Ketju pikkukysymyksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avei
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Ketju pikkukysymyksille

WhiteWizzard sanoi:
Suositelkaas paikkaa josta hankkia laatikko kelloille. Winderlaitosta en kaipaa, mutta tyylikäs säilyslaatikko mihin saisi kaikki viisi jotka omistaa olisi hieno. Desing Huetten laatikkoja oon katsellut, mutta olisko vaihtoehtoja tarjolla.

Huomenta!

Itselle tilasin Amazonista puisen viiden kellon laatikon lasiaukolla, budjetti oli alle 100€. Oli vähän arvoitus, mitä saan, niinkuin aina, kun ei pääse itse hipelöimään, mutta useimpia tuotteita on kommentoitu. Laatikon viimeistely ei ole kalliimpien veroista, mutta riittää kuitenkin minulle ja on ulkonäöltään sopiva. Olen ollut tyytyväinen.

http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_nr_p_n_feature_keywords_4?fst=as%3Aoff&rh=n%3A328228011%2Cn%3A199485031%2Cn%3A199488031%2Ck%3AWatch+boxes%2Cp_n_feature_keywords_browse-bin%3A974541031%2Cp_n_feature_keywords_two_browse-bin%3A1817395031&keywords=Watch+boxes&ie=UTF8&qid=1427264816&rnid=1817390031

juippi sanoi:
Moi, onko mitään väliä, vetääkö vähäisellä käytöllä olevan automaattikellon aina tarvittaessa käyntiin, vai pitäisikö olla joku kellonpyöritin? Mulla on pari sellaista automaattikelloa, jotka saavat ranneaikaa noin 2-3 kertaa kuukaudessa.

Klassinen väli vähäisimmälle kulumiselle on jonkin seppäkoulukunnan suusta kuultuna "kuukausittain käyntiin seisomassa olevat mekaaniset" tms. Eivät silloin käy paljonkaan mutta eivät kuivukaan.

arbit sanoi:
juippi sanoi:
Moi, onko mitään väliä, vetääkö vähäisellä käytöllä olevan automaattikellon aina tarvittaessa käyntiin, vai pitäisikö olla joku kellonpyöritin? Mulla on pari sellaista automaattikelloa, jotka saavat ranneaikaa noin 2-3 kertaa kuukaudessa.

Klassinen väli vähäisimmälle kulumiselle on jonkin seppäkoulukunnan suusta kuultuna "kuukausittain käyntiin seisomassa olevat mekaaniset" tms. Eivät silloin käy paljonkaan mutta eivät kuivukaan.

Kiitos!

Käynnillä ei ole osuutta öljyjen kuivumiseen, öljyn laadulla kylläkin. Synteettiset eivät haihdu kuten mineraaliöljyt, mineraaliöljy haihtuu vaikka kello kävisi jatkuvasti.

pasiz sanoi:
Käynnillä ei ole osuutta öljyjen kuivumiseen, öljyn laadulla kylläkin. Synteettiset eivät haihdu kuten mineraaliöljyt, mineraaliöljy haihtuu vaikka kello kävisi jatkuvasti.

Olin käsittänyt, että kyse olisi liikkumisenkin tarpeesta vs. seisominen, kuvittelin "paikkojen kuivumiseksi", en öljyjen katoamiseksi tyystin. Jos se on ollut myytti, niin seison korjattuna.

Tietääkö kukaan hyviä kronoja joissa olisi GMT-toiminto?
Omegalla näyttäisi olevan muutama malli kuin myös Breikulla, mutta jälkimmäiset on niitä 46-48mm lautasia.

arbit sanoi:
pasiz sanoi:

Olin käsittänyt, että kyse olisi liikkumisenkin tarpeesta vs. seisominen, kuvittelin "paikkojen kuivumiseksi", en öljyjen katoamiseksi tyystin. Jos se on ollut myytti, niin seison korjattuna.

Anteeksi maalaisuuteni mutta mihin öljyt katoavat vesitiivissä kellossa?
Minkä pinnalle ne tiivistyvät uudestaan vai muuttavatko olomuotoa?

jyzzzy sanoi:
arbit sanoi:
pasiz sanoi:

Anteeksi maalaisuuteni mutta mihin öljyt katoavat vesitiivissä kellossa?
Minkä pinnalle ne tiivistyvät uudestaan vai muuttavatko olomuotoa?

Sekoittuisiko se niinhin pieniin osiin, joita koneiston metalliosista ja "jalokivistä" irtoaa ja niiden mukana poistuisi laakeripinnalta.

Vastaan kuvalla, kun tälläinen myyttinen ilmiö vaivaa. Kuvassa on liipotinakseli, kellosta, jota on nimenomaan pidetty käyvänä, vaikka huollolle olisi ollut tarvetta.

Öljyssä käytetyt haihtuvat komponentit haihtuvat, myös sukeltajankellossa, kaasujahan kellot vaihtavat, kuten heliumventtiilin keksiminen todistaa (pitkällä saturaatiosukelluksella ongelma on nimenomaan kellon lasin ulospullahdus paineen laskiessa). Ainoastaan metalli (taottu sekä valssattu, ei valettu) ja lasi, koetaan kaasutiiviinä rakenteena, O-renkaat ja muoviset lasirenkaat eivät siis ole kaasutiivitä, vaan vesitiiviitä.

Nyrkkisääntönä vaporisaatiossa voidaan pitää, mitä ohuempi öljy, sitä nopeampi kuivuminen.

-P

Liitteet

• kari_bullhead_liipotin.webp
    kari_bullhead_liipotin.webp
    22 KB · Katsottu: 90

Moikka! Osaisikohan joku valaista mua koskien Longines Hydroconquest mallistoa, niitä kun tuntuu täälläkin muutamia porukalla olevan.

Elikkäs mietin eroja uuden ja vanhan mallin välillä. Ainakin taulu ja bezel ovat erilaiset, mutta olikos niin että vanhassa on 2824-2 koneistona ja uudessa 2892-a2 ? Mites löytyykö noista muita eroavaisuuksia kopan, rannekkeen yms... välillä ?

Toisena vielä mikä ero 39mm ja 41mm välillä on muu kuin lugien väli 19mm vs 21mm ?

Pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, mutta hieman sekaisin noiden eri vaihtoehtojen kanssa :what

Tässä siis vakavasti harkitsen ostamista ja mietin mikä olisi fiksuin yksilö... Ehdotuksia?

Ja koska kuvat on aina kivoja niin:
5597147459_5b4493ee48_z.jpg

Edvard sanoi:
Tietääkö kukaan hyviä kronoja joissa olisi GMT-toiminto?
Omegalla näyttäisi olevan muutama malli kuin myös Breikulla, mutta jälkimmäiset on niitä 46-48mm lautasia.

Tuohon hintaluokkaan Grand Seiko.

Hei.
Minulla on Longines Hydroconquest 41mm - sininen, automaatti versio on ollut käytössä. Olin ostanut uudemman mallin.

Rannekke oli sporttisempi (harjattu vs kiiltävä) ja myös uusi taulu oli mun mielestä hillitympi.

39mm vanha versiokin oli tarjolla samaan aikaan. Ensimmäisenä taulu oli sen verran pienen ja ahtaan näköinen että heti kallistuin 41mm puoleen.

Päivittäisessä käytössä on ollut ja erittäin tyytyväinen olen.

Sitten väri sävy on mun mielestä erittäin hyvin onnistunut uudemmassa versiossa.

Sitten viimeisenä koneisto: ETA2892/A2

Jos haluat lukea enemmän tästä kaliberista, sen tarkkuudesta ja luotettavuudelta:
http://www.chronometrie.com/eta2892/eta2892.html

Kannattaa kokeilla molemmat versiot, jos onnistuu.

Hei.

Kiitoksia vastauksesta. Taidan kallistua uuden mallin puoleen ihan jo koneiston vuoksi.

Taulujen välillä ei ollut suoraan mitään preferenssiä uuden ja vanhan mallin välillä, mutta uusi saattaa olla ehkä hieman hillitympi jonka vuoksi ajattomampi vaihtoehto.

Pitää katsoa jos pääsisi jossakin paikan päällä tutkimaan ja vertailemaan kelloja.

Uudemmasta mallista (ainakin tuo pienemmillä numeroilla varustettu) kannattaa huomioida, että saatavuus alkaa olla kortilla. Versio vieraili mallistossa ja on nyt poistunut tuotannosta. Itse olen juuri tuota samaista haikailemassa, mutta ei meinaa oikein löytyä.

Itse kävin juuri kyselemässä saatavuuksia ja hintoja siniseen ja valkoiseen automaattiversioon Puustjärveltä joka siis valtuutettu jälleenmyyjä.

Ovat huomenna yhteydessä heidän Kuopion toimipisteeseen / maahantuojalle ja palailevat sitten minulle tekstiviestitse.

Mä sain paikalliselta liikkeeltä tarjouksen 784€ ja arvon tässä nyt päätäni puhki ottaako vai nou...

Seiko SKX007

Kuuluuko viikonpäivän vaihtua hiljaksiin tässä klo 12-0jotain välisenä aikana. Menin tyhmänä ruuvailemaan päivämäärää tuossa klo 12 liepeillä eli rikoinko tämän jo ensimmäisenä iltana? Kuinka helposti koneisto ottaa tuollaisesta ylipäätänsä siipeensä? :facepalm

kansleri sanoi:
Seiko SKX007

Kuuluuko viikonpäivän vaihtua hiljaksiin tässä klo 12-0jotain välisenä aikana. Menin tyhmänä ruuvailemaan päivämäärää tuossa klo 12 liepeillä eli rikoinko tämän jo ensimmäisenä iltana? Kuinka helposti koneisto ottaa tuollaisesta ylipäätänsä siipeensä? :facepalm

Itellä viikonpäivä tässä omassa SKX007 vaihtuu 00-04 välisenä aikana, ei todellakaan mitään yhden napsauksen meininkiä... kaksikielinen päivyrikin vaikuttaa.

Eli jos ennen neljää on päivä kohdalla niin luulisi olevan kunnossa...

T4VI sanoi:
kansleri sanoi:
Seiko SKX007

Itellä viikonpäivä tässä omassa SKX007 vaihtuu 00-04 välisenä aikana, ei todellakaan mitään yhden napsauksen meininkiä... kaksikielinen päivyrikin vaikuttaa.

Hiljaksiin vaihtui ensin englanninkielisestä espanjankielisen maanantain kautta espanjankieliselle tiistaille ja nyt aamulla on vaihtunut englanninkieliseksi tiistaiksi. Eli ilmeisesti toimii kuten pitää. Aikaa asettaessa sekuntiviisarin varmaan kuuluukin mennä taaksepäin ja pysähtyä vastapäivään kruunusta käännettäessä?

kansleri sanoi:
T4VI sanoi:
kansleri sanoi:
Seiko SKX007

Hiljaksiin vaihtui ensin englanninkielisestä espanjankielisen maanantain kautta espanjankieliselle tiistaille ja nyt aamulla on vaihtunut englanninkieliseksi tiistaiksi. Eli ilmeisesti toimii kuten pitää. Aikaa asettaessa sekuntiviisarin varmaan kuuluukin mennä taaksepäin ja pysähtyä vastapäivään kruunusta käännettäessä?

Näin on käyttänyt aikaa säätäessä kaikki omat mekaaniset kellot, joissa ei ole hackingia. :) Eli normaalia.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back