Oris

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sepe84
  • Aloitettu Aloitettu
Itse olen rakastunut uusimpaan hankintaani Oris Aquis date 43mm vihreään sukelluskelloon. Jää kyllä kokoelmaani ehdottomasti.

Olisikohan kyseisestä kellosta taittamaan cartier-kuumetta, vai onko sama säästellä tovi ja ostaa alkuperäinen:

oris.webp

Muotoilu tässä palaavassa mallissa on omaan silmään edeltävää miellyttävämpi. Hinta ei ole mahdoton, varsinkin kun orikseen tuntuu saavan kysymällä ihan mukavan alennuksen.

Olisikohan kyseisestä kellosta taittamaan cartier-kuumetta

Cartier Tank on lopulta kuitenkin vain välivaihe matkalla JLC Reversoon, olen antanut itseni ymmärtää. Ja siihen verrattuna Oriksen kelloilla voi ollakin ihan paikkansa välisteppinä.

En superpaljon innostu noista värikkäistä rannekkeista, mutta itse kellot vaikuttavat komeilta. Ainakaan omaan silmääni tuo suorakaide toimii muotona paremmin kuin tynnyri (tonneau).

En superpaljon innostu noista värikkäistä rannekkeista, mutta itse kellot vaikuttavat komeilta. Ainakaan omaan silmääni tuo suorakaide toimii muotona paremmin kuin tynnyri (tonneau).
Ranneke saattaisi arkikäytössä mennä vaihtoon. Paksuutta eivät nettisivuille tohtineet laittaa, tämä hieman huolettaa.

Joo, ei muuten löydy paksuutta. Se olisi kuitenkin aika olennainen tieto. Kuvissakaan ei ole yhtään sivuprofiilikuvaa, että saisi osviittaa. Olen ymmärtänyt, että kuoren kokoa on pienennetty aikaisempiin malleihin verrattuna.

Mitä muuten luulet, paljonko OVH-hinnasta (1800€ Oriksen nettisivuilla) saisi tingittyä pois?

Joo, ei muuten löydy paksuutta. Se olisi kuitenkin aika olennainen tieto. Kuvissakaan ei ole yhtään sivuprofiilikuvaa, että saisi osviittaa. Olen ymmärtänyt, että kuoren kokoa on pienennetty aikaisempiin malleihin verrattuna.

Mitä muuten luulet, paljonko OVH-hinnasta (1800€ Oriksen nettisivuilla) saisi tingittyä pois?

Kysäisin saman tien kun näin tuon kellon. Ihan mukavan alennuksen lupasi kauppias tuohon. Reiluun 1400 olisi saanut. Odottelen rauhassa, että näkee parempaa kuvaa tai saa paremmat speksit. Tuo paksuus ei selviä tällä hetkellä kuin tilaamalla ja tuo vanha malli ei nätisti sanottuna ole ihan "kesäkunnossa."
Hinta tuossa houkutteleva, paperilla hyvä kello. Pitäisi kyllä nähdä.

Rinnalla pohtinut toista mallistoon palaajaa Cartierin De Mustia. Näyttää saavan alle 3500€ uuden automaatti cartierin tuosta mallista. Tuosta ei kyllä enää sitten pitkä matka käytetyyyn HM42:n esittämään Reversoon ;) Varmaan käy perinteinen ja ei osta mitään.

Se on kieltämättä sopiva alennus. Laitan kyllä itsekin tämän ns. korvan taakse.

Mä kävin ehkä vuosi sitten kyselemässä Tissot'n Heritage-sarjaan kuuluvasta tynnyrikoppaisesta tarjouksia, mutta se kaatui siihen, että kello olisi tilattu liikkeeseen ja alennustakin olisi tullut, mutta ehtona oli, että kellon sitoutuu ostamaan näkemättä! Eivät kuulemma halunneet ottaa sitä riskiä, että se jää käsiin. Jäi sitten kaupat tekemättä...

Se on kieltämättä sopiva alennus. Laitan kyllä itsekin tämän ns. korvan taakse.

Mä kävin ehkä vuosi sitten kyselemässä Tissot'n Heritage-sarjaan kuuluvasta tynnyrikoppaisesta tarjouksia, mutta se kaatui siihen, että kello olisi tilattu liikkeeseen ja alennustakin olisi tullut, mutta ehtona oli, että kellon sitoutuu ostamaan näkemättä! Eivät kuulemma halunneet ottaa sitä riskiä, että se jää käsiin. Jäi sitten kaupat tekemättä...
En kyyninen haluaisi olla, mutta jos kello olisi ohut, olisi se varmaan kerrottu spekseissä.

Tuo on designina paha kun kapoinen kello. Korostaa oikein jokaista ylimääräistä milliä.

Toivoa parasta ja odotella, että verkkoon tulee ensimmäiset arvostelut.

Joo, totta joka sana. Positiivisena puolena voi ajatella, että jos se osoittautuu kovin paksuksi, niin säästyypähän rahat esim. Cartieriin.

Olisikohan kyseisestä kellosta taittamaan cartier-kuumetta, vai onko sama säästellä tovi ja ostaa alkuperäinen:

katso liitettä 20348

Muotoilu tässä palaavassa mallissa on omaan silmään edeltävää miellyttävämpi. Hinta ei ole mahdoton, varsinkin kun orikseen tuntuu saavan kysymällä ihan mukavan alennuksen.
Paksuus taitaa olla 10.3mm.

Kuinka paljon uudesta Oriksen Aquis kellosta kehtaa/kannattaa yrittää tinkiä pois hinnasta? Olisin juuri lähdössä Widemarkiin katselemaan mitä on tarjolla niin tuli mieleen.

Kuinka paljon uudesta Oriksen Aquis kellosta kehtaa/kannattaa yrittää tinkiä pois hinnasta? Olisin juuri lähdössä Widemarkiin katselemaan mitä on tarjolla niin tuli mieleen.
Tuntuu noissa kausi-aleissa olevan -30% systemaattisesti koko oriksen mallistosta muutamalla jälleenmyyjällä.

Aquis Cal 400 on -30% tinkaamatta, suoraan kotimaisesta verkkokaupasta (Suninen) klikkaamalla.

Minusta kello on varsin hintansa arvoinen ja omaan ranteeseen sopiva malli löytyi kun se pienempikoppainen versio julkaistiin. Tarkkakäyntinen inhouse-koneisto 120h käyntivaroineen kruunaa modernin suklarilookin jolle ei tässä reilun kahden tonnin hintaluokassa löydy kilpailijaa.
Lähin vaihtoehto omalla listalla oli Pelagos joka onkin jo melkein tuplahintainen.

Niin ja Oriksen Aquis Cal 400:lle annetaan 10v takuu/huoltoväli mitä pidän muutenkin loistavan kellon vieläkin loistavampana valttina:)

Niin ja Oriksen Aquis Cal 400:lle annetaan 10v takuu/huoltoväli mitä pidän muutenkin loistavan kellon vieläkin loistavampana valttina:)

Jep, se osoittaa että koneisto on oikeasti mietitty uusiksi, ei pelkkä markkinointikikka. Sen lisäksi koneistosuunnittelussa on panostettu huoltoystävällisyyteen - sen 10v jälkeen tapahtuviin huoltotarpeisiin.

Kymmentä vuotta huoltovälinä taitaa markkinoida nykyään tästä innostuneena myös jokunen vähempiarvoinen firma, esim Rolex, mutta eivät uskalla silti 10v takuuta antaa.

Cal 400 41.5mm sinitaluluinen Aquis saa muuten minulla paljon ranneaikaa nykyään. Tässä yhdistyy paljon hyviä piirteitä, samalla kun kalliimmat kellot odottavat vuoroaan.

Ah, kehumisiin piti vielä liittää hyvä magneettisuojaus. Nykyään on kaikkien magneettisten kännykkä- ja läppärivarusteiden kanssa kovin vaikea välttyä tuolta tarpeelta. Magneettien käyttö on tullut muodikkaaksi oikeastaan kaikkialla viime vuosina, jopa ulkotakissa on magneettinapit...

Ah, kehumisiin piti vielä liittää hyvä magneettisuojaus. Nykyään on kaikkien magneettisten kännykkä- ja läppärivarusteiden kanssa kovin vaikea välttyä tuolta tarpeelta. Magneettien käyttö on tullut muodikkaaksi oikeastaan kaikkialla viime vuosina, jopa ulkotakissa on magneettinapit...
Tuossa kellossa niin paljon hyvää että unohtui mainita:)
Itsellä mustatauluisena tuo Oris.

Nämä tuoreimmat Oris ProPilot X:t, titaanikuorilla ja mainiolla Aquis cal 400:sta tutulla 5 days -koneistolla, ovat jo ehtineet Suomeen jälleenmyyjille. Hypistelin yhtä tänään. Onnistunut tämäkin malli on mielestäni. Muotokieli ja titaaniranneke tuo vähän mieleen jotkut Omegan mallit sen lisäksi että on selkeimmin kuitenkin Oris - Propilotin suihkumoottorimuotokielinen bezel on vielä paikallaan.

Mutta samalla vähän mietityttää kuinka pitkälle brändin imago kestää hintojen nousun, näissäkin mennään ylöspäin totutusta, ovh 3900 vaikka todennäköinen ulosmyyntihinta -30%. Ollaan kohta kolkuttamassa Tudoria hintatasossa.

Silti mietin kyllä vakavasti tuollaisenkin hankkimista.

Pöh. Minulla on nyt ollut ranteessa 24/7 Oris Aguis Date Calibre 400 kokolailla 2 viikkoa. Tuo mokoma edistää 10 sekunttia vuorokaudessa..vallan eri tarkkuus mitä Oris tälle uudelle koneistolle lupaa. Sarjanumeron mukaan valmistettu 08.2022. Ja joo ostettu valtuutetulta jälleenmyyjältä. Myöskään toisen "barrel" elikkäs jousen täyteen virittäminen on mahdotonta (+300 kierrosta olen tuota kruunua pyörittänyt) Onko arvon raadilla antaa valistuneita mielipiteitä?

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back