arbit sanoi:
Kiitos JP:lle muistutuksesta, pitäisi varmaan muistaa hoitaa rekkaus, yhä tekemättä.

Muista nyt käydä tekemässä! Mun molemmat rekattu. :)
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Oris linkkejä

mp67 sanoi:
arbit sanoi:
Kiitos JP:lle muistutuksesta, pitäisi varmaan muistaa hoitaa rekkaus, yhä tekemättä.

Muista nyt käydä tekemässä! Mun molemmat rekattu. :)

Tänks, lopultakin tehty :)

Valitsin suosikkikauppani Widemarkin siihenkin linkiksi, vaikka tuo kapistus on ostettu muualta. Mutta kun sitä liikettä ei ole listoilla, kun luopuivat edustuksesta, niin piti kikkailla. Ilmoitin heille kyllä tuosta vielä viestillä, etteivät pidä suurena huijarina.
 

Kipa

Uusi jäsen
Liittynyt
20.10.2014
Viestit
4
Vs: Oris

Mikä "huoltoväli" on TT1:n koneistolla :what
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Oris

Mistään tarkistelematta sanoisin noin 5 vuotta (eli 3-7 v).
Sitten huoltoon, kun alkaa käynti poikkeamaan normaalista.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Oris

Käytössä noin, mutta voi olla se 5-10 jos on vähässä käytössä, ennen kuin alkaa olla öljyt lopussa/kuivat, olen antanut itselleni kertoa. Rankassa käytössä tietysti alle mutta harvinaisessa käytössä (vitriinissä, harvoin kädessä, vedetty käyntiin kuukausittain..) voi mennä se kymmenenkin.
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Oris

Osk Lindroosin sivuilta lainattu:

"Mekaaninen rannekello kannattaa huollattaa kellosepällä keskimäärin viiden vuoden välein. Tapauksesta riippuen huoltoväli voi olla hieman tätä lyhyempi tai pidempi. Käyttämättömänkin mekaanisen rannekellon öljyt kuivuvat ja pikeentyvät, mikä kelloa taas käytettäessä aiheuttaa kitkan takia turhaa mekanismien kulumista"

Huolloista on jonniin verran juttua mm. Muron kellokeskusteluissa. Aika paljon on mielipiteitä aiheesta.
 

Kipa

Uusi jäsen
Liittynyt
20.10.2014
Viestit
4
Vs: Oris

Kiitos vastauksista. Kävin itsekkin kysymässä huollon tarvettapaikallisessa liikkeessä. Vastaus oli, että sitten kun kello ei enää käy aikaa, sen voi tuoda huoltoon. Myyjällä itselläänkin ranteessa oleva automaatti ollut 10 vuotta, eikä oltu tehty mitään. Kummallista puhetta, kun hinta huollolle on kuitenkin 200 e, eli ei oikein "myynithinkistä" puhetta.
Ja asiaakin ettei meni ihan OT...
ORIS TT1 Titan Diver´s Chrono 1000 m on ollut joka päivä viidettä vuotta ranteessa. Olen todella tyytyväinen kelloon. Vaikka tämä on isokokoinen, kaikki on kuintenkin kiinni loppujen lopuksi asenteesta :rock
 

Nissilä

Jäsen
Liittynyt
21.4.2013
Viestit
162
Vs: Oris

JP sanoi:
1RGb4HM.jpg


Ei tuottanut pettymystä :-*

Vielä ei oo löytynyt mitään valittamisen aihetta, tosin vasta toinen päivä ranteessa.
Pysyy ajassakin. Sekunteja en oo mitannut. Ranneke on kyllä hemmetin upea, harmi että ei ole hyvää kameraa. Oikeasti ei ole tommonen piirretyn näköinen ;D

Justiinsa tuota mallia katselin ja funtsin miltei puolivuotta, että ostanko tuon Oriksen vai Longines Hydroconquesin, no ostin sitten Longinesin kun sain jumalattoman alennuksen.
Mutta toi Oris on vielä "unissa".
Hieno kello.
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Oris

Mulla on molemmat, tää ja hydroconquest, en oikeen tiedä kummasta pidän enemmän.
Nyt on ollut oris kädessä ja tyytyväinen olen. Yhtään isompaa en kyllä hanki. Tästä olis harmaana pienempi koko_Olikohan 40mm kun muut on 43mm. Ainoo vaan että joutuu kauan odottaan, kun ei löydy hyllystä suomesta. 7 viikkoo kesti tulla.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Oris

Minulla on ollut useita Oriksia ja piti suht pakosta vähentää kelloja hyllystä, niin lähti viimeiseni, Depth Gauge. Tykkään siitä kyllä niin paljon, että on hankittava joskus uudelleen. En harrasta sukellusta mutta se paino kädessä nyt vaan tuntui ulkonäkönsä kanssa hyvältä.

Muuten voisi tulla jokin titaaninen versio mutta luulen että noissa möhkökelloissa se painon tunne on minulle oleellinen. Pienet ja kevyt on myös kivoja mutta iso ja kevyt ei taida olla minun juttuni.
 

Kipa

Uusi jäsen
Liittynyt
20.10.2014
Viestit
4
Vs: Oris

Tässä ORIS TT1 Titan Diver´s Chrono 1000 m:ssä on se ongelma, että painikkeiden lukitukset pitää ruuvata auki, jotta niitä voi painaa ja joskus unohtaa ruuvata niitä takaisin kiinni. Miten on vesitiivyden kanssa, jos lukitukset ovat auki kun esim. pesee kädet?
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Oris

Kipa sanoi:
Tässä ORIS TT1 Titan Diver´s Chrono 1000 m:ssä on se ongelma, että painikkeiden lukitukset pitää ruuvata auki, jotta niitä voi painaa ja joskus unohtaa ruuvata niitä takaisin kiinni. Miten on vesitiivyden kanssa, jos lukitukset ovat auki kun esim. pesee kädet?

Juu, tuo sudenkuoppahan ruuvattavissa on. Vähän kuin salasanat, riittävän vaikean unohtaa itse jne ;)

En tiedä tuosta mutta on ruuvattavissa usein sen verran tiivisteitä, että ei mene roiskevesi sisään ihan helposti edes nupit ulkona.
 

ElDorado15

Uusi jäsen
Liittynyt
3.11.2014
Viestit
8
Vs: Oris

Kuva on huono eikä tee kellolle oikeutta mutta ai että! Tänään sain vihdoin Aquis Titanin ranteeseen ja tulee tarkastettua aikaa kohtalaisen tiheästi. Upee tiuku :drool
zNE2c0.jpg
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Oris

Hieno on :goodjob

Eikö vain olekin mukavan tuntuinen ranteessa, ainoa miinus näissä on, että ranneketta ei voi paljoa vaihdella.
Onneksi oris on tehnyt niin hyvän, ettei oikeastaan tee edes mieli vaihtaa.
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Oris linkkejä

Joku retkeilijä on vissiin tehnyt jonkinmoista käyttötestiä: (voi olla ihan mainostakin?)

How the Oris supporter who climbed a mountain discovered that the Oris Big Crown ProPilot Altimeter is more accurate than a digital instrument

Congratulations to Alex Huang, the Oris supporter who has just returned from climbing Taiwan’s highest mountain, Mount Yushan. Alex wore his Oris Big Crown ProPilot Altimeter for his epic adventure, and along the way he proved his mechanical watch is more accurate than an electronic altimeter.

http://www.oris.ch/en/news/2014/684
 

ElDorado15

Uusi jäsen
Liittynyt
3.11.2014
Viestit
8
Vs: Oris

JP sanoi:
Hieno on :goodjob

Eikö vain olekin mukavan tuntuinen ranteessa, ainoa miinus näissä on, että ranneketta ei voi paljoa vaihdella.
Onneksi oris on tehnyt niin hyvän, ettei oikeastaan tee edes mieli vaihtaa.
No on. Ranneke on kyllä loistava ja IMHO parempi kuin monissa kalliimmissa kelloissa mitä on tullut soviteltua. Muutenkin istuu todella mukavasti meikäläisen ranteeseen. Tässä on myös paino kivasti balanssissa: Ei tunnu halvan kevyeltä eikä rasittavan painavalta.
 

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
Vs: Oris

Vaimo osti mulle kellon. Ei voi kauheasti tai ollenkaan valittaa.

ranne_zps20a2f087.jpg


Rannetuntuma on hyvä

taka_zpsfd643dcd.jpg


Takakansi on nykytyyliin lasilla varustettu. Mielestäni täysin turha funktio

Oris2_zpsdb09d7ce.jpg

Oris_zpsd446dfd1.jpg


Ulkonäkö miellyttää omaa silmää.

Lume_zps74a9044a.jpg

Lume2_zpsdf99bac1.jpg


Lume on vähintäinkin kohtalainen.

Ranneke_zpsddc9163f.jpg


Ranneke on jämäkkää tekoa, mukava kädessä ja mikä hienointa tässä löytyy lukossa se vanhapinnisäätö, eli yhden palan verran voi pinnillä helposti hienosäätää omaan käteen. Keväällä voisi ehkä ostaa Oriksen oman oranssin kumirannekkeen. Katsotaan nyt. Lahjaahan ei voi vaihtaa, eikä kyllä tee mielikään. Olisi tyhmää verrata johonkin entiseen suklariin, mutta kolme Rolexin subia ja muutama Omegan Bond subia joista kaksi on ollut Planet Ocean malleja.
En tiedä onko mitenkään järkevä miettiä, että näitä saa kuusi kappaletta verrattuna yhteen Rolexin subiin. Omegaan verrattuna, oma mielipide on se, että tämä on paljon laadukkaampi kello. Tämä vain oma mielipide.
 

nasse

Uusi jäsen
Liittynyt
20.10.2014
Viestit
27
Vs: Oris

jkk sanoi:
Ranneke on jämäkkää tekoa, mukava kädessä ja mikä hienointa tässä löytyy lukossa se vanhapinnisäätö, eli yhden palan verran voi pinnillä helposti hienosäätää omaan käteen. Keväällä voisi ehkä ostaa Oriksen oman oranssin kumirannekkeen. Katsotaan nyt.

Suosittelen ehdottomasti tuota Oriksen omaa kumiranneketta. Minulla on depth gaugessa molemmat, mutta en ole metallista käyttänyt kertaakaan, tuo kumiranneke on vaan niin mukava. Pikasäätö onnistuu kello ranteessa napeista painamalla, saa säädettyä täsmälleen sopivaksi pitkin päivää tapahtuvan ranteen paksuuden "elämisen" myötä.

Niin, ja tuoksuu vienosti vaniljaiselta, kuten lapsuudessa koulussa tyttöjen hajukumit. :)
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös