Rolex

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Binh
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Rolex

Qristian sanoi:
Datejust2 sanoi:
Täytyypä tänään kysyä tuosta vuoden lisätakuusta, vien kellon tänään Osk.Lindroosille säätöön, edistää 6s/vrk eli koskin rajoissa, mutta saisi käydä hieman hitaammin.
Niin, en ole juuri viime aikoina kelloja ostanut, ja tämäkin on usean kuukauden harkinnan tulos, subia en enää ostanut, se on nähty. Tämä YM pysyy ;D

Ymmärtääkseni yleensä uuden kellon käynti asettuu "sisään ajettaessa", eli itse en lähtisi vielä tässä vaiheessa suotta availuttamaan kelloa vaan odottaisin n. kuukauden ajan, josko käynnissä tapahtuisi muutosta...

Uusissa viiden vuoden takuulla varustetuissa kelloissa on sitten vihreä "sinetti" punaisen sijasta:

IMG-20150626-WA0021.jpg

YM nyt säädetty Osk.Lindroosilla ja nyt käy plus miinus 0s/vrk ????, kiitos nopeasta ja hyvästä palvelusta. Ohessa huono kännyräpsy kellosta.....taulun väri ei oiekin tuossa pääse oikeuksiinsa.

Liitteet

• WP_20150627_001 (2).webp
    WP_20150627_001 (2).webp
    247,6 KB · Katsottu: 246

Vau :P
Ei ole turhaan kirjoitettu sanaa: 'Superlatiivi' tuohon Yacht Masteriin.
Mites se Riki Sorsa laulaa, että "Haaveissa vainko oot mun..."

Rolex Kanada oli lähettänyt jälleenmyyjille tiedoitteen koskien tätä 5 vuoden takuuta.
Samassa kirjeessä oli mainittu että kaikki Rolexit säädetään COSC tarkempiin arvoihin testien jälkeen. -2/+2 oli kirjattu ylös. Tähän kirjeeseen.
Viikon verran vaimolla ollut OP ranteessa ja tuo nakuttaa +1s/7pv eli tarkkahan tuo on kuin mikä.

IWC sanoi:
Olisiko kenelläkään Rolexin uusinta hinnastoa esim. PDF muodossa?
Tätä on tullut nyt selailtua. Lähinnä tullut laskettua Schipolin Gassanin hintoja.
http://www.rolexforum.nl/prijslijst-rolex.pdf

Gassanin hinnat saa jakamalla listahinnan 1.21.

Katso FAQ kohta 2. http://www.gassanschiphol.com/FAQ-n84m90

Hauska Rolex tarina:
http://www.hodinkee.com/blog/opinion-being-one-watch-guy

Mistä vuodesta alkaen on teräs/kulta Daytonassa ja Submarinessa rannekepalat kulta kohdassa täyttä kultaa? (Ei onttoja)

Timpe sanoi:
Tuli tuonne yksityisviestien puolelle pyyntö näyttää Rolexin kruunu, joka on "upotettu" lasiin.

No, se olikin vähän vaikeampi saada dokumentoitua. Mikäli haluatte omastanne sen löytää, niin ilman LED-lamppua se on tosi hankalaa, tuli testattua...

Tässä pari kännykameralla otettua, suttuista (sori vaan) kuvaa. Se kruunu on siis tuo vaaleansininen "tahra" kello kuudessa.

Kuurnu erottuu paremmin, jos valo tulee kello 12 suunnalta ja katsot tuosta alakuvan suunnasta.

IWC sanoi:
Mistä vuodesta alkaen on teräs/kulta Daytonassa ja Submarinessa rannekepalat kulta kohdassa täyttä kultaa? (Ei onttoja)

Lonkalta: P serialista.

Rolex Passion Report GTM Amsterdamin liepeillä. 50 henkeä, vain kutsusta. Jessus mikä määrä harvinaisia Rolexeja.

http://rolexpassionreport.com/18093/rolex-passion-meeting-2015/

Huh mitä kelloja!

Ps. Silmiin pistävän paljon nato-rannekkeita :-)

Mitä eroa on Rolex Submariner 116613GLB-SB ja 116613LB DIA mallilla?

Rolexilla on ongelmia suurennuslasin (Cyclops) kanssa. Jo puolentoista vuoden verran liikkeisiin on virrannut viallisia suurennoksia, yleensä huomattavasti pienemmällä kuin 2,5x suurennoksella joka on vakio. Rolex on nyt poistanut maininnan tuosta 2,5x suurennoksesta jopa nettisivuiltaan... melkoisen heikon kuvan antaa laadunvalvonnasta, koska vika on ollut jo kauan tiedossa - näitä on vaihdettu takuuseen Rolexin toimesta, mutta edelleen osa uusista kelloista tulee tällä viallisella suurennoksella.
Alla linkkejä keskusteluihin. (ja näitä olisi vaikka kuinka monta.)
http://forums.watchuseek.com/f23/varying-cyclops-magnifications-whats-up-1701058.html
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=408669

Moi,

Kaipaisin nyt hieman näkymyksiä ja kokemuksi tueksi päätöksentekooni, sillä strugglaan nyt tässä kovin keepperi-asian kanssa. Siis minulla on nyt muutamia kelloja jotka korvaavaksi koitan löytää yhden, josta olisi oikeasti keepperiksi - käytettävyydeltään ja ajatuksen tasolla. Kelloharrastukseni edetessä on ranteessa ollut kymmenkunta erilaista laadukasta automaattia. Niiden ja nykyisen kokoonpanon pohjalta selkeää keepperiainesta on joko sukeltaja- ja/tai sporttikategoriaan lukeutuvalla kellolla. Tutkailuni tuloksena näyttää siltä, että brändeistä juuri Rolexissa on vahvin potentiaali ja siksi tähän ketjuun kirjoitankin.

Pääpainopisteet keepper-kellolle minulla on hyvä ranneistuvuus ja tasapaino, kohtuullinen korkeus, safiirilasi, teräsranneke (optiona vaihdettavuus ei-oem muihin rannekkeisiin), hyvä huollettavuus ja varaosien saaminen kotimaisten toimijoiden kautta, mukautuvuus eri tilanteisiin, sekä tietysti mieluinen design.

Tudor-kelloja omistaneena ja omistavana käyn kovinta painia mitä lisäarvoa Rolex minulle toisi. Varmasti luotettavat inhouse-koneistot, brändin ja hyvän arvon säilymisen. Sikäli kun arvon säilymisellä keepperille on olennainen tekijä. Tudor-kellot ovat karkeasti 1/3 tai 1/2 emobrändinsä hinnoista ja toistaiseksi en ole löytänyt muuta järkevää perustetta hinnalle kuin vahva brändi ja arvon hyvä säilyminen. Koneistopuoli on niin ja näin. Toisaalta vaikea ennustaa millaiseksi Tudorin huoltopolitiikka ja hinnoittelu menee mm. uusien inhouse-koneistojen myötä, jotta tulevatko ETA-koneistoiset siinä perässä, vaikka koneiston osien saatavuus on aivan eri luokkaa. Sitten kun pitäisi uusia lasiketta tai kruunua, niin tekeekö lopulta eroa millainen koneisto kellossa on.

Rolexin malleista tapetilla oikeastaan ovat 14060m ja 114060, mutta minun on nyt vaikeaa tehdä pesäeroa noille. Monella tapaa hyvin samanlaisia kelloja ja monella tapaa erilaisia. Uudempi voi vaatia totuttelua, mutta tällä hetkellä vanhemman kuoren muotoilu/koko on houkuttelevampi. Uudemmassa taas ranneke on kokonaisuutena varmasti enemmän mieleeni. Maxidial vs perinteinen ja alubezel vs keraaminen - leijuvat vielä ilmassa, jotta kummin parempi. Kokonaisuudesta puhuttaessa molemmat ovat koneistoa lukuun ottamatta omanlaisiaan kokonaisuuksia.

Olisiko jollakin teistä jakaa kokemusta millaiseen hintaan on tällä hetkellä mahdollista saada uudempaa 114060:aa kotimaan AD:lta, niin antaisi tuo perspektiiviä hintaeroihin vanhemman ja uudemman välillä?

Muita ajatuksia ja kokemuksia otan ilolla vastaan!

14060 Rolexissa on paras value for money tällä hetkellä mutta keraaminen 114060 on kyllä taas aika omaan luokkaan, olen itse vähän miettinyt että vaihtaisin sellaiseen minun nykyisen 14060 jossain vaiheessa.

Ainoa todellinen "keeper" on.....
Y2972I8.jpg

stts sanoi:
Moi,

Kaipaisin nyt hieman näkymyksiä ja kokemuksi tueksi päätöksentekooni, sillä strugglaan nyt tässä kovin keepperi-asian kanssa. Siis minulla on nyt muutamia kelloja jotka korvaavaksi koitan löytää yhden, josta olisi oikeasti keepperiksi - käytettävyydeltään ja ajatuksen tasolla. Kelloharrastukseni edetessä on ranteessa ollut kymmenkunta erilaista laadukasta automaattia. Niiden ja nykyisen kokoonpanon pohjalta selkeää keepperiainesta on joko sukeltaja- ja/tai sporttikategoriaan lukeutuvalla kellolla. Tutkailuni tuloksena näyttää siltä, että brändeistä juuri Rolexissa on vahvin potentiaali ja siksi tähän ketjuun kirjoitankin.

Pääpainopisteet keepper-kellolle minulla on hyvä ranneistuvuus ja tasapaino, kohtuullinen korkeus, safiirilasi, teräsranneke (optiona vaihdettavuus ei-oem muihin rannekkeisiin), hyvä huollettavuus ja varaosien saaminen kotimaisten toimijoiden kautta, mukautuvuus eri tilanteisiin, sekä tietysti mieluinen design.

Huollettavuus ja osien saatavuus puhuvat Tudorin puolesta. Kuten ylipäänsä yleiskone vs. in-house missä tahansa kelloissa. AD vai mikä tahansa luottoseppä.

Mihinkään muuhun en ota kantaa siinä, hankkiako Rolex vai muu. Kerron omasta prosessista sen sijasta. Itselläni kesti hyvin kauan, että ekan (vanhan; uusia ei ole toistaiseksi tehnyt mieli) Rolexin hankin "merkki siinä kuin muutkin, koska kaikkea on koettava". Minulle on ollut merkin rehvakas ja/tai setäimago (mallistakin riippuen) eniten jarruna, ja hankinta on tapahtunut brändin ja erityisesti luotettavuuden ja ammattilaistarinoiden vuoksi "brändistä huolimatta, ei sen vuoksi". Ja ainoat mahdollisuudet oli valituksi tulemiselle malleina samat kuin muillakin kellomerkeillä, "pitää olla näköä ja fiilistä omaan makuun".

Helppo valinta, luonnollinen tie =) Kuvia sitten vain seuraavaksi!

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 151
Jäsenet
7 598
Uusin jäsen
ippe73
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back