Frogman

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2019
Viestit
46
Tudor julkaisi tänään odotetusti Black Bay 58 -mallista uuden sinisen version. Tässä ei ole käytetty kultaista väriä luomassa vintagefiilistä, kuten ekassa mustassa versiossa. Runsas kullan käyttö aiheuttikin hyvin ristiriitaisia tuntemuksia kelloharrastajissa. Hieno ja laadukas kello, jonka hinta (alkaen reilut 3200 €) on kohillaan. Täytyy laittaa hatkintaan.


Uusi sininen BB58 on kyllä ollut tänään puheenaiheena kelllo maailmassa laajasti. Mun mielestä ihan makee mutta ei kuitenkaan pärjää edelliselle 58:lle (joka on poikkeuksellisen kova monen mielestä).
 

Frogman

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2019
Viestit
46
df3a3c52a278227f610ff24b0483cc1c.jpg


Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla

Puhti taidat tykätä sinisistä Tudoreista, jos uusi BB58 menee tilaukseen? :) Toi Date +Day on kyllä upea. Jos se tulee myyntiin joskus olen kiinnostunut. Mulla on ollut vastaava kello mietinnässä.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Uusi sininen BB58 on kyllä ollut tänään puheenaiheena kelllo maailmassa laajasti. Mun mielestä ihan makee mutta ei kuitenkaan pärjää edelliselle 58:lle (joka on poikkeuksellisen kova monen mielestä).

Jep, kyse on kellostamallista, joka tuskin ärsyttää kovin montaa, mutta toisaalta se tuntuu taas juuri jättävän monen vähän kylmäksi. Osa kokee tämän uuden BB58:n tylsänä. Sen sijaan eka musta versio aiheutti paljon ihastusta, mutta kullan määrän takia myös paljon keskustelua. Täytyy vielä itse sulatella, että kumpi iskee kovempaa.

Puhti taidat tykätä sinisistä Tudoreista, jos uusi BB58 menee tilaukseen? :) Toi Date +Day on kyllä upea. Jos se tulee myyntiin joskus olen kiinnostunut. Mulla on ollut vastaava kello mietinnässä.

Kyllä, olen huomannut että siniset kellot uppoaa. Lisäksi Tudor on yksi suosikkimerkeistä.

Jos ei olisi jo tuota sinistä Date+Dayta ja paria muuta sinistä kelloa niin olisi "helppo" lähteä uuden sinisen BB58:n matkaan (vaatisi toki ensin säästämistä). Nykyisestä kokoelmasta jonkun sinisen pitäisi varmasti lähteä, jos siniseen BB58:aan päätyisi.

Ja mitä tulee myyntiin niin kaikkihan on periaatteesa myynnissä, jos hinta on kohillaan:) Joka tapauksessa suosittelen noita 76200-sarjan Tudor Date+Day-kelloja.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
840
Kokemuksia kaipailen tudorin ostosta. Lähinnä kiinnostaa minkä verran neuvotteluvaraa hinnoissa ollut uutena?
 
Viimeksi muokattu:

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 215
Kokemuksia kaipailen tudorin ostosta. Lähinnä kiinnostaa minkä verran neuvotteluvaraa hinnoissa ollut uutena?

Mikä Tudor? Jonotuslistamalleissa harvemmin tarvitaan hintaneuvotteluita.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
840
Mikä Tudor? Jonotuslistamalleissa harvemmin tarvitaan hintaneuvotteluita.

Arvelin kanssa, että viiskasista ei kauheana taida alea irrota.

Mitä pohdin oli, että Googlettelu kertoi yksittäisiä North Flaggeja ja Rangereita saattaisi olla jälleenmyyjällä hyllyssä. Pohdinnassa ollut pukukello myös pidemmän aikaan. Tässä tarpeessa pitäisi käpistellä, eli en mallia osaa edes heittää. Useampikin hyvä vaihtoehto näytti olevan.

Katselin mikäli nettisivujen saldot pitää paikkansa, että oli noita tuotannosta jo poistuneita mallejakin vielä varastossa. (Hieman epäilen tätä, mutta käydä katsomassa syksymmällä. Tuntuvat pitävän osa saldoilla, jotta google ohjaisi sivulle...)

Mikään hoppu ole mihinkään asian kanssa, niin tietäisi odotellako rauhassa sopivaa käytettyä vai lähteä neuvottelemaan kivijalassa.
 
Viimeksi muokattu:

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 215
Tudor yrittää kuitenkin pois ETA-pohjaisesta halpakelloimagosta ja veikkaan että tuo Aasian julkaisu ei sopinut muulle maailmalle imagonnostotarkoituksiin.

Nyt sitten joku on saanut näkemään asian toisin.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Tudor Royal on erikoinen tapaus. Kesällä sinisen BB:n julkaisun kohdilla Aasian markkinoille julkaistiin tämä Royal. Nyt syksyllä ilmoitettu, että tulee saataville globaalisti.

Koronan aikana erikoista markkinointia? Vai onko ollut hype Aasian julkaisun korvilla sitä luokkaa, että laitettu globaalisti portfolioon?

https://www.hodinkee.com/articles/tudor-royal-collection-introducing

Sikäli tässä ei ole ihmeellistä, että ihan samalla tavalla Tudor on myynyt viime vuosina samantyyppista Prince Date-Day - mallia (ref. 76200) vain Aasiassa. Royal itse asiassa lienee tälle mallille jonkinlainen seuraaja ja pesäeron teko Rolexiin. DSC_2540.JPG
 

Calle_H

Jäsen
Liittynyt
15.10.2017
Viestit
172
Royalissa yhdistyy mielestäni hieman vanhemmat Tudorin tyylit + Day-Datet sekä Oysterquartz. Olen itse kiinnostunut tästä. 41 mm/38 mm kiinnostaisi rannettaa, mutta en tiedä miten ovat esillä tässä loppuvuodesta Suomessa... pitää kysellä.

Two-tonen kanssa Tudor tehnyt viime vuosina ihan hienoja kelloja, mutta tässä mallissa teräsversio tuntuu varmimmalta.
 

jesukrisu

Uusi jäsen
Liittynyt
11.9.2020
Viestit
4
Mitähän maksaa noiden omakoneistojen huollot ja onnistuuko joka kellosepällä?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
840
Arvelin kanssa, että viiskasista ei kauheana taida alea irrota.

Mitä pohdin oli, että Googlettelu kertoi yksittäisiä North Flaggeja ja Rangereita saattaisi olla jälleenmyyjällä hyllyssä. Pohdinnassa ollut pukukello myös pidemmän aikaan. Tässä tarpeessa pitäisi käpistellä, eli en mallia osaa edes heittää. Useampikin hyvä vaihtoehto näytti olevan.

Katselin mikäli nettisivujen saldot pitää paikkansa, että oli noita tuotannosta jo poistuneita mallejakin vielä varastossa. (Hieman epäilen tätä, mutta käydä katsomassa syksymmällä. Tuntuvat pitävän osa saldoilla, jotta google ohjaisi sivulle...)

Mikään hoppu ole mihinkään asian kanssa, niin tietäisi odotellako rauhassa sopivaa käytettyä vai lähteä neuvottelemaan kivijalassa.
Käytetyn puolelle tämä kääntyi. 2018 leimattu ja kunto lähes mintti. Netistä ei tästä mallista juuri mitään löytynyt, joten tunteella tehty valinta:

Edit: nakattu toinen kuva kangasrannekkeella.
20210128_144326.jpg
20210308_191150.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
840
Uudet kellomallit tulossa. Saa nähdä keskitytäänkö taulun väreihin vai tuleeko jotain uutta/kierrätettyä:

Wednesday, 7 April at 1:10 - CET

TUDOR NEW WATCHES 2021 REVEAL​

Stay connected to discover the latest TUDOR watches, in line with the brand’s reputation for creating timepieces designed to ensure robustness, longevity, reliability and precision.

 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Watches & Wonders Geneva alkaa 7. päivä, joka on mallia vilkas uutuuksien osalta. Valitut kellomerkit esittelevät uutuuksiaan Geneven jälkeen fyysisesti Shanghain W&W-tapahtumassa.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
840
Watches & Wonders Geneva alkaa 7. päivä, joka on mallia vilkas uutuuksien osalta. Valitut kellomerkit esittelevät uutuuksiaan Geneven jälkeen fyysisesti Shanghain W&W-tapahtumassa.
Taitaa sisarmerkki uutta exploreria teaserin muodossa esitellä samaan tilaisuuteen sivuillaan.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Värien perusteella veikkaan että ainakin Black Bay GMT 58 Coke-värityksellä ;)

Mahdollosta, mutta uskoisin, että jos coke GMT tulee, se tulee edelleen 41 mm verdiossa. Jos halutaan tehdä BB58:sta GMT-versio niin se vaatisi kaiketi nykyisestä GMT-koneistosta pienemmän version, mikä ei tapahdu ihan käden käänteessä.

Lisäksi vähän epäilen, että miksi Tudor tekisi coke-version GMT:sta, kun se ei ole ollut Rolexinkaan puolella suosittu? Mahdollista toki silti.

Om veikkaus on punamusta BB58 ja/tai uusi Ranger/North Flag.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
840
Tudorin uutukaisetkin verkossa:

https://www.tudorwatch.com/en/2021-new-watcheshttps://www.tudorwatch.com/en/2021-new-watches

Umpi kultainen tai hopeinen black bay vaatii kyllä omalle kohdalle hieman sulattelua: Hinta varmasti jotain melko käsittämätöntä kyseisillä. Siitä juurien toolwatchista ollaan melko kaukana.

Edit. Nettisivut selattu hinta vaatimattomat 16 280 euroa kultainen/nahkarannekkeella. Hopeisen hinta pysynyt kohtuudellisessa 4180 hinnassa.

Edit 2. Kun nyt ajatuksella uutukaiset läpi - Pukukellon tarpeessa kyseinen herätti kiinnostuksen. 36mm ja nahkaranneke : https://www.tudorwatch.com/en/watches/1926/m91450-0006
 
Viimeksi muokattu:

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 215
Hopea ei nykyään ole kovin yleinen kellomateriaali - ei tainnut tosin pronssikaan olla vielä jokusia vuosia sitten. Pehmeänä minä olen pitänyt, mutta tiedä häntä. Hintatasohan on hyvin lähellä teräksistä koppaa joten miksipä ei. Tuo voi vuosien saatossa tummua hassun näköiseksi.
En kuitenkaan ihan vielä siihen syttynyt, mutta ehkä siihen innostuisi ajan kanssa, silloin kun toimitusjonot ovat viimeistään jo mahdottomat.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 603
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös