Paul Allen

Uusi jäsen
Liittynyt
17.7.2016
Viestit
22
Vs: Tudor

http://www.kelloklassikot.fi/tudor-heritage-black-bay-pv-287229.html


Sorry eihän se kellokonttori ollutkaan vaan kelloklassikot
 

EJL

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
428
Vs: Tudor

Paul Allen sanoi:
http://www.kelloklassikot.fi/tudor-heritage-black-bay-pv-287229.html


Sorry eihän se kellokonttori ollutkaan vaan kelloklassikot

Joku virhe tuossa vuodessa on tapahtunut. Ei voi olla 2013 tuo musta Black Bay.

Myyjäliikkeen luotettavuudesta en myöskään osaa sanoa mitään.
 
Liittynyt
3.4.2013
Viestit
1 169
Vs: Tudor

No mä jo mietin, ettei mulla tuollaista ole.
Ihan vinkkinä: asiakkaalta tuli vaihdossa tuolta ostettu Seamaster joka myytiin hänelle "juuri huollettuna". Tästä ei tietenkään ole papereita. Koneisto on aivan muusina ja rannekkeen lukko rikki. Kello on nyt täysrempassa Omppu-huollossa.
 

EJL

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
428
Vs: Tudor

Sami / Kellokonttori sanoi:
No mä jo mietin, ettei mulla tuollaista ole.
Ihan vinkkinä: asiakkaalta tuli vaihdossa tuolta ostettu Seamaster joka myytiin hänelle "juuri huollettuna". Tästä ei tietenkään ole papereita. Koneisto on aivan muusina ja rannekkeen lukko rikki. Kello on nyt täysrempassa Omppu-huollossa.
No nyt tuli tietoa puljun luotettavuudesta ja Samihan tuollaisen Black Bayn sulle hankkii alta aikayksikön!
 

Paul Allen

Uusi jäsen
Liittynyt
17.7.2016
Viestit
22
Vs: Tudor

No hitto, ehdin laittaa kellon varaukseen...pitää olla yhteydessä liikeeseen ja tsekata että onko tossa näppäilyvirhe vai mikä, liikehän mainostaa palautusoikeutta sun muuta. Pitää heti huomenna olla yhteydessä.

Tarvittaessa pitää reklamoida visan kautta
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tudor

Kelloklassikot on Laatukellojen second hand -osasto.
(Scandinavian watch group siis)

Heillä on se "tarkastettu/huollettu", joka yleinen maailman käytettyjen kaupassa.
Ostan noista vain uudehkoja kelloja, alle 5 v vanhoja, niin ei tarvitse siitä vängätä tai pettyä, kumpaa ova tehneet...

Palvelu vaihtelee, heilläkin. Kun kaikki menee hyvin, menee, mutta jollei mene, asiakas on väärässä.
 

Kolmio

Uusi jäsen
Liittynyt
6.7.2015
Viestit
44
Vs: Tudor

Onko kellään tietoa, milloin Suomen jälleenmyyjille on tulossa noi uudet black bayt inhouse-koneistoilla? Joko on tullut vai meneekö syksyyn myöhemmäksi niiden tulo? :what
 

Jarppi85

Uusi jäsen
Liittynyt
2.9.2016
Viestit
1
Vs: Tudor

Juuri soittelin Lindroosille uusista Black Bay-malleista. Vielä ei ole tullut mutta odottelivat syksyn aikana saapuvaksi.
 

Okapi

Uusi jäsen
Liittynyt
12.2.2017
Viestit
1
Vs: Tudor

Olisiko kellään näyttää black bayta ihan oikeassa maailmassa Tampereen seudulla? Youtube videot ei välttämättä anna ihan oikeaa kuvaa ja hankinta taitaa olla edessä..
 

Calle_H

Jäsen
Liittynyt
15.10.2017
Viestit
172
Vs: Tudor

Itselläni ranteessa komeilee elämäni ensimmäinen automaattikello. Tudor Hydronaut Prince Date Tiger, jonka ostin vajaa vuosi sitten foorumilta bongaamani ilmoituksen kautta.

Kello jätättää nyt noin puoli minuuttia päivässä. Lisäksi toisinaan tuntuu, että kellon ei tarvi levätä pöydällä kuin 20 h ja se pysähtyy. Ilmoitettu käyntivarahan pitäisi olla 32 h?

Löysin kertomuksen huollosta, joka tehtiin vajaat 3 vuotta sitten täältä: http://kellofoorumi.com/index.php?topic=2260.0 ...nyt tuntuu ylimitoitetulta viedä sitä mihinkään täyshuoltoon, koska käsittääkseni vaiva saattaa järjestyä osaavan sepän säädöllä. Onko vinkkiä minne kello kannattaisi viedä tällaisessa tilanteessa? Maantieteellisesti haen apua mieluiten Etelä-Suomi+JKL väliltä... ko. alueella liikun työni puolesta.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tudor

Ensin demagnetointi, sitten selviää, onko siinä mitään vikaa aidosti.

Magnetoitunut kello toimii aivan miten sattuu, käy huonosti, ei käy lainkaan tai jopa nopeammin.

Ei maksa käytännössä juuri mitään, jokainen seppä tekee tai tiukan paikan tullen itse kiinalaisella 6 euron sinisellä härpäkkeellä, jollei kello ole uudehko takuunalainen.
 

Michael

Uusi jäsen
Liittynyt
30.1.2017
Viestit
64
Vs: Tudor

Jarppi85 sanoi:
Juuri soittelin Lindroosille uusista Black Bay-malleista. Vielä ei ole tullut mutta odottelivat syksyn aikana saapuvaksi.

Kronografia kyselin, tulee kuulemma lähetys joulukuun puolivälissä, mutta ei tietoa montako kelloa oikeasti tulee ja riittääkö edes ennakkovaranneille.

On nimittäin aika äijän näköinen kello, eikä liioitellun suuri, 41mm. Väittävät uutta Breitlingin koneistoa todella hyväksi ja tarkaksi. Parempi kuin Rolexilla.
 

Michael

Uusi jäsen
Liittynyt
30.1.2017
Viestit
64
Vs: Tudor

Pistäysin Helsingin myymälässä, Black Bay Chronoja tulee vasta maalis-huhtikuussa, jonotuslista on pitkä. No nyt yhden pitempi...

Hieman jäi kuitenkin liikkestä ankea fiilis. Koska kelloja ei ole edes tiskin alla, sanottiin aika suoraan, että tinkaamisvaraa ei siksi ole. Kun mainitsin puhelimessa pari viikkoa sitten luvatun alennuksen, tultiin kuitenkin hieman vastaan kun ensin oli käyty kysymässä takahuoneesta (vai kävikö myyjätär vain kulman takana tupakalla?). Ei kylläkään aivan yhtä paljon, pyöristivät nyt ylöspäin. Kun astuin liikkeeseen sisään, päivystävä vartija (Securitas) suorastaan säikähti ja ryntäsi valmistautumaan sukemaan ulospääsytieni pääovesta. Eikö puotiin saan mennä combat-housuissa, vanhassa Korean sodan aikaisessa parkatakissa ja spec-ops lippis päässä? Hupaisaa...
 

Oiva

Jäsen
Liittynyt
10.1.2017
Viestit
100
Vs: Tudor

Onko kukaan tiedustellut Helsingin AD:ltä viiskasin saapumisaikataulusta, määristä ja jonoista?

Kello kiinnostaa, mutta en ole itse vähään aikaan kulmilla.

Edit. puhelin on keksitty - muistaakseni joskus 1800-luvun puolessa välissä.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Muutama viikko yhteiseloa Tudor Prince Date+Day 76200:n kanssa, ja olen todella tyytyväinen kelloon. Klassinen ja ajaton design, mainio viimeistely, tarkka koneisto (1-2 s./vrk) ja 36 mm/9mm koko ovat mainio yhdistelmä. En ole pariin viikkoon juuri muita kelloja pitänyt ranteessa. Todella monikäyttöinen kello. ETA-koneiston myötä myös huoltokustannukset eivät nouse korkeiksi.

Olen näin jälkikäteen koittanut selvitellä, että mikä on tämän Tudor-mallin historia. Tudor teki tätä 76200 mallia vielä yhden erän viime vuosina ja ilmeisesti vain Aasian markkinoille (lähinnä Hong Kongiin). Mun kellokin on vuodelta 2017 ja ostettu AD:lta Hong Kongista. Samaa malliahan on tehty menneinä vuosikymneninä. Näissä on kait edelleen Rolexin case, jota Rolex on ehkä edelleen tehnyt tai sitten on tyhjenetty vanhat varastot tätä mallia varten. Tämän erän jälkeen Tudor on lopettanut pitkään tekemänsä Prince Date+Day -mallin valmistuksen ja tilalle tuli uusi Glamour-malli, jolla haluttiin kaiketi tehdä enemmän pesäeroa isoveli Rolleen.

Tämän hankinnan myötä olen myös ymmärtänyt, kuinka mukava tällainen pienehkö kello suht kevyellä metallirannekkeella onkaan. Tudor korvasi mulla Ballin, joka oli 40 mm, selkeesti paksumpi ja varustettu tosi paksulla metallirannekkeella. Silloin se ei tuntunut massiiviselta, mutta nyt tuntuu enkä kaipaa yhtään niinkään isoa kelloa. Tudorillakin on tosi hyvä ns. preesenssi ranteessa.

Sen verran olen innostunut nyt näistä oystercase-mallisista kelloista, että seuraava hankinta voisi olla vastaava pelkällä päivyrillä, vaalea tauluisena ja fluted bezelillä (esim. Rollen Datejust ref. 1603).
3d83700180d09aff21ebb2b286d0f44f.jpg
df3a3c52a278227f610ff24b0483cc1c.jpg


Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
 

an300

Uusi jäsen
Liittynyt
10.5.2019
Viestit
7
Tudori saapui perjantaina. Toiminut nyt 3 päivää moitteetta. Kovin laadukkaan oloinen ja sopii ainakin minun käteen oivasti. Hankiintaan olen tyytyväinen.

Montredon toiminta oli onnistunutta. Toimitusajaksi sanoivat 3-4 viikkoa. Kello tuli n. 3:ssa viikossa. Sähköpostia tuli jokaisesta tapahtumasta, mitä hankinnoissa tapahtui. Sellainen juttu, että paperit toimitetaan vasta 30:n päivän päästä kellon toimituksesta. Perustelevat turvallisuussyillä... Arvelisin kuitenkin heidän turvaavan saamisensa, ettei kukaan peru paypal tai luottokorttimaksujaan ja pidä kelloa itsellään... Lienee ymmärrettävää?
MVIMG_20190523_153203 (Small).jpgMVIMG_20190523_153119 (Small).jpgMVIMG_20190523_153359 (Small).jpg
 

tommi2

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2017
Viestit
69
Mitäs mieltä olette Black Bay 41:stä (ref m79540-0006). Paikallinen putiikki myisi 2600€. Tyylikäs kello, jossa toisaalta "vain 2824". Tuohon hintaan ei kovin kummoista käytettyä saa esim. Omegalta. Malli on käsittääkseni kohtuu uusi (korjatkaa jos olen väärässä), joten kannattaisiko odotella jokunen vuosi, jotta käytettyjä alkaa liikkumaan?
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Mitäs mieltä olette Black Bay 41:stä (ref m79540-0006). Paikallinen putiikki myisi 2600€. Tyylikäs kello, jossa toisaalta "vain 2824". Tuohon hintaan ei kovin kummoista käytettyä saa esim. Omegalta. Malli on käsittääkseni kohtuu uusi (korjatkaa jos olen väärässä), joten kannattaisiko odotella jokunen vuosi, jotta käytettyjä alkaa liikkumaan?

Kyseessä siis tämä Black Bayn "fiinimpi" versio, ei suklari. Käytettyjähän liikkuu jo nyt, ainakin jos ulkomailta viitsii ostaa. Siellä hinnat näyttäisi pyörivän 2200 eurossa. Itse tähyisin sinne. Uskoisin myös, että kotimaastakin voisi irrota tuota 2600 € vähän halvemmalla, jos alkaa kunnolla vääntämään. Hieno kello joka tapauksessa.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Onko kellään kokemusta, että a) saako Tudorin kelloihin tilattua pelkän uuden taulun ja jos saa, b) missä hinnoissa pyöritään?

Käyn tässä vaan ajatusleikkiä, että jos hankkisi Tudor Princeen toisen taulun.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Tudor julkaisi tänään odotetusti Black Bay 58 -mallista uuden sinisen version. Tässä ei ole käytetty kultaista väriä luomassa vintagefiilistä, kuten ekassa mustassa versiossa. Runsas kullan käyttö aiheuttikin hyvin ristiriitaisia tuntemuksia kelloharrastajissa. Hieno ja laadukas kello, jonka hinta (alkaen reilut 3200 €) on kohillaan. Täytyy laittaa hatkintaan.

 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 603
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös