Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Maks puhuu asiaa noista vanhoista ilmoituksista. Itseäni ei ainakaan häiritse läheskään niin paljoo ilmoitusten uppaus, kun ilmoitus joka ei ole enää voimassa. Välillä tulee selailtua vanhoja ilmoituksia, ja saattaa tulla vastaan joku joka sillä hetkellä kiinnostaa. Ärsyttää sitten kysellä onko kello vielä myynnissä, ja odotella vastausta monta päivää tai jopa viikkoa. Yleensä kellotkin on jo myyty, mutta ei ole viitsitty poistaa ilmoitusta.

Kaikki ilmoitukset vaan ei voi mahtua etusivulle. Tätä ei kannata ehkä verrata nettiautoon, jossa on samanlaisia autoja tuhansia. Kellot löytää kyllä uudet omistajansa aika helposti tätä kautta.

En mielestäni kannattanut uppausta "niin usein kun huvittaa", vaan silloin kun on jotain oleellista tietoa mikä vaikuttaa kellon myyntiin.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Maks puhuu tosiaan täyttä asiaa. 3 kk vanhoista ilmoituksista tuskin juurikaan viisastuu.

Mitä sitten tulee myyjiin jotka ei vastaa kysymyksiin vanhoista ilmoituksistaan päivässä tai kahdessa eivät varmaankaan ole vakavasti edes myymässä kohdettaan? Itse vastaan mahdollisimman pian jos oikeasti haluan myydä kohteen. Näin kai luulisi jokaisen tekevän...

Mitä oleelliseen tietoon myytävästä kellosta tulee niin miten määritellään oleellinen tieto joka ei voi odottaa viikkoa seuraavaan uppaukseen asti?? Onneksi en kuulu ylläpitotiimiin koska se jäisi ylläpidon arvioitavaksi ja teettäisi käsittääkseni melkoista arpomista ja turhaa työtä jos jokin asia on oleellinen tai ei.
Siksi lieneekin helpompaa että mennään sääntöjen mukaan.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Nyt kun itsellänikin on kello myynnissä palstalla, niin hieman on ottanut päähän, kun Sami tulee uppaamaan konttorin ilmoitukset ja oma ilmoitus onkin sit jo silmänräpäyksessä toisella sivulla...

Ehdottaisin itse, että esim. Kellokonttorin tapauksessa Sami voisi ilmoittaa uudesta kellosta normaalisti palstalla sen tullessa myyntiin. Kerran viikossa sitten YHDEN viestin uppausta, missä listattuna yrityksen kaikki kellot hintoineen ja linkki omille sivuille.

Ja tosiaan ei oo mtn konttoria/ Samia vastaan. :sorry

Ja täytyy myöntää, että muokkausominaisuuden puute tuli itsellenikin yllätyksenä, koska eipä tullut luettua sääntöjä enään uudestaan. Kännykällä ja tabilla ilmoitusta tekevien hommaa se vaikeuttaa ainakin. Itsellänikin oli parempia kuvia jne jo laitettuna ilmoitukseen, mutta sitten kun saa selaimen sivujen kanssa pelailla jne, ja luuri lataa uudestaan tyhjän myynti-ilmoituksen, niin loppuu mielenkiinto kirjoittaa kaikkea uusiksi...

Elikä lyhykäisyydessään kerran viikossa uppailu, muokkaus takaisin ja vanhojen (1-3kk) ilmoitusten poisto olisi toiveissa. Sekä mahdollisesti jtn muutosta yrityksien ilmoitteluun...
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Viikon välein = liian usein, piste. Mutuarviona sanoisin, että foorumin postimäärät vähintään puolittuisi jos uppausväliksi laitettaisiin kuukausi. Jos ostajalla on tietynlaiset housut jalassa, niin kyllä se ilmoitus tuolta löytyy. Merkkittävä hinnanalennus voisi olla hyvä porkkana tuon ajan lyhentämiseen.

Tällaisenaan foorumi menettää äkkiä mielenkiintonsa, kun unread tarjoaa ne samat langat toistuvasti.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Niin no, mulla on maksullinen sponssisoppari saitin omistajan kanssa... Tarkoitus ei tietenkään ole tukkia etusivua ja itsekin noudatan viikon nosteluväliä. Unread-namiska tuo kuitenkin kaikki kirjoitetut/upatut heti eteen, enkä aikakaan itse huomaa missanneeni yhtään kiinnostavaa viestiä. Siinä mielessä ei siis (mielestäni) kannata olla huolissaan, jos myynti-ilmoitus putoaa muutaman pykälän alemmas. Tippuvat ne omanikin.
Just my 0.2 cents.

Tsekkasin juuri nosteluhistoriani ja näyttäisi, etten todellakaan postaa/bumppaa päivittäin, vaan muutamia kertoja viikossa. Tämä siis Tapatalkin participated-kohdasta tsekattuna.

EDIT: Jape, no offence taken :)
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Mun posti koski kokonaisuutta, josta yrityssponssit ovat häviävän pieni osa. Sitäpaitsi Kellokonttorin jne. laadukkaita ilmoituksia/kuvia selaa mielellään useammin, kuin random-ilmoittelijoiden random-kelloja :)

Ja sponssisopparit on luonnollisesti hieman erilainen porukka muutenkin, kuin nämä "tavalliset" markkinapaikalla ilmoittelevat.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Kyllä viikon välein nosto tai hintamuutos pitäisi riittää. Myyjät voisivat otaa vanhanaikaisesti ennen ilmoituksen kirjoittamista eteensä paperin ja ranskalaisilla viivoilla kirjoittaa siihen mitä aikovat sanoa ja sitten hiljainen hetki paperilla olevaa tekstiä tujoittaen ja miettien.

Ilmoituksessa pitäisi olla kuvaus / kuva kellosta, hinta ja missä sijaitsee.

Ostajat ottavat sitten yhteyttä, joko sähköpostitse tai yksityisviesteillä ettei siitäkin tulisi jatkuvaa pumppausta ylös.

Ostajat voisivat myös kunnioittaa myyjän toivetta vaihtuuko keloo vain rahaan vai käykö myös vaihdokki.
En ole kelloja myynyt mutta autoissa ja moottoripyörissä tarjoavat vaihdossa vaikka minkälaisia hilavitkuttimia vaikka ilmoituksessa on ei vaihtoa.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Priima sanoi:
Kyllä viikon välein nosto tai hintamuutos pitäisi riittää. Myyjät voisivat otaa vanhanaikaisesti ennen ilmoituksen kirjoittamista eteensä paperin ja ranskalaisilla viivoilla kirjoittaa siihen mitä aikovat sanoa ja sitten hiljainen hetki paperilla olevaa tekstiä tujoittaen ja miettien.

Ilmoituksessa pitäisi olla kuvaus / kuva kellosta, hinta ja missä sijaitsee.

Ostajat ottavat sitten yhteyttä, joko sähköpostitse tai yksityisviesteillä ettei siitäkin tulisi jatkuvaa pumppausta ylös.

Ostajat voisivat myös kunnioittaa myyjän toivetta vaihtuuko keloo vain rahaan vai käykö myös vaihdokki.
En ole kelloja myynyt mutta autoissa ja moottoripyörissä tarjoavat vaihdossa vaikka minkälaisia hilavitkuttimia vaikka ilmoituksessa on ei vaihtoa.

Minä allekirjoitan täysin tämän mielipiteen/kehitysehdotuksen !! :agreed: :goodjob
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Pakko taas todeta ettei myyjien kalenteriviikot ole kuin 4-5 päiväisiä. Ihme että jotkut osaa kyllä katsoa kellosta oikean ajan, mutta ei tajua kalenterin päälle yhtään mitään. >:(
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Entä mitä mieltä olette ilmoitusten kommentoinnista?
Onko jonkinlainen kommentointi myyntiketjuun sallittua vai ei?
Mihin vedetään raja?
Tällä hetkellä käytössä on 0-linja koska koemme että tärkeintä on että ilmoitus pysyy selkeänä ja seurattavana eikä siellä ole mitään muuta kuin myyjän itsensä päivityksiä. Kaikki kommentit poistetaan.

Toivomme että mahdolliset kommentit ja kysymykset, liittyen ilmoitukseen, tulisi laittaa ensisijaisesti myyjälle yksityisviestillä tai sähköpostilla ja sitten vasta ylläpidolle.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

"Ostan kellon", eikö se ole ihan sopiva ja ainoa sallittu kommentti. Helppo vetää raja :)
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

jyzzzy sanoi:
Tällä hetkellä käytössä on 0-linja koska koemme että tärkeintä on että ilmoitus pysyy selkeänä ja seurattavana eikä siellä ole mitään muuta kuin myyjän itsensä päivityksiä. Kaikki kommentit poistetaan.

Siinähän se. mitään poistamatta saati lisäämättä
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Maks sanoi:
Onhan noita tälläkin foorumilla puoli vuotta vanhoja ilmoituksia, liekö monikaan ilmoituksista enää ajankohtaisia. Komppaan tässä Magillaa, että ei noita vanhoja ilmoituksia tule katseltua. Joillain sivustoilla ilmoitukset ovat määräaikaisia, toimisko täällä esim. 3kk, jonka jälkeen ilmoitus poistuu tai siitä tulee viesti, mikä tilanne.

Kannatan tätä ehdotusta. Aktiivinen ja valveutunut foorumilainen kyllä muistaa ilmoittaa kohteen myydyksi mutta satunnaiset kellojen kaupittelijat/ostaja eivät vättämättä. Otsikon editointioikeus olisi hyvä tapa merkitä tuote myydyksi tyyliin "M: Kello" -> "MYYTY: Kello", näin ilmoitus ei edes "nousisi". Ylläpidonkin olisi helpompi siirtää ilmoitukset arkistoon otsikon perusteella.

Ylläpito voisi antaa Kellokonttorille oikeudet (tai neuvoa miten) siirtää omat ilmoituksensa arkistoon, jotteivät pyöri myyntipalstalla turhaan. Herää myös kysymys siitä miksi yrityssponsorilla on oikeudet muokata ilmoituksia mutta muilla ei. Paljollako foorumia pitää sponssata että saa myynti-ilmoituksen editointioikeudet? IMO pelisäännöt pitäisi olla samat kaikille tai olla ainakin kaikkien tiedossa.

Tarkoitus ei ole moittia Kellokonttoria mitenkään. Päinvastoin Kellokonttori on selvästi löytänyt paikkansa Suomen pienissä käytettyjen kellojen markkinassa tarjoamalla valtavirrasta poikkeavia vaihtoehtoja.

Joillain foorumeilla olen nähnyt "yritysten myynti-ilmoitukset"-alueen erikseen, olisiko sellainen harkitsemisen arvoinen?
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

pietu sanoi:
Joillain foorumeilla olen nähnyt "yritysten myynti-ilmoitukset"-alueen erikseen, olisiko sellainen harkitsemisen arvoinen?
Onhan sellainen täälläkin. Jos ymmärsin/muistan oikein, Sami alkoi sponsoriksi juuri saadakseen ilmoituksensa pois melko pystyynkuolleelta yritysalueelta. Ilmoitusten lukukerrat olivat hyvin alhaiset normaalipuolen ilmoituksiin verrattuna.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Juup, niitä ei sielä yrityspuolella juuri kukaan katsellut. Toki yhtenä motiivina oli myös tukea uuden foorumin toimintaa ja kelloharrastuksen kasvua.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Kah, enpä ole moista aluetta huomannut. 99.9% tulee seurattua vain "Unread" viestejä riippumatta siitä millä aihealueella viesti sijaitsee.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Tein positiivisen huomion äsken että "Myydään/Ostetaan Sekalaista" - osastolla saikin omaa ilmoitustaan muokata !!
Toivottavasti ei ole vahingossa "unohtunut" ylläpidolta vaan saa ollakin noin... Eipä haittaisi vaikka myös kelloilmoituksia voisi muokata... IMO !! :agreed:
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Huoh.

Ehkä ei tarvisi dellata "yhteydenotot yv:llä" -ilmoituksista kommenttia "Lähetin yv", koska kaikkien asetuksissa ei ole popupit päällä, ja silloin voi jäädä yv näkemättä pitkiksi ajoiksi.

Mur. Harvoin valitan julkisesti maailman menosta, koska se on niin vittumaista katsoa muiltakin mutta ei nyt mennä ihan Valvira-tasolle tulkinnoissa, jooko? Ei "Lähetin yv" ole ilmoituksen kommentoimista, eihän, vaikka se onkin kommentin lähettämistä teknisesti.

.......olen omat myynti-ilmoitukset lakannut jättämästä siksi, että meni liian vaikeaksi mutta nyt menee ostaminenkin hankalaksi :sorry

EDIT: Vai onko tuo varautumista siihen, että kaveri voisi tehdä toisen puolesta liian aikaisen uppauksen?
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Tuo myynti-ilmoitusten totaalinen kommentointikielto ei toimi. Ylläpito voisi ottaa pään pois pensaasta, poistaa säännön ja alkaa käyttää maalaisjärkeä. Häiritsevät tai turhat kommentit voi poistaa edelleen ja näinkin pienessä porukassa häiriköt ja bulvaaninostajat havaitaan melko nopeasti.
 
Vs: Keskustelua markkinapaikan säännöistä

Näkisin itse, että myyntipalstan tarkoitus on tarjota mahdollisimman hyvä ja käyttäjilleen selkeä alusta käydä kauppaa kelloista. Tämä foorumi ja yleisestikkin Suomalaiset harrastajafoorumit ovat kokoluokassaan niin pieniä, että sen kummempia sääntöjä ei pitäisi käytännössä edes tarvita. Toki on hyvä olla tietynlaiset yleisohjeet, ja maalaisjärkikin nyt kertoo, että mikä on asiallista ja mikä ei. Mutta käyttäjien toimintaa häiritsevä turha moderointi ja rajoittavat säännöt eivät palvele ketään.

Onko viestiketjussa asiallisen kysymyksen esittämisestä oikeasti haittaa? Mielestäni olennaisen seikan kysyminen tai osoittaminen kaikkien nähtäville palvelee niin myyjää kuin myös ostajia. Tämän rajoittaminen ja moderointi ei palvele ketään. Kuten sanottua, tässäkin asiattomat viestit voi poistaa aivan kuten kaikilla muillakin alueilla.

Sama koskee myös viestien editointia. On helppo sanoa, että kirjoita kerralla oikein, mutta virheitä sattuu. Miksi ei siis anneta mahdollisuutta muokata viestiä, kuten yleisesti on mahdollista. Jos tällä halutaan estää esim. myyntiketjujen poisto arkistosta, niin a) olisiko kuitenkin oikein antaa viestin kirjoittajalle oikeus päättää hänen tuottamastaan sisällöstä? b) tai ainakin lisätä tuohon joku aika, että esim 30 min kirjoittamisesta voi tehdä muokkauksia.

Olen samaa mieltä myös viestien nostamisesta aikaisemman kirjoittajan kanssa. Jos ilmoituksessa tapahtuu merkittävä muutos, esim. hinnassa tai muussa seikassa, niin mielestäni tämän nojalla ilmoitusta voi nostaa vaikka viikkoa ei olisikaan kulunut. Foorumi on pieni ja ilmoituksia ei ole kokonaisuudessaan kovin paljoa, joten käyttäjä saa kyllä parissa minuutissa selattua koko tarjonnan läpi. Tästä ei siis koidu mitään riskiä, että jonkun ilmoitus jäisi tällaisen muutoksen myötä näkemättä. Foorumin haltija voisi vaikka muuttaa näkyvien ketjujen määrää myyntipalstalla, että oletuksena näkyisi parin sivun verran ilmoituksia. Näin ei voisi sanoa, että kaikki eivät kuitenkaan katso kuin ensimmäistä sivua.
 

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 234
Viestit
69 129
Jäsenet
7 631
Uusin jäsen
tshahar
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back
Ylös