Seiko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elemu
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Seiko

Oiva sanoi:
En onnistunut löytämään netin syövereistä Seiko-koneistojen heilahduskulmia käynnin tarkastusta varten. Osaisiko joku johdattaa lähteelle?

53 yleensä

Sent from my iPad using Tapatalk

Tuo on varmasti se selvästi yleisin.

Olen antanut itselleni ymmärtää, että 6000-sarjalaisissa olisi kuitenkin tuosta poikkeava, 54,5 asteen heilahduskulma, mutta en ole tästä täysin varma.

Oiva sanoi:
Tuo on varmasti se selvästi yleisin.

Olen antanut itselleni ymmärtää, että 6000-sarjalaisissa olisi kuitenkin tuosta poikkeava, 54,5 asteen heilahduskulma, mutta en ole tästä täysin varma.
Pitää varmaan paikkansa tuolta löytyy aika kattavasti -> http://www.lepsi.ch/lift-angle/

Sent from my iPad using Tapatalk

Loistavaa, juuri tuollainen tietokanta oli hakusessa. Iso kiitos.

Edit. ja kyse tietenkin "lift anglesta" - jolle en tiedä suomenkielistä vastinetta - eikä amplitudista/heilahduskulmasta.

Oiva sanoi:
Edit. ja kyse tietenkin "lift anglesta" - jolle en tiedä suomenkielistä vastinetta - eikä amplitudista/heilahduskulmasta.

Suomenkieliset termit on usein hakusessa, koska netistä löytyy tietoa lähinnä englanniksi. Tuo on kuitenkin imukulma.

Hienoa, kiitos. Otetaan aktiiviseen käyttöön.

Tervehdys kaikille. Olen uusi tulokas. Jostain pitää aloittaa. Eli: Ostin Seiko SNZH53K1 CreationWatches kaupasta. Muuten olen kelloon tyytyväinen, mutta kaipaisin hieman neuvoa/modausapua. Kellon lasi pitäisi vaihtaa semmoiseen missä on päivämäärän kohdalla suurennos, tai sitten liimata lasiin suurennospala. Toinen seikka on, että tuntiosoittimet 11-kpl ja tunti, sekä minuuttiviisarit pitäisi maalata luminous maalilla, että kello näkyisi myös pimeässä. Muuta modausta ei tarvitse. Olen kiitollinen teille kaikille neuvoista ja vinkeistä. Seikoholismi on kova. Odottelen vastauksia kiitos.

Liitteet

• Screenshot_20180807-174315.webp
    Screenshot_20180807-174315.webp
    65,9 KB · Katsottu: 205

Onnenpoika sanoi:
Tervehdys kaikille. Olen uusi tulokas. Jostain pitää aloittaa. Eli: Ostin Seiko SNZH53K1 CreationWatches kaupasta.

Tervetuloa palstalle ja hienon harrastuksen pariin. Hyvällä hankinnalle läksit liikkeelle.

Onnenpoika sanoi:
Muuten olen kelloon tyytyväinen, mutta kaipaisin hieman neuvoa/modausapua. Kellon lasi pitäisi vaihtaa semmoiseen missä on päivämäärän kohdalla suurennos, tai sitten liimata lasiin suurennospala. Toinen seikka on, että tuntiosoittimet 11-kpl ja tunti, sekä minuuttiviisarit pitäisi maalata luminous maalilla, että kello näkyisi myös pimeässä. Muuta modausta ei tarvitse.

Tässä mallissa pitäisi kyllä olla luminoidut viisarit ja indeksit valmiina.

Tuosta kristillistä en osaa sanoa mitään. Ei varmaan ihan helpolla löydy.

Moi. Indeksit on hyvin heikosti luminoitu. Siksi pitäisi maalata. No sen suurennospalan laitoin tilaukseen: https://www.ebay.com/itm/High-Quality-Sapphire-Bubble-Magnifier-Lens-for-Date-Window-Watch-Crystal-Glass/162951173140?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=462024802200&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Kestääkö pikaliima? Ja mistä löytyisi vahvaa maalia? Osaako joku sanoa kellon lasin halkaisijaa ennen kuin irroitan lasin? Meinasin vaan jos yrittäisin metsästää myös sopivaa lasia. Neuvoista ja vastauksista kiitän teitä kaikkia.

Onnenpoika sanoi:
Moi. Indeksit on hyvin heikosti luminoitu. Siksi pitäisi maalata.

Okei, no sitten täytyy olla todella huono luminointi. Yleensähän Seikoissa on ihan siedettävä. Yksi vaihtoehtohan on vaihtaa viisarit, mutta tiedä sitten onnistuuko löytämään helposti selkeästi paremmin luminoidut viisarit.

Onnenpoika sanoi:
No sen suurennospalan laitoin tilaukseen: https://www.ebay.com/itm/High-Quality-Sapphire-Bubble-Magnifier-Lens-for-Date-Window-Watch-Crystal-Glass/162951173140?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=462024802200&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Kestääkö pikaliima? Ja mistä löytyisi vahvaa maalia? Osaako joku sanoa kellon lasin halkaisijaa ennen kuin irroitan lasin? Meinasin vaan jos yrittäisin metsästää myös sopivaa lasia. Neuvoista ja vastauksista kiitän teitä kaikkia.

Oletko varma, että juuri tuo tilattu lasi sopii mitoiltaan sun Seikoon? Tai että tuo suurennuskohta toimii hyvin sun kellossa, jossa on suurennettavana sekä päivämäärä että viikonpäivä?

Joka tapauksessa melkoinen fiksaus sulla eessä :)

Moi ja tervetuloa minunkin puolestani foorumille. Itselläni on ollut juurikin tuo sama kello joskus ja ihan hyvin lume pelasi indekseissä ja viisareissa.

Laitan tähän linkkejä joista löytyy Seikoihin laseja sekä kaikkea muuta modaukseen liittyvää:

https://www.dlwwatches.com/

https://crystaltimes.net/

https://www.dagazwatch.com/apps/webstore/

Lähetetty minun STF-L09 laitteesta Tapatalkilla

Jäi vähän häiritsemään tuo maininta heikosta lumesta, joten piti ihan testata.

Kellot vasemmalta oikealle Tag Heuer, Seiko, Seiko (sama kuin ketjussa), Vostok.

Siis Seikon viisarit on ihan OK mutta indeksit vähän himmeät

Moikka. Tilasin siis suurennos linssin. Kyllä se pitäisi käydä kun digityöntömitalla tarkkaan mittasin. Sitten tosiaan kellon indeksit ovat heikosti luminoitu. Kiitos teille kaikille vastauksista, linkeistä, ja kuvista. Ootte kyllä tosi mukavia, kun neuvotta ja jelppaatte. Iso kiitos teille vaivannäöstänne. Sitä lumebrite maalia jostakin voisi tilata?

Sen verran jelppiä / neuvoja tarvisin. Mikä on Seiko SNZH53K1 lasin tarkka paksuus ja halkaisija ja onko lasi suora vai kaareva ? Kuva olis kiva.

Hei, liityin juuri foorumille koska pohdin että osaisiko kukaan arvioida hintaa Seikon H449-5120 kellolle, kello on täysin käyttämätön ja alkuperäisessä paketissaan. :)

Kiitos jo valmiiksi!

Seiko Kinetic.Halvalla sai,niin piti ottaa. :rock

https://imgur.com/a/0Y6y5dD

Juu, niinhän onkin! En aluksi tajunnut viestiäsi ja kirjoitin välillä vähän höpöjä, mutta poistin sen viestin.:)

Jos Monsterwatchesista tilaa(varsinkin modatun kellon) niin kannattaa varautua pitkään toimitusaikaan. Ja sähköpostia tuonne on turha lähettää. Niihin ei vastata. Facebook on ainoa paikka josta sinne saa yhteyttä. Rob(okies) pitää sivustoa pystyssä harrastemielessä muun työn ohella joten palvelu ei ole kaikkein nopeinta. Mutta luotettava kauppamies hän on kuitenkin.

Kellot jotka tuolta tilaa eivät tule alkuperäisissä laatikoissa ja sen takia hinnat ovat halvempia.

Itse tilasin joskus tuolta safiirilla varustetun 007:n ja kuukauden päästä sen sain ranteeseen.

Lähetetty minun STF-L09 laitteesta Tapatalkilla

Oliko tapauksessasi tarvetta ottaa yhteyttä? Lähinnä kiinnostaisi että saako Facebookin kautta kuinka nopeasti yhteyden myyjään. Eri paikoista lukenut että kommunikaatio tosiaan aika olematonta myyjän puolelta, jopa ongelmatilanteissa.

Itseä polttelisi myös skx007j safiirilla. Mietityttää vaan nuo tarinat toisilla foorumeilla. Toki todella paljon hyvää palautetta noiden "kauhutarinoiden" vastapainoksi näyttää löytyvän. Summat nyt ei ole sellaisia että talo menisi alta vaikka pahin skenaario sattusi kohdalle, mutta ei kiinnostaisi alkaa stressaamaan kuukausitolkulla kun rahat mennyt ja kelloa ei näy ja yhteyttä ei saa mitenkään. Saati sitten jos saapuu viallisena ja pitäisi alkaa selvittämään myyjän kanssa.

Sivujen mukaan tosiaan ei tule valmistajan alkuperäisessä laatikossa, mutta valmistajan takuu kuulemma on. Pitikö paikkansa?

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back